Jump to content

Forester SH - opona AT - jaki polecacie balon?


Valdes73
 Share

Recommended Posts

Witam,

zastanawiam się nad zmianą opon na AT , autem nie bedę raczej jeździł w trasy, z domu do pracy mam ok.10km, jeżdżę czasem asfaltem czasem polnymi drogami, a chciałbym czasem wjechać w teren, jakiś lekki turystyczny offroad. No i teraz pytanie. Czy kupić opony na standardowe stalowe felgi które mam czyli szesnastki a dokładnie 215/65r16 czy kupić felgi 17tki i do tego odpowiednik na mniejszym balonie? Na oku mam Yokohama Geolandar G015 215/65R16 98H; w przypadku wyboru 17tek będę musiał zmienić markę opony bo Yokohama nie ma w Polsce odpowiednika na 17cali do forka :huh: Jeszcze jedno , gdzieś tu na forum wyczytałem, że nie bardzo do forestera zakładać opony o indeksie prędkości H - bo wg producenta ma być V , jak to z tym tak naprawdę jest? (ForesterSH 2.0 150KM)

Edited by Valdes73
Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, Valdes73 napisał:

zastanawiam się nad zmianą opon na AT , autem nie bedę raczej jeździł w trasy, z domu do pracy mam ok.10km

AT jak najbardziej nadają się w trasy, szczególnie tak łagodne jak G015. Są to opony uniwersalne do tego z indeksem śnieżynki czyli homologacją opony zimowej. 

 

23 minuty temu, Valdes73 napisał:

Czy kupić opony na standardowe stalowe felgi które mam czyli szesnastki a dokładnie 215/65r16 czy kupić felgi 17tki i do tego odpowiednik na mniejszym balonie?

Stanowczo wyższy profil. Koła w Foresterach i tak są bardzo malutkie jak na jazdę poza asfaltem, zmniejszanie tego profilu to zły pomysł. 

 

25 minut temu, Valdes73 napisał:

na forum wyczytałem, że nie bardzo do forestera zakładać opony o indeksie prędkości H - bo wg producenta ma być V , jak to z tym tak naprawdę jest?

Nie zawracaj sobie głowy takimi bzdurami.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, Valdes73 napisał:

Witam,

zastanawiam się nad zmianą opon na AT , autem nie bedę raczej jeździł w trasy, z domu do pracy mam ok.10km, jeżdżę czasem asfaltem czasem polnymi drogami, a chciałbym czasem wjechać w teren, jakiś lekki turystyczny offroad. No i teraz pytanie. Czy kupić opony na standardowe stalowe felgi które mam czyli szesnastki a dokładnie 215/65r16 czy kupić felgi 17tki i do tego odpowiednik na mniejszym balonie? Na oku mam Yokohama Geolandar G015 215/65R16 98H; w przypadku wyboru 17tek będę musiał zmienić markę opony bo Yokohama nie ma w Polsce odpowiednika na 17cali do forka :huh: Jeszcze jedno , gdzieś tu na forum wyczytałem, że nie bardzo do forestera zakładać opony o indeksie prędkości H - bo wg producenta ma być V , jak to z tym tak naprawdę jest? (ForesterSH 2.0 150KM)


Można też rozważyć trochę większy balon 215/70/r16. 

Co do Geolandarów polecam przeczytać ten artykuł https://www.landcruiser.pl/czytelnia/testy-i-porady/65-testy/943-yokohama-geolandar-g015-test 

Sam jeszcze opon nie mam ale przed Subariadą będą zakładał ATeki do mojego Forka i jestem na końcu internetowego doktoratu z opon AT :D  mam podobne wymagania do Twoich, zastanów się nad 
Cooper Disicoverer at3 4s bardzo i uniwersalna opona chwalona, przez użytkowników, prasę, testy itp. 
Cooper Disicoverer ATT jeden z najbardziej asfaltowych z ATeków ze świetnym spalaniem i w bardzo dobrej cenie. 

Polecam zapoznać się z twórczością kolegów od Dustera jeśli chodzi o ATeki to chyba największa kopalnia wiedzy na ten temat w necie. 
https://www.facebook.com/groups/Duster.Trails/permalink/792455357587869/
Może być zdjęciem przedstawiającym jedzenie

Od razu mówię, że cała moja wiedza w temacie ATków to rzeczy wyszukane w necie ale od czegoś trzeba zacząć :P 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, ajax napisał:

Cooper Disicoverer at3 4s bardzo i uniwersalna opona chwalona, przez użytkowników, prasę, testy itp.

