dawid11 Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 Nie wiem czy był już ten temat na forum. Spotkało mnie niemiła zaskoczenie gdy po tygodniowym postoju (za granicą i to 1300 km od domu) nie mogłem otworzyć Levorga. Z powodu zostawionego oświetlenia kabiny, akumulator rozładował się do zera. Czy ktoś zna w miarę bezinwazyjny sposób otwarcia tego auta? Ostatecznie (w ramach Asistance) przyjechał szwajcarski mechanik i ....włamał się do mojego Levorga. Całe szczęście obyło się bez widocznych uszkodzeń, bo zrobił to dosyć "fachowo" ale też był zdziwiony że kluczykiem się nie da. Po tej przygodzie wyprowadziłem "plus" z akumulatora pod zderzak . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbi Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 5 minut temu, dawid11 napisał: zdziwiony że kluczykiem się nie da. ? To po co jest klasyczny kluczyk (w środku)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawid11 Posted February 10, 2021 Author Share Posted February 10, 2021 Myślę, że tylko po to aby otworzyć auto gdy padnie bateria w pilocie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tesla Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 Miałem Nissana z bezkluczykowym otwieraniem drzwi i zimą często otwieralem go awaryjnym kluczykim mechanicznym jak zdechł akumulator. Nie chce mi się wierzyć, że nie da się Levorga tak otworzyć. Chyba zrobię eksperyment... Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 2 minuty temu, dawid11 napisał: Myślę, że tylko po to aby otworzyć auto gdy padnie bateria w pilocie. I niby co ten kluczyk miałby robić? Może jest jakiś problem z nieużywanym mechanizmem bębenka zamka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayu Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 STI MY15 otwierałem z kluczyka po rozładowaniu aku bez problemów. Wydaje mi się, że są one takie same więc chyba coś się do końca ogarnęliście razem z assistance. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawid11 Posted February 10, 2021 Author Share Posted February 10, 2021 Też byłem zdziwiony. Niedowiarkom proponuję zamknąć auto, odłączyć plus na akumulatorze i spróbować otworzyć kluczykiem. Na wszelki wypadek nie zamykajcie przedniej klapy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NonPhixion Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 2 minuty temu, dawid11 napisał: Też byłem zdziwiony. Niedowiarkom proponuję zamknąć auto, odłączyć plus na akumulatorze i spróbować otworzyć kluczykiem. Na wszelki wypadek nie zamykajcie przedniej klapy. Można też zostawić otwartą szybę drzwi kierowcy, wtedy tym "dinksem" drzwi otworzysz :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kukson Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 Padła mi kiedyś bateria ale w pilocie i otwierałem Levorga z kluczyka bez żadnego problemu tak samo odpalił mimo zdechłej baterii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xemir Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 6 minut temu, Kukson napisał: Padła mi kiedyś bateria ale w pilocie i otwierałem Levorga z kluczyka bez żadnego problemu tak samo odpalił mimo zdechłej baterii. Ja też miałem problem z baterią która padła i nie miałem żadnego problemu z otwarciem samochodu - tzn. rozrusznik nawet nie startował, ale zamek działał. Nie musiałem jeszcze używać kluczyka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawid11 Posted February 10, 2021 Author Share Posted February 10, 2021 7 minut temu, Kukson napisał: Padła mi kiedyś bateria ale w pilocie i otwierałem Levorga z kluczyka bez żadnego problemu tak samo odpalił mimo zdechłej baterii. Jak odpalił tzn. był prąd wystarczający do uruchomienia zamka elektrycznego. Ja mówię o całkowitym braku napięcia na akumulatorze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deki Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 (edited) Też swego czasu rozładowałem do cna akumulator (zostawione światło nad tylną kanapą na kilka dni) i otworzyłem normalnie (mechanicznie) drzwi kluczykiem schowanym w pilocie. Po otwarciu kompletnie nic nie działało: nie przesuwały się fotele elektrycznie, żadna lampka nie świeciła itp., więc da się. Edited February 10, 2021 by Deki 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tesla Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 W instrukcji jest napisane, że w przypadku rozładowania akumulatora lub awarii instalacji samochód otwiera się mechanicznie kluczykiem. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
.Misza. Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 8 godzin temu, dawid11 napisał: Z powodu zostawionego oświetlenia kabiny, akumulator rozładował się do zera Przerabiałem podobną historię w Forku SF - 20-letnim. Auto mam od prawie 4 lat - nigdy nie używałem wkładek (wszystkie trzy niesprawne!). Było trzeba z assistance magika wzywać. Dziwię się, że Subaru do tej pory nie "nauczyło się" odcinać napięcie z lampek, zapalniczek, itp. po jakimś czasie od zamknięcia samochodu. Moja już 11-letnia Astra potrafi takie sztuczki Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 1 godzinę temu, .Misza. napisał: Dziwię się, że Subaru do tej pory nie "nauczyło się" odcinać napięcie z lampek, zapalniczek, itp. po jakimś czasie od zamknięcia samochodu. Nauczyło, choć może nie w Levorgu. Ale działa to w OBK, XV II i chyba nowym Foresterze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted February 11, 2021 Share Posted February 11, 2021 (edited) 12 godzin temu, .Misza. napisał: Przerabiałem podobną historię w Forku SF - 20-letnim. Auto mam od prawie 4 lat - nigdy nie używałem wkładek (wszystkie trzy niesprawne!). Było trzeba z assistance magika wzywać. Dziwię się, że Subaru do tej pory nie "nauczyło się" odcinać napięcie z lampek, zapalniczek, itp. po jakimś czasie od zamknięcia samochodu. Moja już 11-letnia Astra potrafi takie sztuczki Najgorsze w moim przypadku jest to że jak drzwi pasażera wymieniałem to wkładki nie przełożyłem I jakoś nie mogę sie zabrać aby ją wyjąć i dopasować do kluczyka. Edited February 11, 2021 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
