turdziGT Opublikowano 19 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2021 7 godzin temu, ManoLEE napisał: Hołek zasiadł w OBR jak już kończyły się czasy ośrodka, gasił tam światło, a tekst z samochopodobnymi jest trochę krzywdzący gdyby nie szlify na 126p, 125p i fabrycznym Polonezie ciekawo gdzie dziś by był . Sporo ludzi może krytykować te auta, ale ilu obecnie naszych kierowców jeździ w fabrycznych zespołach? Sam Bubel mówił, że dostanie się do fabryki było jednym z kluczowych punktów jego kariery kierowcy rajdowego. Patrząc na zachód na pewno byliśmy daleko, ale patrząc na blok wschodni byliśmy w czołówce, auto z dwulitrowym silnikiem Turbo, wtryskiem Kugelfischer, skrzyniami kłowymi i dyframi Colotti, nawet hamulce były z Porsche 911 homologowane, wiadomo przy Imprezie czy Celice nie ma czego tam szukać. Mistrzostwo Polski w 1987 Bubel zdobył w generalce jeszcze na Polonezie, a parę lat wcześniej PZM prosił fabrykę by nie startowali Polonezami bo są bezkonkurencyjne w kraju. Z innej beczki ciekawe dlaczego tak mało zawodników w PL w tamtych czasach korzystalo z Lady VFTS ? To chyba było najbardziej konkurencyjne auto z tego bloku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2021 Były Łady w PL przygotowane ze zwykłych samochodów, zapewne taką VFTS nie jeden by chciał tylko chodzi o kasę, 126p, 125p, Polonez były bardziej dostępne i wszystkie sportowe części z tym związane. Skoro najlepsi jeździli 125p reszta też jeździła, Polonezami tak samo, Mazdami i tak dalej No dobra kolejna ciekawostka z naszego podwórka i też OBR miał w tym udział: Z jednej strony ciekawa historia, z drugiej kosztowało to potężne pieniądze w tamtych czasach, które OBR mógł przeznaczyć na rozwój rajdowego 125p i Poloneza. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irektob Opublikowano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2021 Tak z własnego podwórka,fajne oryginalne zdjęcie mistrzów Teamu Lancii Martini Racing z czasów Delty integrale Evo i nigdy!!! nie ustawione zdjęcie z własnego placu.Kolega podesłał zestawienie zdjęć swoja drogą medal za spostrzegawczość. 6 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irektob Opublikowano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2021 Z racji że odszedłem od tematu w poprzednim poście to teraz coś na temat.Często jest tak że nasze najlepsze to te z młodości kiedy zafascynowani oglądaliśmy pędzące maszyny po rajdowych trasach.U mnie nie było inaczej sam zaczynałem od 125p ostatniego nadal mam,potem przesiadka na sierre 2.0 dohc i to był kosmos.Poniżej moje marzenia. 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2021 (edytowane) 12 godzin temu, ManoLEE napisał: Były Łady w PL przygotowane ze zwykłych samochodów, zapewne taką VFTS nie jeden by chciał tylko chodzi o kasę, 126p, 125p, Polonez były bardziej dostępne i wszystkie sportowe części z tym związane. Skoro najlepsi jeździli 125p reszta też jeździła, Polonezami tak samo, Mazdami i tak dalej No dobra kolejna ciekawostka z naszego podwórka i też OBR miał w tym udział: Z jednej strony ciekawa historia, z drugiej kosztowało to potężne pieniądze w tamtych czasach, które OBR mógł przeznaczyć na rozwój rajdowego 125p i Poloneza. Czego się nie robi dla syna premiera Plus taki ze gdyby nie ta Stratos to nie było by StratoPoloneza Edytowane 20 Stycznia 2021 przez turdziGT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fulcrum Opublikowano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2021 oglądacie to czasami? