Raven1942 Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Na wstępie jako nowy użytkownik witam wszystkich serdecznie! Wiem, że ten problem, lub zbliżony był kilkukrotnie poruszany w różnych działach, m. in. w liczącym chyba 90 stron, ale mam wrażenie, że mój nieco się różni, poza tym w żadnym z działów nie znalazłem imprezy 1.5. Otóż z problemem walczę już kilka miesięcy. Polega on na tym, że kiedy auto nagrzeje się, podczas przyspieszania szarpie, dusi się, czasami nie ma żadnej reakcji na pedał gazu w zakresie 1,5-2,5 tys obrotów. Problem znika po resecie ECU przez zdjęcie klemy. Po tej czynności przez ok 16 -30 km jest ok, potem problem wraca. Kiedy silnik jest zimny jest lepiej - choć nie powiem że jest dobrze. Co zrobiłem do tej pory: Wymiana świec, cewek zapłonowych, Czujnika wału, czujnika spalania stukowego (nowy oryginał), dokręcony 25nm, Czyszczenie EGR, czyszczenie przepustnicy, czyszczenie i wymiana przepływomierza na używany oryginał, poprowadzenie dodatkowej masy do silnika, czyszczenie katalizatora płynem dedykowanym do DPF/KAT wraz z obejrzeniem go endoskopem, regeneracja wiskozy (to akurat było związane z innym objawem btw), nie wspomnę już o czyszczeniu i smarowaniu zacisków hamulcowych. Ostatnio nawet dokupiłem Chip tuningowy po to, żeby wykluczyć samoistne rozjeżdżanie mapy paliwowej. I wszystko to jak krew w piach. Co prawda ten chip chyba najbardziej pomógł, bo problem wrócił dopiero po 100km (!) Na początku po resecie, adaptacji przepustnicy i podłączeniu chipa auto śmigało jak marzenie, niestety problem wrócił i występuje tylko na ciepłym silniku. Nie wiem już co może być tego przyczyną, auto ma 65 tys km przebiegu, to chyba za wcześnie na regulację zaworów. Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raven1942 Opublikowano 15 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Uzupełniając, dodam, że auto muli tym bardziej, im głębiej wciskam gaz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 34 minuty temu, Raven1942 napisał: samoistne rozjeżdżanie mapy paliwowej Nie jestem ekspertem ale nawet z pozycji laika zaryzykuję stwierdzenie, że to niemożliwe. Mapa jest zapisana w sterowniku i nie może się zmieniać samoistnie. "Rozjeżdżać" to ci się mogą korekty paliwowe, wyprzedzenie zapłonu, sterowanie przepustnicą i pewnie jeszcze wiele innych sterowników ale tego nie wiem. Znajdź kogoś kto potrafi interpretować logi lub bieżące odczyty parametrów silnika. Nawet "wyprawa" kilkaset kilometrów do kogoś kto się zna może ci zaoszczędzić niezły grosz w odniesieniu do bezsensownej wymiany na ślepo połowy osprzętu silnika, że o 50 minut temu, Raven1942 napisał: Chip tuningowy nie wspomnę. Sprawdzałeś szczelność dolotu? Zanim znajdziesz fachowca możesz od tego zacząć. Żaden silnik nie będzie prawidłowo pracował przy lewym powietrzu. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raven1942 Opublikowano 15 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Auto było podłączane pod komputer, kilkukrotnie też odwiedzałem kilku fachowców. Za każdym razem mówili, że parametry pracy są ok. Tak, dolot sprawdzałem, jest szczelny, poza tym obroty nie falują. Zapomniałem dodać, że auto pali jak smok, przy spokojnej jeździe 12l/100km i wg komputera i wyliczane na podstawie przebiegu/ ilości zatankowanego paliwa. Sonda lambda wymieniona na nową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Dobrze by kupić jakiegoś ELM'a i pojeździć, popatrzyć na korekty paliwowe i zapłon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raven1942 Opublikowano 15 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Mam taki interfejs, współpracuje z Torque na Androida. Jeździłem z nim ale nic specjalnego nie widać. Aczkolwiek nie ukrywam, ze w tej kwestii jestem laikiem. Jedyne co mnie zastanawiało to fakt, że sonda nie pracuje płynnie od 0-1V ale chwilami staje pomimo, że jest nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 16 minut temu, Raven1942 napisał: kilku fachowców. Za każdym razem mówili, że parametry pracy są ok Nie ujmując nikomu bywają "fachowcy" i fachowcy. Zrób logi i wrzuć na forum. Może ktoś się pochyli. Jest gdzieś wątek o "muleniu". Jakiś czas temu gdy jeszcze tam zaglądałem aktywnie udzielał się w nim niejaki "sasza". Wydaje się, że potrafi je zinterpretować. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raven1942 Opublikowano 15 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Tak ,to prawda. Ok zrobię i wrzucę. Czytałem ten wątek i właśnie dotyczył wady niektórych ECU. Natomiast nie wszystko zgadzało się z moim przypadkiem, więc nie jestem pewny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 1,5 ma to do siebie, dużo pali i nie jedzie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raven1942 Opublikowano 15 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Ale 12-13l/100 to chyba przesada.. Poza tym ja nie oczekuje, że to będzie rakieta. Chodzi jedynie o płynne przyspieszanie bez dławienia, adekwatnie do mocy i pojemności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Z tym czujnikiem stukowym powalcz. Daj go wyżej, jak jest możliwość lub odkręć zupełnie ( nie odłączając zasilania ) dając masę. Miałem identyczne objawy w 2.0, teraz auto śmiga bezproblemowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raven1942 Opublikowano 15 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Też o tym czytałem.. A gdzie go przykręciłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raven1942 Opublikowano 15 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 To chodzi może o te Gary's fix? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 U mnie był przykręcony na kołnierzu skrzyni biegów ale to jeszcze nie było to. Teraz wisi swobodnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raven1942 Opublikowano 15 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Ok, a nie uszkodzi się przez to silnika? bo nie będzie korekt spalania stukowego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Nie wiem. Ja mam stare auto. Z czujnikiem falował, potelepał. Teraz chodzi równo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raven1942 Opublikowano 15 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Ok, spróbuje, będzie wiadomo tak czy inaczej czy to to, czy nie. Dzięki bardzo! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
namiot Opublikowano 17 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2021 (edytowane) dam ci rade jeżeli jesteś pewien swojego samochodu ze wszystko ok to odkręć czujnik spalania stukowego i przypnij trutka do węża od filtra oczywiście robisz to na własna odpowiedzialność ja tak jeżdżę 3 lata i z cofaniem zapłonu mam spokój, mapteka poznań tylko oni robią remap tego ecu ale podjedz osobiście zęby zrobili mapę pod twój samochód, a jeżeli ci dużo pali to kup nowa przepływke tylko orginał hitashi nie wystarczy ze sprawna musi być nowa i od razu poczujesz różnice w zamulaniu i spalaniu paliwa podpowiem w subaru przeplywka kosztuje 1200zł a orginał hitashi 680 przerabiałem to Edytowane 17 Lutego 2021 przez namiot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się