Skocz do zawartości

Historia rajdów, czyli wszystko co najlepsze!


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, chojny napisał:

Rolka na testach.... 

Rolka 7x przez dach po pieńkach ściętych drzew..

Rolka po krzakach... 

 

3 dzwony, w tym mega grube rolowania ale co tam, 8 miejsce na mecie rajdu... "Świnia ma jechać!!!"  :evil2:

 

 

 

 

 

W ten sam deseń 

 

 

 

 

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiamy o historii rajdów, ale brakuje głównego zamieszanego 1997 Rajd Polski:

Nie wiem jak na Was, ale na mnie robiło to wrażenie i wtedy właśnie postanowiłem, że kiedyś kupie sobie Subaru z silnikiem 2.0 Turbo.

jma_009.jpg

  • Super! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, mistrzostwo Europy z Wiślakiem i w ogóle to co Hołek robił wtedy tą Imprezą, to był początek fascynacji Subaru. Colin tez swoje dołożył.

Do żadnego auta wcześniej i później nie podchodziłem już tak emocjonalnie jak do GC8. Podobnie pewnie miała znaczna część Forumowiczów. Zresztą występy tych dwóch panów w Imprezie to chyba jest główne źródło sukcesu tego Forum i popularności Subaru 10-20 lat temu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie miłość do rajdów rozpoczęła się od książki Sobiesława Zasady Szybkość Bezpieczna i fascynacja dużym fiatem,który stał w stodole(takie były czasy)łoj matko kiedy to było?

Zresztą mam sentyment do tego samochodu okrutny.Sama miłość do Lancii pojawiła się od kiedy wycięty plakat z ówczesnej prasy powiesiłem sobie w garażu i o dziwo była to Delta z teamu ASTRA i barwacH GIESSE.Oczywiście później na zasadach rodzimego podwórka i sukcesów Colina miłość do Subaru,jak i zawsze moje niespełnione marzenie jakim jest Sierra Cosworth 4x4 zapewne dlatego że pamiętam Mariana Bublewicza w tej maszynie.

lancia giesse.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, irektob napisał:

U mnie miłość do rajdów rozpoczęła się od książki Sobiesława Zasady Szybkość Bezpieczna i fascynacja dużym fiatem,który stał w stodole(takie były czasy)łoj matko kiedy to było?

Zresztą mam sentyment do tego samochodu okrutny.Sama miłość do Lancii pojawiła się od kiedy wycięty plakat z ówczesnej prasy powiesiłem sobie w garażu i o dziwo była to Delta z teamu ASTRA i barwacH GIESSE.Oczywiście później na zasadach rodzimego podwórka i sukcesów Colina miłość do Subaru,jak i zawsze moje niespełnione marzenie jakim jest Sierra Cosworth 4x4 zapewne dlatego że pamiętam Mariana Bublewicza w tej maszynie.

 

Jak słyszę FORD to mam w głowie perturbacje forumowego kolegi Azraela z jego najszybszą nieruchomością w Polsce, czyli właśnie z Escortem Cosworthem. Chyba przez te wszystkie opowieści uprzedziłem się do FORDA strasznie. 

 

Lancia choć to FIAT jakoś tak bardziej do mnie przemawia a do tego ma tą niesamowitą charyzmę. Jak patrzysz na Integralkę to czujesz emocje. Jest piękna, lekka, zwinna, trochę wulgarna, nieprzyzwoita, dzika, arogancka. Jak jedzie to wiesz że jedzie królowa. Wiesz też, że w każdej chwili może być foch ale jak nie ma focha to... :evil2: 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w czym Legacy/Impreza i Evo były przełomowe względem np.Lancii, to to, że świetnie jeździły nie tylko fabryczne rajdówki, ale już seryjne auta czy Nki.

Pamiętam przez mgłę jakiś artykuł z "Motoru" gdzieś z początku lub połowy lat 90tych, gdzie nasz Forumowicz, p. Andrzej Koper testował chyba seryjne Legacy i nie mógł wyjść z zachwytu, jak dobrze i przyjaźnie się to prowadzi w porównaniu do seryjnej Delty.

