Darcio 1 Posted January 13 Share Posted January 13 https://awdadventure.com/blogs/news/4eat-subaru-center-diff-lock Trochę jeżdżę w terenie i chcę zrozumieć jak działają napędy a i może usprawnić je Link to post Share on other sites
coocer 663 Posted January 13 Share Posted January 13 W poprzedniej wersji ale pewnie jest to samo na biegu 1 i 2 masz praktycznie pełne spięcie centralnego dyfra. Gdzieś na us forum było to mierzone. Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Link to post Share on other sites
coocer 663 Posted January 13 Share Posted January 13 Jak chcesz usprawnić to można myśleć o tylnej automatycznej blokadzie dyfra od wujka sama albo za 1/3 ceny od wujka Putina Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Link to post Share on other sites
Darcio 1 Posted January 13 Author Share Posted January 13 Masz dojcie do wujka Putina i który model polecasz Link to post Share on other sites
ir3n3usz 30 Posted January 13 Share Posted January 13 (edited) 3 godziny temu, coocer napisał: W poprzedniej wersji ale pewnie jest to samo na biegu 1 i 2 masz praktycznie pełne spięcie centralnego dyfra. Gdzieś na us forum było to mierzone. Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Tam nie ma żadnego dyfra. Napęd na tył w 4EAT jest przekazywany przez sprzęgło wielopłytkowe. Napęd na przód przekazywany jest przez koła zębate i wał do przekładni głównej, a tył jak na schemacie. Nie ma centralnego mechanizmu różnicowego jak w MT. Moment 60:40, wartosć może się zmieniać ale bardziej w kierunku przedniej osi. Nigdy to nie będzie 50:50, a częściej 70:30. Edited January 13 by ir3n3usz Link to post Share on other sites
Darcio 1 Posted January 13 Author Share Posted January 13 (edited) https://awdadventure.com/blogs/news/4eat-subaru-center-diff-lock Czy to ma sens u mnie Edited January 13 by Darcio Link to post Share on other sites
ewemarkam 935 Posted January 13 Share Posted January 13 Ma, ale musisz pamiętać o wyłączaniu tego jak wjedziesz na asfalt. Link to post Share on other sites
Darcio 1 Posted January 13 Author Share Posted January 13 ok czy kto z was już to robił Link to post Share on other sites
coocer 663 Posted January 13 Share Posted January 13 Tam nie ma żadnego dyfra. Napęd na tył w 4EAT jest przekazywany przez sprzęgło wielopłytkowe. Napęd na przód przekazywany jest przez koła zębate i wał do przekładni głównej, a tył jak na schemacie. Nie ma centralnego mechanizmu różnicowego jak w MT. Moment 60:40, wartosć może się zmieniać ale bardziej w kierunku przedniej osi. Nigdy to nie będzie 50:50, a częściej 70:30.Ok, Centralny mechanizm różnicowy w postaci wielopłytkowego sprzęgła przenoszącego moment napędowy czyli dyfer . Jak zwał tak zwał . moc spięcia można regulować za pomocą tego przycisku, który służy wymuszenia jakiegoś tam napięcia, co steruje zaworem który zwiększa ciśnienie w co za tym idzie spięcie dyfra . Pewnie w szczegółach coś jeszcze jest po drodze ale tak to było opisywane. Wg jednego z forum us napięcie podane na ten sam obwód przy biegach 1 i 2 jest podobne do tego z przycisku chociaż mniejsze, więc być może spięcie przyciskiem jest mocniejsze ale ja jednak zostawiłem standard.U mnie większym problemem jest wykrzyż dlatego myślę o blokadzie tylnego dyfra. Być może ESP jest w stanie to ogarnąć . Przy okazji, na biegu 2 (przynajmniej w SG) auto inaczej reaguje na gaz - spokojniej dobre na śnieg albo błoto. Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Link to post Share on other sites
ewemarkam 935 Posted January 13 Share Posted January 13 ok czy kto z was już to robiłTak, ja Generalnie wygląda to tak. Jeśli zawór nie ma napięcia to spina napęd w pełni, czyli robi 50/50.Jeśli ma pełne to rozpina (ok 10-11V). Przycisk, a właściwie przełącznik, odłącza zasilanie zaworu, dopina sztuczne obciążenie. W postaci rezystorów mocy. Można to robić w czasie pracy skrzyni. TCU nie zauważy tego. Natomiast jak się odłączy zawór i nie podopnie obciążenia to wywala błąd. Jest na tą operację ok 1s, może ciut więcej. Zwykły kołoyskowy przełącznik wystarczy. Nie potrzeba przekaźnika. Mam to odpięte, bo nie używałem a potrzebowałem miejsce na przycisk. A zrobiłem to bo diagnozowałem swego czasu właśnie napęd. Skrzynia nie przekazywała napędu na wał. 1 1 Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now