Jump to content

Swap Legacy IV 2005r. EJ253 na EJ255 USDM LGT


darius1137
 Share

Recommended Posts

Cześć ,

Czy przerabiał ktoś może może operacje swapa silnika z EJ253 na EJ255, chciałbym zrobić swap u siebie, interesuje mnie przekładka z USDM Legacy GT, gdzie jest silnik EJ255. 

Co potrzebuje do takiego swapa oprócz silnika i ECU, czy wiązka również idzie do wymiany ? 

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie dysponujesz fabrycznym diagnoskopem, który umożliwia "przypisywanie" sterowników, to potrzebny ci jest kompletny samochód.

Jeśli masz takowy, teoretycznie jest to do zrobienia bez całego wozu. Podkreślam: teoretycznie.

 

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, house_1 napisał:

Jeśli nie dysponujesz fabrycznym diagnoskopem, który umożliwia "przypisywanie" sterowników, to potrzebny ci jest kompletny samochód.

Jeśli masz takowy, teoretycznie jest to do zrobienia bez całego wozu. Podkreślam: teoretycznie.

 

Powiedzmy, ze miałbym dawcę. Czy wogole operacja takiego przeszczepu z Legacy GT do mojej budy z EJ253 jest możliwa. 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, darius1137 napisał:

Powiedzmy, ze miałbym dawcę. Czy wogole operacja takiego przeszczepu z Legacy GT do mojej budy z EJ253 jest możliwa. 

Możliwa jak najbardziej. Ale opłacalność jest wątpliwa, skutecznie mnie tu Panowie bogatsi w doświadczenie zniechęcili. 

To jest fajny pomysł pod warunkiem, że masz mega taniego dawce. 

W przeciwnym wypadku, lepiej wychodzi sprzedać ssaka i kupić GT. Miej na uwadze, że razem z GT kupujesz najpewniej bogatsze wyposażenie, inne heble, chyba też zawias. 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Danko napisał:

Możliwa jak najbardziej. Ale opłacalność jest wątpliwa, skutecznie mnie tu Panowie bogatsi w doświadczenie zniechęcili. 

To jest fajny pomysł pod warunkiem, że masz mega taniego dawce. 

W przeciwnym wypadku, lepiej wychodzi sprzedać ssaka i kupić GT. Miej na uwadze, że razem z GT kupujesz najpewniej bogatsze wyposażenie, inne heble, chyba też zawias. 

Heble zamierzam przeszczepić od 3.0 Spec B. jeśli chodzi o przód, myślę również o przednich amortyzatorach Spec B. Mój slinik bierze dość sporo oleju i rozważam opcje przyszłości pomiędzy remontem silnika i zostaniu przy fabrycznych 165KM bo z N/A raczej mocy nie da się zrobić, a swapem na EJ255 z GT, ponieważ w zawieszenie i reszte również już dość spory wkład poczyniłem. Myślę nad sprowadzeniem uszkodzonego blacharsko nawet dość mocno GT z USA , z tego co widziałem są one tam w okolicach nawet 1000 USD. Bardziej interesują mnie kwestie czy jest to możliwe i jak dużo przygotowań i pracy to wymaga, na co powinienem zwrócić uwagę przy takich manewrach. 

Link to comment
Share on other sites

Jeśli już miałbym dawcę przy okazji przeszczepiłbym kilka innych części jak krótki magiel z GT, 2 strefową klimatyzacje itp. itd. 

Domyślam się też, że później miałbym problem ze sprzedażą tak pomodzonego auta. 

Edited by darius1137
Link to comment
Share on other sites

Teraz, darius1137 napisał:

jeśli chodzi o przód, myślę również o przednich amortyzatorach Spec B 

po swapie ok, ale przed to przod Ci pojdzie w gore. Masz roznice masy na przodzie (silnik+skrzynia). Zeby uniknac problemu u mnie z tylu mam nowe Bilstein B6 ze sprezynami do specB a z przodu Bilstein B8 i obnizajace sprezyny Whiteline dedykowane do 2.5

 

DSC_5346_copy_2201x1238.thumb.jpg.c2c91e7e90ebc1025a4fc7601f6ca2d0.jpg

 

DSC_5515_copy_1238x2201.thumb.jpg.d8360f1f2764181348a6b8953626e654.jpg

 

DSC_6377_copy_2201x1238.thumb.jpg.c82cdf9ef9219ae584f417399b52404b.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, K12DLA napisał:

po swapie ok, ale przed to przod Ci pojdzie w gore. Masz roznice masy na przodzie (silnik+skrzynia). Zeby uniknac problemu u mnie z tylu mam nowe Bilstein B6 ze sprezynami do specB a z przodu Bilstein B8 i obnizajace sprezyny Whiteline dedykowane do 2.5

 

DSC_5346_copy_2201x1238.thumb.jpg.c2c91e7e90ebc1025a4fc7601f6ca2d0.jpg

 

DSC_5515_copy_1238x2201.thumb.jpg.d8360f1f2764181348a6b8953626e654.jpg

 

DSC_6377_copy_2201x1238.thumb.jpg.c82cdf9ef9219ae584f417399b52404b.jpg

U siebie na ten moment mam Bilstein B4 z tyłu ze sprężynami Lesjofors polecanymi przez wszystkich tutaj. Przód chyba niedługo bedzie wymagał wymiany, więc zastanawiam się nad przodem Spec B. , dobrze wiedzieć, że są spreżyny obniżające na przód ^^ bo koza z przodu na OEM jest straszna jak dla mnie. Widzę, że masz dokładki których poszukuje oraz tablice z GB, czy w UK jest łatwiej z dostępnością takich dokładek do zderzaków i progów ? 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, darius1137 napisał:

