Jump to content

Zakup innego Subaru z dobrym napędem


togus
 Share

Recommended Posts

Obecnie jestem posiadaczem Legacy III 2.0 ze wzmocnioną centralną wiskozą plus wzmocniony dyfer z sturbo. Nie powiem bo robi to robotę na śniegu i lodzie:) Zaczyna mi brakować mocy stad tez myśle nad zakupem mocniejszego Subaru. Myślałem nas h6 w automacie, powiedzcie mi jak wyglada tu sprawa napędów? Też chciałbym mieć dłubnięte:) wzmocnić centralną wisko jeśli jest vlsd w tylnym dyfrze. Co mi po mocy gdy nie będę miał jej jak przenieść:/ doradźcie coś czy da się coś takiego zrobić :D Widzę różnicę pomiędzy otwartym tylnym dyfrem a zamkniętym:) teraz to bajka w prowadzeniu. Jeździłem po parkingu a6 3.0 tdi quattro i moim i bez porównania....Tam niby quattro a to nie jedzie :P mój lata bokiem niesamowicie:)) Jak stwierdził posiadacz quatrro moje jest lżejsze i mam lepsze opony i to dlatego:P ja jednak wiem ze to inny napęd. Dlatego jak mam coś kupić musi być możliwość jego modyfikacji, do swojego założyłbym jeszcze blokadę na przód ale przy 2.0 125 km nie ma to sensu. 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, togus napisał:

plus wzmocniony dyfer z sturbo

 

Dość urocze jest określanie prostego vLSD które koło LSD z prawdziwego zdarzenia nawet nie stało "wzmocnionym", no ale...

 

7 godzin temu, togus napisał:

Myślałem nas h6 w automacie, powiedzcie mi jak wyglada tu sprawa napędów? Też chciałbym mieć dłubnięte:) wzmocnić centralną wisko jeśli jest vlsd w tylnym dyfrze.

 

Automaty to zupełnie inna konstrukcja przeniesienia napędu niż manual. Nic nie "wzmocnisz", nic nie "zepniesz". H6 ma akurat skrzynie z napędem VTD, sprzęgła wielopłytkowe i przekładnia planetarna. Dużo bardziej zaawansowany napęd niż w MT, sterowany elektroniką napęd z podziałem inicjalnym przód/tył 45/55. W tylnym dyfrze (raczej) jest vLSD w serii (muszę sprawdzić jak w OBK...).

 

7 godzin temu, togus napisał:

Jak stwierdził posiadacz quatrro moje jest lżejsze i mam lepsze opony i to dlatego:P ja jednak wiem ze to inny napęd.

Nie wiem, z jakim quattro (Torsen?) miałeś do czynienia, ale uznanie prostackiego napędu w NA MT za lepszy niż quattro w mocnej turbognojówce na podstawie "kręcenia bączków" (gdzie jego pewnie dusiła elektronika, której u Ciebie w Legacy III zero) to dość (hurra)optymistyczne podejście do marki.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, togus napisał:

Obecnie jestem posiadaczem Legacy III 2.0 ze wzmocnioną centralną wiskozą plus wzmocniony dyfer z sturbo. Nie powiem bo robi to robotę na śniegu i lodzie:) Zaczyna mi brakować mocy stad tez myśle nad zakupem mocniejszego Subaru. Myślałem nas h6 w automacie, powiedzcie mi jak wyglada tu sprawa napędów? Też chciałbym mieć dłubnięte:) wzmocnić centralną wisko jeśli jest vlsd w tylnym dyfrze. Co mi po mocy gdy nie będę miał jej jak przenieść:/ doradźcie coś czy da się coś takiego zrobić :D Widzę różnicę pomiędzy otwartym tylnym dyfrem a zamkniętym:) teraz to bajka w prowadzeniu. Jeździłem po parkingu a6 3.0 tdi quattro i moim i bez porównania....Tam niby quattro a to nie jedzie :P mój lata bokiem niesamowicie:)) Jak stwierdził posiadacz quatrro moje jest lżejsze i mam lepsze opony i to dlatego:P ja jednak wiem ze to inny napęd. Dlatego jak mam coś kupić musi być możliwość jego modyfikacji, do swojego założyłbym jeszcze blokadę na przód ale przy 2.0 125 km nie ma to sensu. 

A do czego ci ta większa moc potrzebna?

Link to comment
Share on other sites

Audi np  A4 B5 ma nominalny podział napędu 45/55

 

W audi mamy bardzo masywną skrzynie biegów/torsen W subaru to silnik ze skrzynią jest którzy od samej skrzyni w audi...

Torsen ma również wady audi nie posiada w tylnym dyfrze wiskozy... ale jest np znacznie bardziej odporny na zmęczenie/przegrzanie w dodatku układ działa szybciej i precyzyjniej rozdziela moment od wiskozy.

