Skocz do zawartości

Legacy 2.0D uszkodzony silnik Swap na benzynę


Sunny Cruise

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, koziolek napisał:

Nie ma takiej możliwości, żebyś za tą kwotę sprzedał auto po swapie z D na Pb, tańsze są oryginalne 2.0 Pb.

Przy sprzedaży obstawiałbym kwotę 10000, o ile znajdziesz kupca i zalegalizujesz zmianę silnika w Urzędzie.

To będę nim jeździł 

W domu mam jeszcze CHR hybrydę ale to auto to porażka w trasy( brak miejsca z tylu) i Cherokee XJ ( to znowu nie nadaje się w trasy, za głośne i spalanie 30l/100km)

Subaru ma więcej miejsca i mniej pali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Hookie napisał:

Jak to Subaru, przeciętnie. :P Ja na 2.5 165 KM w Legacy IV Wagon nie narzekam, ale dieslem nie jeździłem. Muł trochę jak na dzisiejsze standardy, ale znowu bez przesady. ;)

Chciałem założyć 3.0 H6 ale tu obecni mający więcej doświadczenia napisali ze będzie rzeźba z zalozeniem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Hookie napisał:

Jak to Subaru, przeciętnie. :P Ja na 2.5 165 KM w Legacy IV Wagon nie narzekam, ale dieslem nie jeździłem. Muł trochę jak na dzisiejsze standardy, ale znowu bez przesady. ;)

Chciałem założyć 3.0 H6 ale tu obecni mający więcej doświadczenia napisali ze będzie rzeźba z zalozeniem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Hookie napisał:

Jak to Subaru, przeciętnie. :P Ja na 2.5 165 KM w Legacy IV Wagon nie narzekam, ale dieslem nie jeździłem. Muł trochę jak na dzisiejsze standardy, ale znowu bez przesady. ;)

Chciałem założyć 3.0 H6 ale tu obecni mający więcej doświadczenia napisali ze będzie rzeźba z zalozeniem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Hookie napisał:

Jak to Subaru, przeciętnie. :P Ja na 2.5 165 KM w Legacy IV Wagon nie narzekam, ale dieslem nie jeździłem. Muł trochę jak na dzisiejsze standardy, ale znowu bez przesady. ;)

Chciałem założyć 3.0 H6 ale tu obecni mający więcej doświadczenia napisali ze będzie rzeźba z zalozeniem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Hookie napisał:

Jak to Subaru, przeciętnie. :P Ja na 2.5 165 KM w Legacy IV Wagon nie narzekam, ale dieslem nie jeździłem. Muł trochę jak na dzisiejsze standardy, ale znowu bez przesady. ;)

Chciałem założyć 3.0 H6 ale tu obecni mający więcej doświadczenia napisali ze będzie rzeźba z założeniem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Sunny Cruise napisał:

Chciałem założyć 3.0 H6 ale tu obecni mający więcej doświadczenia napisali ze będzie rzeźba z założeniem

 

Rzeźba będzie z każdym silnikiem benzynowym przekładanym do diesla... :coffee:

Bo przekładasz praktycznie całe auto.

Ale jak już chcesz przekładać to bierz dawce z tej samej generacji co masz, bo będą pasować od niego mocowania napędu do budy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montuj 2,5 wolnossaka lub 2,5 turbo.

 

Myślę że moc wolnossącego 2,5 jest wystarczająca do sprawnej jazdy. Na pewno będzie to auto wielokrotnie milsze w użytkowaniu niż taki CHR, czy też Cherokee.

 

Pamiętajmy że mówimy o aucie które wyjsciowo będzie kosztować, razem ze swapem ok. 15 tys zł. Czyli tanim, więc porównywanie jego osiagów do nowych aut segmentu D, kosztujacych 150 tys zł nie ma sensu.

Za te 15 tys zł mozesz kupic starą fabię albo starego yarisa. 100 razy bardziej wolałbym legacy IV, nawet wolnossaka z przekładanym silnikiem.

Zresztą moc to nie wszystko. Zawieszenie, trakcja, itp zalety legacy IV biją na głowę wiekszosc dużo nowszych konstrukcji segmentu D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, maciek323 napisał:

Montuj 2,5 wolnossaka lub 2,5 turbo.

 

Myślę że moc wolnossącego 2,5 jest wystarczająca do sprawnej jazdy. Na pewno będzie to auto wielokrotnie milsze w użytkowaniu niż taki CHR, czy też Cherokee.

 

Pamiętajmy że mówimy o aucie które wyjsciowo będzie kosztować, razem ze swapem ok. 15 tys zł. Czyli tanim, więc porównywanie jego osiagów do nowych aut segmentu D, kosztujacych 150 tys zł nie ma sensu.

Za te 15 tys zł mozesz kupic starą fabię albo starego yarisa. 100 razy bardziej wolałbym legacy IV, nawet wolnossaka z przekładanym silnikiem.

