Darcio Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 https://awdadventure.com/blogs/news/4eat-subaru-center-diff-lock Trochę jeżdżę w terenie i chcę zrozumieć jak działają napędy a i może usprawnić je Link to comment Share on other sites More sharing options...
coocer Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 W poprzedniej wersji ale pewnie jest to samo na biegu 1 i 2 masz praktycznie pełne spięcie centralnego dyfra. Gdzieś na us forum było to mierzone. Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
coocer Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 Jak chcesz usprawnić to można myśleć o tylnej automatycznej blokadzie dyfra od wujka sama albo za 1/3 ceny od wujka Putina Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darcio Posted January 13, 2021 Author Share Posted January 13, 2021 Masz dojcie do wujka Putina i który model polecasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 (edited) 3 godziny temu, coocer napisał: W poprzedniej wersji ale pewnie jest to samo na biegu 1 i 2 masz praktycznie pełne spięcie centralnego dyfra. Gdzieś na us forum było to mierzone. Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Tam nie ma żadnego dyfra. Napęd na tył w 4EAT jest przekazywany przez sprzęgło wielopłytkowe. Napęd na przód przekazywany jest przez koła zębate i wał do przekładni głównej, a tył jak na schemacie. Nie ma centralnego mechanizmu różnicowego jak w MT. Moment 60:40, wartosć może się zmieniać ale bardziej w kierunku przedniej osi. Nigdy to nie będzie 50:50, a częściej 70:30. Edited January 13, 2021 by ir3n3usz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darcio Posted January 13, 2021 Author Share Posted January 13, 2021 (edited) https://awdadventure.com/blogs/news/4eat-subaru-center-diff-lock Czy to ma sens u mnie Edited January 13, 2021 by Darcio Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 Ma, ale musisz pamiętać o wyłączaniu tego jak wjedziesz na asfalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darcio Posted January 13, 2021 Author Share Posted January 13, 2021 ok czy kto z was już to robił Link to comment Share on other sites More sharing options...
coocer Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 Tam nie ma żadnego dyfra. Napęd na tył w 4EAT jest przekazywany przez sprzęgło wielopłytkowe. Napęd na przód przekazywany jest przez koła zębate i wał do przekładni głównej, a tył jak na schemacie. Nie ma centralnego mechanizmu różnicowego jak w MT. Moment 60:40, wartosć może się zmieniać ale bardziej w kierunku przedniej osi. Nigdy to nie będzie 50:50, a częściej 70:30.Ok, Centralny mechanizm różnicowy w postaci wielopłytkowego sprzęgła przenoszącego moment napędowy czyli dyfer . Jak zwał tak zwał . moc spięcia można regulować za pomocą tego przycisku, który służy wymuszenia jakiegoś tam napięcia, co steruje zaworem który zwiększa ciśnienie w co za tym idzie spięcie dyfra . Pewnie w szczegółach coś jeszcze jest po drodze ale tak to było opisywane. Wg jednego z forum us napięcie podane na ten sam obwód przy biegach 1 i 2 jest podobne do tego z przycisku chociaż mniejsze, więc być może spięcie przyciskiem jest mocniejsze ale ja jednak zostawiłem standard.U mnie większym problemem jest wykrzyż dlatego myślę o blokadzie tylnego dyfra. Być może ESP jest w stanie to ogarnąć . Przy okazji, na biegu 2 (przynajmniej w SG) auto inaczej reaguje na gaz - spokojniej dobre na śnieg albo błoto. Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 ok czy kto z was już to robiłTak, ja Generalnie wygląda to tak. Jeśli zawór nie ma napięcia to spina napęd w pełni, czyli robi 50/50.Jeśli ma pełne to rozpina (ok 10-11V). Przycisk, a właściwie przełącznik, odłącza zasilanie zaworu, dopina sztuczne obciążenie. W postaci rezystorów mocy. Można to robić w czasie pracy skrzyni. TCU nie zauważy tego. Natomiast jak się odłączy zawór i nie podopnie obciążenia to wywala błąd. Jest na tą operację ok 1s, może ciut więcej. Zwykły kołoyskowy przełącznik wystarczy. Nie potrzeba przekaźnika. Mam to odpięte, bo nie używałem a potrzebowałem miejsce na przycisk. A zrobiłem to bo diagnozowałem swego czasu właśnie napęd. Skrzynia nie przekazywała napędu na wał. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now