Jump to content

Legacy 2.0D uszkodzony silnik Swap na benzynę


Recommended Posts

Witam szanowne grono. Jestem nowy na forum, w związku z tym proszę o wyrozumiałość. 
Stalem się nieszczęśliwym posiadaczem SD z 2011 r. Pewnego dnia stało się najgorsze ( padł silnik).
 
Z racji ze jeździło mi się nim całkiem fajnie, postanowiłem go reanimować z tym, ze nie chce już diesla. Pomyślałem ze fajnie byłoby włożyć 3.0 h6 z legacy z roku 2008. I tu pojawia się moje pytanie, czy ktoś to już robił? Czy to jest wykonalne i ewentualnie co muszę zmienić?

pozdrawiam Michał 

Edited by Sunny Cruise
Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Sunny Cruise napisał:

Czy to jest wykonalne

Wszystko jest wykonalne, pytanie jak dużo mamisz pieniędzy?

Swapy to niewdzięczne działania, wiązka z komputerem, cały wydech. 

Najlepiej jak byś miał cały samochód z wybranym silnikiem i jeden warsztat który to ogarnie. 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Sunny Cruise napisał:

Czy to jest wykonalne i ewentualnie co muszę zmienić?

Wykonalne. Absurdalne nakłady pracy, bo robisz pełną przekładkę, ale wykonalne.

Cała wiązka elektryczna, ECU, zegary, silnik z osprzętem, przewody paliwowe, bak, przekładnia kierownicza.

Zakup sprawnego dawcy po kolizji od 10,15k w górę, jak masz pecha to będzie UPG. Przełożenie tego wszystkiego, tyle co za przekładka od 5-10 tysięcy w górę

I do rzeczoznawcy, a potem do urzędu żeby ci zmienili dane pojazdu. I potem jak sprzedajesz takiego składańca, to taniej niż oryginalne h6.

Rozsądniej sprzedać dieselka i kupić sobie takiego z h6 oryginalnie. :rolleyes:

Godzinę temu, Sunny Cruise napisał:

I tu pojawia się moje pytanie, czy ktoś to już robił?

Jestem w trakcie, ale idzie to jak krew z nosa. :mrgreen:

 

Godzinę temu, Sunny Cruise napisał:

Stalem się nieszczęśliwym posiadaczem SD z 2011 r. Pewnego dnia stało się najgorsze ( padł silnik). 

Ale czekaj czekaj masz nowszą generację legacy? To już w ogóle rzeźba będzie.

Link to post
Share on other sites

Dziękuje wszystkim którzy potraktowali mój post poważnie. 
Markowy i Dzixd Wam szczególnie

Bardzo mi pomogliście w podjęciu decyzji ............ Subaru idzie na sprzedaż. 

Temat uważam za zamknięty 

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Dzixd napisał:

To już w ogóle rzeźba będzie.

 

Zwłaszcza z mocowaniem silnika z BL/BP "w powietrzu" :P.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, house_1 napisał:

 

Zwłaszcza z mocowaniem silnika z BL/BP "w powietrzu" :P.

to się przyspawa na stałe,

Link to post
Share on other sites

Korzystając z okazji zapytam o rzecz, która mnie zawsze ciekawiła. A można ten silnik skutecznie wyremontować i pozbawić usterek? Albo kupić nieuszkodzony i usprawnić, żeby nie padł? 

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, czort napisał:

A można ten silnik skutecznie

 

11 godzin temu, czort napisał:

pozbawić usterek?

 

Tak. Robi to Stacja Demontażu Pojazdów :mrgreen:.

Link to post
Share on other sites
Korzystając z okazji zapytam o rzecz, która mnie zawsze ciekawiła. A można ten silnik skutecznie wyremontować i pozbawić usterek? Albo kupić nieuszkodzony i usprawnić, żeby nie padł? 
Jakich usterek? To źle użytkowanie powoduje awarię. Przecież nie ma oficjalnie stwierdzonej wady fabrycznej. :Giggle:

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Sunny Cruise napisał:

Szanowne grono, wrócę jeszcze so tematu.

znalazlem człowieka który zajmuje się przekładkami silników 

Zaproponowal mi 2.5 156km 

co sądzicie o takim rozwiązaniu????

