Darson Posted February 7, 2021 Share Posted February 7, 2021 Witam forumowiczów, w moim GC z 1996r po dłuższym przestoju (około 3tygodni) nagle zginął ciepły nawiew powietrza. Silnik trzyma temperaturę w połowie zakresu i nagrzewa się prawidłowo, tak jak zawsze. Poziom płynu chłodniczego również sprawdzony. Przewody od chłodnicy ciepłe, te wchodzące w budę do nawiewu też wydają się ciepłe a na pewno na tyle ciepłe, żeby jakiekolwiek cieplejsze powietrze poleciało. Pokrętła nastawu nawiewu również wszystko przełączają i ciągną za linki. Powietrze które leci z nawiewu na szybę odpuszcza może z 2/3 szyby a w środku raczej jest chłodno i nie da się tak jeździć. Od czego zacząć? Dokopać się do silnika nawiewu i tam szukać przyczyny? Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted February 7, 2021 Share Posted February 7, 2021 Wentylator dmucha mocniej jak dasz na wyższy bieg? Jeśli tak to nie masz po co się tam pchać do niego. Myślę że problemem będzie kamień w nagrzewnicy. Możesz spróbować wypłukać ja wstecznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darson Posted February 7, 2021 Author Share Posted February 7, 2021 (edited) 22 minuty temu, ewemarkam napisał: Wentylator dmucha mocniej jak dasz na wyższy bieg? Jeśli tak to nie masz po co się tam pchać do niego. Myślę że problemem będzie kamień w nagrzewnicy. Możesz spróbować wypłukać ja wstecznie. Dzięki za odpowiedź. Wentylator dmucha na każdym biegu tak jak powinien, mocniej lub słabiej. Jutro kupię środek do odkamieniania układu chłodzenia i zobaczymy czy po zabiegu coś się poprawi. Edited February 7, 2021 by Darson Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted February 7, 2021 Share Posted February 7, 2021 Wątpię że pomoże. Za małe stężenie będziesz miał. Trzeba węże zdjąć najlepiej przy silniku, powinny być w okolicy serwa hamulcowego. I przepłukać woda z węża. Zobaczysz czy wyleci gruz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darson Posted February 7, 2021 Author Share Posted February 7, 2021 2 godziny temu, ewemarkam napisał: Wątpię że pomoże. Za małe stężenie będziesz miał. Trzeba węże zdjąć najlepiej przy silniku, powinny być w okolicy serwa hamulcowego. I przepłukać woda z węża. Zobaczysz czy wyleci gruz. Mam rozumieć, że z tym płukaniem wstecznym to chodzi o przepłukanie w drugą stronę niż jest przepływ cieczy normalnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted February 8, 2021 Share Posted February 8, 2021 Mam rozumieć, że z tym płukaniem wstecznym to chodzi o przepłukanie w drugą stronę niż jest przepływ cieczy normalnie?Dokładnie tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darson Posted February 8, 2021 Author Share Posted February 8, 2021 (edited) 14 godzin temu, ewemarkam napisał: 20 godzin temu, Darson napisał: Mam rozumieć, że z tym płukaniem wstecznym to chodzi o przepłukanie w drugą stronę niż jest przepływ cieczy normalnie? Dokładnie tak. Zapobiegawczo wlałem jakiś zwykły preparat z K2 do płukania układu chłodzenia i coś tam troszkę syfu wyleciało ale dopiero po ściągnięciu przewodów od chłodniczki nagrzewnicy i dmuchnięciu w nią wstecznie wyleciało więcej syfu niż wody także prawdopodobnie problem będzie jutro rozwiazany dlatego, że niestety przy wykręcaniu trójników od przewodów parownika gazu i przewodów nagrzewnicy okazało się, że trójniki są ukruszone i uszkodzone. Jutro zakładam nowe trójniki, zalewam świeży płyn i się okaże czy nawiew działa. Edited February 8, 2021 by Darson 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now