st981777 Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 Buduję projekt i właśnie zderzyłem się ze ścianą niekompatybilności. Mianowicie, pacjent to impreza GC 99r 2.0T, typowy GTek. Robimy pełny remont silnika, plus swap osprzętu z WRX z bloba. Pomysł był taki, że składamy na nowo słupek z GTeka, do tego kolektor ssący z WRX, koło zębate wału i wałka rozrządu nowe z powodu innych sygnałów, do tego komp, wiązka i wszystko inne co do swapa potrzebne. Niestety, okazało się, że GTek, to nie GTek, tylko jakiś SWAP i nie siedzi tam EJ205. Potrzebuję zasięgnąć informacji jakie silniki były montowane w imprezach, po rozebraniu silnika mogę stwierdzić, że: -rozrząd ma już napinacz nowego typu -panewka oporowa jest na 3-cim czopie -blok otwarty Według tego wychodzi, że jest to 2.0T MY97, wizualnie EJ20K, ale nie potrafię sobie tego potwierdzić, dlatego gorąca prośba o wszelkie informacje jakie silniki były montowane w poszczególnych rocznikach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Impreza Po kliknięciu w poszczególne generacje znajdziesz spis silników wraz z kodami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 (edited) Jeśli osprzęt jest z MY99 to pewnie są nowsze głowice założone na stary typ bloku, napinacz z podstawą są zamienne. Tłoki wystają ponad blok? Uszczelki były grube? Edited January 27, 2021 by mirasek Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted January 27, 2021 Author Share Posted January 27, 2021 Uszczelki grube (tzn jedna gruba druga metalowa, tak poskładał poprzedni warsztat), głowice stary typ. Teraz to nieistotne, bo blok wszedł new age, razem z wałem korbami, tłoki pierwszy nadwymiar. Słupek jest złożony, bez żadnych kolizji czy problemów (poza kołem ssacym lewej głowicy). Obecnie będziemy montować osprzęt WRX do kolektora starego typu (przepustnica i wtryski, cewki idą na świece) Trzeba dorobić parę zaślepek, i adapter pod kanał silnika krokowego w przepustnicy który w starym rozwiązaniu umiejscowiony jest w kolektorze. Klapami wirowymi się nie przejmuję, wyciszy się błędy w ECU, a i tak silnik po dotarciu będzie strojony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 Z tego co piszesz to nie jest GT 99 tylko 98 z EJ20G i wtedy wszystko by się zgadzało. Czemu nie dałeś głowic i kolektora z new age, jeśli chcesz stosować jego osprzęt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 11 minut temu, mirasek napisał: Z tego co piszesz to nie jest GT 99 tylko 98 z EJ20G i wtedy wszystko by się zgadzało. Czemu nie dałeś głowic i kolektora z new age, jeśli chcesz stosować jego osprzęt? 97-98 było już EJ20K, EJ20G było do 96 z tego co pamiętam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 To EJ20K nie był tylko na JDM z jakąś tam większą mocą? Wydawało mi się że w Europie zwykły GT model 97-98 nadal miał oznaczenie pieca EJ20G tylko zmienili hydraulikę na szklanki z płytkami, no i osprzęt, ale mogę się mylić bo jakoś nigdy nie dociekałem a teraz nie mam jak sprawdzić Link to comment Share on other sites More sharing options...
diuk Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 27 minut temu, mirasek napisał: To EJ20K nie był tylko na JDM z jakąś tam większą mocą? Wydawało mi się że w Europie zwykły GT model 97-98 nadal miał oznaczenie pieca EJ20G tylko zmienili hydraulikę na szklanki z płytkami, no i osprzęt, ale mogę się mylić bo jakoś nigdy nie dociekałem a teraz nie mam jak sprawdzić może być to jak najbardziej prawda, gdyż u mnie w GT MY98 na blaszce jest EJ20G, choć ICek prosty, cewka na środku. zmieniłem silnik na EJ20G ze starszego typu i podszedł podobno bez rzeźby (osprzęt został jaki był) Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted January 27, 2021 Author Share Posted January 27, 2021 2 godziny temu, mirasek napisał: Czemu nie dałeś głowic i kolektora z new age, jeśli chcesz stosować jego osprzęt? Decyzja ze zmianą ECU dosyć spontaniczna, spowodowana trudnością strojenia. Zbyt pochopnie się zgodziłem (zasugerowałem się rokiem auta, że bd EJ205 siedzieć w 99r. CHłopak nakupował sobie gratów, więc już wypada to jakoś złożyć do kupy. Głowice są w idealnym stanie, nie spękane, prowadnice nie wytarte, szkoda ich było. Blok poszedł nowy, ponieważ stary i tak nadaje się tylko do szlifu, a i wał nie był już ciekawy. Dodatkowo miał mocną owalizację w płaszczyźnie poprzecznej do wykorbienia (taki kwadratowy cylinder). New age ma panewkę oporową na ostatnim czopie, co powinno zmniejszyć przeciążenia przekazywane ze sprzęgła na wał. Grubsze czopy na korbowodach też mu raczej nie zaszkodzą. Gdyby ktoś mi zagwarantował, że silnik krokowy starego typu zadziałał z nowym ECU, to bym nawet osprzęt zostawił. Właściwie cała ta zabawa w imię 16bit sterownika. Natomiast, nie jest to aż tak straszne jak się wydaje, właściwie sprowadza się tylko do zrobienia adaptera pod przepustnicę i tulejki pod koło wałka rozrządu, reszta kosmetyka. Zaciekawiło mnie natomiast co to za silnik może być, bo na tabliczce EJ16.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now