Skocz do zawartości

Jazda w poślizgu. Doswiadczenia


damiano16

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy coś będzie widać ale filmy na tych samych oponach nagrywane. Z tym ze po kilku dniach skończyły one na śmietniku a kupiłem właśnie yokohamy. Są lepsze chodz nie aż taka straszna różnica na plus, nie ma WOW na nich. Mowie że dla mnie tu chyba problem z szerokością opony jak kolega wyżej pisze i może zbyt twarde zawieszenie (chodz w sumie ori). 

Na filmie widać że na asfalcie nie mogę go wprowadzić w poslizg a na śniegu rzuca nim jak chce:x uprzedzam ze więcej gazu na śniegu w moim przypadku nie pojadę szybciej. To co opisywałem wyżej tylko bardziej zobrazowane ogólnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, damiano16 napisał:

Po ostatnim filmiku widać brak szper. W tylnym dyfrze co najwyżej wisko, które i tak nie działa, dlatego na mokrym asfalcie masz problem wprowadzić go w poślizg. Po filmiku na śniegu, który wrzuciłeś nie da się pomóc bo nie widać tam żeby nie dało się go opanować :) Trenuj, najlepiej w lepszym miejscu niż taki mały parking, wyczujesz auto i na pewno będzie lepiej. 

Edytowane przez mly96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mly96 napisał:

Po ostatnim filmiku widać brak szper. W tylnym dyfrze co najwyżej wisko, które i tak nie działa, dlatego na mokrym asfalcie masz problem wprowadzić go w poślizg. Po filmiku na śniegu, który wrzuciłeś nie da się pomóc bo nie widać tam żeby nie dało się go opanować :) Trenuj, najlepiej w lepszym miejscu niż taki mały parking, wyczujesz auto i na pewno będzie lepiej. 

Jest z tyłu szpera. Jak kręcę kołem tylnym z drugiej strony kreci się ono w tą samą stronę. Zaś jak kręcę przednim to drugie przednie kreci się w przeciwna stronę a tylne obydwa w jedną stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, damiano16 napisał:

Jest z tyłu szpera. Jak kręcę kołem tylnym z drugiej strony kreci się ono w tą samą stronę. Zaś jak kręcę przednim to drugie przednie kreci się w przeciwna stronę a tylne obydwa w jedną stronę.

Widać po filmiku co ta za "szpera" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jumpman napisał:

Po obejrzeniu filmy zalecam tuning w postaci SJS :) serio, to wyjdzie najtaniej ;)

Pierwsze moje awd którym zrobiłem z 3 tys km wiec proszę się nie dziwić :lol:

 Do setki nawet idzie. Ale potem szalu nie ma bo po pierwsze toporny stary naped stały a po drugie 280KM to tez nie tak dużo. TypeR civic vii 230KM po dobrej mapie robi od stówy sti jak chce niestety taka prawda. Do setki mierzylem Drag Racer na apce i wyszło 4.1s i 4.5s a na ile to prawdziwe to nie wiem ale powyżej 100km/h juz tak nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, damiano16 napisał:

Pierwsze moje awd którym zrobiłem z 3 tys km wiec proszę się nie dziwić :lol:

 Do setki nawet idzie. Ale potem szalu nie ma bo po pierwsze toporny stary naped stały a po drugie 280KM to tez nie tak dużo. TypeR civic vii 230KM po dobrej mapie robi od stówy sti jak chce niestety taka prawda. Do setki mierzylem Drag Racer na apce i wyszło 4.1s i 4.5s a na ile to prawdziwe to nie wiem ale powyżej 100km/h juz tak nie robi.

Trochę mnie załamałeś. Przeznaczenie tego samochodu jest trochę inne, prosto to i cegła szybko pojedzie. Najkrócej jak się da: potrzebujesz kogoś, kto Ci pokaże, co ten samochód naprawdę potrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozumiałem. O ile na suchym moglby szybciej nim pojechać a profesionalista to juz czasy mega zrobic to na śniegu ma slaba trakcje jak na 4ro buta co widać na filmie i na szybsza jazde średnio się nada na śniegu. Ja nie zamierzam startować w rajdach ani nic z tych rzeczy a po prostu miec Daily którym dojeżdżam do pracy codziennie i czasem się powygłupiać. Narazie instruktora jazdy odpuszczę bo silnik na dotarciu i raczej go oszczędzam niz żeby ciągle pałować go do czerwonego pola ale myślę że zapisze się z czasem do kogoś:) do granicy mam 300km i nie wiem czy czasem w Bolesławcu nie ma nauki jazdy bo tor jest na pewno i wynajem samochodów sportowych ale w sumie patrzyłem na opinie i podobno bardzo slabi sa instruktorzy i raczej chcą "bezpiecznie" niz zeczywiscie nauczyc sportowej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, damiano16 napisał:

Co masz na myśli? Ze nie mam jej? Pytam bo nie rozbierałem napedow żeby to zobaczyć.

