Skocz do zawartości

Tryb HOLD


Predator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Pytanie odnośnie trybu hold czytałem że jest to tryb przeznaczony do trudnych śnieżno/błotnych warunków rusza z dwójki nie mieli tak bardzo itp wczoraj zakopałem sie w śniegu na holdzie nie było szans wyjechać na normalnym D wyjechałem bez problemu o co tu chodzi ?????? Obydwie próby na VDC off po wyciągnięciu bezpiecznika legacy III 2.5 automat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie hold oprócz tego że rusza z dwójki to mocniej trzyma samochód na podjazdach, musi być naprawdę duża górka żeby samochód się toczył w dół na podjeździe. Coś jak hillholder w manualu. Ale żeby wyjeżdżać z zasp itp to średnio się nadaje moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ewemarkamA czy hold ma jakikolwiek wpływ na prowadzenie samochodu już kiedy jedziemy? Czy to tylko jakaś moja autosugestia, że przy wciśniętym hold jadąc np. 100 km/h po śniegu samochód jakby bardziej się trzymał drogi niż podczas jazdy z tą samą prędkością bez hold?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ewemarkamA czy hold ma jakikolwiek wpływ na prowadzenie samochodu już kiedy jedziemy? Czy to tylko jakaś moja autosugestia, że przy wciśniętym hold jadąc np. 100 km/h po śniegu samochód jakby bardziej się trzymał drogi niż podczas jazdy z tą samą prędkością bez hold?
Aż tak się nie zagłębiałem ;) Jedynie może być napęd bardziej spięty. Ale trzeba by pomierzyć wystwrowanie zaworu od przeniesienia napędu na tył. Tylko przypuszczam, nie sprawdzałem tego nigdy. Hold tylko małżonka używała czasami. Ja czasami gdy hamulca trzymać na górce w korku nie chce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ewemarkamNo ja też jeszcze nigdy nie byłem zmuszony używać hold, ale testowo się tym czasami bawię, bo nie daje mi to spokoju. Gdyby coś spinało w napędzie to nie byłoby tak, że w czasie jazdy by nie można było tego włączać? Może w manualu jest coś o tym napisane...muszę sprawdzić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W napędzie spina się cały czas, mniej lub bardziej sprzęgło na wyjściu napędu na tylną oś. Tam nie masz jakieś tajemnej przekładni rodem z terenówek, gdzie jakieś blokady itp włącza często tylko na postoju.
Przy ruszaniu rozkład jest bliski 50:50, nominalny w czasie jazdy 90:10. Ale to też zależy od generacji skrzyni i rodzaju centralnego dyfrencjału (VTD jest albo nie ma).
Trochę różnic było na przestrzeni modeli Subaru, roczników jak i samych silników w tych samochodach. Ale może ktoś powie więcej o samym hold@DETT albo@BelegUS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przez 4 lata przygody z Legacy 4EAT z VTD użyłem trybu HOLD dosłownie jeden raz. Przy podjeżdżaniu pod bardzo stromą górkę po piachu, krótko po kupieniu auta. Nie wiem czy miało to jakiś wpływ na możliwości "podjazdowe", ale nigdy więcej z tej funkcji nie skorzystałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę, że gdyby hold miał tylko powodować wyłączenie 1 biegu, to w zasadzie byłby niepotrzebny bo równie dobrze to samo działoby się przy ustawieniu manetki na pozycję 2.
Nie do końca. Ustawienie wybieraka na 2 powoduje że skrzynia nie wrzuci biegu wyżej niż drugi. Czyli ruszasz z 1 i masz dwa biegi. Natomiast HOLD wymusza ruszanie z dwójki, pomija 1 bieg. Niby dobre na lodzie.

Sprawdzę to przy najbliższej okazji.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ewemarkamEch no tak, teraz to sam się zakręciłem, a przecież dobrze o tym wiem, bo akurat z tego czasem korzystałem. Jakaś chwilowa pomroczność mnie dopadła:> Swoją drogą ciekawe co się dzieje przy włączeniu hold przy ustawieniu manetki na pozycję 1.

 

Testy przy ruszaniu robiłem wielokrotnie w tych samych warunkach: jak przy dużym śniegu wcisnę ostro pedał gazu przy D, to zanim koła złapią przyczepność i samochód wyrwie do przodu to czuć ślizgające się koła i włącza się kontrolka "poślizgu", a przy włączonym hold rusza płynnie, choć ostro do przodu wyrywa dopiero jak wejdzie na obroty właściwe dla drugiego biegu. W zasadzie to samo można osiągnąć operując umiejętnie gazem.

Edytowane przez Lipton
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...