Skocz do zawartości

Forester SH - opona AT - jaki polecacie balon?


Valdes73

Rekomendowane odpowiedzi

Ja co prawda w Forku SJ mam BF G KO2 225/65/R17
Jak dla mnie opona rewelacyjna (trzeba tylko odpowiednio dopasować ciśnienie), czasem mam wrażenie że lepiej zachowuje się jak moje szosówki.
W zeszłym roku super sprawdziły się na glinie i piachu

Jak zrobie lift i pare innych rzeczy to opony będą jeździły całym rokiem u mnie :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, _akir_ napisał:

Jak zrobie lift i pare innych rzeczy to opony będą jeździły całym rokiem u mnie :)

Znajomość auta, jego możliwości, świadoma jazda to klucz. My z żoną jeździmy już na MT cały rok bez problemu.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierając Cooper Discoverer AT3 4S - jaki rozmiar kupić/założyć? Najbardziej zbliżone do nominalnych do Forestera SH dostępne są albo 215/70R16 albo 225/70R16 - czy obie mają tę samą wysokość skoro wg definicji oznaczeń indeks (tutaj 70) to procentowy stosunek szerokości do wysokości opony ? Nie mogę znaleźć ani na forum ani w necie sprawdzonych w praktyce opon tego rozmiaru w Foresterze III/SH , komuś tam obcierają o nadkole ale to w SG, nie wiem jak to się ma do SH ...

 

Edit

znalazłem coś na niemieckim forum,

https://www.subaru-community.com/subaru-foren/forester-forum/102368-forester-sh-reifen-215-70-16/ 

ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem, bo akurat niemieckiego ni w ząb, w każdym bądź razie wujek google przetłumaczył jeden z postów tak:

"

Na liście Subaru Germany opona 215 / 70R16 znajduje się na liście Forester SH, czyli homologacji.
W związku z powyższym rozmiarem opon znajduje się tam kilka różnych felg stalowych i aluminiowych w rozmiarze 6,5 x 16, więc są one również homologowane. 
Są to standardowe felgi (stalowe i aluminiowe) oraz felgi aluminiowe producentów Alutec i Borbet.
Listę można wysłać po podaniu adresu email w wiadomości prywatnej."

póki co nie chcę modyfikacji zawieszenia, więc dobrze było by, żeby takie opony nie przycierały ;)

Edytowane przez Valdes73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Valdes73 zmienił(a) tytuł na Forester SH - opona AT - jaki polecacie balon?
2 godziny temu, Valdes73 napisał:

do Forestera SH dostępne są albo 215/70R16 albo 225/70R16

 

2 godziny temu, Valdes73 napisał:

czy obie mają tę samą wysokość

Nie mają tej samej wysokości

https://tiresize.com/comparison/

2 godziny temu, Valdes73 napisał:

215/70R16

215mm x 70% = 150mm

2 godziny temu, Valdes73 napisał:

225/70R16

225mm x 70% = 157mm

 

Lepsze są większe jednak czy auto to dźwignie to już pytanie do osób które to włożyły. We Wranglerze zmieniasz średnicę kół w komputerze, co zmienia pracę skrzyni biegów i wskazania prędkościomierza/licznika. Do dużo większych opon należy zmienić przełożenia w dyferencjałach bo auto osłabnie, już nie mówiąc o ocieraniu czy mieszczeniu się koła we wnęki, wystawaniu poza obrys auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, mechanik napisał:

Lepsze są większe jednak czy auto to dźwignie to już pytanie do osób które to włożyły. We Wranglerze zmieniasz średnicę kół w komputerze, co zmienia pracę skrzyni biegów i wskazania prędkościomierza/licznika. Do dużo większych opon należy zmienić przełożenia w dyferencjałach bo auto osłabnie, już nie mówiąc o ocieraniu czy mieszczeniu się koła we wnęki, wystawaniu poza obrys auta.

 

ale masz na myśli różnicę profilu 70 vs 65 na tej samej średnicy i szerokości ? Tzn 215/70R16 vs 215/65R16 ? To 7,69% więcej gumy. Bo jak mają być jakiekolwiek problemy z mieszczeniem się opony w nadkolu przy skręcaniu czy dobijaniu auta na dziurach/nierównościach to kupię chyba te geolandary i spokój. W clio mam założone na felgach 16cali właśnie profil o 5 więcej, zamiast nominalnych 195/50/16 założyłem 195/55/16 i niby wszystko ok, teraz zimą, jak poprzykleja się błoto pośniegowe do wnęk kół wtedy tylko haczy, a tak jest wszystko ok w całym zakresie pracy kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Valdes73 napisał:

ale masz na myśli różnicę profilu 70 vs 65 na tej samej średnicy i szerokości ? Tzn 215/70R16 vs 215/65R16 ? To 7,69% więcej gumy. Bo jak mają być jakiekolwiek problemy z mieszczeniem się opony w nadkolu przy skręcaniu czy dobijaniu auta na dziurach/nierównościach to kupię chyba te geolandary i spokój. W clio mam założone na felgach 16cali właśnie profil o 5 więcej, zamiast nominalnych 195/50/16 założyłem 195/55/16 i niby wszystko ok, teraz zimą, jak poprzykleja się błoto pośniegowe do wnęk kół wtedy tylko haczy, a tak jest wszystko ok w całym zakresie pracy kół.