Widać jak auto się zachowuje, kiedyś pytałeś o szpery, więc przy okazji masz odpowiedź na ich temat :) Tak jak napisałem, może być tam szpera wiskotyczna z tyłu, ale jest to tak słaba szpera, że auto się zachowuje prawie jakby jej nie było. 

Tak zachowuje się cięższe gd z torsenem z tyłu (który też nie jest w moim odczuciu fajną szperą), bez żadnego wrzucania masą, samo dodanie gazu. 

Edytowane przez mly96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do torsena mam go w civic vti założona od integry. Odczucia przed: auto sporadycznie zdazalo się ze z przełożenia z 3 na 4 bieg przy 8,5 tys obr koło pisknęło przez ułamek sekundy a z 2 biegu na 3 zawsze mielało, auto tylko i wyłącznie jechało prosto na zakrętach, płużylo okropnie przodem i jazda po prostu wqur***ła. Opony firestone fhsz90 czy coś takiego ale starte były. Założona szpera i przy wkładaniu na drugi bieg byl problem żeby przy odcięciu zakopał a na 3 biegu to już nawet mowy nie bylo, na zakrętach auto piszczało jak głupie ale ile mu gazu nie dal i jak by kiera nie dokręcił to auto i tak więcej i więcej skręcało. Nieprawdopodobnie dobrze w porównaniu z tego co bylo. Mały zwinny skurczybyk. Nie wiem jak w subaru torsen się sprawdza ale w civic bylem bardzo mocno zadowolony z niego i do dziś jestem a juz czasu kilka lat minęło. Do tej pory w większości mialem styczność z mocniejszymi hondami a subaru to nowa przygoda. :) dopiero poznaje markę stąd tez rozpoznanie małe :) jak coś "oczywistego" nie wiem o tej marce to proszę się nie obrażać ;) hondy znam dobrze ale świnki to nowość dla mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Depczesz cały czas na max. Trakcji zero. Jak masz dojechać gdziekolwiek, jak przednie koła nie mają przyczepności ? Mówiłem, gazem kontrolujesz jazdę. I tak genialny pojazd, bo mógł Cię wrzucić gdziekolwiek. Na latarnię, na płot, na cokolwiek. On jednak o Ciebie dba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mz56 napisał:

Depczesz cały czas na max. Trakcji zero. Jak masz dojechać gdziekolwiek, jak przednie koła nie mają przyczepności ? Mówiłem, gazem kontrolujesz jazdę. I tak genialny pojazd, bo mógł Cię wrzucić gdziekolwiek. Na latarnię, na płot, na cokolwiek. On jednak o Ciebie dba.

Ale w którym miejscu depcze na max na filmie z zaśnieżonym parkingiem? Mega delikatnie z gazem się obchodzę a i tak jeździł jak na łyżwach. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, damiano16 napisał:

To co na filmie nieporównywalnie lepiej od mojego. To widzę że zeczywiscie lipna "szpera" u mnie. Jaka jest wiec lepsza według Ciebie i jakie koszta?

W Twoim modelu fabrycznie dyfer tył to chyba płytka, a te czasem trzeba wymieniać, jak olej. Pytałeś w jakimś dobrym serwisie? Odnośnie ślizgania jeżeli mieszkasz 300km od granicy to bliżej może bywa jakiś lokalny trackday? Nauka na parkingu to średni pomysł a samemu na drodze też ciężko. Zdecydowanie lepiej idzie po kilku sesjach z dobrym instruktorem.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, buc niskopienny napisał:

W Twoim modelu fabrycznie dyfer tył to chyba płytka, a te czasem trzeba wymieniać, jak olej. Pytałeś w jakimś dobrym serwisie? Odnośnie ślizgania jeżeli mieszkasz 300km od granicy to bliżej może bywa jakiś lokalny trackday? Nauka na parkingu to średni pomysł a samemu na drodze też ciężko. Zdecydowanie lepiej idzie po kilku sesjach z dobrym instruktorem.