U siebie na ten moment mam Bilstein B4 z tyłu ze sprężynami Lesjofors polecanymi przez wszystkich tutaj

poprawka, z tyłu też mam Lesjofors (z uwagi na butle z gazem :D)

 

4 minuty temu, darius1137 napisał:

Widzę, że masz dokładki których poszukuje oraz tablice z GB, czy w UK jest łatwiej z dostępnością takich dokładek do zderzaków i progów ? 

trafiaja się od czasu do czasu. Środkowe trudno trafic gdziekolwiek. Ja mam od uzytkownika @Oczkoo15  i jego polecam Ci zapytać :)

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, darius1137 napisał:

Myślę nad sprowadzeniem uszkodzonego blacharsko nawet dość mocno GT z USA , z tego co widziałem są one tam w okolicach nawet 1000 USD. Bardziej interesują mnie kwestie czy jest to możliwe i jak dużo przygotowań i pracy to wymaga, na co powinienem zwrócić uwagę przy takich manewrach. 

Musisz wziąć pod uwagę, że przy aucie ze stanów dojdą Ci jeszcze niemałe koszty transportu, podatki cła itd. Do tego nie do końca wiesz co kupujesz. Jeżeli nie masz kogoś na miejscu kto Ci to auto sprawdzi. EJ255 mają swoje bolączki jak pękające półki w tłokach czy w lżejszym przypadku UPG. Remont silnika też nie jest najtańszy a warto by byłoby do niego chociaż zajrzeć przy swap-ie.

2 godziny temu, darius1137 napisał:

Jeśli już miałbym dawcę przy okazji przeszczepiłbym kilka innych części jak krótki magiel z GT, 2 strefową klimatyzacje itp. itd. 

Domyślam się też, że później miałbym problem ze sprzedażą tak pomodzonego auta. 

Wyjdzie na to, że przełożysz cały układ napędowy wiązkę, zawieszenie, wnętrze itd. Może to trwać sporo czasu razem z przywiezieniem dawcy i pewnie wyjdzie drożej niż kupienie gotowego GT w Polsce.

 

Do tego dochodzą same kombinacje przy swapie i pewnie parę dodatkowych rzeczy wyjdzie już po. Ja bym sprzedał wolnossaka w całości i kupił oryginalne GT, zaoszczędzi to nerwy czas i pieniądze ;)

Masz na giełdzie ładnego GT po solidnym remoncie w cenie pewnie mniejszej niż włożone w niego pieniądze.

 

Edited by Bonless
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, darius1137 napisał:

Myślę nad sprowadzeniem uszkodzonego blacharsko nawet dość mocno GT z USA , z tego co widziałem są one tam w okolicach nawet 1000 USD

 

Rozumiem, że masz stosowne zezwolenie na import odpadów na teren RP?

 

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/auto-sprowadzone-naprawione-i-jezdzi-na-zlom-bo-to-odpad-z-usa/0xsf7dn

 

Bo jak nie masz, to kara administracyjna może znacząco podnieść koszty swapa :mrgreen:.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, house_1 napisał:

 

Rozumiem, że masz stosowne zezwolenie na import odpadów na teren RP?

 

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/auto-sprowadzone-naprawione-i-jezdzi-na-zlom-bo-to-odpad-z-usa/0xsf7dn

 

Bo jak nie masz, to kara administracyjna może znacząco podnieść koszty swapa :mrgreen:.

Właśnie widziałem ten artykuł ,a w planach na przyszłość był import jakiegoś auta z USA. Ciekawe jak ta sprawa się rozwinie dalej. 

Link to comment
Share on other sites

Może lepszym rozwiązaniem było by poszukanie H6 na naszym kontynencie, wiadomo roboty jest sporo, ale przynajmniej wynagradza osiągami i kulturą pracy. Mniejsze prawdopodobieństwo usterki, przed włożeniem zrobić uszczelki pod głowicami i powinien być spokój. Wolnego ssaka też da się zmodyfikować przykład BRZ/ GT86 około 230 hp w serii.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, ManoLEE napisał:

Może lepszym rozwiązaniem było by poszukanie H6 na naszym kontynencie, wiadomo roboty jest sporo, ale przynajmniej wynagradza osiągami i kulturą pracy. Mniejsze prawdopodobieństwo usterki, przed włożeniem zrobić uszczelki pod głowicami i powinien być spokój. Wolnego ssaka też da się zmodyfikować przykład BRZ/ GT86 około 230 hp w serii.

Jestem ciekawy czy ze swojego 2.5 SOHC jestem w stanie cokolwiek wycisnąć i jakim sposobem. 

Link to comment
Share on other sites

Każdy silnik da się podkręcić pytanie tylko jakim nakładem, są firmy które zajmują się modyfikacjami, przy remoncie silnika nawet wskazane jest poprawić fabrykę, porting głowic i kolektorów poprawi charakterystykę silnika, ostrzejsze wałki, większe zawory, większe wtryski, szybszy zapłon, jest tego sporo, wszystko zależy od Twojego portfela ;) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...