okonskik69 Posted February 12, 2021 Share Posted February 12, 2021 Siemka Po dośc długim okresie bez Subaru jakiś czas temu zaopatrzyłem się w Tribecę ... no i niestety wychodzi na to że wtopiłem ... Nie wdając się w tło historyczne na cylindrze nr 3 mam STOPIONĄ świecę , i brak ciśnienia na tym cylindrze , do tego zaobserwowane ostatnio potężne zużycie oleju (część np. ląduje w dolocie). Z tym cylindrem to już nie pierwsza przygoda , być może przyczyną był lejący wtrysk benzynowy , nie jestem pewien ... ale teraz już nic nikomu oczywiście nie udowodnię ... Wracając to meritum , myślę że ten silnik nie rokuje , chyba że wsadzę w niego kolejne 10k , co mi się średnio uśmiecha. Pytanie jest następujące - czy w Outbackach od jakiegoś rocznika był kładziony dokładnie ten sam EZ30 co w Tribece ? Bo widzę silniki z Outbacków teoretycznie pasujące , ale bez zmiennych faz rozrządu. Może macie jakiś pomysł skąd wyrwać silnik do Tribeki ? To że są na Allegrach i Otomotach to wiem. Pozdrowionka dla Subarowej braci ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted February 12, 2021 Share Posted February 12, 2021 EZ30(oznaczany także EZ30R) w Tribece/Outbacku 03-08/Legacy to ten sam motor. Ma zmienne fazy w przeciwieństwie do EZ30 I generacji montowanego w latach 99-03 w Outbackach. Poznać je można po kolektorze wydechowym który w I gen. jest metalowy a w kolejnej z tworzywa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonskik69 Posted February 12, 2021 Author Share Posted February 12, 2021 To zobacz : ten silnik mam pod nosem gość niby sprzedaje 03-09 a silnik różni się od mojego wg mojego mecha https://allegro.pl/oferta/silnik-subaru-legacy-iv-3-0-h6-03-09-169tys-ez30-10077266697 Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted February 13, 2021 Share Posted February 13, 2021 Bo sprzedający nie ma pojęcia co ma i źle opisał. Ten na zdjęciu jest to poprzednia generacja (pierwsza) z lat 01-03. Bez zmiennych faz. Poza tym stopiona świeca i (zapewne) zdemolowany tłok, to objawy ubogiej mieszanki a nie lejącego wtrysku. Po wymianie silnika zrób dokładną diagnozę jak działa silnik, aby nie powtórzyć uszkodzenia. 3.0 H6 należy do najbardziej trwałych konstrukcji subaru, więc awaria ma jakąś konkretną przyczynę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted February 13, 2021 Share Posted February 13, 2021 Proszę tu jest do Tribeci. https://allegro.pl/oferta/silnik-kompletny-tribeca-outback-3-0-h6-ez30-07r-9925396180 Nie trzeba wydziwiać. Wszystko będzie pasowało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now