Nic tu skomplikowanego nie ma :)

225 70 16 mają większą średnicę szerokość i profil. Jeśli się zmieszczą a silnik i napęd będzie sobie z nimi radził to OK. 

Nie wiem jaki rozmiar jest oryginalny fabryczny. 

 

Screenshot_20210214-162647.png

Screenshot_20210214-162631.png

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mechanik napisał:

Nic tu skomplikowanego nie ma :)

225 70 16 mają większą średnicę szerokość i profil. Jeśli się zmieszczą a silnik i napęd będzie sobie z nimi radził to OK. 

Nie wiem jaki rozmiar jest oryginalny fabryczny. 

 

Screenshot_20210214-162647.png

Screenshot_20210214-162631.png

Fabryczny jest 215/65R16 i pytanie czy ten polecany Cooper 215/70R16 nie będzie sprawiał problemów.  Bo 225/70R16 tez Cooper  to juz opcja bardziej szerokości niż całościowo wymiaru. Ważne,  żeby chociaż najbliższe  nominalu się zmieściło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Valdes73 napisał:

Fabryczny jest 215/65R16 i pytanie czy ten polecany Cooper 215/70R16 nie będzie sprawiał problemów.  Bo 225/70R16 tez Cooper  to juz opcja bardziej szerokości niż całościowo wymiaru. Ważne,  żeby chociaż najbliższe  nominalu się zmieściło. 

3.2 % większe koło. Do 2.5 %na bank jest OK. Może ktoś ma taki zestaw. 

To bardzo indywidualne co komu odpowiada. 

Może ktoś w wątkach offradowych tzn Świniopas itd. Na przykład tu 

 

Skrzynia biegów automatyczna czy manual?

Edytowane przez mechanik
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia manual , silnik w trakcie remontu- zawory, panewki, pierścienie,  wszystko na nowo i na lepiej. Wiec śmiem twierdzić, że będzie miał siłę kręcić ciut większymi kołami,  kwestia zmieszczenia się w nadkolach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg podanej przez Ciebie stronki powinno być ok, bo praktycznie żadna różnica,  tak jak w opisanym przeze mnie clio różnice małe 

https://tiresize.com/comparison/

 

 

Ale tak jak napisałem wcześniej kwestia pracy koła w nadkolu

Screenshot_20210214-213503_Chrome.jpg

Edytowane przez Valdes73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 27.02.2021 o 22:02, Lessny napisał:

Dzień dobry, ja również szukam opon, 215-70/R16. Dam znać jak się mieszczą, chyba że ktoś ma już takie.

Czekam zatem na info. Ponoć się mieszczą, ale nie wiem jak jest w pełnym zakresie pracy koła.  Daj znać, ja poki co odpuszczam temat ze względu na inne wydatki związane z Forkiem  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przykładu, ostatnio spotkałem Forka w ciekawym subarowym miejscu. Fajnie wygląda z tymi oponami i felgami. Felgi 15" opona 225/70. Pozdrowienia dla właściciela. 

20210305_185957.jpg

20210305_185710.jpg

Edytowane przez Jurando
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 5.03.2021 o 19:04, Jurando napisał:

Dla przykładu, ostatnio spotkałem Forka w ciekawym subarowym miejscu. Fajnie wygląda z tymi oponami i felgami. Felgi 15" opona 225/70. Pozdrowienia dla właściciela. 

20210305_185957.jpg

20210305_185710.jpg

Myślałem o tych geolandarach, ale w tym rozmiarze to bardziej wersja na asfalt, jakus delikatny offroad,  nie maja wzmocnionych boków w przeciwieństwie do wersji LT. Niestety slaba rozmiarówka jest do subaru. Jedyna jeszcze "cywilna" rozmiarówka to 215/75R15 . Różnią się też innym bieżnikiem. Fajnie pokazane różnice są tu u kolegów z ekipy LandCruisera 

https://www.landcruiser.pl/czytelnia/testy-i-porady/65-testy/943-yokohama-geolandar-g015-test

Edytowane przez Valdes73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Od tygodnia jeżdżę na oponach  Yokohama G033 215/70 R16 100 H. Kupiłem  na próbę bo udało mi się znaleźć nowe z 2019 za pół ceny.

Mieszczą się idealnie w nadkolach,  w piątek zrobiłem trasę po lesie i po dużym wykrzyżu tylnie koło lekko  musnęło tylną cześć nadkola, morze dlatego że w bagażniku  miałem 50 kg. obciążenia plus butla z gazem.  Wczoraj montowałem czujniki cofania z tyłu zdjąłem błotnik i sprawdziłem nadkola nic nie dotyka żadnych otarć.  Przy przedniej osi przy maksymalnym skręcie kuł jest miejsca na 1-2cm, na grubość moich palców u dłoni.  Jestem zadowolony lepiej wybiera dziury zrobił się bardziej miękki, zauważyłem że płynniej przejeżdża progi zwalniające. na spalaniu i mocy nie widzę różnicy, nieznacznie pogorszyła się precyzja prowadzenia ale mi to w niczym nie przeszkadza bo jest to prawie niezauważalne. Teraz jak wiem że pasują następne będą typowe A/T.  Bo w tych co kupiłem brakuje trochę bieżnika.

jutro postaram wrzucić zdjęcia  



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od niedawna jeżdżę na bf goodrich ko2. Wszystko ok, niestety kamienie. Strzelają z kół gdzie popadnie. Dosłownie po miesiącu nie mam lakieru na tylnych drzwiach. Chlapacze nieuniknione.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...