Oszukiwanie mechanizmów różnicowych między kołami działało do 40km/h w wersjach cywilnych a w wersji 2.7 do 80km/h (czyli przyhamowywanie kół i wyrównywanie ich potencjału przyczepności )

(wiedza na temat starszych audi) W nowszych audi inżynierowie coś podziałali z tym aby zniwelować wady Torsena.(centralnego mechanizmu różnicowego) Coś tam czytałem trochę jeździłem jednak nie wiem do końca jak to działa więc się nie wypowiem. 

W audi masz zawansowaną technologię wspomagania jazdy aby system nie ingerował w tor jazdy oraz przydział momentu, potrzebne jest wyjęcie bezpiecznika od ABSu.

Audi też miało tendencje do wyjeżdżania tyłem w zakręcie przy naciśnięciu pedału gazu, jednak bardziej niebezpieczne przy śliskiej nawierzchni był gorszy według mnie rozkład masy i wyciąganie przodu w zakrętach.

 

 

 

BelegUS ciekawi mnie jak VTD działa w zestawieniu z nowszymi Haldexami które mają również wstępne spięcie jednak jest ono mniejsze na tylnej osi.

 

Jeździłem sporo samochodem z Haldexem 1 gen i nie uważam tego rozwiązania za upośledzony układ napędu(ze wszelkimi wspomagaczami samochód prowadził się pewniej dla zwykłego kierowcy niż Subaru bez wspomagaczy)

Zaś ciekawym dla mnie doświadczeniem jest to, że po wyłączeniu kontroli trakcji samochód potrafił wyrywać tyłem jadąc na wprost po nierównej nawierzchni/oblodzonej (co W subaru w zasadzie nie występuje a da się pewniej kontrolować)

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Było to audi a6c6 quattro, może to moje subiektywne odczucie ale zupełnie inaczej się prowadzi, odniosłem wrażenie lepszej przyczepności dla Subaru. Wiadomo a6 jest cięższe o ok 500 kg. Mówię co zaobserwowałem. Czyli mówicie że jednak quattro cywilne jest lepsze aniżeli napęd Subaru jak w moim Legacy III bez kontroli trakcji choć ze wzmocnionym do 10 kg vlsd oraz wzmocnionym centralnym wisko? Chciałbym coś szybszego z dobrym napędem na każde warunki, czyli jednak quattro ? 

Link to comment
Share on other sites

Jak dorwiesz Audi 80 quattro to jeszcze lepiej (teraz to już prawie jak biały kruk, i ceny z kosmosu). Miały one blokadę tylnego dyfra. Rozpinała się powyżej chyba 20km/h ale można było to rozpinanie "zablokować", ciąć jeden przewód pod kanapą. Miałem taką z V6 pod maską. Pięknie szła, ale było to bardzo dawno temu i niestety ale nie mam jak się odnieść do subaru. Do dziś załuje że się tego samochodu pozbyłem.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Mam obk na 215/65/16 oraz legacy na 195/65/15 i te samochody zimą prowadzą się inaczej. pomimo że auta są niemal identyczne.

Więc opony ich owal szerokość determinują w dużym stopniu zachowanie na śliskiej nawierzchni

 

W starszych audi można było regulować sobie nominalny rozdział momentu między osiami.

 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, togus napisał:

Taki Legacy h6 będzie dużo gorszy treakcyjnie aniżeli quattro c5 czy c6? Czy może kierować swoje zainteresowania ku sti, wrx? 

Wydaje mi się że chcąc szybsze auto, Subaru z większą mocą, bardzo dobrym napędem AWD i możliwością dłubania to STI. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Szukaj Legacy GT, bardzo fajny samochod ze świetnym napędem, najlepiej w wersji z manualną skrzynią.

 

Quattro w A6c6 to nic specjalnego.

Wogóle ten samochód to nic specjalnego, jak chodzi o własnosci jezdne, ot taki lepszy emerytowóz. Do tego ten bardzo ciężki, 6 cylindrowy silnik z przodu.

Zobacz jaki jest rozkład mas w Subaru Legacy, jak nisko jest srodek ciężkosci. To auto prowadzi się rewelacyjnie i mówię to jako były własciciel aut 5-8 razy drozszych od Legacy i to całkiem niezłych - np BMW M5.

 

 

Dobry napęd quattro byl w Audi 80b3, Audi 80b4, tam miałeś możliwość blokowania tylnego dyfra. Ale mimo to znacznie bardziej wolę Subaru, Audi 80 miało wyjątkowo mocno silnik do przodu przesunięty i w wersjach 6 cylindrowych  ten nacisk na przód był zbyt duży. Co jednak im trzeba przyznac, to napęd quattro w nich robił robotę i był bardzo trwały.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym sie nie bał zakutego 2.5T. Nie boję się nawet niezakutego. Mam 9 lat, doleję czasem troszkę oleju i jeżdzę. Życzę kazdemu tak bezawaryjngo silnika.

