lucash Posted January 31, 2021 Share Posted January 31, 2021 (edited) W Forku planuję montaż haka do przewozu platformy z 3 rowerami. Czy ktoś z Was ma problemy z tylnymi sprężynami? Trzeba wzmacniane montować czy ori dają radę? Edited February 1, 2021 by lucash Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nargond Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 Montuję u siebie pod koniec lutego / początek marca to będę mógł dać tobie znać co i jak - jeśli wytrzymasz tak długo... A jak zrobisz to wcześniej to się pochwal, sam jestem teraz ciekaw - według mnie wytrzymają ale kto to wie :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cuban Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 (edited) Przejechałem w takim zestawie kilka kkm. Sprężyny nic nie protestowały ale łożyska w tylnych kolach po 120kkm całkowitego przebiegu musiałem wymienić. To raczej średni wynik. Czy 2.0 nie ma czasem samopoziomującego się tyłu? Edited February 1, 2021 by cuban 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucash Posted February 1, 2021 Author Share Posted February 1, 2021 Godzinę temu, Nargond napisał: Montuję u siebie pod koniec lutego / początek marca to będę mógł dać tobie znać co i jak - jeśli wytrzymasz tak długo... A jak zrobisz to wcześniej to się pochwal, sam jestem teraz ciekaw - według mnie wytrzymają ale kto to wie :-) Ja dopiero samochód będę miał za 2 tygodnie i montaż szykuję na wiosnę. Ale wolałbym wcześniej wiedzieć co mnie czeka, tym bardziej że LPG rozważam. Na szczęście nas jest 2+1 ale mimo wszystko uważam że pełny bagażnik + platforma da popalić. Jak jest samopoziomujący się tył to tym lepiej zobaczymy czy to daje radę Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucash Posted February 1, 2021 Author Share Posted February 1, 2021 Godzinę temu, Nargond napisał: Montuję u siebie pod koniec lutego / początek marca to będę mógł dać tobie znać co i jak - jeśli wytrzymasz tak długo... A jak zrobisz to wcześniej to się pochwal, sam jestem teraz ciekaw - według mnie wytrzymają ale kto to wie :-) A jaki hak wybrałeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kruque Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 ja również przejeździłem z platformą kilka kkm (albania, serbia, dolomity) i nie zauważyłem problemów - tył na pewno nie siadał podczas wakacyjnego wyjazdu - komplet pasażerów, trumna na dachu, rowery na haku. AFAIK w SJ wolnossącym jest samopoziomujący tył. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nargond Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 @lucash ja szukam haka wpinanego od dołu (pionowo) mniejszy wybór na alle... jednak naj mniej go widać podczas jazdy bez kulki... Firma na którą patrzę to Westfalia (z dostępnych mi najbardziej przypasował) ale tak jak pisałem wcześniej jeszcze nie kupiłem (więc nie wiem czy kupię ten) i jeszcze nie zamontowałem (w warsztacie mogą doradzić mi też inny :-) ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masteritos Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 Brak problemów, jeżdżę z bagażnikiem thule velospace XT. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał W. Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 16 godzin temu, lucash napisał: W Forku planuję montaż haka do przewozu platformy z 3 rowerami. Czy ktoś z Was ma problemy z tylnymi sprężynami? Trzeba wzmacniane montować czy ori dają radę? Jak masz sprawne auto i zwykłe rowery to nie ma prawa nic się dziać. No chyba, że planujesz jakieś trzy rowery elektryczne z tych cięższych, powiedzmy po 25 kg każdy to nie wiem. U mnie przy trzech po około 12 kg nic nie widać ugięcia ani nie czuć podczas jazdy (też z pełnym bagażnikiem ale bagażu a nie kafelków z hipermarketu ). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucash Posted February 1, 2021 Author Share Posted February 1, 2021 1 godzinę temu, Michał W. napisał: Jak masz sprawne auto i zwykłe rowery to nie ma prawa nic się dziać. No chyba, że planujesz jakieś trzy rowery elektryczne z tych cięższych, powiedzmy po 25 kg każdy to nie wiem. U mnie przy trzech po około 12 kg nic nie widać ugięcia ani nie czuć podczas jazdy (też z pełnym bagażnikiem ale bagażu a nie kafelków z hipermarketu ). Super. O to mi chodziło. Czyli olewam temat Pytałem się bo planuję dłuższą trasę zrobić na urlop i nie chciałbym szukać owych sprężyn w połowie drogi gdzieś w Norwegii. Kilka osób na forum pisało o pękających sprężynach ale nie znam okoliczności. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujaszek_misza Posted February 2, 2021 Share Posted February 2, 2021 Mysle, ze warto pamietac, o ladownosci naszego samochodu. Pasazerowie, bagaż, trumna i rowery... pewnie, ze mozna, ale liczmy sie z tym, ze to juz bedzie inny samochod. Prowadzac go miejmy to na uwadze - sam tez bede probowal. Forek SJ ladownosc 500 kg (Wiele innych suvow z automatem trz tak ma) a np. Skoda Kodiaq 655kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaceknie Posted February 2, 2021 Share Posted February 2, 2021 Jeden elektryk i dwa zwykłe, śmiga aż miło. Weź pod uwagę przy zakupie platformy, jaka jest jej waga. Mogą być duże rozbieżności pomiędzy producentami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miałki Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 W dniu 31.01.2021 o 17:39, lucash napisał: W Forku planuję montaż haka do przewozu platformy z 3 rowerami. Czy ktoś z Was ma problemy z