Skocz do zawartości

ABS przy prawie każdym hamowaniu


Efti

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu ABS w moim wagonie działa jak chce, a mnie powoli kończą się pomysły na rozwiązanie problemu.
Objawy są takie, że uruchamia się prawie przy każdym hamowaniu, niezależnie od warunków. Potrafi zadziałać nawet przy hamowaniu podczas przetaczania auta po suchym parkingu z prędkością 5 km/h. Jego działaniu towarzyszy taki głośny, wydawany cyklicznie dźwięk jakby brzęczenie, najbardziej donośny przy samym zatrzymaniu. Nie wiem czy to typowy dźwięk dla agregatów ABS w tych Imprezach, czy może wskazuje na jego uszkodzenie.

Na komputerze nie pojawiają się żadne błędy z układu ABS. Ostatni był jakieś dwa lata temu kiedy przy czyszczeniu zacisków z tyłu uszkodziłem przewód od czujnika, połatałem ten przewód i błąd już się nie pojawiał. Ostatnio pomyślałem, że być może mimo braku błędów czujnik jest uszkodzony lub naprawiany przewód ma jakiś wpływ na działanie układu i wymieniłem cały czujnik z przewodem. Nie pomogło.
Zaglądałem do koronek przy piastach, są całe, nie odkształcone. Na jednej jest ledwo widoczne pęknięcie, rysa, ale kształt i kompletność "uzębienia" bez zmian.
 

Teraz jeżdżę z wyjętym bezpiecznikiem a do przejrzenia został chyba tylko już sam sterownik/agregat? Da się go jakoś zdiagnozować, czy po prostu szukać czegoś na podmianę?
Może ktoś na forum miał podobne objawy w swoim Subaru?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Efti napisał:

Nie, a da się to zrobić przy pomocy zwykłego ELM327 czy trzeba mieć poważniejszy sprzęt?

nie da się, trzeba mieć sprzęt który działa z subarowskim ABS ( bardzo mało tego na rynku jest ) lub mieć sprytnego elektryka któremu się chce i ma wiedzę , bo można to również oscyloskopem zbadać. Jak sobie nie poradzisz to zapraszam :) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klon Delphi nie działa z ABS w Legacy IV oraz OBKIII.(pomimo że w jego specyfikacji była podana obsługa tego modułu)

I nie wiem co działa a jest dostępna w rozsądnych pieniądzach do użytku prywatnego/hobbystycznego (niekomercyjnego)

 

Jest kilka sterowników które teoretycznie to obsługują ale pojawia się pewien problem.

Pytałem o kilka sterowników które teoretycznie to obsługują i otrzymywałem nie satysfakcjonujące odpowiedzi (tutaj jest specyfikacja ma działać a jak nie będzie działać to... i tak kupiłem sterownik z oprogramowaniem które ma duże możliwości a w przyszłości może będzie działać)

 

Oscyloskopem będzie to pracochłonny proces.. w mnie w AUDI była pęknięta koronka od ABSu i ABS był bardziej agresywny oraz samochód wchodząc energicznie w zakręty tracił moc(reagowała kontrola trakcji)

 

Czujnik jeśli uszkadza się od korozji zostaje zmiażdżony w zwrotnicy to traci przewodnictwo elektryczne. 

Jeśli kupowałeś czujnik w zamienniku to sprawdź sobie wysokość osadzenia jeśli problem będzie na tym samym kole (być może trzeba obudowę podszlifować i wepchnąć czujnik głębiej o 1mm)

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi.
Spróbuję jeszcze u lokalnego elektromagika zapytać, może dysponuje odpowiednim sprzętem. Umiejętności mu nie brakuje, różne cuda wyczyniał, ale gość jest niestety z tych trudnych we współpracy ;).
Ew. na chybił trafił spróbuję jeszcze podmienić cały agregat ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...