Jump to content

Szarpanie, brak mocy na ciepłym silniku


Raven1942
 Share

Recommended Posts

Na wstępie jako nowy użytkownik witam wszystkich serdecznie!

 

Wiem, że ten problem, lub zbliżony był kilkukrotnie poruszany w różnych działach, m. in. w liczącym chyba 90 stron, ale mam wrażenie, że mój nieco się różni, poza tym w żadnym z działów nie znalazłem imprezy 1.5. Otóż z problemem walczę już kilka miesięcy. Polega on na tym, że kiedy auto nagrzeje się, podczas przyspieszania szarpie, dusi się, czasami nie ma żadnej reakcji na pedał gazu w zakresie 1,5-2,5 tys obrotów. Problem znika po resecie ECU przez zdjęcie klemy. Po tej czynności przez ok 16 -30 km jest ok, potem problem wraca. Kiedy silnik jest zimny jest lepiej - choć nie powiem że jest dobrze. Co zrobiłem do tej pory:

Wymiana świec, cewek zapłonowych, Czujnika wału, czujnika spalania stukowego (nowy oryginał), dokręcony 25nm, Czyszczenie EGR, czyszczenie przepustnicy, czyszczenie i wymiana przepływomierza na używany oryginał, poprowadzenie dodatkowej masy do silnika, czyszczenie katalizatora płynem dedykowanym do DPF/KAT wraz z obejrzeniem go endoskopem, regeneracja wiskozy (to akurat było związane z innym objawem btw), nie wspomnę już o czyszczeniu i smarowaniu zacisków hamulcowych. Ostatnio nawet dokupiłem Chip tuningowy po to, żeby wykluczyć samoistne rozjeżdżanie mapy paliwowej. I wszystko to jak krew w piach. Co prawda ten chip chyba najbardziej pomógł, bo problem wrócił dopiero po 100km (!) Na początku po resecie, adaptacji przepustnicy i podłączeniu chipa auto śmigało jak marzenie, niestety problem wrócił i występuje tylko na ciepłym silniku. Nie wiem już co może być tego przyczyną, auto ma 65 tys km przebiegu, to chyba za wcześnie na regulację zaworów. Proszę o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, Raven1942 napisał:

samoistne rozjeżdżanie mapy paliwowej

Nie jestem ekspertem ale nawet z pozycji laika zaryzykuję stwierdzenie, że to niemożliwe. Mapa jest zapisana w sterowniku i nie może się zmieniać samoistnie.

"Rozjeżdżać" to ci się mogą korekty paliwowe, wyprzedzenie zapłonu, sterowanie przepustnicą i pewnie jeszcze wiele innych sterowników ale tego nie wiem.

 Znajdź kogoś kto potrafi interpretować logi lub bieżące odczyty parametrów silnika. Nawet "wyprawa" kilkaset kilometrów do kogoś kto się zna może ci zaoszczędzić niezły grosz w odniesieniu do bezsensownej wymiany na ślepo połowy osprzętu silnika, że o 

50 minut temu, Raven1942 napisał:

Chip tuningowy

nie wspomnę.

Sprawdzałeś szczelność dolotu? Zanim znajdziesz fachowca możesz od tego zacząć.

Żaden silnik nie będzie prawidłowo pracował przy lewym powietrzu.

Pozdrawiam,

 

Link to comment
Share on other sites

Auto było podłączane pod komputer, kilkukrotnie też odwiedzałem kilku fachowców. Za każdym razem mówili, że parametry pracy są ok. Tak, dolot sprawdzałem, jest szczelny, poza tym obroty nie falują. Zapomniałem dodać, że auto pali jak smok, przy spokojnej jeździe 12l/100km i wg komputera i wyliczane na podstawie przebiegu/ ilości zatankowanego paliwa. Sonda lambda wymieniona na nową.

Link to comment
Share on other sites

Mam taki interfejs, współpracuje z Torque na Androida. Jeździłem z nim ale nic specjalnego nie widać. Aczkolwiek nie ukrywam, ze w tej kwestii jestem laikiem. Jedyne co mnie zastanawiało to fakt, że sonda nie pracuje płynnie od 0-1V ale chwilami staje pomimo, że jest nowa.

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, Raven1942 napisał:

kilku fachowców. Za każdym razem mówili, że parametry pracy są ok

Nie ujmując nikomu bywają "fachowcy" i fachowcy.

Zrób logi i wrzuć na forum. Może ktoś się pochyli.

Jest gdzieś wątek o "muleniu". Jakiś czas temu gdy jeszcze tam zaglądałem aktywnie udzielał się w nim niejaki "sasza".

Wydaje się, że potrafi je zinterpretować.

 

Pozdrawiam,

  

Link to comment
Share on other sites

dam ci  rade jeżeli jesteś  pewien swojego samochodu ze wszystko ok to odkręć czujnik spalania stukowego i przypnij trutka do węża od filtra oczywiście robisz to na własna odpowiedzialność ja tak jeżdżę 3 lata i z cofaniem zapłonu mam spokój,   mapteka poznań tylko oni robią remap tego ecu ale podjedz osobiście zęby zrobili mapę pod twój samochód, a jeżeli ci dużo pali to kup nowa przepływke tylko orginał hitashi nie wystarczy ze sprawna musi być nowa i od razu poczujesz różnice w zamulaniu i spalaniu paliwa podpowiem w subaru przeplywka kosztuje 1200zł a orginał hitashi 680 przerabiałem to

Edited by namiot
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...