Jump to content

Forester SJ 2.0 150KM sprężyny tył i hak


Recommended Posts

W Forku planuję montaż haka do przewozu platformy z 3 rowerami. Czy ktoś z Was ma problemy z tylnymi sprężynami? Trzeba wzmacniane montować czy ori dają radę? 

Edited by lucash
Link to post
Share on other sites

Montuję u siebie pod koniec lutego / początek marca to będę mógł dać tobie znać co i jak - jeśli wytrzymasz tak długo... 

A jak zrobisz to wcześniej to się pochwal, sam jestem teraz ciekaw - według mnie wytrzymają ale kto to wie :-)

Link to post
Share on other sites

Przejechałem w takim zestawie kilka kkm. Sprężyny nic nie protestowały ale łożyska w tylnych kolach po 120kkm całkowitego przebiegu musiałem wymienić. To raczej średni wynik.

Czy 2.0 nie ma czasem samopoziomującego się tyłu? 

 

Edited by cuban
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Nargond napisał:

Montuję u siebie pod koniec lutego / początek marca to będę mógł dać tobie znać co i jak - jeśli wytrzymasz tak długo... 

A jak zrobisz to wcześniej to się pochwal, sam jestem teraz ciekaw - według mnie wytrzymają ale kto to wie :-)

Ja dopiero samochód będę miał za 2 tygodnie i montaż szykuję na wiosnę. Ale wolałbym wcześniej wiedzieć co mnie czeka, tym bardziej że LPG rozważam. Na szczęście nas jest 2+1 ale mimo wszystko uważam że pełny bagażnik + platforma da popalić. Jak jest samopoziomujący się tył to tym lepiej zobaczymy czy to daje radę ;)

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Nargond napisał:

Montuję u siebie pod koniec lutego / początek marca to będę mógł dać tobie znać co i jak - jeśli wytrzymasz tak długo... 

A jak zrobisz to wcześniej to się pochwal, sam jestem teraz ciekaw - według mnie wytrzymają ale kto to wie :-)

A jaki hak wybrałeś?

Link to post
Share on other sites

ja również przejeździłem z platformą kilka kkm (albania, serbia, dolomity) i nie zauważyłem problemów - tył na pewno nie siadał podczas wakacyjnego wyjazdu - komplet pasażerów, trumna na dachu, rowery na haku. AFAIK w SJ wolnossącym jest samopoziomujący tył.

Link to post
Share on other sites

@lucash ja szukam haka wpinanego od dołu (pionowo) mniejszy wybór na alle... jednak naj mniej go widać podczas jazdy bez kulki... 
Firma na którą patrzę to Westfalia (z dostępnych mi najbardziej przypasował) ale tak jak pisałem wcześniej jeszcze nie kupiłem (więc nie wiem czy kupię ten) i jeszcze nie zamontowałem (w warsztacie mogą doradzić mi też inny :-) ) 

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, lucash napisał:

W Forku planuję montaż haka do przewozu platformy z 3 rowerami. Czy ktoś z Was ma problemy z tylnymi sprężynami? Trzeba wzmacniane montować czy ori dają radę? 

Jak masz sprawne auto i zwykłe rowery to nie ma prawa nic się dziać. No chyba, że planujesz jakieś trzy rowery elektryczne z tych cięższych, powiedzmy po 25 kg każdy to nie wiem. U mnie przy trzech po około 12 kg nic nie widać ugięcia ani nie czuć podczas jazdy (też z pełnym bagażnikiem ale bagażu a nie kafelków z hipermarketu ;)).

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Michał W. napisał:

Jak masz sprawne auto i zwykłe rowery to nie ma prawa nic się dziać. No chyba, że planujesz jakieś trzy rowery elektryczne z tych cięższych, powiedzmy po 25 kg każdy to nie wiem. U mnie przy trzech po około 12 kg nic nie widać ugięcia ani nie czuć podczas jazdy (też z pełnym bagażnikiem ale bagażu a nie kafelków z hipermarketu ;)).

Super. O to mi chodziło. Czyli olewam temat ;) Pytałem się bo planuję dłuższą trasę zrobić na urlop i nie chciałbym szukać owych sprężyn w połowie drogi gdzieś w Norwegii. Kilka osób na forum pisało o pękających sprężynach ale nie znam okoliczności. 

Link to post
Share on other sites
  • lucash changed the title to Forester SJ 2.0 150KM sprężyny tył i hak

Mysle, ze warto pamietac, o ladownosci naszego samochodu.  Pasazerowie, bagaż, trumna i rowery... pewnie, ze mozna, ale liczmy sie z tym, ze to juz bedzie inny samochod. Prowadzac go miejmy to na uwadze - sam tez bede probowal. 
Forek SJ ladownosc 500 kg (Wiele innych suvow z automatem trz tak ma)

a np. 

Skoda Kodiaq 655kg

 

Link to post
Share on other sites

Jeden elektryk i dwa zwykłe, śmiga aż miło. Weź pod uwagę przy zakupie platformy, jaka jest jej waga. Mogą być duże rozbieżności pomiędzy producentami.

Link to post
Share on other sites
W dniu 31.01.2021 o 17:39, lucash napisał:

W Forku planuję montaż haka do przewozu platformy z 3 rowerami. Czy ktoś z Was ma problemy z tylnymi sprężynami? Trzeba wzmacniane montować czy ori dają radę? 

