Jump to content

Historia rajdów, czyli wszystko co najlepsze!


Recommended Posts

52 minuty temu, Tommo napisał:

Ktoś wie który model samochodu zdobył najwięcej tytułów? Chodzi o ilość zwycięstw w RMŚ, do okresu upadku muru :)

 

Bez względu na zakres czasowy królowa jest tylko jedna.

 

Lancia Delta 

 

Lancia Delta    6
Volkswagen Polo R WRC    4
Citroën C4 WRC    3
Citroën Xsara WRC    3
Fiat 131 Abarth    3
Ford Focus WRC    3
Peugeot 206 WRC    3
Subaru Impreza    3
Audi Quattro    2
Citroën DS3 WRC    2
Hyundai i20 Coupe WRC    2
Peugeot 205    2
Peugeot 206 WRC    2
Toyota Celica    2

 

  • Like 1
  • Thanks 2
Link to post
Share on other sites
  • Replies 236
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

mamy aktualne tematy rajdowe ale by się przydał temat bardziej historyczny, gdzie można zbierać ciekawe zdjęcia, filmy materiały, dzielić się wiedza.    Zacznę zdjęciem, którego nigdy wcześniej

Tak z własnego podwórka,fajne oryginalne zdjęcie mistrzów Teamu Lancii Martini Racing z czasów Delty integrale Evo i nigdy!!! nie ustawione zdjęcie z własnego placu.Kolega podesłał zestawienie zdjęć 

Genialne zdjęcie....      Tour de Corse Rallye 1999 R.Burns /  Robert Reid Subaru Impreza S5 WRC 99      

Posted Images

Brakuje Yarisa czy mnie sie wydaje ? Zdobili tytul w 2018

Edited by turdziGT
Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, turdziGT napisał:

A w nawiązaniu do 131 to Abarth grupy 4 jest wysoko na mojej liście najfajniejszych aut rajdowych zarówno competition jak i chmologacyjny czyli Abarth Stradele IMG_8829.thumb.JPG.bd723567ce3a3f34c5d0d9d63f39189e.JPG

 

IMG_8830.thumb.PNG.f4154d105c88a10709b35d5cba6ac6b1.PNG

 

Zwlaszcza na felgach Campagnol

 

:wub:

Moje ciche marzenie już nieosiągalne nawet w formie jakiej kolwiek repliki.Swego czasu widywałem zwykłego,stał w krzakach kolo opuszczonego domu jeździłem zostawiałem kartki,chodzilem po sąsiadach i nawet dotarłem do żony wlasciciela ,ale byłej zostawiłem list z wyrazami chęci zakupu niestety po kilku latach zniknął raczej na złom bo już trawa rosła na dachu.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, irektob napisał:

Moje ciche marzenie już nieosiągalne nawet w formie jakiej kolwiek repliki.Swego czasu widywałem zwykłego,stał w krzakach kolo opuszczonego domu jeździłem zostawiałem kartki,chodzilem po sąsiadach i nawet dotarłem do żony wlasciciela ,ale byłej zostawiłem list z wyrazami chęci zakupu niestety po kilku latach zniknął raczej na złom bo już trawa rosła na dachu.

Ja mielem Ritmo 130TC Abarth ale to nie bylo to samo mimo ze jak na tamte czasy to chodzil niesamowicie jak na Hot Hatch. Ogøadaøem nawet kiedys 131 Sport ale byl po powaznym dzwonie wiec dalem sobie spokoj. Nigdy juz do tematu nie powrocilem a szkoda to teraz tak jak piszesz pozamiatane.

Link to post
Share on other sites

W tym temacie chyba nie może zabraknąć tego pana 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, irektob napisał:

Moje ciche marzenie już nieosiągalne nawet w formie jakiej kolwiek repliki.Swego czasu widywałem zwykłego,stał w krzakach kolo opuszczonego domu jeździłem zostawiałem kartki,chodzilem po sąsiadach i nawet dotarłem do żony wlasciciela ,ale byłej zostawiłem list z wyrazami chęci zakupu niestety po kilku latach zniknął raczej na złom bo już trawa rosła na dachu.

 

Znajomy ma takiego, po roku się zorientowałem że ma tylko dwoje drzwi. :biglol:

 

Myslalem ze to taki 125p tylko Włoski. 

