Jump to content

Kompresor w h6


Szymon Kuć
 Share

Recommended Posts

Cześć. Prawie od samego zakupu H6(ez30) nosi mnie na podniesienie mocy. Zestaw od raptora wychodzi trochę za drogo i zacząłem się zastanawiać na kompresorem od 3.0 Tfsi. Wystroi to ktoś w Polsce najlepiej mazowieckie. Do ilu koni wystarczą fabryczne wtryski i pompa paliwa? Może trochę odlatuje z pomysłami ale coraz bardziej mi się nudzi ;)

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Nurek napisał:

Jest gotowy outback do kupienia na forum z kompresorem Rotrex. Nie na temat, ale może przeoczyłeś emoji6.png

Widziałem, ale nikt ode mnie nie odkupi mojego legacy w kwocie przybliżonej żeby mi się opłacało. A kupić do tego zestawu jeszcze outbacka to wyjdzie taniej już chyba zrobić od podstaw. Poza tym z tego co się orientuje rotrex ma bardziej zbliżoną charakterystykę do turbo niż do kompresora śrubowego. 

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, skwaro napisał:

Kup auta Bartosza wyjdzie znacznie taniej niż robienie od zera. Wierz mi. 

Może i tak być, ale wszystko oprócz strojenia i obróbki bloku planuje zrobić sam. Dodatkowo frajda musi być również przy budowaniu a nie tylko przy jeżdżeniu. Tak pewnie ekonomiczniej by wyszło kupić coś nowszego z docelową mocą ;)

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Szymon Kuć napisał:

Może i tak być, ale wszystko oprócz strojenia i obróbki bloku planuje zrobić sam. Dodatkowo frajda musi być również przy budowaniu a nie tylko przy jeżdżeniu. Tak pewnie ekonomiczniej by wyszło kupić coś nowszego z docelową mocą ;)

Ok, powodzenia. Same tłoki to 4k, w seryjnych tłokach Ci szybko polecą półki bo są bardzo słabe. O reszcie gratów do samego przygotowania silnika nawet nie będę wspominał.

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Szymon Kuć napisał:

Może i tak być, ale wszystko oprócz strojenia i obróbki bloku planuje zrobić sam. Dodatkowo frajda musi być również przy budowaniu a nie tylko przy jeżdżeniu. Tak pewnie ekonomiczniej by wyszło kupić coś nowszego z docelową mocą ;)

Brawo, chcesz tracić czas i pieniądze, osiwieć przez pół roku grzebania po godzinach, żeby na końcu po 100 km Ci korba wyszła bokiem.

Takie wydumki jak chcesz zrobić, się robi albo w warsztacie, żeby mieć gwarancję, albo kupuje już jeżdżące x czasu, żeby kupić pewniaka. A Ty chcesz na siłe udowadniać, że się da, i że to na pewno wyjdzie taniej :lol:

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Panbenonium napisał:

albo kupuje już jeżdżące x czasu, żeby kupić pewniaka.


Brzmi zupełnie jak pewniaczki w bukmacherce po kursie 1,30. Od czasu do czasu też trafia się wtopa. Przeważnie wtedy, kiedy właśnie jest się absolutnie pewnym wygranej.

 

Chop chce sobie z autem podłubać i najwyraźniej liczy się z kosztami. Serio go nie rozumiecie? ;) 

Edited by Hookie
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites


Brzmi zupełnie jak pewniaczki w bukmacherce po kursie 1,30. Od czasu do czasu też trafia się wtopa.
 
Chop chce sobie z autem podłubać i najwyraźniej liczy się z kosztami. Serio go nie rozumiecie?  

Rozumiemy i nie ma tu bólu dupy z naszej strony, ale chcemy chłopa uchronić przed utopieniem co najmniej 20-30k.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

51 minut temu, skwaro napisał:

Ok, powodzenia. Same tłoki to 4k, w seryjnych tłokach Ci szybko polecą półki bo są bardzo słabe. O reszcie gratów do samego przygotowania silnika nawet nie będę wspominał.

Co do tłoków to może być mit, w Australii jest liberty z twin turbo na z przytoczonymi tłokami. Blok i tak planowałem zamknąć i panewki wymienić. Wiadomo że nie ma róży bez kolców. Jeden przepierdzieli pieniądze w karty drugi na Roksany. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Szymon Kuć napisał:

Co do tłoków to może być mit, w Australii jest liberty z twin turbo na z przytoczonymi tłokami. Blok i tak planowałem zamknąć i panewki wymienić. Wiadomo że nie ma róży bez kolców. Jeden przepierdzieli pieniądze w karty drugi na Roksany. 

To, nie jest mit, wiem co piszę. Mam taki komplet z rozsypanymi półkami w garażu :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Szymon Kuć napisał:

Co do tłoków to może być mit

W subaru jest dużo mitów. W USA jest "pełno" seryjnych 2,5T wystrojonych na 400+KM i jeżdżą. A u nas jakoś nie chcą :evil2:. Wiem co mówię.

