Tomek Kraft Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 Koncepcja forestera terenowego zmieniła się po chwili w Outback’u III. Plan jest zrobić lekka wyprawówke tzn opony bagażnik dachowy dodatkowe oświetlenie. Opcjonalnie wyciągarka schowana w seryjny zderzak i lekki lift. Pytanie jest na początek jakie można opony włożyć największe bez podnoszenia? Szukałem tematu ale nic nie znalazłem. Robił ktoś coś podobnego? Pomysł jest na coś takiego jak w załączonym zdjęciu. Pozdrawiam 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki_mi2 Posted February 2, 2021 Share Posted February 2, 2021 (edited) Ja mam 225/60r17 . Weszło by 65 lecz trzeba porzeźbić delikatnie w nadkolach. Ale żadna z niego wyprawowka Powiedział bym, że na seryjnym zawieszeniu i tak małej gumie "nawet nie stał" obok wyprawówki. Zajechałem nim kilka razy z asfaltu i jest porażka. Edited February 2, 2021 by miki_mi2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucash Posted February 2, 2021 Share Posted February 2, 2021 16 godzin temu, Tomek Kraft napisał: Koncepcja forestera terenowego zmieniła się po chwili w Outback’u III. Plan jest zrobić lekka wyprawówke tzn opony bagażnik dachowy dodatkowe oświetlenie. Opcjonalnie wyciągarka schowana w seryjny zderzak i lekki lift. Pytanie jest na początek jakie można opony włożyć największe bez podnoszenia? Szukałem tematu ale nic nie znalazłem. Robił ktoś coś podobnego? Pomysł jest na coś takiego jak w załączonym zdjęciu. Pozdrawiam a do czego wyciągarkę podepniesz? Szkoda samochodu na bezdroża. Kup sobie Geolandary A/T i będą ok. Przejeździłem nimi trochę w Outbacku ale w błoto się nie zapuszczałem. Poza tym Outback ma dość spor zwisy przód/tył i zdarza się z tym problem. Raz przejechałem w poprzek Chalkidiki i potem już takich pomysłów nie miałem Myślałem że helikopter zawołam na pomoc. Chyba że po płaskim w miarę chcesz jeździć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Kraft Posted February 2, 2021 Author Share Posted February 2, 2021 Widziałem gdzieś na amerykańskich stronach ze robi jakaś płytę za zderzakiem i chowają pod tablica. Lub taki pałąk z lampami i wyciągarka ale nie wiem jak u nas z legalnością takich 0DAC1F3F-8669-4A5A-9EBE-CB75A4081168.webp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Kraft Posted February 2, 2021 Author Share Posted February 2, 2021 Myśle raczej nie jako offroad tylko podróż daleko niekoniecznie po asfalcie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beren Posted February 2, 2021 Share Posted February 2, 2021 (edited) U nas to niepopularne ale w USA i Australlii to jest sporo pomodzonych outbacków. Jednak na pewno ceny akcesoriów są dość duże niestety. Lekki lift maks chyba 3cm na podkładkach, opona o profilu 60 z dobrym bieżnikiem AT i płyta pod spód pewnie wystarczy, jak masz VTD skrzynię to poradzi sobie spokojnie w lekkim terenie. Edited February 2, 2021 by beren Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 (edited) Dzień dobry wszystkim Mam Outbacka III USDM. Obecnie auto stoi na oponach 225/55 R17. Taki rozmiar wynika z tabliczki znamionowej we wnęce drzwi. Rozważam założenie Geolandarów G015, ale one występują w rozmiarze 215/60 R17 (średnica koła wyższa o 10,5 mm) lub 225/60 R17 (średnica koła większa o 22,5 mm). Czy ktoś montował u siebie opony w tych rozmiarach i może potwierdzić, że nie ma z tego tytułu żadnych problemów? Wydaje mi się, że zwłaszcza te węższe gumy powinny podejść, bo różnica nie jest duża, ale praktyczne potwierdzenie moch rozważań teoretycznych zawsze byłoby mile widziane Z góry wielkie dzięki za wszelkie info! Dobra, właśnie doczytałem powyżej, że kolega @miki_mi2 ma u siebie 225/60 R17 i wchodzą. Zatem 215/60 R17 powinny wejść z jeszcze większym zapasem, dobrze kombinuję? Edited March 30, 2022 by sartek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mlody Technik Posted April 1, 2022 Share Posted April 1, 2022 Czesc, Zerknij tu: OBK 2.5 (2008), Europa - lift kit . I nie zaczynaj od opon Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted April 1, 2022 Share Posted April 1, 2022 Widziałem Twój projekt i kibicuję Tylko że mnie nie chodzi o podnoszenie samochodu, a jedynie o nieco agresywniejszy bieżnik. Najchętniej wziąłbym opony AT w fabryczym rozmiarze, tylko że takie są niedostępne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mlody Technik Posted April 1, 2022 Share Posted April 1, 2022 Przed zakupem opon, sprawdz czy wejda w nadkole i koniecznie zapoznaj sie z https://tiresize.com/comparison/ Porownasz tu opone o seryjnym profilu z kazda inna i na tej podstawie, mozesz sprawdzic czy sie zmiesci czy nie. Ale to nie wszytko, przy wyzszym profilu/ szerokosci, moze sie zdazyc iz opona bedzie tarla o nadkole w zakrecie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted April 1, 2022 Share Posted April 1, 2022 Teraz, Mlody Technik napisał: Przed zakupem opon, sprawdz czy wejda w nadkole i koniecznie zapoznaj sie z https://tiresize.com/comparison/ Porownasz tu opone o seryjnym profilu z kazda inna i na tej podstawie, mozesz sprawdzic czy sie zmiesci czy nie. Ale to nie wszytko, przy wyzszym profilu/ szerokosci, moze sie zdazyc iz opona bedzie tarla o nadkole w zakrecie. Wszystko wiem, wszystko sprawdziłem. Potencjalne nowe opony będą wyższe o 10 mm od obecnych, co daje po 5 mm w lewo i w prawo. Dodajmy do tego 5 mm na nowy bieżnik i mamy 10 mm różnicy. Wydaje mi się, że tak na oko i na palce w każdą stronę jest nawet więcej zapasu, ale postanowiłem dopytać, czy ktoś nie sprawdził już tego w praktyce 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now