Mam we Wranglerze - super opona, bardzo polecam. Jednak @Valdes73 czytając Twój wpis, to chyba szukasz agresywniejszej opony. Z tych agresywniejszych w rozmiarach do Forestera to raczej BF Goodrich KO2. Chodzi o to, że w terenówkach AT służy bardziej do jazdy po mieście, czy w długie trasy po asfalcie (jak druga para butów wyjściowych), ponieważ w teren używane są M/T. W Foresterze natomiast M/T nie ma sensu pod wieloma względami, dlatego lepsze byłyby A/T z agresywniejszym bieżnikiem.

Link to comment
Share on other sites

Odrobiłem trochę pracę domową przed napisaniem tego postu :) - przejrzalem trochę neta za tą oponą i m.in. czytałem  post z Twojego linku na stronie LandCruisera. Nawet z nimi później pisałem na fb o Geolandar. Mam świadomość, że niestety w tym rozmiarze ta opona jest trochę wykastrowana o wzmocnienia boku. Ta lepsza ma symbol LT, jest dostępna w innych rozmiarach kompletnie nie kompatybilnych z Foresterem. Jednak do moich potrzeb,  po wspólnej dyskusji na fb powinna starczyć. Na ogromny plus jest jej mega uniwersalność bez większych kompromisów,  czyli jest też na zimowe warunki,  ma specyfikację opony zimowej. Do tego jest relatywnie cicha na asfalt. Ma agresywny bieżnik. Nie bez znaczenia jest tez fakt,  że to opona z segmentu premium. Ten Cooper jest oponą letnią,  tez fajna ale letnia i jak by mniej agresywny bieżnik.  Z kolei BF Goodrich fajna guma ale tu już moim zdaniem właśnie na odwrót czyli na używanie przeważnie w terenie. Takie nawet ma predyspozycje do MT patrząc na bieżnik ;)  Geolandar ma mnóstwo pozytywnych opinii od użytkowników  na Oponeo.pl,  tym też się kierowałem. Jedyny minus to te słabsze,  te wzmocnione boki opony. Nikt z użytkowników jednak nie u nas tego za wadę,  czyli nie udało mu się rozwalić tej opony. Pytanie jak agresywnie tej opony w terenie używali. Suma sumarum wszystko przemawia u mnie jednak za Geolandarem.

Edited by Valdes73
Link to comment
Share on other sites

Masz rację geo to super opony. Przejechałem na nich już 60tyś km w rożnych warunkach, jak założyłem je przed subariadą w Bułgarii tak do tej pory nie zmieniłem. Złego słowa o nich nie powiem, ale .... jedną przebiłem na kamieniu rozwalając bark opony od wewnętrznej strony. 

Link to comment
Share on other sites

Mialem Geolandery we Forku i w sumie jedyne warunki w jakich spisywaly sie na prawde dobrze to sychy asfalt :D

Aczkolwiek jezeli nie bedziesz go topil na mokradlach, tylko jezdzil polnymi sciezkami to pewnie wystarcza i geolandery.

Profil do Forka jak dla mnie im wyzszy tym lepiej.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, mechanik napisał:

AT jak najbardziej nadają się w trasy, szczególnie tak łagodne jak G015. Są to opony uniwersalne do tego z indeksem śnieżynki czyli homologacją opony zimowej. 

Ta sniezynka to chyba jakis zart na tych oponach.

Gdybym nadal mial Forka na tych oponach to w obecnych warunkach balbym sie wyjechac z osiedla.

Link to comment
Share on other sites

W mojej ocenie G015 nie zastąpi zimówki. Można jeździć nawet w takich warunkach ale trzeba zachować więcej rozsądku. Ja po dwóch dniach jeżdżenia po śniegu stwierdziłem, że jednak będą zimówki, ze względu na żonę. Gdyby były zimy jak ostatnio, pewnie bym nie zmieniał.

