Jump to content

Jazda w poślizgu. Doswiadczenia


Recommended Posts

Nie wiem czy coś będzie widać ale filmy na tych samych oponach nagrywane. Z tym ze po kilku dniach skończyły one na śmietniku a kupiłem właśnie yokohamy. Są lepsze chodz nie aż taka straszna różnica na plus, nie ma WOW na nich. Mowie że dla mnie tu chyba problem z szerokością opony jak kolega wyżej pisze i może zbyt twarde zawieszenie (chodz w sumie ori). 

Na filmie widać że na asfalcie nie mogę go wprowadzić w poslizg a na śniegu rzuca nim jak chce:x uprzedzam ze więcej gazu na śniegu w moim przypadku nie pojadę szybciej. To co opisywałem wyżej tylko bardziej zobrazowane ogólnie :)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Subaru po śniegu jedzie samo, wystarczy mu nie przeszkadzać. W STI ze szperami jeszcze łatwiej niż w NA. Ćwiczyć ćwiczyć ćwiczyć.

Po obejrzeniu filmy zalecam tuning w postaci SJS serio, to wyjdzie najtaniej

Mój STI 08 chodzi tak, jak pokażę mu ręką. Łatwiejszego wozu w prowadzeniu na śliskim nie znajdziesz. Jazda w takich warunkach, wymaga koordynacji kierownicy i gazu. Dzisiaj zrobiłem eksperyment. Golf

Posted Images

Na moje to w ogóle na takim placu bym nie radził robić takich akrobacji. To mi wygląda jak parking na 20 samochodów, to sie nie nadaje po prostu.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, damiano16 napisał:

Po ostatnim filmiku widać brak szper. W tylnym dyfrze co najwyżej wisko, które i tak nie działa, dlatego na mokrym asfalcie masz problem wprowadzić go w poślizg. Po filmiku na śniegu, który wrzuciłeś nie da się pomóc bo nie widać tam żeby nie dało się go opanować :) Trenuj, najlepiej w lepszym miejscu niż taki mały parking, wyczujesz auto i na pewno będzie lepiej. 

Edited by mly96
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, mly96 napisał:

Po ostatnim filmiku widać brak szper. W tylnym dyfrze co najwyżej wisko, które i tak nie działa, dlatego na mokrym asfalcie masz problem wprowadzić go w poślizg. Po filmiku na śniegu, który wrzuciłeś nie da się pomóc bo nie widać tam żeby nie dało się go opanować :) Trenuj, najlepiej w lepszym miejscu niż taki mały parking, wyczujesz auto i na pewno będzie lepiej. 

Jest z tyłu szpera. Jak kręcę kołem tylnym z drugiej strony kreci się ono w tą samą stronę. Zaś jak kręcę przednim to drugie przednie kreci się w przeciwna stronę a tylne obydwa w jedną stronę.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, damiano16 napisał:

Jest z tyłu szpera. Jak kręcę kołem tylnym z drugiej strony kreci się ono w tą samą stronę. Zaś jak kręcę przednim to drugie przednie kreci się w przeciwna stronę a tylne obydwa w jedną stronę.

Widać po filmiku co ta za "szpera" ;)

Link to post
Share on other sites

Opcjonalnie instruktor dostępny na prawie wszystkich torach może wyjść jeszcze taniej. Nawet jak masz daleko, warto podjechać, wydać kilka stówek na godzinkę lub dwie i trenować. Potem powtórka na wyższym levelu i tak dalej...

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Jumpman napisał:

Po obejrzeniu filmy zalecam tuning w postaci SJS :) serio, to wyjdzie najtaniej ;)

Pierwsze moje awd którym zrobiłem z 3 tys km wiec proszę się nie dziwić :lol:

 Do setki nawet idzie. Ale potem szalu nie ma bo po pierwsze toporny stary naped stały a po drugie 280KM to tez nie tak dużo. TypeR civic vii 230KM po dobrej mapie robi od stówy sti jak chce niestety taka prawda. Do setki mierzylem Drag Racer na apce i wyszło 4.1s i 4.5s a na ile to prawdziwe to nie wiem ale powyżej 100km/h juz tak nie robi.

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, damiano16 napisał:

Pierwsze moje awd którym zrobiłem z 3 tys km wiec proszę się nie dziwić :lol:

 Do setki nawet idzie. Ale potem szalu nie ma bo po pierwsze toporny stary naped stały a po drugie 280KM to tez nie tak dużo. TypeR civic vii 230KM po dobrej mapie robi od stówy sti jak chce niestety taka prawda. Do setki mierzylem Drag Racer na apce i wyszło 4.1s i 4.5s a na ile to prawdziwe to nie wiem ale powyżej 100km/h juz tak nie robi.

Trochę mnie załamałeś. Przeznaczenie tego samochodu jest trochę inne, prosto to i cegła szybko pojedzie. Najkrócej jak się da: potrzebujesz kogoś, kto Ci pokaże, co ten samochód naprawdę potrafi.

