Jump to content

Tryb HOLD


Predator
 Share

Recommended Posts

Witam 

Pytanie odnośnie trybu hold czytałem że jest to tryb przeznaczony do trudnych śnieżno/błotnych warunków rusza z dwójki nie mieli tak bardzo itp wczoraj zakopałem sie w śniegu na holdzie nie było szans wyjechać na normalnym D wyjechałem bez problemu o co tu chodzi ?????? Obydwie próby na VDC off po wyciągnięciu bezpiecznika legacy III 2.5 automat

Link to comment
Share on other sites

W zasadzie hold oprócz tego że rusza z dwójki to mocniej trzyma samochód na podjazdach, musi być naprawdę duża górka żeby samochód się toczył w dół na podjeździe. Coś jak hillholder w manualu. Ale żeby wyjeżdżać z zasp itp to średnio się nadaje moim zdaniem.

Link to comment
Share on other sites

@ewemarkamA czy hold ma jakikolwiek wpływ na prowadzenie samochodu już kiedy jedziemy? Czy to tylko jakaś moja autosugestia, że przy wciśniętym hold jadąc np. 100 km/h po śniegu samochód jakby bardziej się trzymał drogi niż podczas jazdy z tą samą prędkością bez hold?

Link to comment
Share on other sites

@ewemarkamA czy hold ma jakikolwiek wpływ na prowadzenie samochodu już kiedy jedziemy? Czy to tylko jakaś moja autosugestia, że przy wciśniętym hold jadąc np. 100 km/h po śniegu samochód jakby bardziej się trzymał drogi niż podczas jazdy z tą samą prędkością bez hold?
Aż tak się nie zagłębiałem ;) Jedynie może być napęd bardziej spięty. Ale trzeba by pomierzyć wystwrowanie zaworu od przeniesienia napędu na tył. Tylko przypuszczam, nie sprawdzałem tego nigdy. Hold tylko małżonka używała czasami. Ja czasami gdy hamulca trzymać na górce w korku nie chce.
Link to comment
Share on other sites

@ewemarkamNo ja też jeszcze nigdy nie byłem zmuszony używać hold, ale testowo się tym czasami bawię, bo nie daje mi to spokoju. Gdyby coś spinało w napędzie to nie byłoby tak, że w czasie jazdy by nie można było tego włączać? Może w manualu jest coś o tym napisane...muszę sprawdzić:)

Link to comment
Share on other sites

W napędzie spina się cały czas, mniej lub bardziej sprzęgło na wyjściu napędu na tylną oś. Tam nie masz jakieś tajemnej przekładni rodem z terenówek, gdzie jakieś blokady itp włącza często tylko na postoju.
Przy ruszaniu rozkład jest bliski 50:50, nominalny w czasie jazdy 90:10. Ale to też zależy od generacji skrzyni i rodzaju centralnego dyfrencjału (VTD jest albo nie ma).
Trochę różnic było na przestrzeni modeli Subaru, roczników jak i samych silników w tych samochodach. Ale może ktoś powie więcej o samym hold@DETT albo@BelegUS.

Link to comment
Share on other sites

Tak sobie myślę, że gdyby hold miał tylko powodować wyłączenie 1 biegu, to w zasadzie byłby niepotrzebny bo równie dobrze to samo działoby się przy ustawieniu manetki na pozycję 2.

Link to comment
Share on other sites

Ja przez 4 lata przygody z Legacy 4EAT z VTD użyłem trybu HOLD dosłownie jeden raz. Przy podjeżdżaniu pod bardzo stromą górkę po piachu, krótko po kupieniu auta. Nie wiem czy miało to jakiś wpływ na możliwości "podjazdowe", ale nigdy więcej z tej funkcji nie skorzystałem.

Link to comment
Share on other sites

Tak sobie myślę, że gdyby hold miał tylko powodować wyłączenie 1 biegu, to w zasadzie byłby niepotrzebny bo równie dobrze to samo działoby się przy ustawieniu manetki na pozycję 2.
Nie do końca. Ustawienie wybieraka na 2 powoduje że skrzynia nie wrzuci biegu wyżej niż drugi. Czyli ruszasz z 1 i masz dwa biegi. Natomiast HOLD wymusza ruszanie z dwójki, pomija 1 bieg. Niby dobre na lodzie.

Sprawdzę to przy najbliższej okazji.
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@ewemarkamEch no tak, teraz to sam się zakręciłem, a przecież dobrze o tym wiem, bo akurat z tego czasem korzystałem. Jakaś chwilowa pomroczność mnie dopadła:> Swoją drogą ciekawe co się dzieje przy włączeniu hold przy ustawieniu manetki na pozycję 1.

 

Testy przy ruszaniu robiłem wielokrotnie w tych samych warunkach: jak przy dużym śniegu wcisnę ostro pedał gazu przy D, to zanim koła złapią przyczepność i samochód wyrwie do przodu to czuć ślizgające się koła i włącza się kontrolka "poślizgu", a przy włączonym hold rusza płynnie, choć ostro do przodu wyrywa dopiero jak wejdzie na obroty właściwe dla drugiego biegu. W zasadzie to samo można osiągnąć operując umiejętnie gazem.

Edited by Lipton
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...