Jump to content

Wrx sti 2015 błąd P2096


MisiekS
 Share

Recommended Posts

Hej wszystkim

Wywala mi błąd w wrx sti 2015 z usa nr P2096 - post catalityc converter fuel trim (ft), bank 1 - too lean.

Ciężko mi powiedzieć czy to pojawiło się po wyjeżdżeniu paliwa z usa (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie) i zalaniu polskim czy kiedy. W usa wszystko było ok, dodatkowy zegar afr pokazywał mieszankę ~14,7 na biegu jałowym i wolnych obrotach.

Teraz pokazuje ~13,3 (czyli zbyt bogatą) a błąd pokazuje, że sonda czyta zbyt ubogą.

Czytałem, że może to być przepływomierz, albo właśnie któraś sonda siadła. Może być tak, że sonda czyta że mieszanka jest zbyt uboga i ECU dokłada paliwa - stąd na dodatkowym zegarze 13,3?

Mam obd I program typu auto scanner/podobne na telefonie. Mogę jakoś dojść do źródła problemu? Która sonda, przepływomierz, coś innego?

Link to comment
Share on other sites

Fora amerykańskie polecają zacząć od wymiany na nową sondy lambda nr 2.

Natomiast wskazania dodatkowego wskaźnika mogą być wynikiem jakiejś nieprawidłowości.

Najlepiej podjechać do kogoś ogarniętego, kto podłączy diagnoskop i zrobić jazdę próbną z analizą parametrów pracy ecu.

Ewentualnie sam zbadaj, za pomocą posiadanego sprzętu, czy poszczególne parametry podczas jazdy są takie jak powinny być.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

jak masz palnik na propan butan, to zrób prosty test, włącz odczyt przedniej sondy AFR oraz tylnej sondy O2, na wolnych obrotach podaj do filtra powietrza propanu i obserwuj zachowanie sond, czy wykrywają jednakowo wzbogacenie się mieszanki. Oczywiście też sprawdź wskazania MAFa i temperatury z niego.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, MisiekS napisał:

Dodam jeszcze, że jest wydech invidia, bez katalizatora.

 

Jeśli masz przelot, to raczej drugą sondę masz usuniętą. Prawdopodobnie nie masz jej wyprogramowanej.

Pytanie czy samochód kupiłeś z accessportem Cooba, czy miał robiony remap w Stanach lub czy robiłeś mapę już w Polsce Jeśli na te pytania odpowiedź brzmi nie, to koniecznie podjedź do któregoś z polecanych tunerów i niech wyprogramują sondę i zrobią mapę. Jeśli jest jednak po remapie, to niech sprawdzą Ci parametry, wyprogramują sondę i ewentualnie zrobią korekty (o ile będzie taka potrzeba).

Ten błąd jest częsty w US specach. Przy seryjnym  wydechu to najczęściej usterka sondy. Sam w sobie nie generuje nic poważnego, jednak jeśli auto nie było strojone po zmianie na pełny przelot, to możesz już sobie zrobić kuku.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, K0 MAR napisał:

 

Jeśli masz przelot, to raczej drugą sondę masz usuniętą. Prawdopodobnie nie masz jej wyprogramowanej.

Pytanie czy samochód kupiłeś z accessportem Cooba, czy miał robiony remap w Stanach lub czy robiłeś mapę już w Polsce Jeśli na te pytania odpowiedź brzmi nie, to koniecznie podjedź do któregoś z polecanych tunerów i niech wyprogramują sondę i zrobią mapę. Jeśli jest jednak po remapie, to niech sprawdzą Ci parametry, wyprogramują sondę i ewentualnie zrobią korekty (o ile będzie taka potrzeba).

Ten błąd jest częsty w US specach. Przy seryjnym  wydechu to najczęściej usterka sondy. Sam w sobie nie generuje nic poważnego, jednak jeśli auto nie było strojone po zmianie na pełny przelot, to możesz już sobie zrobić kuku.

Druga sonda jest. Auto jest po remapie i hamowni w usa. Nie wiem co się stało ale auto (według dodatkowej sondy) pracuje na bogatej mieszance. Dziś miałem dłuższą trasę i na 2,5k obrotów pokazuje stosunek 12.8, sprawdzane na tempomacie. Niżej screen z aplikacji podczas jazdy na tempomacie.

Przejrzę w takim razie forum i zorientuje się kto blisko Podhala to ogarnia.