nickczemnik Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 Z ciekawości sprawdziłem u siebie. Kluczyk w bębenku obraca się bez problemu w jedną i drugą stronę, ale zamek na to nie reaguje - ani nie zamyka ani nie otwiera samochodu, niezależnie od tego, czy akumulator jest podłączony czy nie. Wygląda na to, że jest to powtarzający się problem tego auta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoph Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 Przerabialem temat na polu namiotowym - bateria rozladowana do zera. Kluczyk awaryjny otwiera tylko drzwi kierowcy pod warunkiem, ze wkladka jest regularnie nasmarowana lub zabezpieczona jakims preparatem do zamkow. Jak sie zapiecze, to przekichane. Pokaleczycie sobie palce, albo ulamie sie plastik na kluczyku, ale nie ruszy. Problem nasila sie przy myciu samochodu myjka cisnieniowa. Pytanie, kto za kazdym razem wydmuchuje zamki kompresorem i smaruje zamek? Z doswiadczenia polecam od czasu do czasu nasmarowac i pare razy przekrecic mechaniczna wkladke, wlasnie na takie nieprzewidziane okazje. Otwieranie: kluczyk awaryjny otwiera tylko i wylacznie drzwi kierowcy - mechaniczne polaczenie wkladki z ryglem zamka drzwi. Pozostale drzwi nalezy otworzyc przesuwajac recznie blokade w drzwiach. Zamykanie: zamykanie to odwrotny proces otwierania - najpierw zamykamy recznie drzwi tylne i pasazera przesuwajac blokady w drzwiach, po czym zamykamy drzwi kierowcy za pomoca kluczyka awaryjnego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoph Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 (edited) PS: Az poszedlem do garazu i sprawdzilem, dziala jak zawsze, stad moge te informacje potwierdzic. Przy okazji nasmarowalem wkladke zamka preparatem. Drzwi kierowcy otwiera sie przekrecajac kluczyk awaryjny w prawo (zgodnie z ruchem wskazowek zegara) o 30 st., az pojawi sie wyczuwalny opor i wtedy nalezy energicznie przekrecic do ok 45 st. Drzwi kierowcy zamyka przekrecajac kluczyk awaryjny w lewo (w przeciwnym kierunku do ruchu wskazowek zegara). Edited February 22, 2021 by Christoph 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawid11 Posted February 23, 2021 Author Share Posted February 23, 2021 No i z ciekawości, po wszystkich wpisach zrobiłem próbę jak "nikczemnik". Jest to samo ! Akumulator sprawny, kluczykiem przekręcam w prawo i w lewo ( do ok. 45 st.) a zamek nie reaguje i samochód zamknięty. Leworg z 2017 roku., garażowany, więc chyba nie powinien jeszcze zardzewieć. Coś z montażem nie tak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoph Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 U mnie w 2016 dziala, tak ja opisalem. Osobiscie sprawdzilem, pozostawiajac oczywiscie "pilota" poza zasiegiem KeyLess. Jak przekrecisz w prawo i zaraz po tym w lewo, to sie nie otworzy, tylko pozostanie zamkniety. Po przekreceniu w prawo przytrzymaj jedna sekunde i zwolnij nacisk na kluczyk, dopiero potem pociagnij za klamke. U mnie dziala za kazdym razem, w sposob opisany powyzej. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tesla Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 Potwierdzam to co pisze Christoph. Proces jest dwuetapowy. Pierwsza próba otwierania na czuja kończy się fiaskiem. Jest wrażenie, że zamek nie działa.Popróbujcie dokładnie tak jak pisze Christoph.To może być bardzo przydatne w awaryjnej sytuacji.Dzięki Christoph. Należy Ci się duże piwo od każdego otwartego Levorga! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kukson Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 Aż poszedłem z samym kluczykiem bez pilota zobaczyć i bez żadnych problemów przekręciłem i drzwi się otworzyły. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 Przyznam, że nieco wystraszony tymi opisami poszedłem sprawdzić jak to działa w XV II (zamek raczej taki sam jak w Levorgu). Pierwszy raz od prawie trzech lat spróbowałem i działa. Tak jak pisze @Christoph pierwsze 30° w prawo to opór sprężyny, potem trzeba pociągnąć mocniej do 45° i czuć otwieranie zamka - oczywiście bez takiego trzasku jak z pilota. Zamykanie analogicznie w lewo. Ogólnie żadna filozofia Elektryka nie może mieć na to żadnego wpływu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoph Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 Panowie, dzieki za sprawdzenie i potwierdzenie. Chyba trzeba w pakiecie do SJS dodac szkolenie AOS - awaryjnego otwierania Subaru Moze sie przydac nie tylko w przypadku padnietego akumulatora, ale rowniez padnietej baterii w pilocie KeyLess. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now