tylnymi sprężynami? Trzeba wzmacniane montować czy ori dają radę? Co prawda mam wersję XT i tu jestem już po wymianie sprężyn, obu tylnych. Mam butlę zamiast koła i hak. Podczas wycieczki na Węgry w 4 osoby plus 2 rowery i bagaż pękły obydwie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janina Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 Pamiętajcie też, że hak ma określony maksymalny nacisk na kulę wyrażoną w kg. Jest to suma masy platformy i tego co na niej. Przed montażem warto wziąć to pod uwagę i wybrać taki hak, który będzie spełniał oczekiwania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 Ważny jest nie tylko maksymalny nacisk na hak podawany przez jego producenta ale też max nacisk jaki podaje producent samochodu w instrukcji obsługi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cuban Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 4 godziny temu, Miałki napisał: Co prawda mam wersję XT i tu jestem już po wymianie sprężyn, obu tylnych. Mam butlę zamiast koła i hak. Podczas wycieczki na Węgry w 4 osoby plus 2 rowery i bagaż pękły obydwie. To ciekawe. Sprężyny najczęściej pękają w połączeniu korozja + mocne dociążenie. Czyli pewnie można się spodziewać, że bez samopoziomowania może się trochę szybciej to zdążyć, ale żeby dwie na raz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucash Posted February 3, 2021 Author Share Posted February 3, 2021 Każda firma podaje nacisk 80 kg i max uciąg 2000-2150 kg. Platforma waży ok 15 kg więc dla 3 rowerów wszystko będzie w normie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucash Posted February 3, 2021 Author Share Posted February 3, 2021 7 godzin temu, Miałki napisał: Co prawda mam wersję XT i tu jestem już po wymianie sprężyn, obu tylnych. Mam butlę zamiast koła i hak. Podczas wycieczki na Węgry w 4 osoby plus 2 rowery i bagaż pękły obydwie. Jak udało Ci się temat ogarnąć w HU? Assistance? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 9 godzin temu, Miałki napisał: Co prawda mam wersję XT i tu jestem już po wymianie sprężyn, obu tylnych. Mam butlę zamiast koła i hak. Podczas wycieczki na Węgry w 4 osoby plus 2 rowery i bagaż pękły obydwie. Dziwne. Z drugiej strony może nie bez powodu Subaru mają podaną tak małą ładowność. Z tego co pamiętam OBK miał tylko 470 kg ładowności, tyle samo mam w XV. Czyli wystarczy czterech chłopa i po 20 kg bagażu na głowę, żeby przekroczyć DMC. Dla odmiany w aktualnym kombi producent podaje 750 kg ładowności. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runner Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 11 godzin temu, Miałki napisał: Co prawda mam wersję XT i tu jestem już po wymianie sprężyn, obu tylnych. Mam butlę zamiast koła i hak. Podczas wycieczki na Węgry w 4 osoby plus 2 rowery i bagaż pękły obydwie. Jaka marka sprężyn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cuban Posted February 3, 2021 Share Posted February 3, 2021 3 godziny temu, spawalniczy napisał: Dziwne. Z drugiej strony może nie bez powodu Subaru mają podaną tak małą ładowność. Z tego co pamiętam OBK miał tylko 470 kg ładowności, tyle samo mam w XV. Czyli wystarczy czterech chłopa i po 20 kg bagażu na głowę, żeby przekroczyć DMC. Dla odmiany w aktualnym kombi producent podaje 750 kg ładowności. Tyle, że na mój rozum to od przeciążenia jednokrotnego sprężyny pęknąć nie powinny, najwyżej się wyzerować, na tak zwany coil clash. Sama ładowność też jest parametrem projektowym, który stosuje się do mnóstwa specyfikacji samochodu, m.in. hamulców. Zawieszenie to tylko jeden z elementów i wg. mnie powinien być najbardziej odporny na lokalne przekroczenie, gdyż jego normalne awarie wynikają ze zużycia. Zawias musi wytrzymać nieraz 20-30g pochodzące od wjazdu w dziurę więc nie popęka/pokrzywi się od byle 100kg więcej. Chyba, że jedziemy na DMC 90% przebiegu. To tak. Gdyby walnęła jedna to wada materiałowa.... ale dwie? Cała partia kiepska? Ciekawy przypadek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaceknie Posted February 4, 2021 Share Posted February 4, 2021 W dniu 3.02.2021 o 15:44, lucash napisał: Każda firma podaje nacisk 80 kg i max uciąg 2000-2150 kg. Platforma waży ok 15 kg więc dla 3 rowerów wszystko będzie w normie. 15 kg to jakaś superlekką masz, w większości to przedział 18-24 kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucash Posted February 4, 2021 Author Share Posted February 4, 2021 4 godziny temu, jaceknie napisał: 15 kg to jakaś superlekką masz, w większości to przedział 18-24 kg No dobra, akurat miałem papiery pod ręką 20.3 kg ALe rowery to 2 duże i jeden mały więc 80 kg nacisku kuli nie przekroczone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miałki Posted February 6, 2021 Share Posted February 6, 2021 W dniu 3.02.2021 o 15:44, lucash napisał: Jak udało Ci się temat ogarnąć w HU? Assistance? Pękły na długosci niecałego jednego zwoju, na dolnych gniazdach, nawet nie zauważyłem. Wrocilismy do kraju normalnie i dopiero przy wymianie olejów i filtrów chlopaki mnie uświadomili że są popękane. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miałki Posted February 6, 2021 Share Posted February 6, 2021 W dniu 3.02.2021 o 19:40, Runner napisał: Jaka marka sprężyn? Nie mam pojecia kto dla FHI robi sprężyny. Gdy pękły to chciałem zlecić to firmie która specjalizuje się w nawijaniu sprężyn ale w koncu nabyłem w ASO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now