McSudi Posted January 23, 2021 Share Posted January 23, 2021 Witam, Niebawem dobiję w swoim Outbacku do przebiegu 60 tyś km i w związku z harmonogram przeglądów będą wykonywane wymiany płynów eksploatacyjnych wraz z olejem w automatycznej skrzyni biegów. O ile się dobrze zorientowałem to ASO oferuje tylko wymianę statyczną, ja natomiast wolałbym przeprowadzić dynamiczną i stąd moje pytanie, czy jeżeli pojadę do zewnętrznej firmy wykonać taką usługę to naruszę warunki gwarancji ? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisek Posted January 23, 2021 Share Posted January 23, 2021 Ty tak na powaznie? :) Na jakiego grzyba w OBK ktory ledwo jedzie wymieniac olej w skrzyni po tym przebiegu? W XT 14 ktore mialem na 100% przy tym przebiegu nie bylo wymiany oleju w skrzyni,tylko tylni dyfer. W XT 18 dobijam 60 tys km w 3 lata i na 100% nie zmienie oleju w CVT przy tym przebiegu. Auto jezdzone przez zone w trybie emeryckim,zadnych ekstralnych warunkow wiec po co? Obstawiam ze w okolicach przegladu na 105 tym km czyli po ok 4,5-5 roku z autem nalezalo by to zrobic. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kukson Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 Czy Ty też tak na poważnie? w silniku też oleju nie wymieniasz bo to ledwo jedzie ? 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
McSudi Posted January 24, 2021 Author Share Posted January 24, 2021 A no bo po to, że tak twierdzi harmonogram wymian okresowych w Subaru ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisek Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 Ten harmonogram twierdzi rowniez ze wystarczy statyczna wymiana w ASO. Wymiana dymaniczna poza ASO pewnie warunkow gwarancji nie zlamie ale jak cos bedzie nie tak ze skrzynia to ASO/SIP szybko podniosa argument ze ta wymiana zostala wykonana zle itd itp. Jesli dobrze pamietam nie ma w PL zadnego warsztatu ktory ma podpisana umowe z SIP na obsluge gwarancyjna ich aut poza oficjalna siecia. Cos jak gest handlowy w SBD,nie masz jednej pieczatki radzisz sobie sam. Co do samej zasadnosci wymiany to jestem lekko sceptyczny ale wiem ze olej lepiej wymieniac czesciej niz rzadziej,jasna sprawa. Silnikowy wymieniam w XT szybciej niz producent zaleca. Olej w CVT mial byc wieczny ale po kilku przypadkach awarii w USA zalecono go zmieniac. Byly wpisy tu na forum iz olej wymieniony po 75 tys km lub 90 tys km byl jeszcze calkiem sprawny i mial kolor zblizony do nowego. Reasumujac nie dajmy sie zwariowac ze tylko dynamiczna wymiana poza ASO w naszych uzywanych ciezkich warunkach (ekstremalne mrozy,ciagnieciecie przyczep) samochodach uratuje skrzynie od awarii:) Duze znaczenie ma tez sposob uzytkowania skrzyni. W zeszlym roku bylem na SJS w Kielcach. Bylem ostatni w kolejce aut a przedmna jezdzil mlody chlopiec w OBK. Przez caly dzien naliczylem lekko ponad 100 zmian polozenia lewarka z D na P i na odwrot. W 90% sytuacj ktore byly na torze wystarczylo uzyc funkcji AVH. A potem mamy glosy ze Subaru produkuje kiepskie skrzynie ale uzytkownicy sa cacy i super. Link to comment Share on other sites More sharing options...
.Misza. Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 12 minut temu, Lisek napisał: Olej w CVT mial byc wieczny Najlepszy żart. Kiedyś rozmawiałem z gościem co robi tylko automaty. Mam skrzynię (GM 6T45) która jest niby bezobsługowa - na pytanie czy faktycznie nie trzeba wymieniać oleju odpowiedział - dla mnie bardziej opłacalny jest remont skrzyni niż wymiana oleju. O nic więcej nie pytałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
McSudi Posted January 24, 2021 Author Share Posted January 24, 2021 I dlatego też pozwoliłem sobie zadać to pytanie na oficjalnym forum importera gdzie pracują przedstawiciele Subaru Polska czy jeżeli mam taki kaprys, aby wymienić olej w CVT i wolałbym zrobić to dynamicznie poza ASO na podzespołach i płynach zgodnych ze specyfikacją producenta to w razie ewentualnej awarii w okresie gwarancji SIP może jej nie uznać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacocz Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 Zamiast zadawać to pytanie to najpierw przeczytaj dokładnie wątek olejowy i np. techniczny Forka ( który śledzę na bieżąco). Tam to pytanie jest zadawane i udzielane odpowiedzi od dobrych kilku lat . Tam też na precyzyjną , jednoznaczną odpowiedz od Dyrekcji oczekują te same kilka lat . Generalnie czym częściej wymienisz tym lepiej . Najlepiej co tankowanie razem z silnikowym . I nie ma problemu że dynamicznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 4 godziny temu, McSudi napisał: I dlatego też pozwoliłem sobie zadać to pytanie na oficjalnym forum importera gdzie pracują przedstawiciele Subaru Polska czy jeżeli mam taki kaprys, aby wymienić olej w CVT i wolałbym zrobić to dynamicznie poza ASO na podzespołach i płynach zgodnych ze specyfikacją producenta to w razie ewentualnej awarii w okresie gwarancji SIP może jej nie uznać. Od pewnego czasu, kiedy to CVT Subaru niespodziewanie straciły status wiecznych i bezobsługowych w większości ASO pojawiły się automatycznie maszyny do wymiany dynamicznej. A może kolejność była odwrotna? Tak, czy inaczej może masz w okolicy jeszcze jakieś inne ASO, które ma w ofercie taką usługę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
McSudi Posted January 24, 2021 Author Share Posted January 24, 2021 ASO nie, ale mam zaprzyjaźniony warsztat, w którym od lat serwisuje auta po okresie gwarancyjnym, a ostatnio zakupili maszynę do dynamicznej wymiany. W innym swoim samochodzie z klasycznym automatem już przeprowadziłem wymianę tym sposobem i jestem bardzo zadowolony z efektu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 W dniu 24.06.2019 o 11:53, DZIAŁ TECHNICZNY napisał: Producent nie przewidział wymiany płynu w skrzyni CVT, poza ciężkimi warunkami pracy jak np. holowanie przyczepy, jazda w terenie itp. W tego typu przypadkach obligatoryjna wymiana przewidziana jest co 45tys km. W naszej ocenie najlepszym sposobem jest dynamiczna wymiana płynu (oleju). Tą metodą wymieniamy 100% zawartości skrzyni biegów. W przypadku grawitacyjnej metody wymiany płynu w CVT, może uda nam się jednorazowo wymienić 60% ilości płynu (oleju) znajdującej się w skrzyni. Natomiast nasze zalecenie co do wymiany płynu w skrzyni CVT przedstawia się następująco: DT, zaleca wymianę płynu w skrzyni CVT co 60tys km (oczywiście poza przypadkami jak powyżej). Jeszcze raz pragniemy podkreślić, że jest to tylko Nasze zalecenie, a nie wymóg Producenta! Dział Techniczny zabierał już głos w podobnym temacie! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
McSudi Posted January 25, 2021 Author Share Posted January 25, 2021 Dzięki za podrzucenie powyższego info. Widocznie źle szukałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now