 

Pamiętaj że silniki konkurencji które bierzesz pod uwagę, czyli audi też nie są pozbawione wad. Wiele z nich ma wieksze wady niż 2.5 Turbo.

 

Chocby 3.0 Tdi, 2.7 Tdi, wadliwe głowice, łancuchy, napinacze w modelu A6C6, naprawa tyle co remont 2,5 turbo.

 

1.8 TFSI i 2.0 TFSI w modelu A4b8 - pierscienie do wyrzucenia po 100 tys km, rozrządy i tłoki też słabe.

 

 

Dobre, pancerne audi skończyło się w koncu lat 90-tych. Nawet pancerne niegdys benzyniaki V8 (AEC, ABZ) skonczyli produkować i na ich miejsce wypuscili szit z łancuchem rozrzadu jak od roweru, padajacymi zmiennymi fazami  i innymi psujacymi się cudami (BBK i inne).

 

Rozumiem że celujesz w auta z dobrym napedem 4x4 i budżetowo w okolicach 30 tys zł? Na prawde nie ma w czym wybierać za bardzo, większosc ma mniejsze lub większe [moderator czuwa]-upy.

 

jedyne Audi quattro które mogę w tym budżecie szczere polecic to A4b7 1.8T.  Ale tego jest bardzo mało na rynku i strasznie drożeją juz od paru lat. do tego to auto w porównaniu do Legacy IV jest okropnie paskudne, ale  powiedzmy ze czesciowo jeszcze ma solidność starszych audi, chociaz tylko częsciowo.

Nie wiem tez jak trakcja w tych autach, bo to tylko lifting b6, ale tragedii być nie powinno, przy lekkim silniku 4 cylindrowym. Z tymże do subaru na pewno będzie mu daleko.

 

Na forum masz ładne Legacy GT na sprzedaż,  silnikiem zbudowanym przez człowieka ktory ma o tym bardzo duże pojęcie i jest znany z solidności i dokładności. Jest w dziale sprzedam.

Link to comment
Share on other sites

Wiem, właśnie się nad nim zastanawiam:) kusi mnie od dłuższego czasu ale zbieram fundusze:D Zniechęciła mnie koleżanka która kupiła forestera 2.0d jeździła 2 tyg do pracy i na autostradzie silnik zgasł:/ Koszt naprawy 20 tys zł.... 

Link to comment
Share on other sites

Szybkie subaru z dobrym napędem i zawiasem to STI. Jeśli masz ograniczony budżet to może poszukaj starszej imprezy lub gtka. Czasem lekki tani sprzęt na świeżej oponie i bez kontroli trakcji jak w nowych modelach subaru bywa dobrym wyborem. Brak mocy, zawieszenia sti, zeszperowanego napędu nadrobisz brakiem obaw o wysokie koszty przy rozwałce (coś jak służbowa skoda). Trochę kasy włożysz w reperację budy, antykorozję, trochę zostaw w portfelu na trening, naprawy i opony. Chyba, że nie prędkość i prowadzenie jest Twoim głównym kryterium.

Edited by buc niskopienny
Link to comment
Share on other sites

A legacy IV h6 brałeś pod uwagę?

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Link to comment
Share on other sites

Tez myślałem:) ale na forum jest na sprzedaż gt:) 
GT chyba fajniejsze, bo jest możliwość zwiększenia mocy. W łatwiejszy sposób niż w h6

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, togus napisał:

H6 jest w automacie, gt manual i chyba inny napęd niż w automacie 

a spec b z 6mt?

 

Link to comment
Share on other sites

Na swojego STI złego słowa nie powiem. Teraz zakuty. Bułgarska benzyna zapchała mi wtrysk ? Przecież się nie powieszę. Chyba będę musiał się zhamować, bo chodzi nieprawdopodobnie. Praktycznie nikt na drodze nie jest w stanie tak szybko przyśpieszać. Kupiłem używany, było kabuum, trzy cylindry jakby niedopalone, czarne, w trzecim tłok się stopił. W poprzednim roku zrobiłem Hiszpanię i nie było żadnych problemów. EJ257 nie jest taki zły. Dbać o olej i będzie hulał.

Link to comment
Share on other sites

Zalezy co znajdziesz w lepszym stanie i bardziej Tobie pasujące wyposażeniowo, kolorystycznie itp. Oba dobre auta.

poza tym rynek na te auta jest tak mały i na zdrowe sztuki jeszcze mniejszy, że na prawdę wyboru nie bedziesz miał olbrzymiego....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...