Link to post
Share on other sites

Zrozumiałem. O ile na suchym moglby szybciej nim pojechać a profesionalista to juz czasy mega zrobic to na śniegu ma slaba trakcje jak na 4ro buta co widać na filmie i na szybsza jazde średnio się nada na śniegu. Ja nie zamierzam startować w rajdach ani nic z tych rzeczy a po prostu miec Daily którym dojeżdżam do pracy codziennie i czasem się powygłupiać. Narazie instruktora jazdy odpuszczę bo silnik na dotarciu i raczej go oszczędzam niz żeby ciągle pałować go do czerwonego pola ale myślę że zapisze się z czasem do kogoś:) do granicy mam 300km i nie wiem czy czasem w Bolesławcu nie ma nauki jazdy bo tor jest na pewno i wynajem samochodów sportowych ale w sumie patrzyłem na opinie i podobno bardzo slabi sa instruktorzy i raczej chcą "bezpiecznie" niz zeczywiscie nauczyc sportowej jazdy.

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, damiano16 napisał:

Co masz na myśli? Ze nie mam jej? Pytam bo nie rozbierałem napedow żeby to zobaczyć.

Widać jak auto się zachowuje, kiedyś pytałeś o szpery, więc przy okazji masz odpowiedź na ich temat :) Tak jak napisałem, może być tam szpera wiskotyczna z tyłu, ale jest to tak słaba szpera, że auto się zachowuje prawie jakby jej nie było. 

Tak zachowuje się cięższe gd z torsenem z tyłu (który też nie jest w moim odczuciu fajną szperą), bez żadnego wrzucania masą, samo dodanie gazu. 

Edited by mly96
Link to post
Share on other sites

To co na filmie nieporównywalnie lepiej od mojego. To widzę że zeczywiscie lipna "szpera" u mnie. Jaka jest wiec lepsza według Ciebie i jakie koszta?

Link to post
Share on other sites

Co do torsena mam go w civic vti założona od integry. Odczucia przed: auto sporadycznie zdazalo się ze z przełożenia z 3 na 4 bieg przy 8,5 tys obr koło pisknęło przez ułamek sekundy a z 2 biegu na 3 zawsze mielało, auto tylko i wyłącznie jechało prosto na zakrętach, płużylo okropnie przodem i jazda po prostu wqur***ła. Opony firestone fhsz90 czy coś takiego ale starte były. Założona szpera i przy wkładaniu na drugi bieg byl problem żeby przy odcięciu zakopał a na 3 biegu to już nawet mowy nie bylo, na zakrętach auto piszczało jak głupie ale ile mu gazu nie dal i jak by kiera nie dokręcił to auto i tak więcej i więcej skręcało. Nieprawdopodobnie dobrze w porównaniu z tego co bylo. Mały zwinny skurczybyk. Nie wiem jak w subaru torsen się sprawdza ale w civic bylem bardzo mocno zadowolony z niego i do dziś jestem a juz czasu kilka lat minęło. Do tej pory w większości mialem styczność z mocniejszymi hondami a subaru to nowa przygoda. :) dopiero poznaje markę stąd tez rozpoznanie małe :) jak coś "oczywistego" nie wiem o tej marce to proszę się nie obrażać ;) hondy znam dobrze ale świnki to nowość dla mnie :)

Link to post
Share on other sites

Depczesz cały czas na max. Trakcji zero. Jak masz dojechać gdziekolwiek, jak przednie koła nie mają przyczepności ? Mówiłem, gazem kontrolujesz jazdę. I tak genialny pojazd, bo mógł Cię wrzucić gdziekolwiek. Na latarnię, na płot, na cokolwiek. On jednak o Ciebie dba.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mz56 napisał:

Depczesz cały czas na max. Trakcji zero. Jak masz dojechać gdziekolwiek, jak przednie koła nie mają przyczepności ? Mówiłem, gazem kontrolujesz jazdę. I tak genialny pojazd, bo mógł Cię wrzucić gdziekolwiek. Na latarnię, na płot, na cokolwiek. On jednak o Ciebie dba.

Ale w którym miejscu depcze na max na filmie z zaśnieżonym parkingiem? Mega delikatnie z gazem się obchodzę a i tak jeździł jak na łyżwach. :)

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, damiano16 napisał:

To co na filmie nieporównywalnie lepiej od mojego. To widzę że zeczywiscie lipna "szpera" u mnie. Jaka jest wiec lepsza według Ciebie i jakie koszta?

W Twoim modelu fabrycznie dyfer tył to chyba płytka, a te czasem trzeba wymieniać, jak olej. Pytałeś w jakimś dobrym serwisie? Odnośnie ślizgania jeżeli mieszkasz 300km od granicy to bliżej może bywa jakiś lokalny trackday? Nauka na parkingu to średni pomysł a samemu na drodze też ciężko. Zdecydowanie lepiej idzie po kilku sesjach z dobrym instruktorem.

