Jump to content

Impreza GC- problem z ciepłym nawiewem powietrza


Darson
 Share

Recommended Posts

Witam forumowiczów, w moim GC z 1996r po dłuższym przestoju (około 3tygodni) nagle zginął ciepły nawiew powietrza. Silnik trzyma temperaturę w połowie zakresu i nagrzewa się prawidłowo, tak jak zawsze. Poziom płynu chłodniczego również sprawdzony. Przewody od chłodnicy ciepłe, te wchodzące w budę do nawiewu też wydają się ciepłe a na pewno na tyle ciepłe, żeby jakiekolwiek cieplejsze powietrze poleciało. Pokrętła nastawu nawiewu również wszystko przełączają i ciągną za linki. Powietrze które leci z nawiewu na szybę odpuszcza może z 2/3 szyby a w środku raczej jest chłodno i nie da się tak jeździć.

Od czego zacząć? Dokopać się do silnika nawiewu i tam szukać przyczyny?

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, ewemarkam napisał:

Wentylator dmucha mocniej jak dasz na wyższy bieg? Jeśli tak to nie masz po co się tam pchać do niego.

Myślę że problemem będzie kamień w nagrzewnicy. Możesz spróbować wypłukać ja wstecznie.

 

Dzięki za odpowiedź.

Wentylator dmucha na każdym biegu tak jak powinien, mocniej lub słabiej. Jutro kupię środek do odkamieniania układu chłodzenia i zobaczymy czy po zabiegu coś się poprawi.

Edited by Darson
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Wątpię że pomoże. Za małe stężenie będziesz miał. Trzeba węże zdjąć najlepiej przy silniku, powinny być w okolicy serwa hamulcowego. I przepłukać woda z węża. Zobaczysz czy wyleci gruz.

Mam rozumieć, że z tym płukaniem wstecznym to chodzi o przepłukanie w drugą stronę niż jest przepływ cieczy normalnie?

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, ewemarkam napisał:
20 godzin temu, Darson napisał:
Mam rozumieć, że z tym płukaniem wstecznym to chodzi o przepłukanie w drugą stronę niż jest przepływ cieczy normalnie?

Dokładnie tak.

Zapobiegawczo wlałem jakiś zwykły preparat z K2 do płukania układu chłodzenia i coś tam troszkę syfu wyleciało ale dopiero po ściągnięciu przewodów od chłodniczki nagrzewnicy i dmuchnięciu w nią wstecznie wyleciało więcej syfu niż wody także prawdopodobnie problem będzie jutro rozwiazany dlatego, że niestety przy wykręcaniu trójników od przewodów parownika gazu i przewodów nagrzewnicy okazało się, że trójniki są ukruszone i uszkodzone. Jutro zakładam nowe trójniki, zalewam świeży płyn i się okaże czy nawiew działa.

Edited by Darson
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...