Skocz do zawartości

Historia rajdów, czyli wszystko co najlepsze!


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

Hehe, mistrzowskie klimaty.

W Niemczech jak zwykle doktorów jak mrowków i do wszystkiego naukowe podejście. W 18.00 widać że nawet do pilotowania w rajdzie (a zwłaszcza zagranicznym ) doktorat jest wymagany. W końcu pilot to "umysłowy".

A to co się dzieje później od 18.50, każe zadać pytanie czy regulamin nakazywał zawodnikom wymontować z pojazdów amortyzatory, hehe

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FB_IMG_1619647305195.thumb.jpg.577f30f94804345c64adf6b04e149573.jpg

 

“For pure speed from the start of a rally, he and Colin are the fastest. The way Tommi wins rallies is not to be on the pace throughout the event, but blindingly quick on two or three stages. It’s very similar to the way Colin would do it, too.” - Richard Burns on team-mate Tommi Mäkinen in 1998 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, chojny said:

Niestety fejk ale wyglada doskonale. 

111E4C6F-FF2A-4B84-90B5-52D01E4F5430.jpeg

Lubię sobie potestować samochody...w Gran Turismo na PS3. Kiedyś jeździłem sobie 3 fajnymi kombi AWD. Nissan Stagea 2.5 RS, Subaru Legacy H6 i właśnie Legnum VR4 (choć ten jest chyba wcześniejszą generacją). Legnum okazał się byc najprzyjemniej prowadzącym się pojazdem z tych trzech. Wykazywał fajną nadsterowność dziecinnie prostą do opanowania i dającą przyjemność z jazdy. Legacy niestety najbardziej podsterowne z całej trójki. Taka dygresja OFF Topic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszyscy wiedzą, że Subaru testowało łopatki do zmiany biegów już w Imprezie A-grupowej w 1993 roku. Co ciekawe była to kłowa skrzynia, a po naciśnięciu łopatki (kciukiem) dźwignia zmieniała położenie w normalnym układzie H. Kierowcom to nie przypadło do gustu i zrezygnowano z tego rozwiązania.

 

tu to widać od 12:58

https://youtu.be/mSnaI13JtfU

A8004A85-82B6-449D-AE37-3FD99715A34D.jpeg

B177DF43-A829-4494-874E-2507B893BD67.jpeg

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.05.2021 o 11:54, Premo napisał:

Nie wszyscy wiedzą, że Subaru testowało łopatki do zmiany biegów już w Imprezie A-grupowej w 1993 roku.

 

 

Subaru testowało łopatki już w Legacy.  ;) 

 

Colin nie był z tego zadowolony a i system czasem zawodził. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.05.2021 o 08:12, chojny napisał:

 

 

Subaru testowało łopatki już w Legacy.  ;) 

 

Colin nie był z tego zadowolony a i system czasem zawodził. 

Dokładnie tak mnie sie cos wydawało ze w Legacy juz były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Neutrino33 napisał:

Yhy..Levin. Co ciekawe w Irlandii po dziś dzień smigają takimi po odcinkach, do tego mnóstwo dobrze zdłubanych Escortów RWD.

W PL tez byl czas kiedy byly popularne. AE86 jedzil Gieruszczak , Kulig , Kulej . Moj ojciec tez mial pande a ja sie tym uczylem jezdzic nie majac prawka. Eh to byly czasy.

 

 

 

Edytowane przez turdziGT
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalonia 1995:

  • świetna jazda Kankkunena na asfalcie
  • wykluczenie Toyoty (zwężka)
  • team orders w Subaru
  • Subaru na miejscach 1-2-3 (Sainz - McRae - Liatti)

 

Po latach okazało się, że gdyby Colin nie oddał zwycięstwa - nie pojechałby w RAC 1995, gdzie wyjął tytuł

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minutes ago, edgar said:

Katalonia 1995:

  • świetna jazda Kankkunena na asfalcie
  • wykluczenie Toyoty (zwężka)
  • team orders w Subaru
  • Subaru na miejscach 1-2-3 (Sainz - McRae - Liatti)

 

Po latach okazało się, że gdyby Colin nie oddał zwycięstwa - nie pojechałby w RAC 1995, gdzie wyjął tytuł

 

 

Często tak jest żeby wygrać trzeba najpierw przegrać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziennie prawie 200 km oesowych. Tyle co teraz czy rajd. A najlepsze było to ze w poniedziałek szło sie do salonu Toyoty , Subaru , Forda czy Mitsubishi i mozna było kupic dokładnie takie samo auto jakim oni jechali. Eh to były czasy. 

