Szymon Koronkiewicz Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 Hejooo to znooowuu jaaaa Subaru Legacy III 2.0 benzyna z gazem - jestem po diagnozie i wiem coś więcej, stąd skrócę do suchych faktów. Gdy temperatura spada do okolic zera iskra na świecach raz jest raz nie. I to wygląda tak, że aku PEŁNY kręci jak pokręcony ale samochód nie odpala. Odpala czasem za 10, czasem za 20 razem i jak już odpali to przez cały dzień będzie palił na dotyk dopóki cały samochód nie ostygnie. Testowałem to na wszystkie sposoby. Zostawiałem samochód, po 3 godzinach nadal palił na dotyk. Ale jak ostygł do temp. poniżej zera za chiny. Jak już odpali to pracuje równiusieńko, ma moc, dobrze przyspiesza, nie dławi się. Problem MUR BETON związany z temperaturą, ale nie chodzi o to, że iskry W OGÓLE nie ma. Ona się pojawia jakby coś nie do końca trybiło. Raz jest, raz nie. W zeszłym roku wymieniane były świece, cewka oraz kable. Kable dodatkowo wymieniłem po raz kolejny w tym roku. Cewka była zakładana nowa. ----------------- Mechanik zasugerował by testowo wymienić cewkę na taką, co do której mamy pewność, że jest sprawna. Będę takowej szukał. Jeśli jednak okaże się, że cewka jest sprawna, kable są nowe (dobre na pewno), świece też to to będzie oznaczało, że prąd nie dociera do samej cewki, czyli jest problem gdzieś na kablach. Wiem, że diagnostyka tego typu jest kosmicznie droga. Pytanie brzmi, co mogę sprawdzić samodzielnie? Jeśli coś styka / nie styka w sposób losowy to to moga być różne historie. Od kabli prowadzących do czujników decydujących o wystapieniu iskry itd. De facto chciałbym spróbować zdiagnozować to samodzielnie, ale potrzebuję pomocnej dłoni, która jak kompletnemu idiocie powie które styki sprawdzać, jakie powinny być wartości i w jakich sytuacjach. W sieci pojawia się trochę postów jakoby niby nowa cewka była słabej jakości i nie wyrabiała w trudnych warunkach, więc może coś jest na rzeczy. Ale jeśli to nie cewka, zrobi się dosyć skomplikowane szukanie igły w stogu siana. Proszę o odpowiedzi jakbyście rozmawiali z amebą bo jak na elektryce jak na hodowli owiec się znam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 A może od tych wymian cewki uszkodzona jest wtyczka ta od strony wiązki układu elektrycznego. Najlepiej zrobić foto wtyczki z widocznymi kolorami kabli i rozebrać tą wtyczkę i zobaczyć czy któryś pin nie jest uszkodzony tudzież poluzowany lub źle zlutowany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted February 3, 2021 Author Share Posted February 3, 2021 @ipsx82 a jak temperatura wpływałaby na pracę takiego pinu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 Możliwe że jest lutowane i powstał zimny lut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 Tutaj kolega miał ciekawy przypadek z cewką: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted February 3, 2021 Author Share Posted February 3, 2021 @wojo czyli sprawdzić stan bezpieczników w skrzynce jak rozumiem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 (edited) 1 godzinę temu, Szymon Koronkiewicz napisał: @wojo czyli sprawdzić stan bezpieczników w skrzynce jak rozumiem? Nie, po prostu wymień ten od cewki Powinien to być 11 https://fuse-box.info/subaru/subaru-legacy-1999-2004-fuses Edited February 3, 2021 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markowy Posted February 4, 2021 Share Posted February 4, 2021 Sprawdź stacyjkę, może tam jest zimny lut. Miałem podobne w jakimś samochodzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted February 12, 2021 Author Share Posted February 12, 2021 Kochani problem rozwiązany. W 2019 roku w wakacje wymieniałem cewkę. Już zimą 2019-2020 pojawiły się problemy z odpalaniem, stąd cewka nie była brana pod uwagę. Z racji tego, że objawy występowały wyłącznie w bardzo niskich temperaturach, a zima 2019-2020 była dość łagodna miałem mało możliwości testowania. Samochód musiał stać na mrozie minimum 7-8 godzin, by objaw wystąpił. Aktualna zima pozwoliła na szerszą diagnostykę. Cewka, którą zakupiłem była nowa. Nie pamiętam marki, ale kosztowała ponad 250 zł, więc nie z najwyższej półki, ale też nie totalny chłam za 150 zł. Teraz wymienialiśmy na czuja, bo mój mechanik stwierdził, że mógłby się założyć, że wymiana rozwiąże problem. Zakupiliśmy noname za 170 zł i jak ręką odjął. To tyle jeśli chodzi o kupowanie markowych części to tak półżartem oczywiście. Wniosek z tego jest taki. NIGDY nie zakładajcie, że nowa część, którą kupujecie nie rozwiązuje problemu, bo problem tkwi gdzie indziej. Może nie rozwiązywać problemu, bo sama nie działa prawidłowo. Problem jest tylko taki, że o ile testy innych podzespołów są dość proste za pomocą omomierza itp. o tyle do testów cewki potrzeba ponoć większej wiedzy i sprzętu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted February 12, 2021 Share Posted February 12, 2021 18 minut temu, Szymon Koronkiewicz napisał: o tyle do testów cewki potrzeba ponoć większej wiedzy i sprzętu. Zgadza się bo po prawdzie trzeba by mieć miernik rezystancji izolacji. Aby ją fachowo pomierzyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted February 14, 2021 Share Posted February 14, 2021 W dniu 12.02.2021 o 08:47, Szymon Koronkiewicz napisał: NIGDY nie zakładajcie, że nowa część, którą kupujecie nie rozwiązuje problemu, bo problem tkwi gdzie indziej Prawda, prawda, po trzykroć prawda, ile to już razy zamiennik nawet dobrego producenta okazywał się wadliwy, a poszukiwanie innych usterek trwało dziesiątki godzin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
czekker Posted February 15, 2021 Share Posted February 15, 2021 W dniu 12.02.2021 o 08:47, Szymon Koronkiewicz napisał: Nie pamiętam marki, ale kosztowała ponad 250 zł, więc nie z najwyższej półki, ale też nie totalny chłam za 150 zł Pewnie Bremi Opisywałem niedawno w innym wątku moje przygody z cewką w Zafirze kilka lat temu.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted February 15, 2021 Author Share Posted February 15, 2021 @czekker no a chłam za 171 zł zadziałał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now