Skocz do zawartości

Opony Outback III


Tomek Kraft

Rekomendowane odpowiedzi

Koncepcja forestera terenowego zmieniła się po chwili w Outback’u III. Plan jest zrobić lekka wyprawówke tzn opony bagażnik dachowy dodatkowe oświetlenie. Opcjonalnie wyciągarka schowana w seryjny zderzak i lekki lift. Pytanie jest na początek jakie można opony włożyć największe bez podnoszenia? Szukałem tematu ale nic nie znalazłem. Robił ktoś coś podobnego? Pomysł jest na coś takiego jak w załączonym zdjęciu. Pozdrawiam 

02212561-2280-4E63-8947-CF57753081F6.jpeg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 225/60r17 . Weszło by 65 lecz trzeba porzeźbić delikatnie w nadkolach.

Ale żadna z niego wyprawowka

Powiedział bym, że na seryjnym zawieszeniu i tak małej gumie "nawet nie stał" obok wyprawówki.

Zajechałem nim kilka razy z asfaltu i jest porażka. 

IMG_20210130_123334_469.jpg

Edytowane przez miki_mi2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Tomek Kraft napisał:

Koncepcja forestera terenowego zmieniła się po chwili w Outback’u III. Plan jest zrobić lekka wyprawówke tzn opony bagażnik dachowy dodatkowe oświetlenie. Opcjonalnie wyciągarka schowana w seryjny zderzak i lekki lift. Pytanie jest na początek jakie można opony włożyć największe bez podnoszenia? Szukałem tematu ale nic nie znalazłem. Robił ktoś coś podobnego? Pomysł jest na coś takiego jak w załączonym zdjęciu. Pozdrawiam 

 

a do czego wyciągarkę podepniesz? Szkoda samochodu na bezdroża. Kup sobie Geolandary A/T i będą ok. Przejeździłem nimi trochę w Outbacku ale w błoto się nie zapuszczałem. Poza tym Outback ma dość spor zwisy przód/tył i zdarza się z tym problem. Raz przejechałem w poprzek Chalkidiki i potem już takich pomysłów nie miałem ;) Myślałem że helikopter zawołam na pomoc. Chyba że po płaskim w miarę chcesz jeździć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas to niepopularne ale w USA i Australlii to jest sporo pomodzonych outbacków. Jednak na pewno ceny akcesoriów są dość duże niestety.
Lekki lift maks chyba 3cm na podkładkach, opona o profilu 60 z dobrym bieżnikiem AT i płyta pod spód pewnie wystarczy, jak masz VTD skrzynię to poradzi sobie spokojnie w lekkim terenie.

Edytowane przez beren
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dzień dobry wszystkim :)

Mam Outbacka III USDM. Obecnie auto stoi na oponach 225/55 R17. Taki rozmiar wynika z tabliczki znamionowej we wnęce drzwi. Rozważam założenie Geolandarów G015, ale one występują w rozmiarze 215/60 R17 (średnica koła wyższa o 10,5 mm) lub 225/60 R17 (średnica koła większa o 22,5 mm). Czy ktoś montował u siebie opony w tych rozmiarach i może potwierdzić, że nie ma z tego tytułu żadnych problemów? Wydaje mi się, że zwłaszcza te węższe gumy powinny podejść, bo różnica nie jest duża, ale praktyczne potwierdzenie moch rozważań teoretycznych zawsze byłoby mile widziane :)
Z góry wielkie dzięki za wszelkie info!

 

Dobra, właśnie doczytałem powyżej, że kolega @miki_mi2 ma u siebie 225/60 R17 i wchodzą. Zatem 215/60 R17 powinny wejść z jeszcze większym zapasem, dobrze kombinuję?

Edytowane przez sartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zakupem opon, sprawdz czy wejda w nadkole i koniecznie zapoznaj sie z https://tiresize.com/comparison/

 

Porownasz tu opone o seryjnym profilu z kazda inna i na tej podstawie, mozesz sprawdzic czy sie zmiesci czy nie.

Ale to nie wszytko, przy wyzszym profilu/ szerokosci, moze sie zdazyc iz opona bedzie tarla o nadkole w zakrecie.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Mlody Technik napisał:

Przed zakupem opon, sprawdz czy wejda w nadkole i koniecznie zapoznaj sie z https://tiresize.com/comparison/

 

Porownasz tu opone o seryjnym profilu z kazda inna i na tej podstawie, mozesz sprawdzic czy sie zmiesci czy nie.

Ale to nie wszytko, przy wyzszym profilu/ szerokosci, moze sie zdazyc iz opona bedzie tarla o nadkole w zakrecie.

Wszystko wiem, wszystko sprawdziłem. Potencjalne nowe opony będą wyższe o 10 mm od obecnych, co daje po 5 mm w lewo i w prawo. Dodajmy do tego 5 mm na nowy bieżnik i mamy 10 mm różnicy. Wydaje mi się, że tak na oko i na palce w każdą stronę jest nawet więcej zapasu, ale postanowiłem dopytać, czy ktoś nie sprawdził już tego w praktyce :)

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...