Jump to content

Podniesienie Forestera SH.


Recommended Posts

Witam Szanownych Członków Forum, niedawno zakupiłem Forestera SH, 2.0 150 KM. Z uwag na fakt, iż głównie będę nim jeździł po lesie, a tu korzenie, koleiny itp., więc zamierzam go podnieść. W sieci znalazłem dwa rozwiązania:

https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Podkladki-sprezyn-przednich-i-tylnych-SUBARU-FORESTER-SH-4szt./23110624

https://allegro.pl/oferta/forester-iii-sh-dystans-podkladka-lift-kit-zaw-5cm-10056319547

ale nie wiem czy zostać przy samych podkładkach czy bardziej zmieniać zawieszenie i na ile będzie ono trwałe. Poproszę o radę? 

Link to post
Share on other sites

Temat rzeka. 
Zestaw lift wydaje sie byc ciekawy. Wejdz jednak na strone ponizej a zobaczysz bardzo podobny produkt. 
https://awdadventure.com/collections/2009-2013-subaru-forester/products/2009-2013-forester-2-strut-spacers-w-multi-link-spacers

tylko w wyzszej cenie. 
czy to jest taka sama jakosc? Czy dopasowanie? Z tego co wiem podkladki na przod nie moga byc „proste” tzn sruba pod sruba gdyz po lifcie zmienia sie dekikatnie geometria. Nie wiem czy Polski producent to uwzglednil. 
brakuje mi w Polsce osoby, ktora by zrobila solidny zestaw do liftui zeby byl sprawdzony. Moze to wlasnie jest juz sprawdzony produkt?

SH i SJ maja inne zawieszenie tylne od poprzednikow, ale tez od SK. 

Z mojego doswiadczenia jest 3 Rozpoznawalnych producentow, ktorzy robia kompletny lift do SH/SJ. 

jeden to powyzej wspomniany

jeden lpadventures.com

i subieliftoz.com

rozgryzsm temat od kilku miesiecy i mam swoje preferencje. 

 

Poczytaj fora w USA i Australi, przejzyj filmiki z instalacji wspomnianych kitow i poznasz ich zalety, ale i wady, slabe strony. 

Link to post
Share on other sites

Hej,

rok temu też zadałem to pytanie. Od @przemekka dostałe taką odpowiedź - z przykrością przyznaję, że do tej pory nie ruszyłem nic w tym temacie ale może Ty skorzystasz ;)

 

 

Co do liftu w forku 3 generacji to nie jest to niestety takie proste jak w poprzednich. Przód ok, ale z tyłu masz zawieszenie wielowahaczowe i przy 3cm podkładkach nie ustawisz idealnie geometrii. Rozwiązaniem jest montaż dolnych wahaczy regulowanych np. Whiteline.

20180701_111932.thumb.jpg.1b6ed5c75ed0afa6e13129b318ac2070.jpg

 

Zamiast podkładek warto rozważyć sprężyny Ironmann +3,5cm. Auto robi się bardziej twarde, ale dużo lepiej się prowadzi. Dodatkowo jeśli planujesz Lpg, te sprężyny mają +200kg ładowności (wg producenta), i dobrze znoszą wagę butli. Oczywiście amortyzatory z tyłu też musisz wymienić, bo są tam samopoziomujące. 

 

 

oraz ważne informacja od @Dj Brabus

...

Potem tylko wybór odpowiednich felg (warto dopasować dobrze ET - samą felgą lub dystansami) i opon. Może znasz różne źródła, tu podrzucam znaleziony ciekawy temat z forum Forestera:

https://www.subaruforester.org/threads/tire-size-wheel-size-offset-etc-log-will-it-fit.11836/

Link to post
Share on other sites

Dziękuję za szybką pomoc. Tak będę montował gaz. Wiec jak dobrze rozumiem podkładki przód 30 mm, tył amortyzatory plus sprężyny Ironman +3,5cm, to najmniejsze ryzyko, że nie ustawię zbieżności? Felgi mam 17, więc planuję zamiast obecnych opon 225/55 zamontować 215/60, to tylko plus 1 cm więc chyba będą dobre.

Link to post
Share on other sites

Jak nie obnizesz calego tylnego zawieszenia z dyfrem tylne kolo przy 3 cm liftu na sprezynach czy podkladkach przesunie sie do przodu (nie bedzie „w centrum nadkola”). To tak jak bys nim wjezdzal w dolek i kolo sie obnizalo wtedy wykonuje ruch do dolu ale i do przodu. W zalaczonym linku masz zdjecie zawieszenia oraz jak dza sobie z tym inni. 
https://www.subaruforester.org/threads/re-center-rear-tire-after-lift.783417/

dlatego uwazam ze warto obnizyc cale tylne zawieszenie. 
apropos gazu i sprezyn. Butla z gazem bedzie wazyc do 60 kg. Mam taka w SJ i standardowe sprezyny. Nie odczuwam roznicy jezdzac z pusta i pelna butla. Co wiecej zmiezylem wysokosc od ziemii do nadkola przy pelnej i pustej butli. Nie ma roznicy. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...