Wielokrotnie pisałem - jeśli to mają być opony do daily wozidła, które zdecydowanie więcej czasu na asfalcie niż w terenie, to chyba najlepszy wybór.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Valdes73 napisał:

Odrobiłem trochę pracę domową przed napisaniem tego postu :) - przejrzalem trochę neta za tą oponą i m.in. czytałem  post z Twojego linku na stronie LandCruisera. Nawet z nimi później pisałem na fb o Geolandar. Mam świadomość, że niestety w tym rozmiarze ta opona jest trochę wykastrowana o wzmocnienia boku. Ta lepsza ma symbol LT, jest dostępna w innych rozmiarach kompletnie nie kompatybilnych z Foresterem. Jednak do moich potrzeb,  po wspólnej dyskusji na fb powinna starczyć. Na ogromny plus jest jej mega uniwersalność bez większych kompromisów,  czyli jest też na zimowe warunki,  ma specyfikację opony zimowej. Do tego jest relatywnie cicha na asfalt. Ma agresywny bieżnik. Nie bez znaczenia jest tez fakt,  że to opona z segmentu premium. Ten Cooper jest oponą letnią,  tez fajna ale letnia i jak by mniej agresywny bieżnik.  Z kolei BF Goodrich fajna guma ale tu już moim zdaniem właśnie na odwrót czyli na używanie przeważnie w terenie. Takie nawet ma predyspozycje do MT patrząc na bieżnik ;)  Geolandar ma mnóstwo pozytywnych opinii od użytkowników  na Oponeo.pl,  tym też się kierowałem. Jedyny minus to te słabsze,  te wzmocnione boki opony. Nikt z użytkowników jednak nie u nas tego za wadę,  czyli nie udało mu się rozwalić tej opony. Pytanie jak agresywnie tej opony w terenie używali. Suma sumarum wszystko przemawia u mnie jednak za Geolandarem.


Cooper Discoveres at3 4s też jest pełnoprawną oponą wielosezonową (3PMSF). 
Jeśli nie będziesz latał po kamieniach itp. to pewnie Geolandar da radę. 

Gdyby nie te nieszczęsne boki sam bym pewnie wybrał Geolandara. 

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, ajax napisał:


Cooper Discoveres at3 4s też jest pełnoprawną oponą wielosezonową (3PMSF). 
Jeśli nie będziesz latał po kamieniach itp. to pewnie Geolandar da radę. 

Gdyby nie te nieszczęsne boki sam bym pewnie wybrał Geolandara. 

A ten Cooper ma wzmacniane boki?

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, ajax napisał:

Cooper Disicoverer at3 4s bardzo i uniwersalna opona chwalona

 Polecam - ma śnieżynkę, przejeździłem jak dotąd ok. 25kkm i w terenie, i na autostradach. Jak nie przeszkadza CI większy hałas - polecam.

Link to comment
Share on other sites

W lekkim samochodzie z niezależnym zawiasem ciężar opony ma znaczenie. 

Wersja yoko LT z toyotowego linku wygląda lak poprzednik G012. I to by się pokrywało z moimi obserwacjami, była bardziej terenowa odg015, szczególnie lepiej z błota się czyściła.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Valdes73 napisał:

Źródło?  ;)

at3 4s ma na pewno, choć nie tak, jak jest w BFG.

strona producenta Cooper - jest pełen opis.

 

Edited by nohol
dopisek
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Valdes73 napisał:

A ten Cooper ma wzmacniane boki?

Cooper Discoverer AT3 4S jest lepszą oponą od G015 pod każdym względem. 

Jest to przede wszystkim nowszy model. 

Ma również homologację zimową TPMSF (śnieżynki na tle trzech szczytów).

Zimą zachowuje się jak zimówka, latem byłem na tych Cooperach w Chorwacji i Albanii (dwa tysiące km na skałach i szutrach. Polecam. 

Edited by mechanik
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Valdes73 napisał:

BF Goodrich fajna guma ale tu już moim zdaniem właśnie na odwrót czyli na używanie przeważnie w terenie Takie nawet ma predyspozycje do MT patrząc na bieżnik 

Nie ma nic wspólnego z MT. Bieżnik ma zbyt gesty, nie oczyszcza się. Ma trochę agresywniejszy bieżnik i jest bardziej wytrzymała, nadaje się do jazdy na co dzień, ma też homologację opony zimowej.

W światku offroad jest krytykowana przez osoby oczekujące więcej w terenie - niby bardziej agresywna ale dalej słaba. Jednak w przypadku SUV będzie bardzo na miejscu.

56 minut temu, BiP napisał:

szczególnie lepiej z błota się czyściła.

