Skocz do zawartości

Historia rajdów, czyli wszystko co najlepsze!


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

Okres wielkiego tytoniu to nie tylko czasy świetności w Polsce ale i na świecie. 

Lista zgłoszeń do San Remo 2000. 40 aut WRC i A8 B) 

 

https://www.ewrc-results.com/entries/119-rallye-sanremo-rallye-ditalia-2000/?ct=1

 

 

IMG_9019.thumb.PNG.29f5935e29a14c51bbcd446dbd768ae3.PNG

 

 

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, fulcrum napisał:

to były czasy! teraz chyba nikt by nie zrobił tego co Panizzi  

 

 

 

Jeden zakręt, jedna akcja i kierowca zapisuje się w umysłach kibiców na zawsze. :thumbup:

 

 

Po tej akcji Janka znali już wszyscy kibice. :evil2:

 

 

 

 

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, chojny napisał:

 

 

Jeden zakręt, jedna akcja i kierowca zapisuje się w umysłach kibiców na zawsze. :thumbup:

 

 

Po tej akcji Janka znali już wszyscy kibice. :evil2:

 

 

 

 

 

 

No tę akcję Panizziego zna chyba każdy kibić rajdów :)

 

A co do Karowej to takie popisówki się zdarzały wielokrotnie, ja np. zawsze będę pamiętał Hołka z 2005 jak Pugiem WRC napadł górny nawrót, akurat tam stałem :)

 

Od 32 minuty:

 

 

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, fulcrum napisał:

podobno na którymś z rajdów, gdy miał już dużą przewagę, to Kuzi też bączki kręcił. Ale znam to ze słyszenia i już nie pamiętam jaki to był rajd. I nie wiem czy to prawda...

 

 

Na 31. Elmocie. 6 minut przewagi na mecie.  ;) 

 

 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/21/2021 at 7:00 PM, turdziGT said:

A w nawiązaniu do 131 to Abarth grupy 4 jest wysoko na mojej liście najfajniejszych aut rajdowych zarówno competition jak i chmologacyjny czyli Abarth Stradele IMG_8829.thumb.JPG.bd723567ce3a3f34c5d0d9d63f39189e.JPG

 

IMG_8830.thumb.PNG.f4154d105c88a10709b35d5cba6ac6b1.PNG

 

Zwlaszcza na felgach Campagnol

 

:wub:

Moim zdaniem jedna ze "zgrabniejszych" rajdówek wszechczasów. Miałem kiedyś 131 Supermirafiori...do tej pory nie siedzialem w samochodzie, gdzie miałbym lepszą pozycje za kierownica niż tam.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiat 131 był jednym z ostatnich samochodów rajdowych z klasycznym układem napędowym (z przodu silnik i tylny napęd). Motor 2.0 z głowicą 16 zaworową, na mechanicznym wtrysku i bez zbędnych dodatków, tylne zawieszenie niezależne. Moc do masy i zwinności dawały możliwości na zdobycie Mistrzostwa Świata. 

be3fe8df38cbbbb516331013bda23c77.jpg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 hours ago, ManoLEE said:

Fiat 131 był jednym z ostatnich samochodów rajdowych z klasycznym układem napędowym (z przodu silnik i tylny napęd). Motor 2.0 z głowicą 16 zaworową, na mechanicznym wtrysku i bez zbędnych dodatków, tylne zawieszenie niezależne. Moc do masy i zwinności dawały możliwości na zdobycie Mistrzostwa Świata. 

be3fe8df38cbbbb516331013bda23c77.jpg

...i komu to przeszkadzało? Jak dla mnie brak obowiązku homologacyjnego w postaci konieczności wyprodukowania pewnej ilości wersji drogowej rajdówki zabił nie tylko rajdy ale pewną gałąź motoryzacyjną. Przestałem się interesowac współczesnym WRC jak FIA zmieniła przepisy tylko po to by VW z wymiarami Polo mógł się wpasować. Nie wiem kto na tym zyskał, ale na pewno nie my jako pasjonaci motoryzacji...dobrze, że ostatnio Toyota z Yarisem pokazała jak to się powinno robić. Warto zwrócić uwage jak długo po wprowadzeniu aut WRC taki Lancer wciąż w specu A-grupowym wygrywał. 

  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Neutrino33 napisał:

Jak dla mnie brak obowiązku homologacyjnego w postaci konieczności wyprodukowania pewnej ilości wersji drogowej rajdówki zabił nie tylko rajdy ale pewną gałąź motoryzacyjną. Przestałem się interesowac współczesnym WRC jak FIA zmieniła przepisy tylko po to by VW z wymiarami Polo mógł się wpasować. Nie wiem kto na tym zyskał, ale na pewno nie my jako pasjonaci motoryzacji...dobrze, że ostatnio Toyota z Yarisem pokazała jak to się powinno robić. Warto zwrócić uwage jak długo po wprowadzeniu aut WRC taki Lancer wciąż w specu A-grupowym wygrywał. 

 

To był wielki błąd. Oderwanie sportu od aut produkcyjnych spowodowało że... klamki i czasem reflektrory są takie same a reszta to wydumka. Nastąpił brak identyfikacji auta drogowego z samochodem wyczynowym. 

 

Powinni wrócić do tych zasad, sport ten miałby wtedy więcej sensu.

  • Super! 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Neutrino33 napisał:

...i komu to przeszkadzało? Jak dla mnie brak obowiązku homologacyjnego w postaci konieczności wyprodukowania pewnej ilości wersji drogowej rajdówki zabił nie tylko rajdy ale pewną gałąź motoryzacyjną. Przestałem się interesowac współczesnym WRC jak FIA zmieniła przepisy tylko po to by VW z wymiarami Polo mógł się wpasować. Nie wiem kto na tym zyskał, ale na pewno nie my jako pasjonaci motoryzacji...dobrze, że ostatnio Toyota z Yarisem pokazała jak to się powinno robić. Warto zwrócić uwage jak długo po wprowadzeniu aut WRC taki Lancer wciąż w specu A-grupowym wygrywał. 

Tu mozna troche polemizować ze to wygrywał Lancer czy Tomi. Nikt inny poza Tomim nie był w stanie osiągnąć tym autem sukcesów. Sorry Burns chyba raz Safari wygrał E4 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...