Mario81 Opublikowano 31 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2021 Witam może głupie pytanie ale czy ktoś może mi wytłumaczyć czym różni się silnik z literką"F" w kodzie od tego bez np EJ255... Chodzi o częstotliwość regulacji zaworów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek95 Opublikowano 31 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2021 24 minuty temu, Mario81 napisał: Witam może głupie pytanie ale czy ktoś może mi wytłumaczyć czym różni się silnik z literką"F" w kodzie od tego bez np EJ255... Chodzi o częstotliwość regulacji zaworów . Siemano, Ej20F ma fabrycznie utwardzone gniazda zaworowe, co za tym idzie nie wymaga tak częstych regulacji zaworów, same gniazda wytrzymują dłużej dlatego jest polecany lpg. Jego odpowiednik z zwykłymi gniazdami to ej204. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario81 Opublikowano 31 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2021 9 minut temu, Maniek95 napisał: Siemano, Ej20F ma fabrycznie utwardzone gniazda zaworowe, co za tym idzie nie wymaga tak częstych regulacji zaworów, same gniazda wytrzymują dłużej dlatego jest polecany lpg. Jego odpowiednik z zwykłymi gniazdami to ej204. A jak jest w 2.5 turbo ? Wszystkie mają już wzmacniane gniazda ? Ta literka "F" tyczy się tylko 2.0 czy jest też w 2.5 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 31 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2021 F występował z silnikiem 1,5 i 2,0 - oba DOHC z luzem ustawianym szklanką. Wszystkie turbo (2,0 i 2,5) wedle mojej wiedzy mają gniazda "normalne" czyli regulacja luzów częsta. 2,5 wolnossące ma tak prostą regulację, że nie było sensu wstawiać gniazd wzmacnianych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 1 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2021 Dodajmy że w silnikach bez F reguluje sie zawory co 60.000km. Więc jakiejś wielkiej tragedii nie ma. Wychodzi raz na ładnych kilka lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 1 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2021 Trzeba jeszcze dodać, że silniki SOHC maja luz na tzw śrubki regulowany a DOHC szklanki (targamy silnik i rozbieramy wałki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 1 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2021 Godzinę temu, klev napisał: Dodajmy że w silnikach bez F reguluje sie zawory co 60.000km. Więc jakiejś wielkiej tragedii nie ma. Wychodzi raz na ładnych kilka lat. Z mojego doświadczenia w kilku klientowskich egzemplarzach. 100 tysięcy z palcem w nosie, a rekordzista w Imprezie Lanos EJ15F z automatem po 200 tysiącach na LPG, żaden zawór nie wymagał korekty. Naprawdę warto szukać tych silników pod kątem LPG. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel208 Opublikowano 1 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2021 Siema, ja mam 2.0 z oznaczeniem F i instalacja LPG. Auto w tej chwili ma około 205 tys. km. Ostatnie sprawdzenie luzów robilem przy przebiegu 200 tys. i w dalszym ciagu nie wymagały regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Zygmunt Opublikowano 1 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2021 Mój Forester miał regulacje 105k km temu. Teraz dałem do sprawdzenia i nic nie trzeba było regulować. Silnik z F. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario81 Opublikowano 2 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2021 No ok co do mniejszych silników temat jasny z "F" wzmacniane gniazda zaworowe co za tym idzie rzadsza regulacja zaworów , a jak jest z 2.5 wolnossak i 2.5 turbo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 2 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2021 Jak z F to 100k albo więcej, jak bez F to 60k raczej lepiej nie przekraczać (poza tym raczej bedziesz słyszał rano że trzeba regulować) ot cala różnica. Nie zapominaj że są jeszcze silniki 2.0 turbo (najbardziej znany to chyba ej205) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się