MarcinN5643 0 Posted February 8 Share Posted February 8 (edited) Witam, mam prośbę do osób znających się na geometrii. Temat wygląda następująco. Ściągało mi delikatnie na prawą stronę, pojechałem do mechanika który stwierdził że wahacze przód do roboty, więc wymienił tuleje, sworznie w prawym i lewym wahaczy. Po wymianie pojechałem na zbieżność jednak nic się nie zmieniło. Według diagnosty wszystko ustawione itd. Wróciłem do diagnosty i poprosiłem o geometrie, także zero poprawy nadal ściąga w prawo i wydaję mi się że samochód zrobił się bardzo czuły na ruchy kierownicą tzn, cały czas podczas jazdy muszę korygować. Jest to dość denerwujące, dodam że mechanik odnośnie tyłu stwierdził że wszytsko jest ok. Nawet śruby do geometrii wszystkie poluzował itd. Prosze o sprawdzenie danych ze stacji czy faktycznie jest to w normie czy jednak nie. Edited February 8 by MarcinN5643 Link to post Share on other sites
lutek34 254 Posted February 8 Share Posted February 8 Jak masz opony asymetryczne, to zamień je na krzyż, jak masz kierunkowe to zamień tył z przodem, jak nie będzie poprawy, to wykluczysz opony. 1 Link to post Share on other sites
MarcinN5643 0 Posted February 8 Author Share Posted February 8 (edited) Niestety nie pomogło już zmieniałem. Już chodzi do głowy remont zawieszenie tył, chodź wolałbym to wykluczyć. Edited February 8 by MarcinN5643 Link to post Share on other sites
pajac_am 249 Posted February 8 Share Posted February 8 Dokladnie jak pisze @lutek34, najpierw zamiana kol miejscami, choć taka propozycja powinna wyjsc od mechanika, ktory robila zawieszenie albo od goscia, ktory robil geometrie, zanim wydales jakiekolwiek pieniadze na uslugi Zakladam, ze takie oczywistosci jak cisnienie to byly sprawdzone Link to post Share on other sites
MarcinN5643 0 Posted February 8 Author Share Posted February 8 (edited) Ano co zrobisz jak nic nie zrobisz. Kasa najważniejsza a chłop niech sobie radzi. Ciśnienie było sprawdzane. Czyli rozumiem że wg powyższych danych ze stacji jest ok? Edited February 8 by MarcinN5643 Link to post Share on other sites
lutek34 254 Posted February 8 Share Posted February 8 przy robieniu przedniego zawiasu, hamulce były przeglądane? Link to post Share on other sites
MarcinN5643 0 Posted February 8 Author Share Posted February 8 Hamulce robione 5miesiecy temu. Tarcze, klocki, gumki itd. Link to post Share on other sites
lutek34 254 Posted February 8 Share Posted February 8 3 minuty temu, MarcinN5643 napisał: Hamulce robione 5miesiecy temu. Tarcze, klocki, gumki itd. a od kiedy masz problem z prowadzeniem się samochodu? Link to post Share on other sites
MarcinN5643 0 Posted February 8 Author Share Posted February 8 8 minut temu, lutek34 napisał: a od kiedy masz problem z prowadzeniem się samochodu? Od zmiany kół na z letnich na zimę. Miałem stalowe kółka ze starymi oponami od poprzedniego właściciela. Założyłem i zaczęło ściągać. Więc wróciłem na letnie żeby sprawdzić co się będzie działo, i zaczęło ściągać też na letnich. Potem kupiłem nowe opony zimowe i dalej lipa. Resztę historii już pisałem wyżej Link to post Share on other sites
MarcinN5643 0 Posted February 8 Author Share Posted February 8 Gdzieś i internetach doczytałem jeszcze o zerowym punkcie kierownicy czy coś takiego i powiedziałem o tym gościowi który ustawiał geometrie i powiedział że owszem ustawia się coś takiego ale że u mnie nie ma kontroli trakcji itd do nie trzeba tego ustawiać. A czy to prawda czy nie to niestety za słaby jestem w te klocki. Link to post Share on other sites
pablonas 588 Posted February 8 Share Posted February 8 Punkt zerowy jest istotny przy ESP, a nie kontroli trakcji. Chodzi o to, żeby sterownik od ESP miał wiarygodną informację o położeniu kierownicy w stosunku do prędkości kół. Jeśli kierownica przy jeździe na wprost jest o kilka(naście) stopni przesunięta w lewo lub w prawo to może to prowadzić do niepoprawnej pracy układu albo do wyrzucenia błędu i w efekcie wyłączenia ESP. Ja bym jedynie spróbował zmniejszyć różnicę w pochyleniu kół pomiędzy stroną lewą i prawą. Pochylenie faktycznie może powodować lekkie ściąganie. Chociaż osobiście też zacząłbym od żonglerki kołami. EDIT: Jeszcze jedno. Zrób pomiar weryfikacyjny na innej maszynie. Czasem gdy warsztat nie przeprowadza okresowej kalibracji sprzętu, wyniki pomiarów mogą być... ciekawe Link to post Share on other sites
