czekker Opublikowano 18 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2021 W dniu 16.01.2021 o 16:52, sartek napisał: Zaparkowałem na jedynym wolnym miejscu, którego nikt nie chciał zająć. Było dość mocno pochylone w dół, co nie do końa widać na zdjęciu. Na letnich, podziwiam optymizm Zainwestuj po prostu w całoroczne - w większości przypadków (zwłaszcza w mieście) dają radę.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czekker Opublikowano 18 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2021 (edytowane) W dniu 13.01.2021 o 14:50, sartek napisał: Ale wrócę do tego VDC. Że działa i że jest przydatne, to wiem. Zastanawiam się, w jakich sytuacjach może ono przeszkadzać. Chyba z jakiegoś powodu w późniejszych modelach dodali możliwość jego odłączenia z przycisku. Poniższe dotyczy wprawdzie poliftowych EUDM, ale warto poczytać: https://www.subaru.pl/archiwum/oferta/pdf/qrg/legacy-outback.pdf Edytowane 18 Stycznia 2021 przez czekker 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 18 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2021 26 minut temu, czekker napisał: Zainwestuj po prostu w całoroczne - w większości przypadków (zwłaszcza w mieście) dają radę.. Kupię zimowe, subaru ma mnie docelowo wozić w góry na narty, więc wolę zimowe. Po prostu obawiam się, że w tym roku będą się jedynie starzeć, a jeszcze potem zapłacę za ich przechowanie, choć na nich nie pojeżdżę. Do stania w korkach w mieście mam samochód, który pali w tych korkach dwa razy mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 18 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2021 36 minut temu, czekker napisał: Na letnich, podziwiam optymizm Ludzi było tyle, że miałem pewność, że nie będę musiał iść po traktor Ostatecznie wypchnęła mnie jedna uczynna osoba. Tak naprawdę nie brakowało dużo, żeby auto wyjechało samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buc niskopienny Opublikowano 18 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2021 3 godziny temu, sartek napisał: Ludzi było tyle, że miałem pewność, że nie będę musiał iść po traktor Ostatecznie wypchnęła mnie jedna uczynna osoba. Tak naprawdę nie brakowało dużo, żeby auto wyjechało samo. A znalazło się tam metodą teleportacji czy musiałeś zrobić parę km na letnich? Nawet jak się toczysz na takich kapciach nie ma mowy o skręcaniu czy hamowaniu. Cokolwiek się stanie jesteś w czarnej d... Warto ryzykować? Przy okazji uświadomiłeś kilka osób że subaru to kupa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 18 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2021 Wstyd! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 16 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 Mała aktualizacja: Jako że zima jednak przyszła, Outback dostał zimowe Nokiany i śmiga na nich jak dzik. Kilka razy miałem okazję pobawić sie autem na śniegu i stwierdzić, że VDC w tych zabawach nie przeszkadza. Zacząłem się nawet zastanawiać, czy może coś z nim jest nie tak. Poszperałem na amerykańskich forach i okazuje się, że w wersjach na rynek USA z silnikiem 2.5 i 4EAT VDC był dostępny tylko w wersji LL Bean i wówczas też tylko jako wyposażenie opcjonalne. Moje auto po prostu nigdy VDC nie miało. Przynajmniej nie muszę się stresować, że system nie da mi podjechać pod górę po śniegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Game Opublikowano 19 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2021 A skąd wiesz jaka masz wersje?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 19 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2021 8 minut temu, Game napisał: A skąd wiesz jaka masz wersje? Wpisuję w Google VIN i wyskakuje mi, że 2.5i Limited. Coś mylę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2021 Nie chce zakładać nowego tematu Trafiłem w sieci na film: Facet wkłada do 4EAT z MPT dupkę skrzyni z VTD? Tylko tyle wystarczy zrobic? Na to wygląda że tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 23 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2021 I co? I już? A soft sterujący skrzynią? Ona chyba ma jakieś oprogramowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2021 (edytowane) Zastanawiam sie, ale z komentarzy pod