Screenshot_20210120-131459.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, K0 MAR napisał:

Dwie sondy w przypadku braku kata nie są do niczego potrzebne :/ Nie bardzo rozumiem jaki był sens zostawiania ich obu :/

Podjedź do carfit do Nowego Sącza. Oni Ci to ogarną bez problemów. 

Tak, rozmawiałem z ogarniętą w temacie osobą i najlepiej wyłączyć drugą sondę. Co do zbyt bogatej mieszanki to podejrzewa albo jakiś wyciek powietrza, albo przepływomierz. Choć zdziwił się trochę, bo stwierdził że podczas jazdy na tym samym gazie dawka paliwa powinna być ustalana na podstawie wskazań sondy (która pokazuje, że jest zbyt bogato) i po chwili wskazania powinny się podnieść, a nie z mapy (jak to robi podczas przyspieszenia).

Sprawdzę jeszcze w wolnej chwili te rozbieżności między tymi dwoma sondami (oryginalna pokazuje wg screenu wyżej 13,4 a dodatkowa 12,8) i skontaktuje się z chłopakami z Sącza jak nic nie wymyślę. Narazie bez problemu bo silnik pracuje bezpiecznie ale pali skur... sporo.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, MisiekS napisał:

Nie wiem co się stało ale auto (według dodatkowej sondy) pracuje na bogatej mieszance.

masz dołożoną oddzielną sondę AFR do wskaźnika? skąd pewność że ta sonda wskazuje poprawnie?

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, lutek34 napisał:

masz dołożoną oddzielną sondę AFR do wskaźnika? skąd pewność że ta sonda wskazuje poprawnie?

Tak, mam osobny zegar z dodatkową sondą. Pewności nie mam, może ją akurat szlag trafił.
Ale car scanner (nie wiem czy można na tym polegać) pokazywał 13,4 (dodatkowa sonda 12,8)w tym samym czasie, więc też trochę bogato. Ale muszę to jeszcze sprawdzić i się upewnić, bo nie mogłem zbytnio się gapić w telefon podczas jazdy.

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, MisiekS napisał:

Wydaje mi się że coś koło 6 stopni (kojarzę jakieś 44 Fahrenheita w tym czasie).

OK, u mnie było dziś około 2stopni wciągu dnia, jeśli u Ciebie było w okolicy 6 podczas tego pomiaru to tylko 2stopnie różnicy od tego co czujnik temperatury w MAF odczytał, może warto przeczyścić MAFa.

Cały dolot jest szczelny? Nic ostatnio nie było tam modzone?

Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, lutek34 napisał:

OK, u mnie było dziś około 2stopni wciągu dnia, jeśli u Ciebie było w okolicy 6 podczas tego pomiaru to tylko 2stopnie różnicy od tego co czujnik temperatury w MAF odczytał, może warto przeczyścić MAFa.

Cały dolot jest szczelny? Nic ostatnio nie było tam modzone?

Tak, mam zamiar wyczyścić przepływomierz. Nic modzone nie było ale sprawdzę szczelność w wolnej chwili bo może jest jakiś wyciek i stąd problemy. Ma być cieplej w najbliższych dniach to się wezmę za to.

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj się przejechałem trochę i mam kilka wniosków. Pierwszy: oryginalna lambda (wg autoscanera) i dodatkowa lambda mają rozbieżność ~0,6. Nie wiem czemu.
Drugi: na tempomacie obydwa czujniki pokazywały zbyt bogatą mieszankę.

Trzeci: na gazie do podłogi obydwa zbyt bogatą mieszankę (dodatkowy jakieś 10.1/2, oryginał zatrzymywał się na 11-pewnie niżej nie czyta)

 

O ile pełny gaz rozumiem, bo wygląda na
jakąś niezzczelnosc I komputer nie koryguje bo jest w open loopie, to nie mam pojęcia czemu nie koryguje dawki na tempomacie, skoro czujnik czyta że jest zbyt bogato.

Żeby było śmiesznej kilkanaście minut później na wolnych obrotach oryginalna lambda pokazywała 14,6 a dodatkowa 14, czyli w porządku.

 

Wyczyszczę dziś przepływomierz i zobaczę czy cokolwiek się zmieni.

Screenshot_20210123-110341.jpg

Edited by MisiekS
Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.01.2021 o 11:10, MisiekS napisał:

oryginał zatrzymywał się na 11-pewnie niżej nie czyta)

 

u mnie, co prawda w WRX z innym silnikiem, AFR podczas jazdy z WOT wynosi 10,5, a na wolnych obrotach książkowe 14,7

image.thumb.png.65dc32d32a4ffaa5d8208d83a875f6a5.png

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...