 

 

7B1FF5F2-146B-4725-BD2D-172C7B6E1DAF.jpeg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

125P a 131 to dwa zupełnie różne samochody, to tak samo jak Poloneza pomylić z Deltą, kształt podobny ;) 

Jedno co łączy te auta to silnik DOHC, który występował w każdym z tych modeli i szkoda, że FSO wystarczyło kasy tylko na zakup licencji na produkcję, a maszyn już nie kupiono. Mocniejsze jednostki były dostępne tylko z Włoch, co w efekcie skutkowało dużo wyższą ceną.

 

Poniżej fabryczny Polonez Coupe 2000 TURBO i Bublewicz:

976d78c708ef37a28a1f3c5d88690689.jpg

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, ManoLEE napisał:

125P a 131 to dwa zupełnie różne samochody, to tak samo jak Poloneza pomylić z Deltą, kształt podobny ;) 

Jedno co łączy te auta to silnik DOHC, który występował w każdym z tych modeli i szkoda, że FSO wystarczyło kasy tylko na zakup licencji na produkcję, a maszyn już nie kupiono. Mocniejsze jednostki były dostępne tylko z Włoch, co w efekcie skutkowało dużo wyższą ceną.

 

Poniżej fabryczny Polonez Coupe 2000 TURBO i Bublewicz:

976d78c708ef37a28a1f3c5d88690689.jpg

Polonez Turbo to najbardzie zawodny produkt OBRSO.

 

Jak juz przy poldku ktos pamieta polska grupe B czyli Oberka ?

 

IMG_8838.JPG.74425905c3ec49d8b6f5eae970090f15.JPG

 

IMG_8834.JPG.558f7ee2eb82d7af3d7213328e93eee2.JPGIMG_8835.JPG.07cef9c26afea3ef438d715d09e7ffed.JPGIMG_8833.JPG.2f10e727314ebd9894f625a48d33ab28.JPGIMG_8832.JPG.18f5da443f9b38e47b6d3a7097ee09f1.JPGIMG_8831.JPG.5938d464c9c56dbe57010bdd51076c90.JPG

 

Widzalem raz w akcji jako mlody chlopaki na jakis wyscigacha w krakowie u mnie na osiedlu. Wygladalo ciekawe.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Ciekawe zdjęcie. 
 
 
5CB8E6FC-DE63-4095-BDFA-3C1B5C6AEF5F.thumb.jpeg.1d7966b016728cbedd5f9fcd69f0560a.jpeg

Brakuje kilku flaszek po piwie na murku


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Haha 2
Link to post
Share on other sites

 

Kiedyś to było:rolleyes:

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 22.01.2021 o 13:22, Tommo napisał:

Ktoś wie który model samochodu zdobył najwięcej tytułów? Chodzi o ilość zwycięstw w RMŚ, do okresu upadku muru :)

 

 

I jest jeszcze w wersji do oglądania. 

 

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
Teraz, turdziGT napisał:

Polonez Turbo to najbardzie zawodny produkt OBRSO.

 

Jak juz przy poldku ktos pamieta polska grupe B czyli Oberka ?

Polonez Turbo faktycznie był awaryjny, ale na tamte czasy mieli problem ze zmierzeniem mocy w Polsce, dopiero chyba w Świdniku w fabryce samolotów udało się znaleźć odpowiednią hamownie ;) 

Oberek nie był wytworem fabryki i niestety spłonął na jednym z rajdów.

 

Jakiś mam sentyment do tego naszego podwórka: 

jma_scan_20190109_0003.jpg

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Mateusz22 napisał:

 

Kiedyś to było:rolleyes:

Polecam w słuchawkach!

Coś pięknego,elektronika służyła tylko do włączania świateł i wyświetlania kilku parametrów silnika,a kierowcy zaciągający się papieroskiem i popijający cole,dzisiaj takiego drajwera by zwolnili:D

Edited by irektob
  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, turdziGT napisał:

 

 

 

Oglądałem to godzinami,miałem na VHS nagrane.Internetu nie było wtedy.

Link to post
Share on other sites

:biglol: pewnie chodziło mu o to ze nie tak łatwo dostępnego jak dzis. 

Ja tez lubie ten onboard i uwielbiam dyktowanie Maćka 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Jumpman napisał:

Jak to nie było internetu?

No normalnie-zwyczajnie nie był dostępny jeszcze na wsi, a człowieka nawet na zwykły komputer nie było stać.Pierwszy własny komputer kupułem w 2005r.a internet założyłem dopiero rok później.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...