Delty były piekielnie szybkie w swoim czasie ale chyba tylko Agrupy z fabryki i okołofabryki. Pozostałe, w tym Nki sprawiały mnóstwo problemów, choć charyzmatycznego wyglądu i charakteru nie można im odmówić.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Bosman napisał:

To w czym Legacy/Impreza i Evo były przełomowe względem np.Lancii, to to, że świetnie jeździły nie tylko fabryczne rajdówki, ale już seryjne auta czy Nki.

Pamiętam przez mgłę jakiś artykuł z "Motoru" gdzieś z początku lub połowy lat 90tych, gdzie nasz Forumowicz, p. Andrzej Koper testował chyba seryjne Legacy i nie mógł wyjść z zachwytu, jak dobrze i przyjaźnie się to prowadzi w porównaniu do seryjnej Delty.

Delty były piekielnie szybkie w swoim czasie ale chyba tylko Agrupy z fabryki i okołofabryki. Pozostałe, w tym Nki sprawiały mnóstwo problemów, choć charyzmatycznego wyglądu i charakteru nie można im odmówić.

 

 

 

Delta powstała w 1979 roku, mechanika się rozwijała, buda dzięki poszerzeniom zwiększała rozstaw kół ale Delta to stare auto. 

 

Impreza czy EVO to były nowoczesne konstrukcje, technika idzie do przodu. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, ManoLEE napisał:

Ford w połączeniu z Cosworthem to był ciekawy zestaw, bardzo dobre silniki:

23033c10d54f32c08b5223d3302bcedd.jpg

 

Fiat to tak naprawdę słynna jednostka Lamprediego, która napędzała rajdowe maszyny:

Lancia-Delta-Integrale-Engine.jpg

 

 

16V w Delcie to oczywiście jedna z wersji tego silnika, który powstał w roku 1966. Miał pojemności od 1,3 do 2,1, głowice 8 i 16 zaworowe, wersje wolnossące i turbo doładowane. ;)

 

Silnik z największą ilością sukcesów w rajdach. 

 

Piękna historia. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, chojny napisał:

 

Delta powstała w 1979 roku, mechanika się rozwijała, buda dzięki poszerzeniom zwiększała rozstaw kół ale Delta to stare auto. 

 

Impreza czy EVO to były nowoczesne konstrukcje, technika idzie do przodu. 

 

 

 

 

Legenda chodzi ze pewien japonski zespol w polowie lat 80 kupil pare Delt Integrale, rozebral je na czesci pierwsze i tak powstala Celica ST165 :) 

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2021 o 17:15, turdziGT napisał:

Polecam Radiostrade Noca Radia Kraków. Więcej podcastów na kanale.

 

 

Waldemar Doskocz byly kierowca i szpieg Leszka Kuzaja o Leszku:

 

Cyt.Z Leszkiem to było tak. Co było pisane to było jechane. Jak Leszek na prawdę zaczął  jechać szybko podchodził do mnie Andrzej Górski i mówił.  Waldi proszę cię, wiecej  syfów pisz więcej syfów...... 

:biglol:

 

Mistrz ośki. 

Za gnojka obstawiałem z kumplami trasy treningów, które prowadził młodym kierowcom na warmińskich szutrach.

No i miałem przyjemność być przewiezionym na prawym jego cywilnym GTkiem, wtedy to było wrażenie jakby Sokół Millenium startował w nadprzestrzeń :)

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Tommo napisał:

Fajny materiał się pokazał.

Świetny materiał.

To był baaaardzo bolesny rajd dla KH i olsztyńskich kibiców.

Z jednej strony KH był już chyba w nienajlepszych relacjach z Prodrive i to Subaru chyba też nie było takie jak dawniej, a w każdym razie przywieźli mu za krótką skrzynię i odcinało co chwilę.