filmem wynika że po prostu tak. Pare filmów z forkami z VTD jest w hameryce. Ale z przebudowy to trafiłem tylko na temat z SVX http://www.subaru-svx.net/forum/archive/index.php/t-56203.html Edytowane 23 Lutego 2021 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 23 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2021 (edytowane) Na chwilę obecną moje 4EAT z jego wielopłytkowością mi wystarcza, ale dobrze wiedzieć, że jest pole do rozwoju No ale tak na logikę: układ, który steruje ciśnieniem oleju w MPT, nie został w żaden sposób zmodyfikowany, więc teoretycznie dalej będzie to ciśnienie zmieniał. Pytanie, jak się to ma do funkcjonowania mechanizmu VTD, który - o ile dobrze rozumiem - opiera się na zupełnie innej zasadzie działania. Edytowane 23 Lutego 2021 przez sartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2021 Pytanie jak się zmienia sterowanie zaworem w skrzyni z VTD. Jeśli jest podobna charakterystyka to będzie to dobry mod. Tylko taką skrzynie trzeba zdobyć, bo przeszczep z całą dupką trzeba wykonać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 23 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2021 Skrzynię zdobyć to raz, i jeszcze mieć mega ogarniętego mechanika, który to zrobi, to dwa. Czyli 98% użytkowników samochodów leży i kwiczy... włącznie ze mną. Jak mam sam wymienić filtr kabinowy, to przygotowuję się jak na wojnę. Tutoriale na YT oglądam, latarkę ładuję i takie tam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2021 Na filmie to jest proste, a w rzeczywistości jeszcze bardziej bo nawet skrzyni nie zdejmiesz, robisz to na samochodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 23 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2021 Operacja sama w sobie rzeczywiście wydaje się prosta. Bardziej obawiałbym się późniejszych "shit, nie działa" albo "shit, nie działa tak, jak trzeba". Wtedy pozostaje albo przywrócić starą dupkę skrzyni, albo główkować nad rozwiązaniem problemu, a do tego potrzebny jest ogarnięty człowiek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 27 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2021 W dniu 23.02.2021 o 20:31, ewemarkam napisał: Facet wkłada do 4EAT z MPT dupkę skrzyni z VTD? Tylko tyle wystarczy zrobic? Na to wygląda że tak. I tak i nie. Do skrzyń po '98 fizycznie wszystko pasuje łącznie z przyległościami typu wał, belka, czujnik, itd. i nawet działa o ile jeździ się w trybie FWD Problem leży w różnych kołach fonicznych prędkości tylnego wałka. Po wrzuceniu dupki VTD sterownik skrzyni w normalnym trybie pracy ciągle widzi mniejszą prędkość kół tylnych i rzuca błędem. Z kolei przy trybie FWD ignoruje to, a napęd na tył jest stale przenoszony przez centralny dyfer, jednak bez możliwości spięcia. Można albo multiplikować sygnał z czujnika, wtedy spinanie dyfra będzie działało wg logarytmu MPT (ACT4 jak kto woli), albo pozostać w trybie FWD i w razie potrzeby zablokowania dyfra odpalać solenoid z guzika Albo sprytnie połączyć obie możliwości i mieć centralny dyfer z opcjami OPEN / AUTO / LOCK 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 27 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2021 Będę miał niebawem na palecie skrzynie TV z VTD. Mam zdjęcia swojej, porównam ilość zębów obudowy tłoka i zestawu przekładek, bo jeśli się nie myle to czujnik prędkości liczy właśnie po obudowie samego sprzęgła, wizualnie wygląda to tak samo. Nie mniej jednak nie wcisne chyba do siebie moja skrzynia jest za stara na takie zabawy. A kompatybilność po '98 Masz na myśli skrzynie z oznaczeniami TZ1A, czyli te tzw phase 2, z bocznym filtrem ATF. Moja jest starsza, zawór od MPT jest w dupce, a nie jak w nowszej skrzyni obok pozostałych zaworów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 27 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2021 W skrzyni TZ liczy po obudowie/kielichu, a w TV jest osobny trigger na wałku z mniejsza ilością zębów. Niestety do phase1 nie będzie to pasować zupełnie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 27 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2021 Zastanawiało mnie to po co to jest. Dziwi mnie w takim razie to jak amerykance wkładają to go Forka SF