damiano16 Opublikowano 14 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2021 Cześć! Mam problem z hamulcem w imprezie 99r. Tarcze 294mm przod 4tlok. Gdy są całkiem zimne hamulce skuteczność hamulca jest slaba ale jakas jest, gdy już zahamuje i później przez całą drogę jak jadę hamulec jest o wiele słabszy niż za pierwszym razem gdy hamowałem. Zblokować koła to niemalże niemożliwe, trzeba bardzo mocno docisnąć pedał zapierajac się o kierownice. W Legacy cięższym od imprezy i mniejsze hamulce a zblokowanie hamulca bylo żadnym wyczynem. Trochę docisnąć i od razu abs dzialal. W imprezie mam wrażenie że zamiast klocków są drewna wsadzone. Twardy jest niesamowicie hamulec. Odczucie jak w zwykłym aucie ale im mocniej dociskam to nic się praktycznie nie dzieje. Możliwe że tak słabej jakości są klocki? Jak kupiłem auto były wymienione przod tyl ale nie wiem na jakie. Dodam ze tyl hamuje bardzo dobrze, lekko zaciagne ręczny i od razu czuje jak łapie tył. Klocki raczej luźno chodzą w zacisku bo jak ruszę auto minimalnie to toczy się bardzo luźno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 14 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2021 2 godziny temu, damiano16 napisał: Zblokować koła to niemalże niemożliwe, trzeba bardzo mocno docisnąć pedał zapierajac się o kierownice. wspomaganie hamulca działa? 2 godziny temu, damiano16 napisał: Dodam ze tyl hamuje bardzo dobrze, lekko zaciagne ręczny i od razu czuje jak łapie tył. na tyle masz bębny czy tarczo bębny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 14 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2021 Też stawiam na serwo hamulcowe, że jest uszkodzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tutek Opublikowano 14 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2021 Zaciski sprawne? Może tłoki stoją dęba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiano16 Opublikowano 14 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2021 Jak sprawdzić serwo? Z tyłu mam tarcze coś koło 266mm chyba. Takie jak w seri były gc8/gf8 ale niewentylowane. Zaciskow nie rozbierałem jeszcze z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 14 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2021 Tu jest instrukcja, ale bez manometrów raczej nie ma co podchodzić. Choć jest jeden test bez ich użycia. Brakes.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 14 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2021 22 minuty temu, damiano16 napisał: Z tyłu mam tarcze coś koło 266mm chyba 13 godzin temu, damiano16 napisał: Dodam ze tyl hamuje bardzo dobrze, lekko zaciagne ręczny i od razu czuje jak łapie tył. ręczny jest realizowany przez hamulec bębnowy i nie ma nic wspólnego z pracą tylnego zacisku. Na wyłączonym silniku, pedał hamulca jest tak samo twardy jak w momencie kiedy silnik pracuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiano16 Opublikowano 14 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2021 Cały czas jest bardzo twardy i max gdzieś do połowy mogę go wcisnąć. Dzięki za pdf ale nie mam manometru :/ jakieś podstawowe klucze tak ale nic więcej:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 14 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2021 (edytowane) 7 minut temu, damiano16 napisał: Cały czas jest bardzo twardy i max gdzieś do połowy mogę go wcisnąć. Dzięki za pdf ale nie mam manometru :/ jakieś podstawowe klucze tak ale nic więcej:/ Musisz znaleźć warsztat który Ci to sprawdzi. W ASO powinni mieć. Gdy trzymasz hamulec, i odpalisz silnik to pedał leci w dół? Jeszcze można sprawdzić serwo pompką podciśnieniową. Podpinasz ja zamiast podciśnienia z kolektora, budujesz jakieś tam podciśnienie. Powinno względnie stać w miejscu, ale nie lecieć od razu w dół. Edytowane 14 Stycznia 2021 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiano16 Opublikowano 14 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2021 Dzięki takiej odpowiedzi oczekiwałem. Genialny pomysł. Sprawdzę pierwsze z odpaleniem na hamulcu a jak wymyślę jak zrobić podciśnienie to tez sprawdzę. Ciśnienie było by łatwo sprawdzić. Pompka nożna plus przejscowka do serwa i da rade. Ale podciśnienie to gdzieś na warsztacie musze. Dziękuję za pomysł:) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiano16 Opublikowano 15 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 Sprawdziłem na zimnym silniku i pedal hamulca wpada w podłogę przy odpaleniu jak w każdym innym aucie. Przejechałem kawałek i auto zostawiłem na godzinę czasu i spróbowałem jeszcze raz. Pedal niemalże się nie ruszyl przy ponownym odpaleniu, może tak z pol cm wpadł jakby od niechcenia. Także mam wątpliwości ale jutro sprawdzę w accordzie chodz myślę że tam raz po raz schodzi niżej. Ale dam znać jutro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiano16 Opublikowano 16 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2021 Sprawdziłem na zimnym silniku i pedal hamulca wpada w podłogę przy odpaleniu jak w każdym innym aucie. Przejechałem kawałek i auto zostawiłem na godzinę czasu i spróbowałem jeszcze raz. Pedal niemalże się nie ruszyl przy ponownym odpaleniu, może tak z pol cm wpadł jakby od niechcenia. Także mam wątpliwości ale jutro sprawdzę w accordzie chodz myślę że tam raz po raz schodzi niżej. Ale dam znać jutro. Edit Sprawdziłem w accordzie i za każdym razem pedal po odpaleniu schodzi znacznie w dół. W subaru za pierwszym razem schodzi, auto postoi z godzinę nie ruszane a potem tak z pół centa pedal opada jak odpalę, można powiedzieć że praktycznie wcale. Muszę się bardziej zakręcić koło tego tematu bo mam wątpliwości co do serwa właśnie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2021 skoro przy uruchomieniu pedał ci wpada to serwo masz ok, ale po jakimś czasie już nie działa to zaworek już nie jest w pełni sprawny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiano16 Opublikowano 16 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2021 Czyli to może być problemem? Ten zaworek który idzie z serwa do ssącego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiano16 Opublikowano 17 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2021 Slychac tez syczenie ciągle z auta niezależnie czy zagrzany czy nie. Ale zanim było je słychać hamulec dzialal tak samo. Nie mogę tego zlokalizować spod maski bo tylko z kabiny słychać:/ nie wiem czy to może mieć związek z hamulcem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 17 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2021 Wszelkie teraz pyta ka rozwiąże Ci test z pompką podciśnieniową. Zobaczysz czy jak "nabijesz" podciśnienia to będzie uciekać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiano16 Opublikowano 17 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2021 Ok tak zrobię. Dziękuję:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się