Z błota oczyszczają się simexy, MT wymaga obrotów do wyrzucania błota z bieżnika, AT wogóle się nie oczyszcza. 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Valdes73 napisał:

Źródło?  ;)


O Panie jakbym pamiętał miałbym łeb jak sklep za dużo tego było, żebym wygrzebał linki. 
ATT znalazłem test i opis opony gdzieś w Australijskich mediach branżowych. Chyba YT
AT3 4S W którymś materiale tej grupy od Dacii do której link wkleiłem wyżej :D 

 

 

22 minuty temu, mechanik napisał:

Cooper Discoverer AT3 4S jest lepszą oponą od G015 pod każdym względem. 

Jest to przede wszystkim nowszy model. 

Ma również homologację zimową TPMSF (śnjizynka).

Zimą zachowuje się jak zimówka, latem byłem na tych Cooperach w Chorwacji i Albanii (dwa tysiące km na skałach i szutrach. Polecam. 


O jak miło czytać potwierdzenie od praktyka tego co ustaliłem z grzebania w necie :)



Co do KO2 vs reszta świata tu są fajne porównania. 


 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, mechanik napisał:

 

Z błota oczyszczają się simexy, MT wymaga obrotów do wyrzucania błota z bieżnika, AT wogóle się nie oczyszcza. 

To co polecasz? Jakiś widelec, szczotkę drucianą? Można wogóle czyścić samemu, czy trzeba do autoryzowanego serwisu? 

W 15 lat zjeździłem co najmniej trzy komplety AT od nowości do końca, nie liczę aut kupowanych na chwilę, wypożyczonych, sprzedanych itd. 

Przyznam, nigdy nie czyściłem, dziw że koła się obracają.:mrgreen:

 

MT się nie nadaje do jazdy w subaru, chyba że ktoś nie przekracza 120/h.

 

Link to comment
Share on other sites

@BiP opony AT nie oczyszczają się same w błocie, czyli tam gdzie mają gryźć. MT wymagają solidnych obrotów aby w błocie się oczyszczać, w bardzo ciężkim błocie też się poddadzą.

Na twardym, suchym błoto oczywiście wypadnie z bieżnika -  to nie jest samooczyszczanie.

Godzinę temu, BiP napisał:

MT się nie nadaje do jazdy w subaru, chyba że ktoś nie przekracza 120/h

MT wyważą się do 160 km/h, chodzi o wytrzymałość podzespołów, rozmiar kół, wartości przełożeń. Włożyć można ale z Subaru zrobisz pomnik.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam w Forku Geolandary G015. Jeżdżę pierwszy raz na AT i nawet teraz w zimę jestem mile zaskoczony przyczepnością. Bałem się że auto będzie latać na prawo i lewo. Oczywiście nie jest lepsza od zimówki, ale oceniam pozytywnie w kopnym śniegu, na roztopionym czy zamarzniętym śniegu. Mam rozmiar 205/70 R15, ale planuje koła sprzedać i kupić Geolandary 215/65 R16 :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, mechanik napisał:

Cooper Discoverer AT3 4S jest lepszą oponą od G015 pod każdym względem. 

Jest to przede wszystkim nowszy model. 

Ma również homologację zimową TPMSF (śnjizynka).

Zimą zachowuje się jak zimówka, latem byłem na tych Cooperach w Chorwacji i Albanii (dwa tysiące km na skałach i szutrach. Polecam. 

Ten ciut wyzszy profil czyli 70 zamiast 65 nie zrobi problemu? Bo Cooper ma akurat rozmiar 215/70R16 

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Valdes73 napisał:

Ten ciut wyzszy profil czyli 70 zamiast 65 nie zrobi problemu? Bo Cooper ma akurat rozmiar 215/70R16 


Znalazłem 3 osoby śmigające na takim profilu w SH wszyscy mówili, że jest ok. Różnica w średnicy nie jest jakaś bardzo duża.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Valdes73 napisał:

Ten ciut wyzszy profil czyli 70 zamiast 65 nie zrobi problemu? Bo Cooper ma akurat rozmiar 215/70R16 

Tu już właściciele Forestera którzy mają taki rozmiar muszą się wypowiedzieć. Nie jest to wiele więcej, jednak zawsze jest kwestia gdzie i jak będziesz jeździł. 

Link to comment
Share on other sites

  • Valdes73 changed the title to Forester SH - opona AT - jaki polecacie balon?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...