Jump to content

Różnica pomiędzy np. EJ20F a EJ255 ?


Recommended Posts

Witam może głupie pytanie ale czy ktoś może mi wytłumaczyć czym różni się silnik z literką"F" w kodzie od tego bez np EJ255... Chodzi o częstotliwość regulacji zaworów . 

Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Mario81 napisał:

Witam może głupie pytanie ale czy ktoś może mi wytłumaczyć czym różni się silnik z literką"F" w kodzie od tego bez np EJ255... Chodzi o częstotliwość regulacji zaworów . 

Siemano, Ej20F ma fabrycznie utwardzone gniazda zaworowe, co za tym idzie nie wymaga tak częstych regulacji zaworów, same gniazda wytrzymują dłużej dlatego jest polecany lpg. Jego odpowiednik z zwykłymi gniazdami to ej204.

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Maniek95 napisał:

Siemano, Ej20F ma fabrycznie utwardzone gniazda zaworowe, co za tym idzie nie wymaga tak częstych regulacji zaworów, same gniazda wytrzymują dłużej dlatego jest polecany lpg. Jego odpowiednik z zwykłymi gniazdami to ej204.

A jak jest w 2.5 turbo ? Wszystkie mają już wzmacniane gniazda ? Ta literka "F" tyczy się tylko 2.0 czy jest też w 2.5 ?

Link to post
Share on other sites

F występował z silnikiem 1,5 i 2,0 - oba DOHC z luzem ustawianym szklanką. Wszystkie turbo (2,0 i 2,5) wedle mojej wiedzy mają gniazda "normalne" czyli regulacja luzów częsta. 2,5 wolnossące ma tak prostą regulację, że nie było sensu wstawiać gniazd wzmacnianych.

Link to post
Share on other sites

Dodajmy że w silnikach bez F reguluje sie zawory co 60.000km. Więc jakiejś wielkiej tragedii nie ma. Wychodzi raz na ładnych kilka lat.

Link to post
Share on other sites

Trzeba jeszcze dodać, że silniki SOHC maja luz na tzw śrubki regulowany a DOHC szklanki (targamy silnik i rozbieramy wałki)

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, klev napisał:

Dodajmy że w silnikach bez F reguluje sie zawory co 60.000km. Więc jakiejś wielkiej tragedii nie ma. Wychodzi raz na ładnych kilka lat.

Z mojego doświadczenia w kilku klientowskich egzemplarzach. 100 tysięcy z palcem w nosie, a rekordzista w Imprezie Lanos EJ15F z automatem po 200 tysiącach na LPG, żaden zawór nie wymagał korekty. Naprawdę warto szukać tych silników pod kątem LPG.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Siema, ja mam 2.0 z oznaczeniem F i instalacja LPG. 

Auto w tej chwili ma około 205 tys. km. Ostatnie sprawdzenie luzów robilem przy przebiegu 200 tys. i w dalszym ciagu nie wymagały regulacji.

Link to post
Share on other sites

No ok co do mniejszych silników temat jasny z "F" wzmacniane gniazda zaworowe co za tym idzie rzadsza regulacja zaworów , a jak jest z 2.5 wolnossak i 2.5 turbo ?

Link to post
Share on other sites

Jak z F to 100k albo więcej, jak bez F to 60k raczej lepiej nie przekraczać (poza tym raczej bedziesz słyszał rano że trzeba regulować) ot cala różnica. Nie zapominaj że są jeszcze silniki 2.0 turbo (najbardziej znany to chyba ej205)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...