MichaPL Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Jaki używacie moduł OBD na bluetooth? Jaki program ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oczkoo15 Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Ja mam taki, chyba najtańszy z Allegro https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm-327-bluetooth-mini-bt-obd2-8118710150?utm_medium=app_share&utm_source=facebook + Aplikacja Torque Pro Działa już z trzeci rok, wszystko ok, bez problemów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xathrin Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 do podstawowych zastosowań , czyli odczytanie i kasowanie błędów wystarcza najtańsza kostka jaka można kupić na allezłoto. Do połączenia jakakolwiek darmowa aplikacja z googleplay Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Musiał Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Też mam ELM na Bluetooth za 25zl i torque. Działa bez zarzutu już ponad rok. Dodatkowo mam kabelek chyba "viaken" za 50zl. I np program na pc FreeSSM. Bluetoothem nie udało mi się zmieniać parametrów np RPM. A po kablu idzie. Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
maskun Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 1 godzinę temu, MichaPL napisał: Jaki używacie moduł OBD na bluetooth? Jaki program ? Też dołącze do odpowiedzi to tylko Cie utwierdzi. Tak ten ELM327 niebieski jest dość popularny i tani. Jeśli nie robisz tego zarobkowo tylko do swoich celów to spokojnie wystarczy - nie ma co kupować droższych. Oprogramowanie pod telefon z Androidem (nie wiem czy iOS też ma) to popularny Torque. Trzymasz tą kostkę w schowku a telefon zawsze ze sobą masz. Sprawdzisz w Subaru większość błędów i również je skasujesz (jeśli wiadomo są tymczasowe) .......oczywiście ELM327 to protokół poleceń który jest jednym z najpopularniejszych standardów także inne marki znajomym na szybko tez sprawdzisz. Ja używałem w Peugeocie, VAG, Mazdzie, Suzuki ale nie bede wymieniał bo pewnie w wielu innych też. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Musiał Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Nie musisz ELM trzymać w schowku bo np. ja go wpiąłem w OBD i sobie tam siedzi. Jak mam potrzebę to odpalam aplikacje i już. Sam się łączy i przesyła dane z czujników, które masz na wyposażeniu auta Wyskoczy ci błąd to sprawdzisz, skasujesz i jedziesz dalej. Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichaPL Posted January 26, 2021 Author Share Posted January 26, 2021 Dziękuje koledzy Link to comment Share on other sites More sharing options...
dominikd Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 Wyskoczy ci błąd to sprawdzisz, skasujesz i jedziesz dalej. najlepiej prosto do serwisu, zeby wyeliminowac jego przyczyne bo jak ktos ma tylko gasic kontrolke, to lepiej zarowke od niej wykrecic Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
maskun Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 16 godzin temu, Marcin Musiał napisał: ja go wpiąłem w OBD i sobie tam siedzi. celowo napisałem że w schowku - bo kiedyś czytałem artykuł albo opis na forum gdzie facetowi w Peugeot'cie taka wtyczka spaliła samochód. Szukam źródła żeby Wam dać ale to było chyba w 2015r bo wtedy kupowałem swoje Legacy i tego ELMa - a głośno o tym było w UK. dla ciekawskich: Ten moduł ELM dostaje zasilanie i świecą diody + pracuje nadajnik bluetooth. W Peugeot'cie podobno zasilanie w instalacji nie wyłącza się po wyciągnięciu kluczyka przez jakiś czas(chyba 2minuty) i facet miał zwarcie w gnieździe OBD i zjarało mu samochód! powodem był chyba wadliwy moduł ale instalacja elekt. w sumie też mogła to być. ......także wiadomo Subaru to nie Peugeot ale jak najbardziej wywaliło mi to z głowy trzymanie na stałe czegoś w tym gnieździe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qubu666-Baja Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 (edited) Mam Vgate + sdprog. Podstawowe dane temp. Cieczy chłodzącej ,sonda lambda(nawet ostatnio sprawdzałem parametry sondy,czy eleganckie są) itd. Moduł już dawno się spłacił . Jak coś grzebie pod maską ,czy odepnę jakiś czujnik, a muszę na chwilę odpalić samochód ,to "pstryk!" Patrzę jaki błąd, podpinam kostkę i kasuje błąd, zamiast wysłuchiwać,że "ojej paaaanie za podpięcie komputera 50zl" ,a koleś z jakimś zwykłym "game boy" podchodzi ;P (co innego poważny sprzet, to aż się chce płacić za usługę). nawet nie wiem ile teraz się płaci "za podpięcie", bo ostatnio chyba cztery lata temu byłem w serwisie z mechaniką. Może są jakieś lepsze moduły OBDII, niż ten Vgate, ale ten nie zrywa połączenia, wszystko ok. Podczas jazdy też kasowałem błędy. Rewelacyjna sprawa, komfort psychiczny, jak podczas długiej trasy szybko się sprawdza błąd i można się dowiedzieć, czy jakaś "pierda". Kasowanie i można dalej jechać, albo lawetka... (I też fajnie, bo do cna samochodu się nie "zajedzie", jak coś "grubszego" wyskakuje) ps. zawsze wożę moduł w aucie Edited January 27, 2021 by Qubu666-Baja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now