Jump to content

Kody silników i różnice w ich budowie 2.0T


st981777
 Share

Recommended Posts

Buduję projekt i właśnie zderzyłem się ze ścianą niekompatybilności. Mianowicie, pacjent to impreza GC 99r 2.0T, typowy GTek. Robimy pełny remont silnika, plus swap osprzętu z WRX z bloba. Pomysł był taki, że składamy na nowo słupek z GTeka, do tego kolektor ssący z WRX, koło zębate wału i wałka rozrządu nowe z powodu innych sygnałów, do tego komp, wiązka i wszystko inne co do swapa potrzebne.

 

Niestety, okazało się, że GTek, to nie GTek, tylko jakiś SWAP i nie siedzi tam EJ205. Potrzebuję zasięgnąć informacji jakie silniki były montowane w imprezach, po rozebraniu silnika mogę stwierdzić, że:

-rozrząd ma już napinacz nowego typu

-panewka oporowa jest na 3-cim czopie

-blok otwarty

 

Według tego wychodzi, że jest to 2.0T MY97, wizualnie EJ20K, ale nie potrafię sobie tego potwierdzić, dlatego gorąca prośba o wszelkie informacje jakie silniki były montowane w poszczególnych rocznikach.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli osprzęt jest z MY99 to pewnie są nowsze głowice założone na stary typ bloku, napinacz z podstawą są zamienne. Tłoki wystają ponad blok? Uszczelki były grube?

Edited by mirasek
Link to comment
Share on other sites

Uszczelki grube (tzn jedna gruba druga metalowa, tak poskładał poprzedni warsztat), głowice stary typ.

Teraz to nieistotne, bo blok wszedł new age, razem z wałem korbami, tłoki pierwszy nadwymiar.

Słupek jest złożony, bez żadnych kolizji czy problemów (poza kołem ssacym lewej głowicy).

 

Obecnie będziemy montować osprzęt WRX do kolektora starego typu (przepustnica i wtryski, cewki idą na świece) Trzeba dorobić parę zaślepek, i adapter pod kanał silnika krokowego w przepustnicy który w starym rozwiązaniu umiejscowiony jest w kolektorze. Klapami wirowymi się nie przejmuję, wyciszy się błędy w ECU, a i tak silnik po dotarciu będzie strojony.

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, mirasek napisał:

Z tego co piszesz to nie jest GT 99 tylko 98 z EJ20G i wtedy wszystko by się zgadzało. Czemu nie dałeś głowic i kolektora z new age, jeśli chcesz stosować jego osprzęt?

97-98 było już EJ20K, EJ20G było do 96 z tego co pamiętam. 

Link to comment
Share on other sites

To EJ20K nie był tylko na JDM z jakąś tam większą mocą? Wydawało mi się że w Europie zwykły GT model 97-98 nadal miał oznaczenie pieca EJ20G tylko zmienili hydraulikę na szklanki z płytkami, no i osprzęt, ale mogę się mylić bo jakoś nigdy nie dociekałem a teraz nie mam jak sprawdzić :)

Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, mirasek napisał:

To EJ20K nie był tylko na JDM z jakąś tam większą mocą? Wydawało mi się że w Europie zwykły GT model 97-98 nadal miał oznaczenie pieca EJ20G tylko zmienili hydraulikę na szklanki z płytkami, no i osprzęt, ale mogę się mylić bo jakoś nigdy nie dociekałem a teraz nie mam jak sprawdzić :)

może być to jak najbardziej prawda, gdyż u mnie w GT MY98 na blaszce jest EJ20G, choć ICek prosty, cewka na środku.

zmieniłem silnik na EJ20G ze starszego typu i podszedł podobno bez rzeźby (osprzęt został jaki był)

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mirasek napisał:

Czemu nie dałeś głowic i kolektora z new age, jeśli chcesz stosować jego osprzęt?

Decyzja ze zmianą ECU dosyć spontaniczna, spowodowana trudnością strojenia. Zbyt pochopnie się zgodziłem (zasugerowałem się rokiem auta, że bd EJ205 siedzieć w 99r. CHłopak nakupował sobie gratów, więc już wypada to jakoś złożyć do kupy.

 

Głowice są w idealnym stanie, nie spękane, prowadnice nie wytarte, szkoda ich było. Blok poszedł nowy, ponieważ stary i tak nadaje się tylko do szlifu, a i wał nie był już ciekawy. Dodatkowo miał mocną owalizację w płaszczyźnie poprzecznej do wykorbienia (taki kwadratowy cylinder).

New age ma panewkę oporową na ostatnim czopie, co powinno zmniejszyć przeciążenia przekazywane ze sprzęgła na wał. Grubsze czopy na korbowodach też mu raczej nie zaszkodzą.

 

Gdyby ktoś mi zagwarantował, że silnik krokowy starego typu zadziałał z nowym ECU, to bym nawet osprzęt zostawił.

 

Właściwie cała ta zabawa w imię 16bit sterownika. Natomiast, nie jest to aż tak straszne jak się wydaje, właściwie sprowadza się tylko do zrobienia adaptera pod przepustnicę i tulejki pod koło wałka rozrządu, reszta kosmetyka.

 

Zaciekawiło mnie natomiast co to za silnik może być, bo na tabliczce EJ16....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...