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 21 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2021 11 godzin temu, turdziGT napisał: Czego się nie robi dla syna premiera Plus taki ze gdyby nie ta Stratos to nie było by StratoPoloneza No tak syn premiera miał tu spore znaczenie, dzięki niemu w Polskim motosporcie dużo więcej się działo, szkoda tylko jednego, że nie udało się wdrożyć wyścigu F1 w Polsce, a takie plany były: Nawet rajdowe Polonezy były już malowane w barwy zespołu F1 Walter Wolf Racing: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 21 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2021 13 godzin temu, irektob napisał: Z racji że odszedłem od tematu w poprzednim poście to teraz coś na temat.Często jest tak że nasze najlepsze to te z młodości kiedy zafascynowani oglądaliśmy pędzące maszyny po rajdowych trasach.U mnie nie było inaczej sam zaczynałem od 125p ostatniego nadal mam,potem przesiadka na sierre 2.0 dohc i to był kosmos.Poniżej moje marzenia. To kanciaste pudełko naprawdę wygląda obłędnie, ciekawy jestem jak jeździ. Tommi Mäkinen in 1000 lakes rally I wczesne malowania w czerwonym Martini, dużo mniej znane niż najbardziej popularne białe. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irektob Opublikowano 21 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2021 Godzinę temu, chojny napisał: To kanciaste pudełko naprawdę wygląda obłędnie, ciekawy jestem jak jeździ. Tommi Mäkinen in 1000 lakes rally I wczesne malowania w czerwonym Martini, dużo mniej znane niż najbardziej popularne białe. Pełne czerwone Martini tylko przez jeden sezon w modelu 16V i to chyba nawet nie cały sezon,jest wyjątkowe i bardzo rzadkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 21 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2021 27 minut temu, irektob napisał: Pełne czerwone Martini tylko przez jeden sezon w modelu 16V i to chyba nawet nie cały sezon,jest wyjątkowe i bardzo rzadkie. Dokładnie tak. Czerwone malowanie w Martini było użyte tylko w jednym rajdzie, inauguracji startów wersji 16V, w rajdzie Sanremo w 1989. Jak zacząłem się bardziej interesować to ciekawostką było dla mnie że EVO wygrało najmniej rajdów ze wszystkich wersji, najwięcej 8V a dalej 16V. Zawsze miałem w głowie, że najbardziej utytułowane było EVO ale to chyba kwestia mega hype na EVO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 21 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2021 Zastanawia mnie czemu tak późno wprowadzono w Delcie głowice 16V, skoro Fiat już w latach 70 miał takie szesnastki np. w 131, czyżby uważał to za zbędne przy silniku turbodoładowanym, czy może były jakieś inne ograniczenia? Pewny nie jestem, ale to chyba było w Sanremo, gdzie startowały dwie wersje silnikowe Lancii zarówno 8V jaki i 16V, po czym zdecydowano się na przejście na większą ilość zaworów w głowicy. Polski Fiat GTJ miał również taką głowicę silnik 1.8 16V: na homologowanie zabrakło kasy... 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 21 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2021 42 minuty temu, ManoLEE napisał: Zastanawia mnie czemu tak późno wprowadzono w Delcie głowice 16V, skoro Fiat już w latach 70 miał takie szesnastki np. w 131, czyżby uważał to za zbędne przy silniku turbodoładowanym, czy może były jakieś inne ograniczenia? Pewny nie jestem, ale to chyba było w Sanremo, gdzie startowały dwie wersje silnikowe Lancii zarówno 8V jaki i 16V, po czym zdecydowano się na przejście na większą ilość zaworów w głowicy. Polski Fiat GTJ miał również taką głowicę silnik 1.8 16V: na homologowanie zabrakło kasy... W silniku turbo działa to trochę inaczej, do tego seryjnie 8V ma odrobinę lepszy dół niż 16V, które jest żwawsze u góry. Może mieli 8V sprawdzone i pewne ale jednak 16V to inwestycja w przyszłość. Większość silników turbo miało właśnie po 2 zawory na cylinder. Renault 5 Turbo, Porsche 959, Audi quattro i jego pierwszy silnik to 5 cylindrów i 2 zawory na cylinder. Wygląda jakby od 1989 roku producenci przeszli