Kedrap Posted January 22, 2021 Share Posted January 22, 2021 (edited) Dzień dobry, Jestem posiadaczem bardzo wiekowego Subaru Leone z 1986 roku. To jest model z jednopunktowym wtryskiem paliwa, napęd na dwa koła, pojemność 1,8l, skrzynia automatyczna. Samochód jest w relatywnie niezłym stanie, nie ma żadnej wartości jako samochód zabytkowy, ale trzymam go z sentymentu, bo to mój pierwszy samochód. I okazjonalnie latem wyciągam go z garażu i próbuję trochę rozruszać. Jak napisałem, jest w relatywnie niezłej kondycji, ale ma problemy z zapłonem. Gdy samochód jest zimny, to silnik zapala i wszystko jest w porządku. Ale gdy silnik jest rozgrzany, wyłączę samochód i próbuję go ponownie zapalić, to niestety samochód nie zapala, silnik się zalewa i trzeba poczekać, aż całkowicie ostygnie, żeby go ponownie odpalić. W jednym z warsztatów, który próbował mi pomóc z tym "staruszkiem" usłyszałem, że aparat zapłonowy daje "złą iskrę" po podobno przy rozgrzanym silniku powinna być niebieska, a jest koloru pomarańczowego. Nie wiem na ile jest to trafna diagnoza, ale coś ewidentnie jest z zapłonem. Niestety do tego modelu praktycznie nie można dostać części, więc już nie mam pomysłu jak go naprawić. Czy możecie polecić jakiś warsztat w okolicach Warszawy, który podjąłby się zreperowania tego aparatu zapłonowego? Muszą to chyba być hobbyści, którzy zmierzą z się z „niewykonalnym tematem”, niż nowoczesne warsztaty diagnostyczne, które nie mają wiedzy o takich antykach. Jeśli możecie polecić mi taki warsztat naprawiający stare aparaty zapłonowe, to będę zobowiązany. Pozdrawiam, Paweł Edited January 22, 2021 by Kedrap Link to comment Share on other sites More sharing options...
trzymek Posted January 22, 2021 Share Posted January 22, 2021 Na ul Szarych Szeregów 1 w Wawie jest fachowiec od gaźników, aparatów zapłonowych itp (nie da się wkleić linka - Szukaj w google Pietrzyk Wiesław gażniki) Trafiłem na dobre opinie o nim, także znajomy właściciel Libero go polecał. Sam nie korzystałem, ale może warto sprawdzić.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
whizzkid Posted February 19, 2021 Share Posted February 19, 2021 Andrzej Sobotka, mechanik-maniak od starych Subaru. On Ci to ogarnie. Ma chyba teraz warsztat gdzieć na Okęciu. Tel. 51trzy55542pięć Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kedrap Posted June 11, 2021 Author Share Posted June 11, 2021 W dniu 19.02.2021 o 11:35, whizzkid napisał: Andrzej Sobotka, mechanik-maniak od starych Subaru. On Ci to ogarnie. Ma chyba teraz warsztat gdzieć na Okęciu. Tel. 51trzy55542pięć Wracam do tematu i chciałem Ci bardzo podziękować za namiary na Andrzeja Sobotkę. W ostatnim czasie (gdy pandemia zelżała) wybrałem się do pana Andrzeja i oddałem mojego starego Leona w jego ręce. I miałeś absolutną rację. Świetny fachowiec i wielki pasjonat. Trochę się pomęczył z tym moim Leonem, ale udało się. Okazało się, że padł sam monowtrysk, który nominalnie działał, ale działał nieprawidłowo. Musiałem zza oceanu ściągać nowy i z tym nowym Leon chodzi jak burza! No prawie jak burza, bo to już stateczny staruszek. Jeszcze raz wielkie dzięki za namiary na pana Andrzeja i mogę go też śmiało polecać innym pasjonatom Subaru. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xt6 Posted June 15, 2021 Share Posted June 15, 2021 Coś tam Andrzejek potrafi ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lacky3pl Posted September 21, 2021 Share Posted September 21, 2021 W dniu 22.01.2021 o 11:39, Kedrap napisał: Dzień dobry, Jestem posiadaczem bardzo wiekowego Subaru Leone z 1986 roku. To jest model z jednopunktowym wtryskiem paliwa, napęd na dwa koła, pojemność 1,8l, skrzynia automatyczna. Samochód jest w relatywnie niezłym stanie, nie ma żadnej wartości jako samochód zabytkowy, ale trzymam go z sentymentu, bo to mój pierwszy samochód. I okazjonalnie latem wyciągam go z garażu i próbuję trochę rozruszać. Jak napisałem, jest w relatywnie niezłej kondycji, ale ma problemy z zapłonem. Gdy samochód jest zimny, to silnik zapala i wszystko jest w porządku. Ale gdy silnik jest rozgrzany, wyłączę samochód i próbuję go ponownie zapalić, to niestety samochód nie zapala, silnik się zalewa i trzeba poczekać, aż całkowicie ostygnie, żeby go ponownie odpalić. W jednym z warsztatów, który próbował mi pomóc z tym "staruszkiem" usłyszałem, że aparat zapłonowy daje "złą iskrę" po podobno przy rozgrzanym silniku powinna być niebieska, a jest koloru pomarańczowego. Nie wiem na ile jest to trafna diagnoza, ale coś ewidentnie jest z zapłonem. Niestety do tego modelu praktycznie nie można dostać części, więc już nie mam pomysłu jak go naprawić. Czy możecie polecić jakiś warsztat w okolicach Warszawy, który podjąłby się zreperowania tego aparatu zapłonowego? Muszą to chyba być hobbyści, którzy zmierzą z się z „niewykonalnym tematem”, niż nowoczesne warsztaty diagnostyczne, które nie mają wiedzy o takich antykach. Jeśli możecie polecić mi taki warsztat naprawiający stare aparaty zapłonowe, to będę zobowiązany. Pozdrawiam, Paweł Mam podobny problem. Zimny odpala ale dopuki się nie zagrzeje i jakby zgasł to ciężko odpala, trzeba mu wtedy psiknac do filtra czymś. Ale jak już zagrzeje się to działa wszystko elegancko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now