polifta. Razem z TCU? Najwidoczniej tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 27 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2021 Myślę że robią tak jak pisałem albo przekładają z TCU o ile to możliwe, nie porównywałem pinout'u. W kwestii skrzyń starszego typu przed 98, to chyba svx i legacy twin turbo miały VTD ale dostępność w sumie żadna. Ciekawe jak z kompatybilnością transferu, nigdy nie miałem takiej w rękach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 27 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2021 38 minut temu, ewemarkam napisał: Zastanawiało mnie to po co to jest. Dziwi mnie w takim razie to jak amerykance wkładają to go Forka SF polifta. Razem z TCU? Najwidoczniej tak. De facto Subaru stosowało w 4EAT dwa typy Duty C (Transfer) Solenoid - normalnie otwarty i normalnie zamknięty. W Phase 1 wiem, że zmiana była w okolicy 96-97 roku, nie wiem jak w Phase 2 (i czy w ogóle). Gość od Forka skorzystał z faktu, że (może tak jest w każdej Phase 2 4EAT ACT-4 vs VTD, nie wiem) solenoid działa w nich odwrotnie - i wsadzenie bezpiecznika FWD (dla ACT-4) "rozpinało" (albo właśnie spinało? Nie pamiętam, do czego on dążył) wsadzoną w auto które ori miało ACT-4 skrzynie VTD - dzięki czemu dało się tym jeździć. 9 minut temu, mirasek napisał: W kwestii skrzyń starszego typu przed 98, to chyba svx i legacy twin turbo miały VTD ale dostępność w sumie żadna. Ciekawe jak z kompatybilnością transferu, nigdy nie miałem takiej w rękach. Pod względem mechaniki są całkowicie kompatybilne - przekładnia planetarna VTD z SVX wchodzi P&P w miejsce ACT-4 w innym SVX. Co do zasady działa to w obrębie wszystkich ACT-4. Dowcip zaczyna się w sterowaniu. W SVX da się podmienić TCU z ACT-4 na takie z VTD niemal P&P - jeśli wsadza się do ACT-4 (tylko USA) skrzynie z EU VTD jest kwestia wyłączenia konwersji sygnału jednego z czujników prędkości (US i JDM mają 3-pin, EU ma 2-pin) poprzez zwarcie pinów w TCU i przepięcia jednego czy dwóch kabli. Mam gdzieś link jak by to kogoś interesowało (ale jest tylko applicable do SVX i jego TCU). Z JDM (VTD) na US (ACT-4) może być jeszcze prościej, bo czujniki prędkości są identyko. Nie wiem jak na to wszystko może wpływać "wersja" (normalnie otwarty / normalnie zamknięty) solenoida C w skrzyni - zdania się podzielone, że TCU radzi sobie niezależnie od tego jaki jest w skrzyni albo wręcz przeciwnie. Co do jeżdżenia ze skrzynią VTD z TCU z ACT-4 - no, to już doznania mogą być różne. Jeśli TCU "zepnie" skrzynie na sztywno to jest bieda - auto nie skręca, naprężenia na napędzie okrutne, przechodzę ten problem po swapie 3.74 VTD z EU SVX na 4.44 VTD z Legacy GTB (jeden z czujników prędkości podaje wartości z czachy i napęd się permanentnie spina) i nie polecam. Jeśli skrzynia będzie permanentnie rozpięta - będzie OK w jeździe, podział inicjalny 45/55 i stały napęd. Ale o bajerach VTD (sterowanie "przepływem" napędu) można oczywiście zapomnieć. Co do VTD w Phase 1 - jedyne opcje to EU SVX (3.74), JDM SVX (3.74), JDM Legacy GT(B) BG (4.44), JDM Impreza WRX GC (bodaj 4.11). Rzadki temat. Mam jedną w zapasie, ale już zarezerwowana - zresztą nie wiem, czy ktoś z niej nie skroił samego VTD -!-' Druga (4.44 z GTB) będzie do wzięcia jak się w końcu poddam i do mojego SVXa wleci MT. Jeszcze w ramach ciekawostki - w Phase 1 skrzynie VTD też mają oznaczenie TZ. VTD rozpoznaje się po literce Y na szóstej pozycji oznaczenia. Np. u mnie siedzi teraz TZ102YBABA z JDM Legacy GTB. 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 Brawo Ty!Co do samego solenoidu C. To masz rację w US mają inny niż u nas. Bez napięcia na zawór napęd jest rozpięty (NO) a u nas w EU jest spięty (NC). Ale tylko chyba w phase 1, w phase 2 już tych różnic nie ma. Miałem dylemat, jak mój był uszkodzony, a nie widziałem że można bez problemów zamówić go w ASO. Chciałem już go targać ze stanów i miałem dylemat co do numeru części. A są 3 zawory, każdy z innym kolorem kabelka i innym numerem części. A każdy pasuje fizycznie.No nic, myślałem że to będzie takie proste a nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 @BelegUSZnajomość tematu godna pozazdroszczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się