Zresztą moc to nie wszystko. Zawieszenie, trakcja, itp zalety legacy IV biją na głowę wiekszosc dużo nowszych konstrukcji segmentu D.

Ale autor wątku napisał że ma rocznik 2011 czyli już 5 generację :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to Subaru więc nie może być tanio, jeśli ktoś chce tanio i szybko trzeba kupić Śkode. ;) Najprostsza naprawa to wymiana silnika na diesla od 2013, z nim raczej już nie powinno być większych krzaków. Chcesz więcej mocy 3.0 H6 bądź 2,5 Turbo, tylko nie pytaj proszę o koszty, bo to wszystko zależy od tego co kupisz i kto Tobie to zrobi, ale tanio to na pewno nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to Subaru więc nie może być tanio, jeśli ktoś chce tanio i szybko trzeba kupić Śkode. Najprostsza naprawa to wymiana silnika na diesla od 2013, z nim raczej już nie powinno być większych krzaków. Chcesz więcej mocy 3.0 H6 bądź 2,5 Turbo, tylko nie pytaj proszę o koszty, bo to wszystko zależy od tego co kupisz i kto Tobie to zrobi, ale tanio to na pewno nie będzie.
Najprostsza i najtańsza jest wymiana shortblocka na nowy

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dzixd napisał:

Najprostsza i najtańsza jest wymiana shortblocka na nowy

Wyjęcie i włożenie silnika jest chyba prostsze, niż wyjęcie rozkręcenie skręcenie i włożenie.

Najtańsze to włożenie silnika 2.0 wolnego ssaka, raczej nie powinno się zamknąć w kwocie 25tys. jak jest przy wymianie shrotblocka.  

Edytowane przez ManoLEE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Wyjęcie i włożenie silnika jest chyba prostsze, niż wyjęcie rozkręcenie skręcenie i włożenie.
Najtańsze to włożenie silnika 2.0 wolnego ssaka, raczej nie powinno się zamknąć w kwocie 25tys. jak jest przy wymianie shrotblocka.  


Przecież wałkujemy w tym wątku że nie wystarczy silnika przełożyć... :mrgreen:

Kupisz dawcę za 5-10k. Jak masz szczęście to nic w nim nie będzie na gwałt do zrobienia, ale za taką cenę to raczej będzie.

Przełoży ci to ktoś za 5-10k.

Zmienić trzeba wpis w dokumentacji samochodu to chyba kolejne parę stówek.

No i masz auto które jest składakiem, słabszym od dieselka. To ja za taką kwotę, wolałbym pogonić diesla za te 5-10 tysięcy (w zależności od wyposażenia i stanu) i kupić sobię takiego 2.0 jeżdżącego za te 10-20 tysięcy.

Takie manewry mają sens jak masz taniego dawcę i samemu robisz przekładkę, albo masz zaufanego człowieka, który ci to tanio zrobi.

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Dzixd napisał:

Przecież wałkujemy w tym wątku że nie wystarczy silnika przełożyć...

Piszę o wymianie silnika Diesla na drugi silnik Diesla tylko z roku po 2013. Jest to prostsze zadanie jak wymiana shortblocka.

33 minuty temu, Dzixd napisał:

No i masz auto które jest składakiem

Jakim składakiem, czy auto po wymianie silnika jest składakiem? Sporo tu składaków na tym forum jak tak... Ja nazywam to Swapem, był diesel jest benzyna co za różnica, przecież to nie obiekt muzealny.

38 minut temu, Dzixd napisał:

kupić sobię takiego 2.0 jeżdżącego za te 10-20 tysięcy.

Za 10-20K znajdź ładną benzynę w takim wyposażeniu jak większość diesli i by była do jazdy a nie roboty, rok też ma znaczenie (2011) ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 10-20K znajdź ładną benzynę w takim wyposażeniu jak większość diesli i by była do jazdy a nie roboty, rok też ma znaczenie (2011)
 
Dobra mea culpa, nie zrozumiałem do końca o tym używanym silniku diesla. Tylko pytanie czy osprzętem się nie różni. Ale to już spece od diesli będą wiedzieć.
A co do znalezienia ładnej benzyny, to ja jestem spaczony i wygląd ma drugorzędne znaczenie na rzecz sprawności, wolę kupić lekko obitego z pewniejszą mechaniką. No i cały czas mam na myśli legacy IV. :oops:

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dzixd napisał:

Tylko pytanie czy osprzętem się nie różni. Ale to już spece od diesli będą wiedzieć.

Nawet jak się różni to łatwiej zmienić osprzęt niż rozbierać cały silnik. 

 

3 minuty temu, Dzixd napisał:

No i cały czas mam na myśli legacy IV.

Nawet Legacy IV w dieslu była od roku 2008 i w tym przedziale cenowym w stanie do jazdy będzie problemem znalezienie odpowiednika w benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...