na głowice z większą ilością zaworów, tak Lancia jak i Audi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 21 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2021 3 godziny temu, ManoLEE napisał: Zastanawia mnie czemu tak późno wprowadzono w Delcie głowice 16V, skoro Fiat już w latach 70 miał takie szesnastki np. w 131, czyżby uważał to za zbędne przy silniku turbodoładowanym, czy może były jakieś inne ograniczenia? Pewny nie jestem, ale to chyba było w Sanremo, gdzie startowały dwie wersje silnikowe Lancii zarówno 8V jaki i 16V, po czym zdecydowano się na przejście na większą ilość zaworów w głowicy. Polski Fiat GTJ miał również taką głowicę silnik 1.8 16V: na homologowanie zabrakło kasy... A nie bylo w tym Fiacie silnika V6 ? Cos mnie dzwoni ze tez byl taki prototyp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 21 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2021 6 godzin temu, chojny napisał: Dokładnie tak. Czerwone malowanie w Martini było użyte tylko w jednym rajdzie, inauguracji startów wersji 16V, w rajdzie Sanremo w 1989. Jak zacząłem się bardziej interesować to ciekawostką było dla mnie że EVO wygrało najmniej rajdów ze wszystkich wersji, najwięcej 8V a dalej 16V. Zawsze miałem w głowie, że najbardziej utytułowane było EVO ale to chyba kwestia mega hype na EVO. Lancia dominowała tak na prawdę w latach 80 bo zrobili najszybciej transfuzję z grupy B do grupy A. Później japończycy nadrobili i tak na prawdę od lat 90 to Celica byla autem wiodącym. EVO miało to zmienić ale to juz byl ostatni śpiew tej marki co nie zmienia faktu ze to do EVO wszyscy się slinia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irektob Opublikowano 21 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2021 6 godzin temu, chojny napisał: Dokładnie tak. Czerwone malowanie w Martini było użyte tylko w jednym rajdzie, inauguracji startów wersji 16V, w rajdzie Sanremo w 1989. Jak zacząłem się bardziej interesować to ciekawostką było dla mnie że EVO wygrało najmniej rajdów ze wszystkich wersji, najwięcej 8V a dalej 16V. Zawsze miałem w głowie, że najbardziej utytułowane było EVO ale to chyba kwestia mega hype na EVO. Nadwozie evo to tylko 91-92,oraz 93r., ale fabryka się już wycofała,został colly club z Sainz i Repsolem niestety to już dominacja japończyków się zaczęła.Nadwozia integrale 8V i 16V od 87-90 więc siłą rzeczy miala więcej tytułów.Paradoksem dzisiejszym czy kilka lat temu był fakt że jak postanowiłem zbudować replikę rajdówki i była to 16V właśnie,niestety zdobycie wszystkich elementów okazało się tańsze do evo(laminaty dostępne w PL bardzo dobrej jakości)i tak buduję się Repsol w którym już jestem zakochany:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irektob Opublikowano 21 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2021 (edytowane) Godzinę temu, turdziGT napisał: Lancia dominowała tak na prawdę w latach 80 bo zrobili najszybciej transfuzję z grupy B do grupy A. Później japończycy nadrobili i tak na prawdę od lat 90 to Celica byla autem wiodącym. EVO miało to zmienić ale to juz byl ostatni śpiew tej marki co nie zmienia faktu ze to do EVO wszyscy się slinia A dokładnie dominowali od 87r do 91 włacznie,92r już był bardzo trudny dla Lancii.Fiat uznał że już nie ma sensu tego ciągnąć zdobywając 6 tytułów MS dla fabryki z rzędu co i tak musiało się wiązać z zmianą modelu. 