Jump to content

Forester SG z ciepłych krajów - co i za ile?


M5Q
 Share

Recommended Posts

Witajcie. O ile temat już został szerzej opisany, to proszę o przekierowanie. Przeczytałem większość wątków o SG z ostatnich 2 lat, w tym "Forester II - jak to właściwie z nim jest?", zapał trochę ostygł, również pojawiają się dodatkowe pytania. 

Po krótce - szukam samochodu, który miałby być domowym osiołkiem - do pociągnięcia przyczepki, pojechania w krzaki, pokręcenia się w błocie, zakładam przebieg około 5 - 10 tys. km rocznie. Pewnie niebawem też byłby pierwszym pojazdem córki.

Forester SG był od zawsze na celowniku, szczególnie ten przedliftowy, prawie już go kiedyś kupiłem.

Szukam wolnego ssaka 2.0 125KM w manualu i najprostszej wersji, wiem że najlepiej szukać niezmęczonego auta prosto z Hiszpanii lub Włoch, zwrócić uwagę na rdzę, tylne amorki, wymienić pasek rozrządu, płyny i hamulce po zakupie.

Jak wygląda sprawa rozrządu w tym silniku, co ile i za ile?  

Czy jeszcze coś należałoby profilaktycznie zrobić po zakupie?

Z jakim rzędu kosztami po zakupie trzeba się liczyć?

Czy po takich pracach będę mógł założyć że samochód w tym wieku będzie jeszcze w miarę niezawodny?

Na co jeszcze typowego dla SG zwrócić uwagę przy oględzinach?

Czy jest szansa że samochód może mieć jeszcze SLS, czy już dawno wszystkie wymarły?

Z góry dzięki za odpowiedzi lub naprowadzenie na odpowiednie tematy, wyszukiwarka zwraca zbyt wiele ogólnych lub starych wątków.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Rozrząd maks. 100kkm koszt wymiany z robocizną do 1500zł.

Jak nie ma rudej, piston slapa, nie bierze oleju to powinien pojeździć jeszcze pareset kkm bez remontu.

Remont 2.0 SOHC to kwota czterocyfrowa.

Mój 2.0X my03 z zadbaną eksploatacją był przez 10 lat totalnie niezawodnym autem, mimo że miał parę bolączek niebałbym się nim zabrać z rodziną nawet na koniec świata.

SLS mogą sporo pojeździć jak są nowe, regenerowane nie mają raczej sensu.

Z rzeczy które z czasem wychodzą jeszcze centralna wiskoza która z czasem po rozgrzaniu spina napęd i na skręconych kołach czuć przeskakiwanie - wtedy wymiana na regenerowaną koszt z robocizną ok 1000zł.

Warto też sprawdzić/wyregulować zawory co 100kkm lub na LPG 50kkm.

Edited by rutra80
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Znalazłem ten wątek więc zamiast zakładać nowy zapytam tutaj. Czy ktoś z forumowiczów kupił takiego forka z ciepłych krajów typu Hiszpania, Włochy, Grecja i mógłby potwierdzić, że te auta mają mniejszy problem z korozją (są mniej skorodowane) niż te z krajów gdzie zimy są srogie a drogi zasypane solą?

BTW @M5Q znalazłeś już czy nadal poszukujesz? :)

Edited by pozasezonem
Link to comment
Share on other sites

Mój Potforek został sprowadzony z Italii i potwierdzam, że rdzy na nim jak na lekarstwo było, gdy był oglądany przed zakupem, po kilku latach latania po polskich drogach ciut jej przybyło niestety.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, ipsx82 napisał:

Nie trzeba szukać w ciepłych krajach , w Skandynawii też są zdrowe egzemplarze. Ogólnie trzeba szukać z krajów gdzie nie sypią soli na drogę.

 

To są "święte słowa".

Miałem 10 letnie auro z Japonii, gdzie nie sypią solą (auto japońskie, czyli w/g wszelkich norm i legend - rdzewieje już na parkingu fabrycznym) i było zdrowe jak dzwon.

Miałem auto Made in Japan z UK, gdzie sypią solą...i to był dramat.

W Irlandii gdzie deszcz jest tak oczywisty jak śmierć i podatki, a soli na drogach używa się raz na 15 lat - samochody nie rdzewieją (same z siebie). Jedyna rdza z jaka trzeba tam walczyć to ta w samochodach importowanych z UK.

Dlatego jak lew będę walczył w obronie dobrego imienia blachy w samochodach japońskich - zabija je sól na drodze, a nie brak zabezpieczenia antykorozyjnego.

To pisałem ja, Neutrino33 ...;)

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za cenne wskazówki. A orientuje się ktoś w których krajach w ogóle nie sypie się soli na drogi? Z tego co się zorientowałem, to z krajów skandynawskich jedynie w Szwecji się tego w ogóle nie robi. W Norwegii już na przykład sypią, tyle że nie wszędzie. Ostatnio dwa Forestery z Norwegii "badałem" i oba miały dziury w belkach zawieszenia.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 23.11.2021 o 15:37, pozasezonem napisał:

Dziękuję za cenne wskazówki. A orientuje się ktoś w których krajach w ogóle nie sypie się soli na drogi? Z tego co się zorientowałem, to z krajów skandynawskich jedynie w Szwecji się tego w ogóle nie robi. W Norwegii już na przykład sypią, tyle że nie wszędzie. Ostatnio dwa Forestery z Norwegii "badałem" i oba miały dziury w belkach zawieszenia.

W Norwegii masz też tak, że są konkretne wymiary dziury powyżej których nie przejdzie przeglądu (osobiście mnie to rozbawiło jak słyszałam pierwszy raz, no ale tak jest....) - więc na tańsze ze Skandynawii bym uważała :)
W Niemczech np sypanie solą zależy od landu (ale nie powiem gdzie sypią, a gdzie nie bo aż tak dokładnie się nie orientuję)


Co do krajów - szukać i dobrze sprawdzać :)
Mam w garażu japońca z 1992 r. kupiony w 2016 od pierwszego właściciela z Niemiec - ZERO rdzy :) 
Mam też w garażu japońca z 1992 r. kupiony w 2018 r (w 2015 ściągnięty z Japonii przez znajomego), fabrycznie bez konserwacji podwozia - ZERO rdzy :) 

Nabyłam w ostatnią sobotę Forestera ściąganego z Włoch (do Polski przyjechał w 2013 r.) i tu zaskoczenie.... ZERO rdzy :yahoo:no dobra... na wydechu trochę jest ale wydech i tak do wymiany...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

To nie ma przecież, znaczenia...

Zdejmujesz tapicerkę z tylnych kielichów (10 minut), oglądasz również w zakamarkach pod spodem, i już wiesz gdzie jesteś....

Czy auto będzie z piekła czy z nieba, będziesz na 100% pewien ;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...