Jump to content

Historia rajdów, czyli wszystko co najlepsze!


chojny

Recommended Posts

1 minutę temu, Neutrino33 napisał:

Ale czy Pan Andrzej wymachiwałby flagą Nowej Zelandii...trzymam sie wersji, że na tej fotce jest ś.p. Possum Bourne.

Nikt tu nie twierdzi że to jest A. Koper.

Link to comment
Share on other sites

Węgierski Polonez 2000 który startował w latach 80tych, obecnie został wyremontowany i znów można go zobaczyć w akcji:

 

Zdjęcia z dawnych lat:

1400709777_by_pawel694.jpg?1400709934

 

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Neutrino33 napisał:

Ale czy Pan Andrzej wymachiwałby flagą Nowej Zelandii...trzymam sie wersji, że na tej fotce jest ś.p. Possum Bourne.

 

 

A nie :P

 


Joe McAndrew - Bob Haldane podczas 25. Rothmans Rally New Zealand 1994 ;)

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, ManoLEE napisał:

Węgierski Polonez 2000 który startował w latach 80tych, obecnie został wyremontowany i znów można go zobaczyć w akcji:

 

Zdjęcia z dawnych lat:

1400709777_by_pawel694.jpg?1400709934

 

Ogólnie fajnie ale az oczy bola od tej jazdy.

Takim Polakiem tak sie powinno śmigać...

 

 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, turdziGT napisał:

Ogólnie fajnie ale az oczy bola od tej jazdy.

Takim Polakiem tak sie powinno śmigać...

 

 

 

 

Gdyby zrobić mistrzostwa ,świata Bartosiów , to nasi mogliby wielu kozaków z zagranicy zadziwić:)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, turdziGT napisał:

Ogólnie fajnie ale az oczy bola od tej jazdy.

Takim Polakiem tak sie powinno śmigać...

Trudno porównywać fabryczny zespół z najlepszymi Kierowcami w Polsce którzy praktycznie nie wysiadali z rajdówek w swoim czasie, do gościa który z sentymentu odbudował swoją rajdówkę i robi to od święta.  

Ogólnie można pochwalić go za to, że jako nieliczny odbudował Polską rajdówkę z lat 80 większość fabrycznych skończyła w hucie...

Edited by ManoLEE
Link to comment
Share on other sites

Peter 'Possum' Bourne/Rodger Freeth
18th Bank Utama Rally Indonesia 1993
Subaru Legacy RS gr.A
Winners

 

 

 

242681058_3697720126997052_9024710185858030440_n.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.09.2021 o 14:12, Neutrino33 napisał:

Nigdy mi sie te Toyki nie podobały...a jednak je lubiłem.

Etam klasa byly. ST185 o wiele fajniejsze niz ST205.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.09.2021 o 11:26, ManoLEE napisał:

Rok 1993 przełamanie passy Lancii w Mistrzostwach konstruktorów, Toyota i Juha Kankkunen zdobywają obydwa tytuły.

af89d0c6b6ae0e98b746f3055755bd0c.jpg

Legenda głosi ze japończycy kupili pare Delt Integrale i rozebrali na drobne części. I tak powstala Celica ST165 :)

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, turdziGT napisał:

Legenda głosi ze japończycy kupili pare Delt Integrale i rozebrali na drobne części. I tak powstala Celica ST165 :)

Kto bronił Włochom kupić parę Celic i zbudować jeszcze lepszą Rajdówke :D. Oczywiście żart, wszystko ma swój czas. Moje zainteresowanie rajdami zaczęło się właśnie od Hołkowej Celicy, a później weszło w krew Subaru. Pamiętam jeszcze czas dobrych cen GT4, można było choć trochę tym pojeździć... 

image.png.7053d75f6d33e991e7799ef4cdf63ef2.png

 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, ManoLEE napisał:

Kto bronił Włochom kupić parę Celic i zbudować jeszcze lepszą Rajdówke :D. Oczywiście żart, wszystko ma swój czas. Moje zainteresowanie rajdami zaczęło się właśnie od Hołkowej Celicy, a później weszło w krew Subaru. Pamiętam jeszcze czas dobrych cen GT4, można było choć trochę tym pojeździć... 

image.png.7053d75f6d33e991e7799ef4cdf63ef2.png

 

Krzysiu Holowczyc  mówił wielokrotnie ze Celica miała niesamowicie mocny silni. Niesty moc to tylko jeden ze składników do konkurencyjnego auta ważne czy nawet ważniejsze jest zawieszenie i napędy. Technologia WRC poszła szybko do przodu wiec wszystkie A grupy poza EVO zaczęły od razu mocno odstawać. 

Inna sprawa to to ze tak na prawde tylko Krzysiek ogarniał w PL to auto. Herba w A grupie i WRC nigdy sie nie odnalazł a Gryczynski był przeciętnym kierowca mimo ze wyjezil mistrza. Gieruszczak jezdzil bardziej dla zabawy w dobie WRC wiec to ciezko wogole porównać.

Link to comment
Share on other sites

Te ST185 miały faktycznie jakieś niewiarygodnie mocne napędy.

Do dzisiaj pamiętam jak na Kormoranie chyba 1996 ktoś (zdaje się Dariusz Poletyło?) jechał taką drugą podobną do Hołkowej i gdzieś wieczorem on lub mechanik ruszył tym dynamicznie na ulicy w Olsztynie. Ruszył, to chyba nie jest dobre określenie. Wrażenie było trochę jak z kreskówek. Stał, a nagle był kilkaset metrów dalej. Troche po rajdach jeździłem, ale chyba ani wcześniej ani później nie widziałem, żeby regulaminowa Agrupa, czy WRC sie tak zbierały.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...