BTW TTE to troche przekombinowali z ta zwezka. Jak by dodali delikatnie z 20-30KM to by pewnie uszło. Przeciec tu gołym okiem widac ze te Celicy ida jak wściekłe zwłaszcza z ciasnych nawrotów.

Pieknynmaterial o pięknych czasach.

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, turdziGT said:

Dziennie prawie 200 km oesowych. Tyle co teraz czy rajd. A najlepsze było to ze w poniedziałek szło sie do salonu Toyoty , Subaru , Forda czy Mitsubishi i mozna było kupic dokładnie takie samo auto jakim oni jechali. Eh to były czasy. 

BTW TTE to troche przekombinowali z ta zwezka. Jak by dodali delikatnie z 20-30KM to by pewnie uszło. Przeciec tu gołym okiem widac ze te Celicy ida jak wściekłe zwłaszcza z ciasnych nawrotów.

Pieknynmaterial o pięknych czasach.

Właśnie...A-grupa...wprowadzenie WRC to był początek końca motoryzacji dla kibiców. Kiedyś jak chciałeś miec silnego czterołapa w rajdach to trzeba było cos takiego najpierw stworzyć dla ludzi :) . Teraz Toyota swoim Yarisem daje posmak tego co było kiedyś.

Teraz w pewnym momencie tak sobie pofolgowali z tymi przepisami, że pozmieniali je tak by Szmelcwagen z tym pierdzikółkiem Polo mógł się "shomologować" ...to potem Fiesta i Yaris.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta WRC są spoko, wystarczy wprowadzić przepis o limicie aut produkcyjnych zbliżonych konstrukcyjnie do tych rajdowych 100,200,300 sztuk, w zależności ile fabryki są w stanie wyprodukować, trudno zrobić przepisy których nikt nie będzie w stanie udźwignąć. Toyota pokazała, że można w tym kierunku iść, najgorsze by było likwidacja WRC i witajcie słabsze auta, tak jak zrobili z B grupą, a wystarczyło wprowadzić przepis ze zwężką... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, turdziGT napisał:

 

BTW TTE to troche przekombinowali z ta zwezka. Jak by dodali delikatnie z 20-30KM to by pewnie uszło. Przeciec tu gołym okiem widac ze te Celicy ida jak wściekłe zwłaszcza z ciasnych nawrotów.

Pieknynmaterial o pięknych czasach.

Kiedyś ze znajomymi poruszalismy ten temat i do tego samego wniosku doszliśmy, toyota sama sobie w kolano strzeliła, wiadomo było, że prędzej czy później inne teamy zauważą nieproporcjonalną różnicę w mocy. Generalnie system genialny, powinni dostać za to dodatkową nagrodę, z tym, że przysłowie: "Nie chochlą, a łyżką " ich pokonało:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ManoLEE napisał:

Auta WRC są spoko, wystarczy wprowadzić przepis o limicie aut produkcyjnych zbliżonych konstrukcyjnie do tych rajdowych 100,200,300 sztuk, w zależności ile fabryki są w stanie wyprodukować, trudno zrobić przepisy których nikt nie będzie w stanie udźwignąć. Toyota pokazała, że można w tym kierunku iść, najgorsze by było likwidacja WRC i witajcie słabsze auta, tak jak zrobili z B grupą, a wystarczyło wprowadzić przepis ze zwężką... 

Z B grupa to nie tylko rozchodzilo sie o moc. Te samochody byly po prostu bardzo niebezpieczne. W wielu z nich kierowca i pilot doslownie siedzieli na baku paliwa a konstrukcja nie wytzymywala mocnych uderzen. 

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...