Jump to content

Opony Outback III


Tomek Kraft
 Share

Recommended Posts

Koncepcja forestera terenowego zmieniła się po chwili w Outback’u III. Plan jest zrobić lekka wyprawówke tzn opony bagażnik dachowy dodatkowe oświetlenie. Opcjonalnie wyciągarka schowana w seryjny zderzak i lekki lift. Pytanie jest na początek jakie można opony włożyć największe bez podnoszenia? Szukałem tematu ale nic nie znalazłem. Robił ktoś coś podobnego? Pomysł jest na coś takiego jak w załączonym zdjęciu. Pozdrawiam 

02212561-2280-4E63-8947-CF57753081F6.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja mam 225/60r17 . Weszło by 65 lecz trzeba porzeźbić delikatnie w nadkolach.

Ale żadna z niego wyprawowka

Powiedział bym, że na seryjnym zawieszeniu i tak małej gumie "nawet nie stał" obok wyprawówki.

Zajechałem nim kilka razy z asfaltu i jest porażka. 

IMG_20210130_123334_469.jpg

Edited by miki_mi2
Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, Tomek Kraft napisał:

Koncepcja forestera terenowego zmieniła się po chwili w Outback’u III. Plan jest zrobić lekka wyprawówke tzn opony bagażnik dachowy dodatkowe oświetlenie. Opcjonalnie wyciągarka schowana w seryjny zderzak i lekki lift. Pytanie jest na początek jakie można opony włożyć największe bez podnoszenia? Szukałem tematu ale nic nie znalazłem. Robił ktoś coś podobnego? Pomysł jest na coś takiego jak w załączonym zdjęciu. Pozdrawiam 

 

a do czego wyciągarkę podepniesz? Szkoda samochodu na bezdroża. Kup sobie Geolandary A/T i będą ok. Przejeździłem nimi trochę w Outbacku ale w błoto się nie zapuszczałem. Poza tym Outback ma dość spor zwisy przód/tył i zdarza się z tym problem. Raz przejechałem w poprzek Chalkidiki i potem już takich pomysłów nie miałem ;) Myślałem że helikopter zawołam na pomoc. Chyba że po płaskim w miarę chcesz jeździć. 

Link to comment
Share on other sites

U nas to niepopularne ale w USA i Australlii to jest sporo pomodzonych outbacków. Jednak na pewno ceny akcesoriów są dość duże niestety.
Lekki lift maks chyba 3cm na podkładkach, opona o profilu 60 z dobrym bieżnikiem AT i płyta pod spód pewnie wystarczy, jak masz VTD skrzynię to poradzi sobie spokojnie w lekkim terenie.

Edited by beren
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dzień dobry wszystkim :)

Mam Outbacka III USDM. Obecnie auto stoi na oponach 225/55 R17. Taki rozmiar wynika z tabliczki znamionowej we wnęce drzwi. Rozważam założenie Geolandarów G015, ale one występują w rozmiarze 215/60 R17 (średnica koła wyższa o 10,5 mm) lub 225/60 R17 (średnica koła większa o 22,5 mm). Czy ktoś montował u siebie opony w tych rozmiarach i może potwierdzić, że nie ma z tego tytułu żadnych problemów? Wydaje mi się, że zwłaszcza te węższe gumy powinny podejść, bo różnica nie jest duża, ale praktyczne potwierdzenie moch rozważań teoretycznych zawsze byłoby mile widziane :)
Z góry wielkie dzięki za wszelkie info!

 

Dobra, właśnie doczytałem powyżej, że kolega @miki_mi2 ma u siebie 225/60 R17 i wchodzą. Zatem 215/60 R17 powinny wejść z jeszcze większym zapasem, dobrze kombinuję?

Edited by sartek
Link to comment
Share on other sites

Widziałem Twój projekt i kibicuję :)
Tylko że mnie nie chodzi o podnoszenie samochodu, a jedynie o nieco agresywniejszy bieżnik. Najchętniej wziąłbym opony AT w fabryczym rozmiarze, tylko że takie są niedostępne.

Link to comment
Share on other sites

Przed zakupem opon, sprawdz czy wejda w nadkole i koniecznie zapoznaj sie z https://tiresize.com/comparison/

 

Porownasz tu opone o seryjnym profilu z kazda inna i na tej podstawie, mozesz sprawdzic czy sie zmiesci czy nie.

Ale to nie wszytko, przy wyzszym profilu/ szerokosci, moze sie zdazyc iz opona bedzie tarla o nadkole w zakrecie.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz, Mlody Technik napisał:

Przed zakupem opon, sprawdz czy wejda w nadkole i koniecznie zapoznaj sie z https://tiresize.com/comparison/

 

Porownasz tu opone o seryjnym profilu z kazda inna i na tej podstawie, mozesz sprawdzic czy sie zmiesci czy nie.

Ale to nie wszytko, przy wyzszym profilu/ szerokosci, moze sie zdazyc iz opona bedzie tarla o nadkole w zakrecie.

Wszystko wiem, wszystko sprawdziłem. Potencjalne nowe opony będą wyższe o 10 mm od obecnych, co daje po 5 mm w lewo i w prawo. Dodajmy do tego 5 mm na nowy bieżnik i mamy 10 mm różnicy. Wydaje mi się, że tak na oko i na palce w każdą stronę jest nawet więcej zapasu, ale postanowiłem dopytać, czy ktoś nie sprawdził już tego w praktyce :)

  • Cheers! 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...