Podobnie będzie w H6.

Pamiętaj Subaru od wielu lat robi silniki "skrojone na wymiar". A ty nagle chcesz "dorobić" z 50% osiągów. Powodzenia...

Link to comment
Share on other sites

Ten liberty to przypadkiem nie miał tłoków od EG33? one faktycznie "coś" tam znoszą.

H6 to bardzo grząski grunt w Polsce. Już problem jest zrobić głupi szlif w H4 (kilka firm posiada Torqueplate), a co dopiero w H6. Jasne, po zamknięciu pewnie problemu nie ma. Pytanie czy nie pojawi się masa innych. 

 

Link to comment
Share on other sites

W subaru jest dużo mitów. W USA jest "pełno" seryjnych 2,5T wystrojonych na 400+KM i jeżdżą. A u nas jakoś nie chcą :evil2:. Wiem co mówię.
Podobnie będzie w H6.
Pamiętaj Subaru od wielu lat robi silniki "skrojone na wymiar". A ty nagle chcesz "dorobić" z 50% osiągów. Powodzenia...
W USA podają inaczej moc silnika. Ten sam samochód zamierzony u nas pokaże ją mniejszą. Nie wiem dokładnie dlaczego ale chodzi o jednostki miary, tunerzy z dystansem i trochę śmiechem, podchodzą do pomiarów z USA.
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, ewemarkam napisał:
12 godzin temu, house_1 napisał:
W subaru jest dużo mitów. W USA jest "pełno" seryjnych 2,5T wystrojonych na 400+KM i jeżdżą. A u nas jakoś nie chcą :evil2:. Wiem co mówię.
Podobnie będzie w H6.
Pamiętaj Subaru od wielu lat robi silniki "skrojone na wymiar". A ty nagle chcesz "dorobić" z 50% osiągów. Powodzenia...

W USA podają inaczej moc silnika. Ten sam samochód zamierzony u nas pokaże ją mniejszą. Nie wiem dokładnie dlaczego ale chodzi o jednostki miary, tunerzy z dystansem i trochę śmiechem, podchodzą do pomiarów z USA.

A nie jest tak że u nas mierzy się na kołach a tam podaje się mi silnika? Nie znam się tylko pytam.

Link to comment
Share on other sites

Tam podaje się moc na kołach WHP) i jest jej mniej niż na silniku. Ale te projekty 400HP są na E85, które u nich jest dość popularne a u nas praktycznie nie do zdobycia. Paliwo to jest bardzo odporne na spalanie stukowe, a właśnie to jest głównym problemem przy osiąganiu dużej mocy. Sama zmiana paliwa z 98 na E85 w STI pozwala na wyciągnięcie ok. 50KM/50Nm więcej, oczywiście przy odpowiedniej modyfikacji układu paliwa. Stąd właśnie oni mają takie cyferki, u nas nieosiągalne. 

 

Do tego u nich bardzo popularna jest hamownia Dynojet, znana z mocnego zawyżania wyników, dużo mniej popularne u nich hamownie Mustang potrafią pokazać nawet 30-40KM mniej. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, skwaro napisał:

Tam podaje się moc na kołach WHP) i jest jej mniej niż na silniku. Ale te projekty 400HP są na E85, które u nich jest dość popularne a u nas praktycznie nie do zdobycia. Paliwo to jest bardzo odporne na spalanie stukowe, a właśnie to jest głównym problemem przy osiąganiu dużej mocy. Sama zmiana paliwa z 98 na E85 w STI pozwala na wyciągnięcie ok. 50KM/50Nm więcej, oczywiście przy odpowiedniej modyfikacji układu paliwa. Stąd właśnie oni mają takie cyferki, u nas nieosiągalne. 

 

Do tego u nich bardzo popularna jest hamownia Dynojet, znana z mocnego zawyżania wyników, dużo mniej popularne u nich hamownie Mustang potrafią pokazać nawet 30-40KM mniej. 

Akurat ten projekt na 98, tylko nie podali mocy. Link to filmu 

 

Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, Szymon Kuć napisał:

Akurat ten projekt na 98, tylko nie podali mocy. Link to filmu 

 

Australijczycy mierzą w moc w kilowatach na silniku. Posłuchaj co mówi o spalaniu stukowym i dlaczego przy turbo jest to mniejszy problem. No i pytanie jak długo to pojeździ, znam kilka projektów H6 z kompresorami, wszystkie, które znam, już zaliczyły co najmniej jeden wybuch silnika i większość w końcu pakuje kute tłoki. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Narazie pękło 20kkm(jest w innym filmiku), wiem ze stoczyli tłoki. Nie ma rzeczy bezobsługowych jak będzie dawało frajdę to się włoży i kute tłoki a jak nie to drugi silnik ;) w lato planuje rozebrać silnik wtedy rozważę dalsze losy. Zobaczę czy znajdę kogoś kto mi przygotuje blok.

Edited by Szymon Kuć
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...