Skocz do zawartości

Legacy 2.0D uszkodzony silnik Swap na benzynę


Sunny Cruise

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono. Jestem nowy na forum, w związku z tym proszę o wyrozumiałość. 
Stalem się nieszczęśliwym posiadaczem SD z 2011 r. Pewnego dnia stało się najgorsze ( padł silnik).
 
Z racji ze jeździło mi się nim całkiem fajnie, postanowiłem go reanimować z tym, ze nie chce już diesla. Pomyślałem ze fajnie byłoby włożyć 3.0 h6 z legacy z roku 2008. I tu pojawia się moje pytanie, czy ktoś to już robił? Czy to jest wykonalne i ewentualnie co muszę zmienić?

pozdrawiam Michał 

Edytowane przez Sunny Cruise
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Sunny Cruise napisał:

Czy to jest wykonalne

Wszystko jest wykonalne, pytanie jak dużo mamisz pieniędzy?

Swapy to niewdzięczne działania, wiązka z komputerem, cały wydech. 

Najlepiej jak byś miał cały samochód z wybranym silnikiem i jeden warsztat który to ogarnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Sunny Cruise napisał:

Czy to jest wykonalne i ewentualnie co muszę zmienić?

Wykonalne. Absurdalne nakłady pracy, bo robisz pełną przekładkę, ale wykonalne.

Cała wiązka elektryczna, ECU, zegary, silnik z osprzętem, przewody paliwowe, bak, przekładnia kierownicza.

Zakup sprawnego dawcy po kolizji od 10,15k w górę, jak masz pecha to będzie UPG. Przełożenie tego wszystkiego, tyle co za przekładka od 5-10 tysięcy w górę

I do rzeczoznawcy, a potem do urzędu żeby ci zmienili dane pojazdu. I potem jak sprzedajesz takiego składańca, to taniej niż oryginalne h6.

Rozsądniej sprzedać dieselka i kupić sobie takiego z h6 oryginalnie. :rolleyes:

Godzinę temu, Sunny Cruise napisał:

I tu pojawia się moje pytanie, czy ktoś to już robił?

Jestem w trakcie, ale idzie to jak krew z nosa. :mrgreen:

 

Godzinę temu, Sunny Cruise napisał:

Stalem się nieszczęśliwym posiadaczem SD z 2011 r. Pewnego dnia stało się najgorsze ( padł silnik). 

Ale czekaj czekaj masz nowszą generację legacy? To już w ogóle rzeźba będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, house_1 napisał:

 

Zwłaszcza z mocowaniem silnika z BL/BP "w powietrzu" :P.

to się przyspawa na stałe,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z okazji zapytam o rzecz, która mnie zawsze ciekawiła. A można ten silnik skutecznie wyremontować i pozbawić usterek? Albo kupić nieuszkodzony i usprawnić, żeby nie padł? 
Jakich usterek? To źle użytkowanie powoduje awarię. Przecież nie ma oficjalnie stwierdzonej wady fabrycznej. :Giggle:

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Sunny Cruise napisał:

Szanowne grono, wrócę jeszcze so tematu.

znalazlem człowieka który zajmuje się przekładkami silników 

Zaproponowal mi 2.5 156km 

co sądzicie o takim rozwiązaniu????

Pewnie kwestia opłacalności i stanu silnika do przełożenia będzie miała tu kluczowe znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Sunny Cruise napisał:

Szanowne grono, wrócę jeszcze so tematu.

znalazlem człowieka który zajmuje się przekładkami silników 

Zaproponowal mi 2.5 156km 

co sądzicie o takim rozwiązaniu????

W tym silniku od razu musisz wymienić Uszczelki pod głowicą, nie będziesz musiał później wyjmować.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Sunny Cruise napisał:

Szanowne grono, wrócę jeszcze so tematu.

znalazlem człowieka który zajmuje się przekładkami silników 

Zaproponowal mi 2.5 156km 

co sądzicie o takim rozwiązaniu????

Skoro chcesz reanimować, to chyba lubisz to jak ten samochód jedzie. A taka benzyna będzie miała zauważalnie mniej momentu obrotowego. Czyli mniej frajdy z jazdy. 
Jeśli dobrze wygooglałem, 2.0D ma 350Nm. 
A np. H6 3.0 ma 297Nm.
Także idealnie było by H6 z dołożonym kompresorem :D

H6 3.6 ma 350Nm :)

Edytowane przez Mnobody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Mnobody napisał:

Skoro chcesz reanimować, to chyba lubisz to jak ten samochód jedzie. A taka benzyna będzie miała zauważalnie mniej momentu obrotowego od diesela. Czyli mniej frajdy z jazdy. 

Nie wiem czy go lubię, kupiłem go za grosze ( za 30% tego co stoją na Olx uszkodzone) i chciałbym go przywrócić do stanu uzywalności

Obliczylem ze po wymianie silnika auto będzie mnie kosztowało 17000

Wiec wydaje mi się ze nie stracę gdybym chciał go sprzedać a przynajmniej nie dużo 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Sunny Cruise napisał:

Z tej rady nie skorzystam wymiana na nowy przekracza wartość auta 

 

14 minut temu, Sunny Cruise napisał:

Obliczylem ze po wymianie silnika auto będzie mnie kosztowało 17000

Wiec wydaje mi się ze nie stracę gdybym chciał go sprzedać a przynajmniej nie dużo 

Swapa można długo sprzedawać. Albo tanio. I to pod warunkiem, że wszystko pójdzie zgodnie z planem i nie będzie usterek 'poswapowych'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Sunny Cruise napisał:

Obliczylem ze po wymianie silnika auto będzie mnie kosztowało 17000

Nie ma takiej możliwości, żebyś za tą kwotę sprzedał auto po swapie z D na Pb, tańsze są oryginalne 2.0 Pb.

Przy sprzedaży obstawiałbym kwotę 10000, o ile znajdziesz kupca i zalegalizujesz zmianę silnika w Urzędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...