Z drugiej strony śp. JK pokazał, że już Hołkowi w niczym nie ustępuje. Do tego miał zmotywowany zespół, a Focusa przed Kormoranem ustawiał niejaki Petter Solberg.

P.Janusz opowiadał potem, że strasznie dziwnie go ustawił, wysoko i miękko. Ale okazało się, że tak było skutecznie.

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Bosman napisał:

Do tego miał zmotywowany zespół, a Focusa przed Kormoranem ustawiał niejaki Petter Solberg.

P.Janusz opowiadał potem, że strasznie dziwnie go ustawił, wysoko i miękko. Ale okazało się, że tak było skutecznie.

 

 

W Polsce istnieje chyba kult betonowych zawiasów. Wystarczy spojrzeć na zagranicznych kierowców, którzy przywożą do nas swoje samochody i zawieszenia mają ustawione zdecydowanie bardziej miękko. 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, turdziGT napisał:

Legenda chodzi ze pewnie japonski zespol w polowie lat 80 kupil pare Delt integrale , rozebral je na czesci pierwsze i  tak powstala Celica ST165 :) 

To je dobre hahaha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, turdziGT napisał:

Legenda chodzi ze pewnie japonski zespol w polowie lat 80 kupil pare Delt integrale , rozebral je na czesci pierwsze i  tak powstala Celica ST165 :) 

Japończycy ogólnie  ześwirowali na punkcie delty pamiętam czas kiedy za używaną  evo można było wyjechać nowym  lancerem evo.

6 godzin temu, Bosman napisał:

To w czym Legacy/Impreza i Evo były przełomowe względem np.Lancii, to to, że świetnie jeździły nie tylko fabryczne rajdówki, ale już seryjne auta czy Nki.

Pamiętam przez mgłę jakiś artykuł z "Motoru" gdzieś z początku lub połowy lat 90tych, gdzie nasz Forumowicz, p. Andrzej Koper testował chyba seryjne Legacy i nie mógł wyjść z zachwytu, jak dobrze i przyjaźnie się to prowadzi w porównaniu do seryjnej Delty.

Delty były piekielnie szybkie w swoim czasie ale chyba tylko Agrupy z fabryki i okołofabryki. Pozostałe, w tym Nki sprawiały mnóstwo problemów, choć charyzmatycznego wyglądu i charakteru nie można im odmówić.

 

 

No nie można porównywać rajdowych wersji do drogowych(ostatnio widziałem skrzynie biegów abartha do delty  za 16tys €)kiedyś w Top Gear widzialem porównanie evo 9 z rajdowym audi quatrro i niestety audi miało gorsze czasy a evo było seryjne,mnie osobiście deltą jeździ się świetnie zupełnie inaczej jak imprezą,impreza sti jest łagodniejsza od Delty.Delta to taki troche gokart,to inny wymiar jeżdżenia.Choć Kuzaj miał przyjemność prowadzenia rajdowej delty i z tego co pamiętam nie był zachwycony jak i nie bardzo mu to szło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, irektob napisał:

Japończycy ogólnie  ześwirowali na punkcie delty pamiętam czas kiedy za używaną  evo można było wyjechać nowym  lancerem evo.


 

A teraz za dobre EVO możesz kupić kilka Lancerow EVO ;) 

 

Za Integrale bez EVO tez kupisz EVO ;) 

 

Zobacz co się dzieje z cenami Imprez TypeR. Delty pójdą jeszcze bardziej do góry. To samo Cosworthy, czy inne auta sportowe, na bazie których były budowane auta rajdowe. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chojny napisał:


 

A teraz za dobre EVO możesz kupić kilka Lancerow EVO ;) 

 

Za Integrale bez EVO tez kupisz EVO ;) 

 

Zobacz co się dzieje z cenami Imprez TypeR. Delty pójdą jeszcze bardziej do góry. To samo Cosworthy, czy inne auta sportowe, na bazie których były budowane auta rajdowe. 

To juz sie stało chociaz u mnie mozna jeszcze kupic EVO 6 w przyzwoitych pieniądzach ale to ostatni moment chyba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...