MarcinN5643 0 Posted February 8 Author Share Posted February 8 8 minut temu, pablonas napisał: Punkt zerowy jest istotny przy ESP, a nie kontroli trakcji. Chodzi o to, żeby sterownik od ESP miał wiarygodną informację o położeniu kierownicy w stosunku do prędkości kół. Jeśli kierownica przy jeździe na wprost jest o kilka(naście) stopni przesunięta w lewo lub w prawo to może to prowadzić do niepoprawnej pracy układu albo do wyrzucenia błędu i w efekcie wyłączenia ESP. Ja bym jedynie spróbował zmniejszyć różnicę w pochyleniu kół pomiędzy stroną lewą i prawą. Pochylenie faktycznie może powodować lekkie ściąganie. Chociaż osobiście też zacząłbym od żonglerki kołami. EDIT: Jeszcze jedno. Zrób pomiar weryfikacyjny na innej maszynie. Czasem gdy warsztat nie przeprowadza okresowej kalibracji sprzętu, wyniki pomiarów mogą być... ciekawe No to co do esp to już rozumiem. Opony zimowe mam kierunkowe więc tylko przód tył jeżeli chodzi o całe kola. Dopiero na wiosnę jak założę letnie to będę mógł zamieniać. No domyślam się że żądło kto robi kalibrację tak samo tych urządzeń jak i np wuwazarek do kół. Link to post Share on other sites
pablonas 588 Posted February 8 Share Posted February 8 7 minut temu, MarcinN5643 napisał: Opony zimowe mam kierunkowe więc tylko przód tył jeżeli chodzi o całe kola. Na próbę możesz założyć na krzyż i zrobić te kilka kilometrów z oponami pod prąd. Świat się od tego nie zawiali, a będziesz w pół godziny miał odpowiedź. Możesz mi wierzyć, że w 9 na 10 przypadków za ściąganie faktycznie odpowiada wada opony (niewykrywalna na normalnej wyważarce). Link to post Share on other sites
MarcinN5643 0 Posted February 8 Author Share Posted February 8 23 minuty temu, pablonas napisał: Na próbę możesz założyć na krzyż i zrobić te kilka kilometrów z oponami pod prąd. Świat się od tego nie zawiali, a będziesz w pół godziny miał odpowiedź. Możesz mi wierzyć, że w 9 na 10 przypadków za ściąganie faktycznie odpowiada wada opony (niewykrywalna na normalnej wyważarce). Ok, w takim razie tak zrobię. Nie chciałem zmieniac pod prąd bo mam wrażenie że może być jeszcze gorzej, ale za zmianę i sprawdzanie nie zapłacę więc czemu nie. Link to post Share on other sites
maciek323 162 Posted February 9 Share Posted February 9 To co napisane wyżej + później ewentualnie geometria na innej maszynie z inną obsługą. Link to post Share on other sites
MarcinN5643 0 Posted February 9 Author Share Posted February 9 Godzinę temu, maciek323 napisał: To co napisane wyżej + później ewentualnie geometria na innej maszynie z inną obsługą. Będziemy działać. Puki co zima jest i nie mam gdzie nawet kół zamienic:) Link to post Share on other sites
czort 5 Posted February 10 Share Posted February 10 Miałem podobnie w Forku. Na letnich oponach jechał jak po szynach, na zimowych, co byś z nimi nie robił, ściągało go w lewo. Kupiłem nawet drugie felgi, żeby mieć na zimę i było to samo. Zbieżność sprawdzana kilkukrotnie. W marcu ubiegłego roku zepsuł mi się manometr w pistolecie i zamiast ciśnienia 2.0, napompowałem 3.0 (skubaniec oszukiwał o 1 bar), wtedy przestało ściągać Link to post Share on other sites
Gustaf 13 Posted February 10 Share Posted February 10 Chłop co robił tą geometrie coś się zna, wogóle ? Odpowiedź dlaczego ściąga jest na wydrukach tylko trzeba umieć je czytać, sory. Link to post Share on other sites
MarcinN5643 0 Posted February 12 Author Share Posted February 12 W dniu 10.02.2021 o 23:31, Gustaf napisał: Chłop co robił tą geometrie coś się zna, wogóle ? Odpowiedź dlaczego ściąga jest na wydrukach tylko trzeba umieć je czytać, sory. Czy się zna to nie wiem. Ja jestem tylko klientem który przyjechał na zbieżność, chyba nikt nie pyta o kwalifikacje jadąc np do mechanika mozesz wyjaśnić na co zwrócić uwagę w moim wydruku ? Link to post Share on other sites
Danko 1009 Posted February 13 Share Posted February 13 W dniu 10.02.2021 o 23:31, Gustaf napisał: Chłop co robił tą geometrie coś się zna, wogóle ? Odpowiedź dlaczego ściąga jest na wydrukach tylko trzeba umieć je czytać, sory. Diagnostą nie jestem, ale u mnie są o wiele gorsze wartości, a na mimosrodach już więcej nic się nie da zrobić. Czemu tak jest? Nie wiem, czeka na długiej liście pierdół. Link to post Share on other sites
czekker 550 Posted February 15 Share Posted February 15 (edited) W dniu 9.02.2021 o 09:26, MarcinN5643 napisał: zima jest i nie mam gdzie nawet kół zamienic "Skąd: D.G." to Dąbrowa Górnicza? Podjedź sobie do Norauto w Sosnowcu. A jeśli chodzi o geometrię to polecam Cz.Dudę w Kato (zna się na AWD/4x4): http://www.geometria-czeslawduda.pl/ lub ASO Mikołów (robią na miejscu): https://autotest.subaru.pl/ Edited February 15 by czekker Link to post Share on other sites
MarcinN5643 0 Posted February 15 Author Share Posted February 15 9 godzin temu, czekker napisał: "Skąd: D.G." to Dąbrowa Górnicza? Podjedź sobie do Norauto w Sosnowcu. A jeśli chodzi o geometrię to polecam Cz.Dudę w Kato (zna się na AWD/4x4): http://www.geometria-czeslawduda.pl/ lub ASO Mikołów (robią na miejscu): https://autotest.subaru.pl/ Tak z Dąbrowy jestem. Ok podjadę w takim razie. Dziękuję za kontakt i zainteresowanie. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now