Jump to content

rozrząd w silniku ej204-uszkodzone koło rozrządu


maciuo

Recommended Posts

Cześć,

Pytanie techniczne dla mających do czynienia z tematem- zastanawiam się nad kupieniem Forestera po lekkim dzwonie.

Pech tak chciał, że uszkodzeniu uległo też dolne koło rozrządu (patrz zdjęcie). Rozrząd się nie zerwał, ale wg.mnie jest przestawiony.

Czy w takiej sytuacji lepiej wliczyć sobie remont silnika do ceny? Ile musi się przestawić rozrząd aby doszło do spotkania tłoków z zaworami?

A może jest jakieś zabezpieczenie, które uchroni silnik przed całkowitym zniszczeniem-przy zderzeniu powinien zadziałać wyłącznik uderzeniowy (jeżeli jest w tym Forku i jak jest to gdzie?)

Poza tym może jest jakieś inne zabezpieczenie w końcu ten rozrząd jest z przodu i o uszkodzenie przy byle stłuczce nie jest trudno.

 

rozrzad.jpg

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, maciuo napisał:

A może jest jakieś zabezpieczenie, które uchroni silnik przed całkowitym zniszczeniem-przy zderzeniu powinien zadziałać wyłącznik uderzeniowy (jeżeli jest w tym Forku i jak jest to gdzie?)

No ale jak? Jest jakiś hamulec w jakimkolwiek silniku który natychmiastowo zatrzyma wał korbowy?

A przepraszam, jest taka możliwość, kolizja zaworu z tłokiem.

 

21 minut temu, maciuo napisał:

Poza tym może jest jakieś inne zabezpieczenie w końcu ten rozrząd jest z przodu i o uszkodzenie przy byle stłuczce nie jest trudno.

Większość samochodów z silnikiem ułożonym wzdłużnie ma tak umiejscowiony układ rozrządu. Żadnych zabezpieczeń tam nie ma. Kierowca ma wyjść cało ze zdarzenia drogowego a nie silnik. 

 

Silniki bezkolizyjne w subaru to te gdzie regulacja luzu zaworowego była jeszcze na tzw hydraulice, czyli silniki przed chyba 97-98 rokiem. Każdy inny był już kolizyjny.

Odpuść sobie ten samochód, bo nawet korba może być krzywa i sama naprawa głowicy nic Ci nie da. 

Link to comment
Share on other sites

Widać ślady na pasku od pękniętego kółka więc napewno zawory lewej głowicy/ lub też głowica to złom. I tak jak kolega wyżej napisał korba również mogła oberwać lub sam tłok/tłoki. A istnieje też duże prawdopodobieństwo że prawa głowica też oberwała. Pasek miał prawo przeskoczyć pozbawiony napięcia

Wysłane z mojego Redmi Note 9S przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

No fakt nie zauważyłem śladów na pasku po kole, na pewno co najmniej jedna głowica. Patrzyłem na alle... i taki silnik koło 4000 pln kosztuje wiec wpisze sobie tyle w ewentualny kosztorys i policzę czy i za ile się opłaca. A tak na marginesie czym się różni wersja ej204 165km od 156 i 150? Krzywki na wałkach, soft w ecu czy coś jeszcze?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...