Bobek666 Posted January 22, 2021 Share Posted January 22, 2021 (edited) SF 1998 122km EJ20J manual. Witam, po ponad 100tys km wspólnej, niezawodnej przygody, forester dzisiaj zawiódł. W tracie wykonywania obowiązków służbowych, hen daleko od domu auto nie odpaliło. Sytuacja nietypowa, nie liczę na wróżenie z fusuów, ale może ktoś z was miał podobny przypadek. Problem: auto nie odpala - rozrusznik żwawo kręci - po przekręceniu kluczyka na zapłon nie świecą się kontrolki: abs, check, słabe ciśnienie oleju, akumulator, (!) - zaciągnięty ręczny. Reszta działa (kierunkowskazy, kontrolka otwartych drzwi itp.) - przeważnie zostawiam na włączonych światłach miajania, teraz przy kręceniu światła nie palą się, również elek. szyby nie działają - auto cały dzień pracowało jak zawsze, do czasu unieruchomienia odpaliłem je ok 30x - wszystkie bezpieczniki są ok (również te w komorze silnika) - auto ma lpg - prąd dociera do stacyjki (na miejscu rozebrałem plastiki i sprawdziłem) - odłączyłem klemy aku na kilka minut (auto ma autoalarm, myślałem, że to może on blokuje zapłon, ale nic to nie dale. Forka można zamykać pilotem, otwierać, bez problemu) - nigdy wcześniej takie coś się nie zdarzyło - kilka godzin wcześniej chwaliłem auto u mojego mechanika, że ostatnio nic się nie psuje (później ten sam mechanik holował mnie do warsztatu) a tak na serio, podejrzewam coś związanego z elektryką, jako że w poniedziałek wypadałoby aby ponownie ruszyło przemierzać bezkres polnych dróg, zależy mi na rychłym rozwiązaniu problemu. Edited January 22, 2021 by Bobek666 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 22, 2021 Share Posted January 22, 2021 Bezpieczniki w komorze silnika sprawdź. Wyjmij i wepnij. Sprawdź miernikiem każdy większy. Zasilanie na licznik i te kontrolki leci ze stacyjki. Wbrew pozorom kupa rzeczy jest zasilona bezpośrednio ze stacyjki. Sprawdź czy masz zasilanie na bezpieczniki 14 i 15 . Przy przekręconym kluczyku i wyłączonym. Jeśli nie załączają się światła, a zasilanie na cewki przekaźników od świateł leci ze stacyjki, to obstawiam że ona jest wszystkiego winna. Na kostce stacyjki biały to plus z akumulatora żółty to pierwsza pozycja, zielony to zapłon i biało-czarny to rozrusznik. Sprawdź ją dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomson0073 Posted January 23, 2021 Share Posted January 23, 2021 Podpiąć pod OBD. Ja bym obstawił jeszcze czujniki położenia wałków rozrządu - jak jest któryś walnięty, to nie odpali. I jeszcze ewentualnie czujnik położenia wału. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 23, 2021 Share Posted January 23, 2021 Podpiąć pod OBD. Ja bym obstawił jeszcze czujniki położenia wałków rozrządu - jak jest któryś walnięty, to nie odpali. I jeszcze ewentualnie czujnik położenia wału. Owszem może przez to nie palić, ale to nie wyjaśnia braku świateł. Napięcie na stacyjce jest, ale czy jest za nią? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Teklik Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Miałem podobny objaw w sg, chociaż dotyczyło to tylko odpalania, bez problemów z elektryką. Podjedź do gazownika, niech sprawdzi szczelność reduktora- być może rozrzedza mieszankę i stąd problemy z odpaleniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 A jeszcze apropo diagnostyki komputerowej. W tym modelu z tym silnikiem nie zagada popularny interfejs. Tylko samoróbka albo ssm. Druga sprawa, ten silnik nie ma czujnika walka rozrządu. Tylko czujnik na wale jest. Po przekręceniu kluczyka muszą się załączyć przekaźniki od świateł i jeszcze parę innych rzeczy. Jeśli tego nie ma to problem jest z elektryką i dlatego też pewnie nie zapala. Sprawdź dobrze stacyjkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobek666 Posted January 26, 2021 Author Share Posted January 26, 2021 Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Bezpieczniki wszystkie są w porządku. Zasilanie na i z stacyjki również ok. Podejrzanym jest autoalarm SEO Dolphin. Dzisiaj mechanik będzie demontować centralkę i zobaczymy czy to pomoże. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 Jak ma tyle lat co samochód to już może robić problemy. Daj znać co odcinał, jakiego koloru przewód. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobek666 Posted February 3, 2021 Author Share Posted February 3, 2021 Witam. Winna była faktycznie centralka SEO. Obyło się bez jej zdejmowania, zależało mi na centralnym z pilota. Mechanik jakoś ją obszedł. SEO ma wszystkie przewody czarne, także nie wnikałem, co i jak, ważne, że działa. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now