Pewnie kwestia opłacalności i stanu silnika do przełożenia będzie miała tu kluczowe znaczenie.

Link to post
Share on other sites
39 minut temu, Sunny Cruise napisał:

Szanowne grono, wrócę jeszcze so tematu.

znalazlem człowieka który zajmuje się przekładkami silników 

Zaproponowal mi 2.5 156km 

co sądzicie o takim rozwiązaniu????

W tym silniku od razu musisz wymienić Uszczelki pod głowicą, nie będziesz musiał później wyjmować.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
55 minut temu, Sunny Cruise napisał:

Szanowne grono, wrócę jeszcze so tematu.

znalazlem człowieka który zajmuje się przekładkami silników 

Zaproponowal mi 2.5 156km 

co sądzicie o takim rozwiązaniu????

Skoro chcesz reanimować, to chyba lubisz to jak ten samochód jedzie. A taka benzyna będzie miała zauważalnie mniej momentu obrotowego. Czyli mniej frajdy z jazdy. 
Jeśli dobrze wygooglałem, 2.0D ma 350Nm. 
A np. H6 3.0 ma 297Nm.
Także idealnie było by H6 z dołożonym kompresorem :D

H6 3.6 ma 350Nm :)

Edited by Mnobody
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, koziolek napisał:

W tym silniku od razu musisz wymienić Uszczelki pod głowicą, nie będziesz musiał później wyjmować.

Tak właśnie zaproponował mechanik który podejmuje się prac, a czy masz wiedzę jak taki samochód będzie przyspieszał??

Link to post
Share on other sites

Jak to Subaru, przeciętnie. :P Ja na 2.5 165 KM w Legacy IV Wagon nie narzekam, ale dieslem nie jeździłem. Muł trochę jak na dzisiejsze standardy, ale znowu bez przesady. ;)

Link to post
Share on other sites

Mi sie wydaje ze najprosciej, bezproblemowo to zalozyc nowy silnik diesla. 

Moze troche drozej wyjdzie, ale baz szukania czesci, bez zmian w papierach itp. 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Mnobody napisał:

Skoro chcesz reanimować, to chyba lubisz to jak ten samochód jedzie. A taka benzyna będzie miała zauważalnie mniej momentu obrotowego od diesela. Czyli mniej frajdy z jazdy. 

Nie wiem czy go lubię, kupiłem go za grosze ( za 30% tego co stoją na Olx uszkodzone) i chciałbym go przywrócić do stanu uzywalności

Obliczylem ze po wymianie silnika auto będzie mnie kosztowało 17000

Wiec wydaje mi się ze nie stracę gdybym chciał go sprzedać a przynajmniej nie dużo 

 

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, owad napisał:

Mi sie wydaje ze najprosciej, bezproblemowo to zalozyc nowy silnik diesla. 

Moze troche drozej wyjdzie, ale baz szukania czesci, bez zmian w papierach itp. 

 

Z tej rady nie skorzystam wymiana na nowy przekracza wartość auta 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Sunny Cruise napisał:

Z tej rady nie skorzystam wymiana na nowy przekracza wartość auta 

 

14 minut temu, Sunny Cruise napisał:

Obliczylem ze po wymianie silnika auto będzie mnie kosztowało 17000

Wiec wydaje mi się ze nie stracę gdybym chciał go sprzedać a przynajmniej nie dużo 

Swapa można długo sprzedawać. Albo tanio. I to pod warunkiem, że wszystko pójdzie zgodnie z planem i nie będzie usterek 'poswapowych'.

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Sunny Cruise napisał:

Z tej rady nie skorzystam wymiana na nowy przekracza wartość auta 

skoto go kupiles za 1/3 wartosci uszkodzonego to kazdy silnik przewyzszy jego wartosc....

Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Sunny Cruise napisał:

Obliczylem ze po wymianie silnika auto będzie mnie kosztowało 17000

Nie ma takiej możliwości, żebyś za tą kwotę sprzedał auto po swapie z D na Pb, tańsze są oryginalne 2.0 Pb.

Przy sprzedaży obstawiałbym kwotę 10000, o ile znajdziesz kupca i zalegalizujesz zmianę silnika w Urzędzie.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...