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, buc niskopienny napisał:

W Twoim modelu fabrycznie dyfer tył to chyba płytka, a te czasem trzeba wymieniać, jak olej. Pytałeś w jakimś dobrym serwisie? Odnośnie ślizgania jeżeli mieszkasz 300km od granicy to bliżej może bywa jakiś lokalny trackday? Nauka na parkingu to średni pomysł a samemu na drodze też ciężko. Zdecydowanie lepiej idzie po kilku sesjach z dobrym instruktorem.

Bzdura, żadna płytka, płytka to w sti r, ra. :)

Edited by mly96
Link to post
Share on other sites

Dalej twierdzę, że należy głównie zwracać uwagą na gaz. Szpery są tylko do prowadzenie pojazdu na wprost. Jeżeli wchodzimy w zbyt ostry łuk, zdejmujemy gaz. W łuku pełna kontrola. Fajerka w jednej pozycji i macanie gazem gdzie pójdzie. Wiem, że to dziwnie brzmi. STI 08 ma żyroskop. Genialnie pomaga !

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
31 minut temu, mz56 napisał:

Dalej twierdzę, że należy głównie zwracać uwagą na gaz. Szpery są tylko do prowadzenie pojazdu na wprost. Jeżeli wchodzimy w zbyt ostry łuk, zdejmujemy gaz. W łuku pełna kontrola. Fajerka w jednej pozycji i macanie gazem gdzie pójdzie. Wiem, że to dziwnie brzmi. STI 08 ma żyroskop. Genialnie pomaga !

Kompletnie się nie zgodzę. Wiem jak jezdzil ek4 bez szpery a ze szpera. Roznica jest niedoopisania. Dwa różne auta. O trakcji nie wspomnę. Czy byl gaz w podłogę czy go nie było zakręty były baja do pokonywania a nie że skrecam a on jedzie prosto. Niby nie subaru a zasada działania przecież taka sama. Zobacz dobrze na filmie jak dozowalem gaz. Czy bylo go mniej czy więcej auto się ślizgało jak na lodzie, jak nie awd. W legacy automacie na gorszych oponach miałem x2 tyle trakcji co w imprezie na nowych yokohamach. 

Link to post
Share on other sites
39 minut temu, mz56 napisał:

Szpery są tylko do prowadzenie pojazdu na wprost. 

Ja bym powiedział, że odwrotnie. 

Nie wiem skąd ta opinia że zeszperowane auto lepiej się prowadzi. Jest dokładnie odwrotnie. 

Samochód na otwartych dyfrach jest najprościej opanować.

Edited by Tommo
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Hamowanie mostów polepsza trakcję. To znaczy, że na prostej, jeżeli jedno koło wpada na śliskie, to w przeciwieństwie do otwartego dyfra, drugie koło dalej stara się napędzać. Jednocześnie, jeżeli chcemy skręcać, ten sam dyfer, zeszperowany, będzie nam w tym przeszkadzał. Stara się zachować jednakową prędkość obrotową obydwu tylnych kół, co w zakręcie jest niemożliwe. Przemyślcie to "na spokojnie". Mam ciasny wjazd na stanowisko garażowe. W STI muszę rozpinać napędy (przód - tył), co jest analogią do tylnego/przedniego mostu. Na suchym betonie. Brak mocy do napędzania kół z jednakową prędkością.

Tommo, jak polecisz sobie 150 km/h na śniegu, zmienisz zdanie.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, mz56 napisał:

 

Tommo, jak polecisz sobie 150 km/h na śniegu, zmienisz zdanie.

Przerabiałem wiele opcji w moim AWD włącznie z płytkową 1,5 way i wniosek jest jeden. Im bardziej zeszperujesz tym auto na śniegu chce cię bardziej wynieść spoza drogi którą jedziesz. Musisz więcej pracować kierą, głębsze szybsze kontry. Inaczej polecisz. Inna sprawa że szpery dają nowe możliwości napędzania się auta w zamiennych warunkach przyczepności drogi. Jest tak dlatego bo szpera pozwala oddać poprzez koła drodze różnej wielkości wektory siły momentu napędowego. Co automatycznie powoduje zmianę kierunku jazdy samochodu. W otwartym dyfrze moment napędowy kół zawsze jest jednakowy, więc ten problem nie występuje.

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Z otwartymi dyframi nie zrobisz chyba zakrętu na śniegu tak szybko, jak mógłbyś z lsd w czterołapie. Wiadomo, że w zależności od rodzaju lsd w danym dyfrze auto będzie różnie zachowywać się na wejściu i wyjściu ale kontrola gazem w poślizgu autem ze szperami jest bardzo bezproblemowa. Z otwartymi dyframi dodanie gazu na śniegu nie przekłada się na przyspieszenie. Mi na śniegu zdecydowanie łatwiej prowadzi się zeszperowane (płytka tył i torsen przód) a zdarzało mi się przekroczyć 150.

 

PS @damiano16 to jaki w końcu masz tam dyfer tył? Olej kiedyś będziesz musiał tam wymienić...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...