Skocz do zawartości

jak działają napędy Forester 2009 us automat i czy ktoś robił 4EAT Środkowa blokada mechanizmu różnicowego


Darcio

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, coocer napisał:

W poprzedniej wersji ale pewnie jest to samo na biegu 1 i 2 masz praktycznie pełne spięcie centralnego dyfra.
Gdzieś na us forum było to mierzone.



Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
 


Tam nie ma żadnego dyfra. Napęd na tył w 4EAT jest przekazywany przez sprzęgło wielopłytkowe. Napęd na przód przekazywany jest przez koła zębate i wał do przekładni głównej, a tył jak na schemacie. Nie ma centralnego mechanizmu różnicowego jak w MT. Moment 60:40, wartosć może się zmieniać ale bardziej w kierunku przedniej osi. Nigdy to nie będzie 50:50, a częściej 70:30.

4at.jpg

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tam nie ma żadnego dyfra. Napęd na tył w 4EAT jest przekazywany przez sprzęgło wielopłytkowe. Napęd na przód przekazywany jest przez koła zębate i wał do przekładni głównej, a tył jak na schemacie. Nie ma centralnego mechanizmu różnicowego jak w MT. Moment 60:40, wartosć może się zmieniać ale bardziej w kierunku przedniej osi. Nigdy to nie będzie 50:50, a częściej 70:30.
4at.jpg.852281bfc3f5785c35a9974e6c9f701d.jpg
Ok, Centralny mechanizm różnicowy w postaci wielopłytkowego sprzęgła przenoszącego moment napędowy czyli dyfer :). Jak zwał tak zwał :).


moc spięcia można regulować za pomocą tego przycisku, który służy wymuszenia jakiegoś tam napięcia, co steruje zaworem który zwiększa ciśnienie w co za tym idzie spięcie dyfra :). Pewnie w szczegółach coś jeszcze jest po drodze ale tak to było opisywane.

Wg jednego z forum us napięcie podane na ten sam obwód przy biegach 1 i 2 jest podobne do tego z przycisku chociaż mniejsze, więc być może spięcie przyciskiem jest mocniejsze ale ja jednak zostawiłem standard.

U mnie większym problemem jest wykrzyż dlatego myślę o blokadzie tylnego dyfra.
Być może ESP jest w stanie to ogarnąć :).

Przy okazji, na biegu 2 (przynajmniej w SG) auto inaczej reaguje na gaz - spokojniej dobre na śnieg albo błoto.




Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok  czy kto z was już to robił
Tak, ja default_smile.png

Generalnie wygląda to tak. Jeśli zawór nie ma napięcia to spina napęd w pełni, czyli robi 50/50.
Jeśli ma pełne to rozpina (ok 10-11V). Przycisk, a właściwie przełącznik, odłącza zasilanie zaworu, dopina sztuczne obciążenie. W postaci rezystorów mocy. Można to robić w czasie pracy skrzyni. TCU nie zauważy tego. Natomiast jak się odłączy zawór i nie podopnie obciążenia to wywala błąd. Jest na tą operację ok 1s, może ciut więcej. Zwykły kołoyskowy przełącznik wystarczy. Nie potrzeba przekaźnika.
Mam to odpięte, bo nie używałem a potrzebowałem miejsce na przycisk. A zrobiłem to bo diagnozowałem swego czasu właśnie napęd. Skrzynia nie przekazywała napędu na wał.
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...