Skocz do zawartości

Podniesienie Forestera SH.


elpablomattador

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Członków Forum, niedawno zakupiłem Forestera SH, 2.0 150 KM. Z uwag na fakt, iż głównie będę nim jeździł po lesie, a tu korzenie, koleiny itp., więc zamierzam go podnieść. W sieci znalazłem dwa rozwiązania:

https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Podkladki-sprezyn-przednich-i-tylnych-SUBARU-FORESTER-SH-4szt./23110624

https://allegro.pl/oferta/forester-iii-sh-dystans-podkladka-lift-kit-zaw-5cm-10056319547

ale nie wiem czy zostać przy samych podkładkach czy bardziej zmieniać zawieszenie i na ile będzie ono trwałe. Poproszę o radę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeka. 
Zestaw lift wydaje sie byc ciekawy. Wejdz jednak na strone ponizej a zobaczysz bardzo podobny produkt. 
https://awdadventure.com/collections/2009-2013-subaru-forester/products/2009-2013-forester-2-strut-spacers-w-multi-link-spacers

tylko w wyzszej cenie. 
czy to jest taka sama jakosc? Czy dopasowanie? Z tego co wiem podkladki na przod nie moga byc „proste” tzn sruba pod sruba gdyz po lifcie zmienia sie dekikatnie geometria. Nie wiem czy Polski producent to uwzglednil. 
brakuje mi w Polsce osoby, ktora by zrobila solidny zestaw do liftui zeby byl sprawdzony. Moze to wlasnie jest juz sprawdzony produkt?

SH i SJ maja inne zawieszenie tylne od poprzednikow, ale tez od SK. 

Z mojego doswiadczenia jest 3 Rozpoznawalnych producentow, ktorzy robia kompletny lift do SH/SJ. 

jeden to powyzej wspomniany

jeden lpadventures.com

i subieliftoz.com

rozgryzsm temat od kilku miesiecy i mam swoje preferencje. 

 

Poczytaj fora w USA i Australi, przejzyj filmiki z instalacji wspomnianych kitow i poznasz ich zalety, ale i wady, slabe strony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

rok temu też zadałem to pytanie. Od @przemekka dostałe taką odpowiedź - z przykrością przyznaję, że do tej pory nie ruszyłem nic w tym temacie ale może Ty skorzystasz ;)

 

 

Co do liftu w forku 3 generacji to nie jest to niestety takie proste jak w poprzednich. Przód ok, ale z tyłu masz zawieszenie wielowahaczowe i przy 3cm podkładkach nie ustawisz idealnie geometrii. Rozwiązaniem jest montaż dolnych wahaczy regulowanych np. Whiteline.

20180701_111932.thumb.jpg.1b6ed5c75ed0afa6e13129b318ac2070.jpg

 

Zamiast podkładek warto rozważyć sprężyny Ironmann +3,5cm. Auto robi się bardziej twarde, ale dużo lepiej się prowadzi. Dodatkowo jeśli planujesz Lpg, te sprężyny mają +200kg ładowności (wg producenta), i dobrze znoszą wagę butli. Oczywiście amortyzatory z tyłu też musisz wymienić, bo są tam samopoziomujące. 

 

 

oraz ważne informacja od @Dj Brabus

...

Potem tylko wybór odpowiednich felg (warto dopasować dobrze ET - samą felgą lub dystansami) i opon. Może znasz różne źródła, tu podrzucam znaleziony ciekawy temat z forum Forestera:

https://www.subaruforester.org/threads/tire-size-wheel-size-offset-etc-log-will-it-fit.11836/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką pomoc. Tak będę montował gaz. Wiec jak dobrze rozumiem podkładki przód 30 mm, tył amortyzatory plus sprężyny Ironman +3,5cm, to najmniejsze ryzyko, że nie ustawię zbieżności? Felgi mam 17, więc planuję zamiast obecnych opon 225/55 zamontować 215/60, to tylko plus 1 cm więc chyba będą dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie obnizesz calego tylnego zawieszenia z dyfrem tylne kolo przy 3 cm liftu na sprezynach czy podkladkach przesunie sie do przodu (nie bedzie „w centrum nadkola”). To tak jak bys nim wjezdzal w dolek i kolo sie obnizalo wtedy wykonuje ruch do dolu ale i do przodu. W zalaczonym linku masz zdjecie zawieszenia oraz jak dza sobie z tym inni. 
https://www.subaruforester.org/threads/re-center-rear-tire-after-lift.783417/

dlatego uwazam ze warto obnizyc cale tylne zawieszenie. 
apropos gazu i sprezyn. Butla z gazem bedzie wazyc do 60 kg. Mam taka w SJ i standardowe sprezyny. Nie odczuwam roznicy jezdzac z pusta i pelna butla. Co wiecej zmiezylem wysokosc od ziemii do nadkola przy pelnej i pustej butli. Nie ma roznicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
17 godzin temu, Czarny86 napisał:

