Skocz do zawartości

Historia rajdów, czyli wszystko co najlepsze!


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

Oglądałem gdzieś wywiad z Nicky Gristem, w którym opowiadał jak Colin robił zapoznanie na Akropolu. Znalazł jedno miejsce, które wyliczył, że przy odpowiedniej prędkości może przeskoczyć i urwać kilka, kilkanaście sekund. Postanowił to wypróbować na zapoznaniu i rozbił treningówkę. Na rajdzie kiedy dojechali do tego miejsca Grist myślał, że Colin zacznie hamować a on tylko przebił bieg wyżej i szczęśliwie WRC przeleciał nad tą dziurą, ale ledwie, ledwie więc nie powiedziałbym, że w przypadku Cholina ryzyko było bardziej kontrolowane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tutek napisał:

Oglądałem gdzieś wywiad z Nicky Gristem, w którym opowiadał jak Colin robił zapoznanie na Akropolu. Znalazł jedno miejsce, które wyliczył, że przy odpowiedniej prędkości może przeskoczyć i urwać kilka, kilkanaście sekund. Postanowił to wypróbować na zapoznaniu i rozbił treningówkę. Na rajdzie kiedy dojechali do tego miejsca Grist myślał, że Colin zacznie hamować a on tylko przebił bieg wyżej i szczęśliwie WRC przeleciał nad tą dziurą, ale ledwie, ledwie więc nie powiedziałbym, że w przypadku Cholina ryzyko było bardziej kontrolowane. 

To bylo troche inaczej.

To nie Colin rozbil ta treningowke bo on tego nie mogl sprawdzic i przeskoczyc sam bo auto mialo gps i limiter predkosci na zapoznanie a wiec poprosil swojego ojca czyli Jimmyego. 

 

Po zakonczeniu zapoznania na koniec dnia jak wrocili do serwisu podszedl go Grista Malcolm i zapytal co Colin wymyslil z tym skokiem bo wlasnie Jimmy  kompletnie skasowal trenigowego Escorta ale powiedzial ze Wurcem bedzie szedl szybciej wiec da rade weic Malcolm dal Colinowi jak to zazwyczaj bywalo wolna reke . Colin to przeskoczyl ale ledwo. 

Na drugi przejazd Alister poszedl na to miejsce ogladac  skok i mierzyc czas. Nikt poza Colimen tego nie probowal przeskoczyc.  Alister ponoc zlapal czasy czolowki i stwierdzil ze zyskali na tym ryzyku ok 2 sek. 

W nastepnym roku Colin przejechal dolem ale co ciekawe przeskoczyl to ponoc Carlos i Bugalski...........

  • Super! 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
10 godzin temu, turdziGT napisał:

Kapitalny material i fajne numery 

 

 

 

Zaiste kapitalny!

Bardziej osadzony w latach 80-tych niż którykolwiek z sezonów "Stranger things" ;)

Niesamowity chaos, taki dziecięcy pośpiech...niesamowicie to wygląda kiedy porównuje się to z pracą dzisiejszych serwisów gdzie całe zespoły ludzi pracują jak elementy mechanizmu w zegarku - jest szybkośc ale wszystko jest takie wymierzone, zaplanowane ...trochę tak coraz mniej "ludzko" to wygląda.

...i ta sentencja pod koniec, ze nie będziemy już mieli w przyszłości takiej przytłaczającej dominacji jednej marki, jak to było dotychczas ze względu na rosnąca konkurencję...tymczasem pojawiła się Delta, Toyota, Mitsu, a potem Peugeot i Citroen.

Ale wszystkie te "dominacje" nie przytrafiły by się, tak mi się zdaje, gdyby pewnym zbiegiem okoliczności do tych maszyn nie wsiadali niesamowici kierowcy - Biason, Mäkinen, Sainz, Gronholm, Loeb.

 

Ps.

I te hostessy częstujące papieroskami :faja:

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wszytko takie nie napięte bylo można powiedzieć ze amatorskie a przecież to byly profesjonalne fabryczne zespoły. 

Malcolm sie tam tez przewinol na serwisie no i akcja z dolewaniem oleju na odcinku rewelacja. Ale trzeba przyznać ze podróżowali z klasa B)

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, turdziGT napisał:

Dla mnie wszytko takie nie napięte bylo można powiedzieć ze amatorskie a przecież to byly profesjonalne fabryczne zespoły. 

Malcolm sie tam tez przewinol na serwisie no i akcja z dolewaniem oleju na odcinku rewelacja. Ale trzeba przyznać ze podróżowali z klasa B)

 

Dla mnie lepsza akcja z laniem zimnej wody na rozgrzany silnik i turbo, żeby mechanicy dali radę czegokolwiek dotknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.06.2022 o 14:26, Neutrino33 napisał:

 

Dla mnie lepsza akcja z laniem zimnej wody na rozgrzany silnik i turbo, żeby mechanicy dali radę czegokolwiek dotknąć.

W 92 dalej lali :biglol:

 

 

BTW czy tylko mnie się wydaje czy mega zapitalaja. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, turdziGT napisał:

W 92 dalej lali :biglol:

 

 

BTW czy tylko mnie się wydaje czy mega zapitalaja. 

Jadą dynamicznie i agresywnie. Taki styl wymusząła technologia. Zobacz ile tam pary w gwizdek idzie. Kiedyś liczyła się umiejętność kontrolowania samochodu w takim stanie równowagi chwiejnej teraz technologia pomaga by auta pokonywały trasę efektywniej, bardziej przyczepnie.

Nie zauważyłem by teraz zdarzały się filmiki pokazujące pracę nóg kierowcy...a jak wiele było ich w latach 90-tych ;)

Mylę się?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zbliża sie Finka wiec pasuje jak ulał.

Wprawne oko wypatrzy ze nasz prawdopodobnie tegoroczny mistrz świata paletą sie tam wszystkim pod nogami. Trzeba przyznać ze niezła petardę Hari wyprodukował.

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Lancia Delta to była ostatnia Włoska maszyna która zdobyła tytuł Mistrzowski, w tym Roku mija już 30 lat od tego wydarzenia, ciekawe czy jeszcze kiedyś będą w stanie nawiązać walkę.

Edytowane przez ManoLEE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, ManoLEE napisał:

Lancia Delta to była ostatnia Włoska maszyna która zdobyła tytuł Mistrzowski, w tym Roku mija już 30 lat od tego wydarzenia, ciekawe czy jeszcze kiedyś będą w stanie nawiązać walkę.


 

Obstawiam ze nigdy :( 

 

 

Aby zobaczyć Deltę w akcji zostają rajdy historyczne.
 

W górskich jeżdżą tez ale często bardzo zmodyfikowane egzemplarze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...