elpablomattador 0 Posted January 9 Share Posted January 9 Witam Szanownych Członków Forum, niedawno zakupiłem Forestera SH, 2.0 150 KM. Z uwag na fakt, iż głównie będę nim jeździł po lesie, a tu korzenie, koleiny itp., więc zamierzam go podnieść. W sieci znalazłem dwa rozwiązania: https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Podkladki-sprezyn-przednich-i-tylnych-SUBARU-FORESTER-SH-4szt./23110624 https://allegro.pl/oferta/forester-iii-sh-dystans-podkladka-lift-kit-zaw-5cm-10056319547 ale nie wiem czy zostać przy samych podkładkach czy bardziej zmieniać zawieszenie i na ile będzie ono trwałe. Poproszę o radę? Link to post Share on other sites
wujaszek_misza 92 Posted January 9 Share Posted January 9 Temat rzeka. Zestaw lift wydaje sie byc ciekawy. Wejdz jednak na strone ponizej a zobaczysz bardzo podobny produkt. https://awdadventure.com/collections/2009-2013-subaru-forester/products/2009-2013-forester-2-strut-spacers-w-multi-link-spacers tylko w wyzszej cenie. czy to jest taka sama jakosc? Czy dopasowanie? Z tego co wiem podkladki na przod nie moga byc „proste” tzn sruba pod sruba gdyz po lifcie zmienia sie dekikatnie geometria. Nie wiem czy Polski producent to uwzglednil. brakuje mi w Polsce osoby, ktora by zrobila solidny zestaw do liftui zeby byl sprawdzony. Moze to wlasnie jest juz sprawdzony produkt? SH i SJ maja inne zawieszenie tylne od poprzednikow, ale tez od SK. Z mojego doswiadczenia jest 3 Rozpoznawalnych producentow, ktorzy robia kompletny lift do SH/SJ. jeden to powyzej wspomniany jeden lpadventures.com i subieliftoz.com rozgryzsm temat od kilku miesiecy i mam swoje preferencje. Poczytaj fora w USA i Australi, przejzyj filmiki z instalacji wspomnianych kitow i poznasz ich zalety, ale i wady, slabe strony. Link to post Share on other sites
Escher 0 Posted January 9 Share Posted January 9 Hej, rok temu też zadałem to pytanie. Od @przemekka dostałe taką odpowiedź - z przykrością przyznaję, że do tej pory nie ruszyłem nic w tym temacie ale może Ty skorzystasz Co do liftu w forku 3 generacji to nie jest to niestety takie proste jak w poprzednich. Przód ok, ale z tyłu masz zawieszenie wielowahaczowe i przy 3cm podkładkach nie ustawisz idealnie geometrii. Rozwiązaniem jest montaż dolnych wahaczy regulowanych np. Whiteline. Zamiast podkładek warto rozważyć sprężyny Ironmann +3,5cm. Auto robi się bardziej twarde, ale dużo lepiej się prowadzi. Dodatkowo jeśli planujesz Lpg, te sprężyny mają +200kg ładowności (wg producenta), i dobrze znoszą wagę butli. Oczywiście amortyzatory z tyłu też musisz wymienić, bo są tam samopoziomujące. oraz ważne informacja od @Dj Brabus ... Potem tylko wybór odpowiednich felg (warto dopasować dobrze ET - samą felgą lub dystansami) i opon. Może znasz różne źródła, tu podrzucam znaleziony ciekawy temat z forum Forestera: https://www.subaruforester.org/threads/tire-size-wheel-size-offset-etc-log-will-it-fit.11836/ Link to post Share on other sites
elpablomattador 0 Posted January 10 Author Share Posted January 10 Dziękuję za szybką pomoc. Tak będę montował gaz. Wiec jak dobrze rozumiem podkładki przód 30 mm, tył amortyzatory plus sprężyny Ironman +3,5cm, to najmniejsze ryzyko, że nie ustawię zbieżności? Felgi mam 17, więc planuję zamiast obecnych opon 225/55 zamontować 215/60, to tylko plus 1 cm więc chyba będą dobre. Link to post Share on other sites
elpablomattador 0 Posted January 10 Author Share Posted January 10 (edited) Czyli zmiana sprężyn też z przodu na Ironman +3,5? razem z amortyzatorami? Edited January 10 by elpablomattador Link to post Share on other sites
wujaszek_misza 92 Posted January 10 Share Posted January 10 Jak nie obnizesz calego tylnego zawieszenia z dyfrem tylne kolo przy 3 cm liftu na sprezynach czy podkladkach przesunie sie do przodu (nie bedzie „w centrum nadkola”). To tak jak bys nim wjezdzal w dolek i kolo sie obnizalo wtedy wykonuje ruch do dolu ale i do przodu. W zalaczonym linku masz zdjecie zawieszenia oraz jak dza sobie z tym inni. https://www.subaruforester.org/threads/re-center-rear-tire-after-lift.783417/ dlatego uwazam ze warto obnizyc cale tylne zawieszenie. apropos gazu i sprezyn. Butla z gazem bedzie wazyc do 60 kg. Mam taka w SJ i standardowe sprezyny. Nie odczuwam roznicy jezdzac z pusta i pelna butla. Co wiecej zmiezylem wysokosc od ziemii do nadkola przy pelnej i pustej butli. Nie ma roznicy. Link to post Share on other sites
elpablomattador 0 Posted January 10 Author Share Posted January 10 Ok jasne dzięki Link to post Share on other sites
Darcio 1 Posted January 11 Share Posted January 11 https://photos.app.goo.gl/XptEWnAac8mP87Jd9 WhatsApp Video 2021-01-06 at 17.21.26.mp4 1 Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now