Ja chcę dać podkładki przód tył ile 20mm max ? Amorki tył pedders plus ironman mocowania kayaba zamawiam. Bez regulowanych wahaczy to 20mm czy 10mm żeby nie kabinowac i nadwyrężać podzespołów? :D

Po co podkładki? masz na allegro i sklepach subaru, gotowe zestawy

Edytowane przez sebn5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Forester 2.5 AT LPG 2008r. Kompletny zestaw liftu od kolegi Konsa. 2 cale z przodu, 2,5 cala tylu. Z przodu amortyzatory i sprężyny od forestera w dieslu a z tylu zmęczone OEM SLS. Opony 225/65/17. W przyszłości plan na wymianę tylnych amortyzatorów, sprężyn i założenie terenowych opon 225/70/16. Na założenie czeka płyta pod silnik aluminiowa 6mm. 

9B367BAF-43B8-4721-8CFA-D78C8C0A8061.jpeg

D867C8A9-3A34-4422-B29F-7806E7D30E6E.jpeg

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowe ET felg moze minimalizowac obcieranie przy skreconych kolach. Przygladalem sie temu u siebie w samochodzie. Mam ET48. Skrecilem max kola i wyobrazilem sobie, ze kolo przy ET15 (w opcjonalnych felgach do Forka) przesunie sie o 33mm na zewnatrz, tak jak przy dystansach 33mm. A przy skreconych kolach oznacza to, ze kolo przesunie sie tez troche do przodu. 
 

niech mnie ktos skoryguje jak źle rozumuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę miał taki sam lift jak @RSK7, w Leśniku XT. Zastanawiam się tylko czy w przypadku podniesienia nie wypadało by dać dystansów żeby poszerzyć trochę auto przy podniesieniu. Teoretycznie w przypadku modów off-roadowych przy lifcie 6cm robi się co najmniej 3cm poszerzenia poprzez ET felgi czy dystanse. Myślę o czymś takim : 

 

15mm : 
https://allegro.pl/oferta/adaptery-5x100-subaru-impreza-00-07-56-1-15mm-10518390076

 

lub 

 

22-25mm : 
https://allegro.pl/oferta/dystanse-do-kol-5x100mm-25mm-subaru-forester-baja-9809893733

 

Ktoś ma takie coś u siebie ? ( tak wiem że teoretycznie zwiększa to obciążenie na piastach i możliwe że będzie częściej do wymianki ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwiększysz przesunięcie kół na zewnątrz to z przodu przy skręconych kołach jest większa szansa na szuranie.

 

Możesz na koło nakleić sobie dystans i sprawdzić jak operacja poszerzenia będzie wyglądać bądź zrobić sobie prowizoryczny dystans na piaście.

 

Jeśli koło będzie wychodzić mocno za błotnik to np samochód może mieć problem z przeglądem technicznym.

 

Edytowane przez SubaruLPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SubaruLPG IMHO nie będzie problemu z wystającym kołem poza błotniki, bardziej zastanawia mnie kwestia o której wspomniałeś - a mianowicie prawdopodobieństwo szurania o plastiki / zderzak czy wnękę. 

Trochę głupio zamówić, założyć i oddać jak coś będzie nie tak... może nawkładam podkładek pomiędzy koło a piastę i zobaczę co będzie. Bo 500 papieru to zawsze 500 papieru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś chce podnieść forestera o około 2cm bez stosowania podkładek pod amortyzatory należy wsadzić amortyzatory z forestera SJ. Pasują p&p. Nowe zawieszenia ironman wszystkie pasują na tył tylko trzeba dobrać twardość bo sa 3 rodzaje. Zawieszenie przednie od Forestera 2019 nie pasuje tylko ze względu na dolne mocowanie które ma inny rozstaw otworów. trzeba by zmienić zwrotnice. Według katalogo Subaru XV crosstrec ma takie samo mocowanie ale mogę się mylić. Jeśli ktoś potwierdzi to będzie pasować do SH. Wszysykie te informacje zaczerpnięte  i poskładane są z forum drive2. ru oraz od sprzedawcy zawieszenia ironman

Edytowane przez morphin88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...