93r. To już Toyota,Ford,Subaru Edytowane 21 Stycznia 2021 przez irektob Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irektob Opublikowano 21 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2021 3 godziny temu, ManoLEE napisał: Zastanawia mnie czemu tak późno wprowadzono w Delcie głowice 16V, skoro Fiat już w latach 70 miał takie szesnastki np. w 131, czyżby uważał to za zbędne przy silniku turbodoładowanym, czy może były jakieś inne ograniczenia? Pewny nie jestem, ale to chyba było w Sanremo, gdzie startowały dwie wersje silnikowe Lancii zarówno 8V jaki i 16V, po czym zdecydowano się na przejście na większą ilość zaworów w głowicy. Polski Fiat GTJ miał również taką głowicę silnik 1.8 16V: na homologowanie zabrakło kasy... Z ciekawostek to fakt że w Rajdzie Safari wystawiali 8VT bo była mniej awaryjna niż 16V. Na Szwajcarie wersje cywilne Evo szły tylko 8VT,16V nie spełniało norm spallin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 21 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2021 16 minut temu, irektob napisał: Z ciekawostek to fakt że w Rajdzie Safari wystawiali 8VT bo była mniej awaryjna niż 16V. Na Szwajcarie wersje cywilne Evo szły tylko 8VT,16V nie spełniało norm spallin. W plus wersje z katem, wykastrowane do 177 koni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 21 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2021 (edytowane) Godzinę temu, irektob napisał: Nadwozie evo to tylko 91-92,oraz 93r., ale fabryka się już wycofała,został colly club z Sainz i Repsolem niestety to już dominacja japończyków się zaczęła.Nadwozia integrale 8V i 16V od 87-90 więc siłą rzeczy miala więcej tytułów.Paradoksem dzisiejszym czy kilka lat temu był fakt że jak postanowiłem zbudować replikę rajdówki i była to 16V właśnie,niestety zdobycie wszystkich elementów okazało się tańsze do evo(laminaty dostępne w PL bardzo dobrej jakości)i tak buduję się Repsol w którym już jestem zakochany:) '87 jeździła HF 4WD , Integrale to dopiero '88 Z tan HF AWD to Mazda mogła spokojnie konkurować swoją 323 ale troche za późno weszli. Edytowane 21 Stycznia 2021 przez turdziGT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irektob Opublikowano 21 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2021 (edytowane) 20 minut temu, turdziGT napisał: '87 jeździła HF 4WD , Integrale to dopiero '88 Z tan HF AWD to Mazda mogła spokojnie konkurować swoją 323 ale troche za późno weszli. Tak dokladnie masz racje 4wd jeździło 87r.tkz.wąska,potem integrale 8V z płaską maską,16V z garbem prostym. Edytowane 21 Stycznia 2021 przez irektob Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 21 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2021 (edytowane) A w nawiązaniu do 131 to Abarth grupy 4 jest wysoko na mojej liście najfajniejszych aut rajdowych zarówno competition jak i chmologacyjny czyli Abarth Stradele Zwlaszcza na felgach Campagnol Edytowane 21 Stycznia 2021 przez turdziGT 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 22 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2021 Świetna galeria Legacy RS w akcji. https://www.ardeesnapper.ie/Motorvation/Cars/Rallying/Collections/Subaru-Legacy-RS/?fbclid=IwAR2uk_5HYzIb3GuA3Cat-OzuHz6uFjLYp8eKHadim3Hkb2T3apl8ahxSkFQ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 22 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2021 16 godzin temu, turdziGT napisał: A nie bylo w tym Fiacie silnika V6 ? Cos mnie dzwoni ze tez byl taki prototyp. Wersja V6 również była, posiadał dwoje drzwi i jeszcze szersze poszerzenia: Głowica 16V była już nawet w Fiacie 124: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 22 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2021 48 minut temu, ManoLEE napisał: Wersja V6 również była, posiadał dwoje drzwi i jeszcze szersze poszerzenia: Głowica 16V była już nawet w Fiacie 124: Ale były to silniki wolnossące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 22 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2021 Ktoś wie który model samochodu zdobył najwięcej tytułów? Chodzi o ilość zwycięstw w RMŚ, do okresu upadku muru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się