Bzdura, żadna płytka, płytka to w sti r, ra. :)

Edytowane przez mly96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej twierdzę, że należy głównie zwracać uwagą na gaz. Szpery są tylko do prowadzenie pojazdu na wprost. Jeżeli wchodzimy w zbyt ostry łuk, zdejmujemy gaz. W łuku pełna kontrola. Fajerka w jednej pozycji i macanie gazem gdzie pójdzie. Wiem, że to dziwnie brzmi. STI 08 ma żyroskop. Genialnie pomaga !

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, mz56 napisał:

Dalej twierdzę, że należy głównie zwracać uwagą na gaz. Szpery są tylko do prowadzenie pojazdu na wprost. Jeżeli wchodzimy w zbyt ostry łuk, zdejmujemy gaz. W łuku pełna kontrola. Fajerka w jednej pozycji i macanie gazem gdzie pójdzie. Wiem, że to dziwnie brzmi. STI 08 ma żyroskop. Genialnie pomaga !

Kompletnie się nie zgodzę. Wiem jak jezdzil ek4 bez szpery a ze szpera. Roznica jest niedoopisania. Dwa różne auta. O trakcji nie wspomnę. Czy byl gaz w podłogę czy go nie było zakręty były baja do pokonywania a nie że skrecam a on jedzie prosto. Niby nie subaru a zasada działania przecież taka sama. Zobacz dobrze na filmie jak dozowalem gaz. Czy bylo go mniej czy więcej auto się ślizgało jak na lodzie, jak nie awd. W legacy automacie na gorszych oponach miałem x2 tyle trakcji co w imprezie na nowych yokohamach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, mz56 napisał:

Szpery są tylko do prowadzenie pojazdu na wprost. 

Ja bym powiedział, że odwrotnie. 

Nie wiem skąd ta opinia że zeszperowane auto lepiej się prowadzi. Jest dokładnie odwrotnie. 

Samochód na otwartych dyfrach jest najprościej opanować.

Edytowane przez Tommo
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamowanie mostów polepsza trakcję. To znaczy, że na prostej, jeżeli jedno koło wpada na śliskie, to w przeciwieństwie do otwartego dyfra, drugie koło dalej stara się napędzać. Jednocześnie, jeżeli chcemy skręcać, ten sam dyfer, zeszperowany, będzie nam w tym przeszkadzał. Stara się zachować jednakową prędkość obrotową obydwu tylnych kół, co w zakręcie jest niemożliwe. Przemyślcie to "na spokojnie". Mam ciasny wjazd na stanowisko garażowe. W STI muszę rozpinać napędy (przód - tył), co jest analogią do tylnego/przedniego mostu. Na suchym betonie. Brak mocy do napędzania kół z jednakową prędkością.

Tommo, jak polecisz sobie 150 km/h na śniegu, zmienisz zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mz56 napisał:

 

Tommo, jak polecisz sobie 150 km/h na śniegu, zmienisz zdanie.

Przerabiałem wiele opcji w moim AWD włącznie z płytkową 1,5 way i wniosek jest jeden. Im bardziej zeszperujesz tym auto na śniegu chce cię bardziej wynieść spoza drogi którą jedziesz. Musisz więcej pracować kierą, głębsze szybsze kontry. Inaczej polecisz. Inna sprawa że szpery dają nowe możliwości napędzania się auta w zamiennych warunkach przyczepności drogi. Jest tak dlatego bo szpera pozwala oddać poprzez koła drodze różnej wielkości wektory siły momentu napędowego. Co automatycznie powoduje zmianę kierunku jazdy samochodu. W otwartym dyfrze moment napędowy kół zawsze jest jednakowy, więc ten problem nie występuje.

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z otwartymi dyframi nie zrobisz chyba zakrętu na śniegu tak szybko, jak mógłbyś z lsd w czterołapie. Wiadomo, że w zależności od rodzaju lsd w danym dyfrze auto będzie różnie zachowywać się na wejściu i wyjściu ale kontrola gazem w poślizgu autem ze szperami jest bardzo bezproblemowa. Z otwartymi dyframi dodanie gazu na śniegu nie przekłada się na przyspieszenie. Mi na śniegu zdecydowanie łatwiej prowadzi się zeszperowane (płytka tył i torsen przód) a zdarzało mi się przekroczyć 150.

 

PS @damiano16 to jaki w końcu masz tam dyfer tył? Olej kiedyś będziesz musiał tam wymienić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...