Jump to content

Historia rajdów, czyli wszystko co najlepsze!


chojny

Recommended Posts

Ja nie ale jak widac bylo wystawiane przez Audi UK a nie fabryke.

Link to comment
Share on other sites

On 4/5/2021 at 6:43 PM, turdziGT said:

Nawet w obecnych czasach  daleko od drogi da sie stac tak zeby cos widzieć. Trzeba tył przyjść odpowiednio wczesniej.

Pamiętam, że najlepsza oglądare miałem na rajdzie Donegal (tym poprzedzającym w kolejnym roku eliminacje WRC Rajd Irlandii, nawet Loeb startował wtedy w rajdzie niby lokalnym, ale zrobiony był juz wtedy jak WRC bo chcieli pokazać, że dadzą radę). Nie stałem blisko drogi ale stałem dosyć wysoko i w takim miejscu, że mogłem na tym samym oesie zobaczyć dwie rajdówki na raz na tyle blisko by odczytać numery rejestracyjne...a przy okazji super widok na ocean był :-).

Co ciekawe na tym samym rajdziewynalazłem sobie fajną miejscówkę, przyjechałem wcześniej by stać w miarę blisko drogi. Za mną było takie delikatnie nachylone pole. Kiedy zbliżał się czas przejazdu rajdu stopniowo przybywało kibiców...w helikopterach. Nawet z nich nie musieli wysiadać, żeby sobie pooglądać. Ostatecznie naliczyłem 10 smiglowców za moimi plecami...to był złoty czas "irlandzkiego tygrysa" i to było widać.

Rok później na eliminacji WRC było juz zdecydowanie więcej ludzi, co miało swoje niedogodności, ale i tak było wspaniale. Spotkałem się wtedy na odcinkach z Tomkiem Marciniakiem i Pawłem Trelą (kiedyś topowi kierowcy polskich KJS-ów, a Paweł teraz w drifcie). Tomek śmigał Golfem w dieslu (prywatne auta zawsze miał "ropniaki") a ja jeździłem wtedy moim Nissanem Pulsarem. Próbowałem nadążyć za nimi...ale jak na wąskich i krętych irlandzkich drogach, na hopkach zacząłem odrywac 4 koła to przystopowałem, bo gdybym dalej próbował nadążyc za Tomkiem to pewnie źle by się to skończyło.

Taka historia mi się przypomniała w związku z "oglądarą".

Link to comment
Share on other sites

Ja sie z wiekiem nauczylem ze zeby mieć  fajna miejscowke trzeba przestac ganiac z odcinka na odcinek a lepiej ukokowac sie na jednym I przemieszczac ewentualnie W obrębie jednego dwóch oesow. Ma sie wtedy duzo czasu zeby usadowić sie w fajnym miescu i tak jak opisujesz zazwyczaj szukam miejsc z których widac serie technicznych zakrętów tak zeby auto było widząc dłuższa chwile. Jakies tam nawroty czy opory 90'stopni mie zazwyczaj mało bawią. 

To co z koleji jest super w Skandynawii ze prawie nikt tu nie jeździ nowymi autami a większośc bazuje na pucharach starych Volvo i tego podobnych i po takich np. WRC na Szwecji zawsze było co oglądać wiec mozna tak na prawde siedziec w jednym miejscu bo tyle sie dzieje.

Link to comment
Share on other sites

Co z nami będzie jak się spotkamy na zakręcie... ;)

 

 

161223235_10157624346786035_8221886252347493798_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nasza perełka i zdaje się dawca organów do Stratopoloneza po kasacji na Rajdzie Hiszpanii.  

 

 

 

 

170665769_3886183921462751_1864891810192804268_n.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, chojny napisał:

Nasza perełka i zdaje się dawca organów do Stratopoloneza po kasacji na Rajdzie Hiszpanii.

Tak, ale była jeszcze druga dla organów, trzecia poszła do Włoch-wszystkie rozbite przez jednego kierowcę:)

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, respect napisał:

Tak, ale była jeszcze druga dla organów, trzecia poszła do Włoch-wszystkie rozbite przez jednego kierowcę:)

 

No proszę a myślałem że była tylko jedna, jedyna sztuka. 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, respect napisał:

Była kasa -(państwowa):)

Kasa i tak by była przejedzona, a tak przynajmniej, historia została i Stratopolonez się ostał. Dziś nie mamy fabryki i fabrycznego zespołu rajdowego który startował by w Mistrzostwach Świata czy Europy, bo to się nie opłaca... 

Link to comment
Share on other sites

Nawet nie wiedziałam że nasz zacny forumowicz mial epizod w Delcie HF 4WD :)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem ostatnio w szafie magazyn CLASSIC AUTO, gdzie jest napisane o tym, że bazą pod WRC była zwykła dwudrzwiowa impreza 2.5RS z rynku amerykańskiego. Czy ma ktoś może jakieś stare dokumenty, homologacje FIA w pdf lub strony, gdzie można coś więcej poczytać?  

 

Nie wiem czy to legalne, ale jeśli ktoś chciałby poczytać coś o 22B z tego numeru to mogę wrzucić skany :P

IMG_8007.jpg

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, chojny said:

Jak widzę Escorta WRC to przypomina mi się anegdota odnosząca się do "niezawodności" Kuligowego egzemplarza>

Co to znaczy - Kulig jedzie na OSie bez włączonych awaryjnych?

Popsuły się awaryjne

:biglol:

Dzisiaj YT zaproponował mi takie wideo

 

i tak podgrzał mój sentyment to czasów Kit-carów, 106, 306 Maxi (pięknie wcięta w talii rajdówka), Xsara. Kiedy zaczęły wygrywać na asfaltach z WRC to FIA musiało oczywiście zmienić przepisy.

Tutaj znowu wspominam nieodżałowanego Janusza Kuliga, który "ośką" wygrał sezon '97 RSMP.

 

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Bansur napisał:

Znalazłem ostatnio w szafie magazyn CLASSIC AUTO, gdzie jest napisane o tym, że bazą pod WRC była zwykła dwudrzwiowa impreza 2.5RS z rynku amerykańskiego. Czy ma ktoś może jakieś stare dokumenty, homologacje FIA w pdf lub strony, gdzie można coś więcej poczytać?  

Autor artykułu to stary forumowicz, może tu zaglądnie ;)

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, turdziGT said:

Ale forklor :biglol:

 

 

 

Moim zdaniem Barbórka Cieszyńska była (czy jeszcze jest?) najciekawszym polskim rajdem. Wymagający, nieprzewidywalny a do tego mocne zróżnicowanie startujacych maszyn...taki właśnie folklor.

To właśnie na Cieszynce w 202 roku bodajże Leszek "Ferodo" pokazał mi kierowcę w Seicento i powiedział, żeby zwrócić na niego uwagę - tym kierowcą był Kajetan Kajetanowicz.

Link to comment
Share on other sites

Pamiętam jak oglądałem Barbórkę 2001. KK maluchem był chyba 24 na 140 załóg...., a jechały nawet ze dwa WRC.
Sam wtedy jeździlem maluchem, który łatwym autem nie był i to co on tam wyprawiał na tej brei i sniegu zaprzeczalo prawom fizyki....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...