Skocz do zawartości

Forester SF, kręci - nie odpala


Bobek666

Rekomendowane odpowiedzi

 

SF 1998 122km EJ20J manual.

 

Witam, po ponad 100tys km wspólnej, niezawodnej przygody, forester dzisiaj zawiódł.

W tracie wykonywania obowiązków służbowych, hen daleko od domu auto nie odpaliło. 

 Sytuacja nietypowa, nie liczę na wróżenie z fusuów, ale może ktoś z was miał podobny przypadek. 

 

Problem: auto nie odpala

- rozrusznik żwawo kręci

- po przekręceniu kluczyka na zapłon nie świecą się kontrolki: abs, check, słabe ciśnienie oleju, akumulator, (!) - zaciągnięty ręczny. Reszta działa (kierunkowskazy, kontrolka otwartych drzwi itp.)

- przeważnie zostawiam na włączonych światłach miajania, teraz przy kręceniu światła nie palą się, również elek. szyby nie działają

 

- auto cały dzień pracowało jak zawsze, do czasu unieruchomienia odpaliłem je ok 30x

- wszystkie bezpieczniki są ok (również te w komorze silnika)

- auto ma lpg

- prąd dociera do stacyjki (na miejscu rozebrałem plastiki i sprawdziłem)

- odłączyłem klemy aku na kilka minut (auto ma autoalarm, myślałem, że to może on blokuje zapłon, ale nic to nie dale. Forka można zamykać pilotem, otwierać, bez problemu)

- nigdy wcześniej takie coś się nie zdarzyło

- kilka godzin wcześniej chwaliłem auto u mojego mechanika, że ostatnio nic się nie psuje (później ten sam mechanik holował mnie do warsztatu) 

a tak na serio, podejrzewam coś związanego z elektryką, jako że w poniedziałek wypadałoby aby ponownie ruszyło przemierzać bezkres polnych dróg, zależy mi na rychłym rozwiązaniu problemu. 

Edytowane przez Bobek666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki w komorze silnika sprawdź. Wyjmij i wepnij. Sprawdź miernikiem każdy większy.
Zasilanie na licznik i te kontrolki leci ze stacyjki. Wbrew pozorom kupa rzeczy jest zasilona bezpośrednio ze stacyjki.
Sprawdź czy masz zasilanie na bezpieczniki 14 i 15 . Przy przekręconym kluczyku i wyłączonym.
Jeśli nie załączają się światła, a zasilanie na cewki przekaźników od świateł leci ze stacyjki, to obstawiam że ona jest wszystkiego winna.
Na kostce stacyjki biały to plus z akumulatora żółty to pierwsza pozycja, zielony to zapłon i biało-czarny to rozrusznik. Sprawdź ją dobrze.



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąć pod OBD. 
Ja bym  obstawił jeszcze czujniki położenia wałków rozrządu - jak jest któryś walnięty, to nie odpali. 
I jeszcze ewentualnie czujnik położenia wału. 

Owszem może przez to nie palić, ale to nie wyjaśnia braku świateł. Napięcie na stacyjce jest, ale czy jest za nią?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze apropo diagnostyki komputerowej. W tym modelu z tym silnikiem nie zagada popularny interfejs. Tylko samoróbka albo ssm. Druga sprawa, ten silnik nie ma czujnika walka rozrządu. Tylko czujnik na wale jest.

Po przekręceniu kluczyka muszą się załączyć przekaźniki od świateł i jeszcze parę innych rzeczy. Jeśli tego nie ma to problem jest z elektryką i dlatego też pewnie nie zapala. Sprawdź dobrze stacyjkę.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Winna była faktycznie centralka SEO. Obyło się bez jej zdejmowania, zależało mi na centralnym z pilota. Mechanik jakoś ją obszedł. SEO ma wszystkie przewody czarne, także nie wnikałem, co i jak, ważne, że działa. 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...