Co prawda mam wersję XT i tu jestem już po wymianie sprężyn, obu tylnych. Mam butlę zamiast koła i hak. Podczas wycieczki na Węgry w 4 osoby plus 2 rowery i bagaż pękły obydwie.

  • Confused 1
Link to post
Share on other sites

Pamiętajcie też, że hak ma określony maksymalny nacisk na kulę wyrażoną w kg. Jest to suma masy platformy i tego co na niej. Przed montażem warto wziąć to pod uwagę i wybrać taki hak, który będzie spełniał oczekiwania.

Link to post
Share on other sites

Ważny jest nie tylko maksymalny nacisk na hak podawany przez jego producenta ale też max nacisk jaki podaje producent samochodu w instrukcji obsługi.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Miałki napisał:

Co prawda mam wersję XT i tu jestem już po wymianie sprężyn, obu tylnych. Mam butlę zamiast koła i hak. Podczas wycieczki na Węgry w 4 osoby plus 2 rowery i bagaż pękły obydwie.

To ciekawe. Sprężyny najczęściej pękają w połączeniu korozja + mocne dociążenie.

Czyli pewnie można się spodziewać, że bez samopoziomowania może się trochę szybciej to zdążyć, ale żeby dwie na raz? 

Link to post
Share on other sites

Każda firma podaje nacisk 80 kg i max uciąg 2000-2150 kg. Platforma waży ok 15 kg więc dla 3 rowerów wszystko będzie w normie. 

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Miałki napisał:

Co prawda mam wersję XT i tu jestem już po wymianie sprężyn, obu tylnych. Mam butlę zamiast koła i hak. Podczas wycieczki na Węgry w 4 osoby plus 2 rowery i bagaż pękły obydwie.

Jak udało Ci się temat ogarnąć w HU? Assistance? 

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Miałki napisał:

Co prawda mam wersję XT i tu jestem już po wymianie sprężyn, obu tylnych. Mam butlę zamiast koła i hak. Podczas wycieczki na Węgry w 4 osoby plus 2 rowery i bagaż pękły obydwie.

 

Dziwne. Z drugiej strony może nie bez powodu Subaru mają podaną tak małą ładowność. Z tego co pamiętam OBK miał tylko 470 kg ładowności, tyle samo mam w XV. Czyli wystarczy czterech chłopa i po 20 kg bagażu na głowę, żeby przekroczyć DMC. Dla odmiany w aktualnym kombi producent podaje 750 kg ładowności.

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Miałki napisał:

Co prawda mam wersję XT i tu jestem już po wymianie sprężyn, obu tylnych. Mam butlę zamiast koła i hak. Podczas wycieczki na Węgry w 4 osoby plus 2 rowery i bagaż pękły obydwie.

 

Jaka marka sprężyn?

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, spawalniczy napisał:

 

Dziwne. Z drugiej strony może nie bez powodu Subaru mają podaną tak małą ładowność. Z tego co pamiętam OBK miał tylko 470 kg ładowności, tyle samo mam w XV. Czyli wystarczy czterech chłopa i po 20 kg bagażu na głowę, żeby przekroczyć DMC. Dla odmiany w aktualnym kombi producent podaje 750 kg ładowności.

 

Tyle, że na mój rozum to od przeciążenia jednokrotnego sprężyny pęknąć nie powinny, najwyżej się wyzerować, na tak zwany coil clash. 

 

Sama ładowność też jest parametrem projektowym, który stosuje się do mnóstwa specyfikacji samochodu, m.in. hamulców. Zawieszenie to tylko jeden z elementów i wg. mnie powinien być najbardziej odporny na lokalne przekroczenie, gdyż jego normalne awarie wynikają ze zużycia. Zawias musi wytrzymać nieraz 20-30g pochodzące od wjazdu w dziurę więc nie popęka/pokrzywi się od byle 100kg więcej.

Chyba, że jedziemy na DMC 90% przebiegu. To tak.

 

Gdyby walnęła jedna to wada materiałowa.... ale dwie? Cała partia kiepska? Ciekawy przypadek. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 3.02.2021 o 15:44, lucash napisał:

Każda firma podaje nacisk 80 kg i max uciąg 2000-2150 kg. Platforma waży ok 15 kg więc dla 3 rowerów wszystko będzie w normie. 

15 kg to jakaś superlekką masz, w większości to przedział 18-24 kg

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, jaceknie napisał:

15 kg to jakaś superlekką masz, w większości to przedział 18-24 kg

No dobra, akurat miałem papiery pod ręką 20.3 kg :) ALe rowery to 2 duże i jeden mały więc 80 kg nacisku kuli nie przekroczone. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 3.02.2021 o 15:44, lucash napisał:

Jak udało Ci się temat ogarnąć w HU? Assistance? 

Pękły na długosci niecałego jednego zwoju, na dolnych gniazdach, nawet nie zauważyłem. Wrocilismy do kraju normalnie i dopiero przy wymianie olejów i filtrów chlopaki mnie uświadomili że są popękane.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 3.02.2021 o 19:40, Runner napisał:

 

Jaka marka sprężyn?

Nie mam pojecia kto dla FHI robi sprężyny. Gdy pękły to chciałem zlecić to firmie która specjalizuje się w nawijaniu sprężyn ale w koncu nabyłem w ASO.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...