Skocz do zawartości

Kody silników i różnice w ich budowie 2.0T


st981777

Rekomendowane odpowiedzi

Buduję projekt i właśnie zderzyłem się ze ścianą niekompatybilności. Mianowicie, pacjent to impreza GC 99r 2.0T, typowy GTek. Robimy pełny remont silnika, plus swap osprzętu z WRX z bloba. Pomysł był taki, że składamy na nowo słupek z GTeka, do tego kolektor ssący z WRX, koło zębate wału i wałka rozrządu nowe z powodu innych sygnałów, do tego komp, wiązka i wszystko inne co do swapa potrzebne.

 

Niestety, okazało się, że GTek, to nie GTek, tylko jakiś SWAP i nie siedzi tam EJ205. Potrzebuję zasięgnąć informacji jakie silniki były montowane w imprezach, po rozebraniu silnika mogę stwierdzić, że:

-rozrząd ma już napinacz nowego typu

-panewka oporowa jest na 3-cim czopie

-blok otwarty

 

Według tego wychodzi, że jest to 2.0T MY97, wizualnie EJ20K, ale nie potrafię sobie tego potwierdzić, dlatego gorąca prośba o wszelkie informacje jakie silniki były montowane w poszczególnych rocznikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki grube (tzn jedna gruba druga metalowa, tak poskładał poprzedni warsztat), głowice stary typ.

Teraz to nieistotne, bo blok wszedł new age, razem z wałem korbami, tłoki pierwszy nadwymiar.

Słupek jest złożony, bez żadnych kolizji czy problemów (poza kołem ssacym lewej głowicy).

 

Obecnie będziemy montować osprzęt WRX do kolektora starego typu (przepustnica i wtryski, cewki idą na świece) Trzeba dorobić parę zaślepek, i adapter pod kanał silnika krokowego w przepustnicy który w starym rozwiązaniu umiejscowiony jest w kolektorze. Klapami wirowymi się nie przejmuję, wyciszy się błędy w ECU, a i tak silnik po dotarciu będzie strojony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, mirasek napisał:

Z tego co piszesz to nie jest GT 99 tylko 98 z EJ20G i wtedy wszystko by się zgadzało. Czemu nie dałeś głowic i kolektora z new age, jeśli chcesz stosować jego osprzęt?

97-98 było już EJ20K, EJ20G było do 96 z tego co pamiętam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To EJ20K nie był tylko na JDM z jakąś tam większą mocą? Wydawało mi się że w Europie zwykły GT model 97-98 nadal miał oznaczenie pieca EJ20G tylko zmienili hydraulikę na szklanki z płytkami, no i osprzęt, ale mogę się mylić bo jakoś nigdy nie dociekałem a teraz nie mam jak sprawdzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, mirasek napisał:

To EJ20K nie był tylko na JDM z jakąś tam większą mocą? Wydawało mi się że w Europie zwykły GT model 97-98 nadal miał oznaczenie pieca EJ20G tylko zmienili hydraulikę na szklanki z płytkami, no i osprzęt, ale mogę się mylić bo jakoś nigdy nie dociekałem a teraz nie mam jak sprawdzić :)

może być to jak najbardziej prawda, gdyż u mnie w GT MY98 na blaszce jest EJ20G, choć ICek prosty, cewka na środku.

zmieniłem silnik na EJ20G ze starszego typu i podszedł podobno bez rzeźby (osprzęt został jaki był)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mirasek napisał:

Czemu nie dałeś głowic i kolektora z new age, jeśli chcesz stosować jego osprzęt?

Decyzja ze zmianą ECU dosyć spontaniczna, spowodowana trudnością strojenia. Zbyt pochopnie się zgodziłem (zasugerowałem się rokiem auta, że bd EJ205 siedzieć w 99r. CHłopak nakupował sobie gratów, więc już wypada to jakoś złożyć do kupy.

 

Głowice są w idealnym stanie, nie spękane, prowadnice nie wytarte, szkoda ich było. Blok poszedł nowy, ponieważ stary i tak nadaje się tylko do szlifu, a i wał nie był już ciekawy. Dodatkowo miał mocną owalizację w płaszczyźnie poprzecznej do wykorbienia (taki kwadratowy cylinder).

New age ma panewkę oporową na ostatnim czopie, co powinno zmniejszyć przeciążenia przekazywane ze sprzęgła na wał. Grubsze czopy na korbowodach też mu raczej nie zaszkodzą.

 

Gdyby ktoś mi zagwarantował, że silnik krokowy starego typu zadziałał z nowym ECU, to bym nawet osprzęt zostawił.

 

Właściwie cała ta zabawa w imię 16bit sterownika. Natomiast, nie jest to aż tak straszne jak się wydaje, właściwie sprowadza się tylko do zrobienia adaptera pod przepustnicę i tulejki pod koło wałka rozrządu, reszta kosmetyka.

 

Zaciekawiło mnie natomiast co to za silnik może być, bo na tabliczce EJ16....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...