Skocz do zawartości

Komputer Diagnostyczny


Nosssfers

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Panie i Panowie, zamierzam zakupić komputer diagnostyczny do Subaru Forester SH z 2008 r. silnik benzynowy 2.0 150 KM. Chodzi o to, że nie chce bawić się w laptopy i kabelki tylko wolę albo taki do ręki lub z łącznością bluetooth i apka na telefon. Komputer ma kasować błędy i mieć dostęp do całego auta. Budżet? Myślę że więcej niż 300 zł nie chce przekroczyć proszę o opinie może jest coś sprawdzonego ja znalazłem ten: https://allegro.pl/oferta/vgate-maxiscan-skaner-samochodowy-subaru-suzuki-10014352138 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Nosssfers napisał:

Czyli twierdzicie, że to gówienko z elm327 co kosztuje tyle co paczka fajek jest w stanie ogarnąć cały samochód po usuwać błędy po robić adaptacje itd? Do tego rozumiem aplikacja na telefon z google play i to wszystko?

Całego samochodu nie ogarniesz ani gówienkiem za 50 ani za 300zł. Będziesz miał dostęp tylko do ECU (logi, kasowanie błędów). Jak kupisz kabelek KKL to dodatkowo będziesz miał dostęp do skrzyni automatycznej. Reszta jest dostępna tylko z poziomu sprzętu, obsługującego protokół SSM, a to już trochę inna półka cenowa.

Edytowane przez skwaro
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, rutra80 napisał:

2 apki na Android gadają SSM - BtSSM oraz JDMscan. Kabel VAG i widzę prawie wszystko.

Gdzie prawie wszystko oznacza odczyty z ECU i TCU. To samo co na laptopie z zainstalowanym FreeSSM czy RomRiderem i kablem VAG KKL. 

 

3 minuty temu, ewemarkam napisał:
14 minut temu, rutra80 napisał:
2 apki na Android gadają SSM - BtSSM oraz JDMscan. Kabel VAG i widzę prawie wszystko.

Elm współpracuje z tą apka i czyta błędy SRS i ABS?

Nie, musisz mieć dedykowany adapter lub przejściówkę OTG do telefonu i kabel KKL. SRS czy ABS czytają tylko dedykowane urządzenia z pełną obsługą protokołu SSM.

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, skwaro napisał:

Gdzie prawie wszystko oznacza odczyty z ECU i TCU. To samo co na laptopie z zainstalowanym FreeSSM czy RomRiderem i kablem VAG KKL. 

 

Nie, musisz mieć dedykowany adapter lub przejściówkę OTG do telefonu i kabel KKL. SRS czy ABS czytają tylko dedykowane urządzenia z pełną obsługą protokołu SSM.

O to mi właśnie chodzi. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ewemarkamnie mam pojęcia nie mam ani ELM ani problemów z SRS/ABS jeszcze nie miałem.

@skwaroprzejściówka OTG to chyba nawet dwucyfrowy koszt nie jest, komórkę zawsze masz przy sobie, parametry silnika widać wszystkie jakie może chcieć ktoś kto nie jest specem z wyższej półki, no i w razie czego masz ten darmowy RomRaider gdzie można już prawie wszystko (niektórymi kablami KKL można nawet flashować). Suma kosztów jakieś 100-150 zł. Następny stopień to już 10 razy droższy sprzęt.

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, rutra80 napisał:

 

@skwaroprzejściówka OTG to chyba nawet dwucyfrowy koszt nie jest, komórkę zawsze masz przy sobie, parametry silnika widać wszystkie jakie może chcieć ktoś kto nie jest specem z wyższej półki, no i w razie czego masz ten darmowy RomRaider gdzie można już prawie wszystko (niektórymi kablami KKL można nawet flashować).

Tak, wiem, wyjaśniłem tylko koledze czego się może po takim zestawie spodziewać, bo pytał o dostęp do całego auta.

P.S. Ja używam zestawu Tactrix + RomRaider + EcuFlash + Innovate LC-2

Edytowane przez skwaro
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli widzę że nie ma się czego spodziewać jeżeli chce się mieć dostęp do  strefy bezpieczeństwa :( najlepszym rozwiązaniem będzie kupić coś na bluetooth do 50 zł i tyle, mieć dostęp do ECU a co do reszty i tak trzeba będzie się kogoś prosić i płacić :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, lutek34 napisał:

widzisz jedynie ECU i TCM, nic poza tym.

No ja cały czas silnik mam na myśli. Problemy z SRS/ABS zdarzają się raz na 10 lat, równie dobrze można by chodzić 24/7 z założonym kondomem:D Jak coś się popsuje dam znać czy widać kody.

Przewaga apek SSM nad ELM jest taka że masz komplet parametrów silnika Subaru, dużo mniejsze ryzyko że jakiś Torque będzie ci pokazywał ilość paliwa jako ilość knocków :D, no i szybkość odczytów na sekundę. Jest jednak bariera językowa bo tych apek nie ma po polsku.

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcę zakładać nowego wątku a może ktoś podpowie, potrzebuję zgrać rom z ECU w OBK, ECUflash łączy się poprzez tactrix z ECU, ściąga ROM po złączeniu zielonych wtyczek, ale nie mogę go otworzyć bo nie mam odpowiedniej definicji i jakoś nie mogę znaleźć odpowiedniej, tak więc może ktoś, coś będzie mógł pomóc w tej kwestii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, lutek34 napisał:

nie chcę zakładać nowego wątku a może ktoś podpowie, potrzebuję zgrać rom z ECU w OBK, ECUflash łączy się poprzez tactrix z ECU, ściąga ROM po złączeniu zielonych wtyczek, ale nie mogę go otworzyć bo nie mam odpowiedniej definicji i jakoś nie mogę znaleźć odpowiedniej, tak więc może ktoś, coś będzie mógł pomóc w tej kwestii?

Jak nie ma definicji na forum RomRaidera to musisz albo wrzucić tam swój rom z prośbą o definicje i czekać aż komuś się będzie chciało albo zapłacić jakiemuś tunerowi za to. Mój tuner robi sam definicje do różnych aut, ale raczej się samym romem nie podzieli, chyba że za odpowiednią sumę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lutek34 jakie masz oznaczenie softu ECU?
Bez odpowiedniej definicji dla ECUflash, nie mogę go edytować i sprawdzić oznaczenia. Kiedyś do tribeci bez problemu znalazłem odpowiednią definicje i mogłem edytować soft i dokonywać zmian

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij jakimś edytorem hex do zgranej mapy, w zależności od formatu powinno to gdzieś być czystym tekstem, np. u mnie jest A8DK100F 84EEU_MT

W plikach .bin powinno to być gdzieś w okolicach offsetu 0x2000

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...