elpablomattador Opublikowano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2021 Witam Szanownych Członków Forum, niedawno zakupiłem Forestera SH, 2.0 150 KM. Z uwag na fakt, iż głównie będę nim jeździł po lesie, a tu korzenie, koleiny itp., więc zamierzam go podnieść. W sieci znalazłem dwa rozwiązania: https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Podkladki-sprezyn-przednich-i-tylnych-SUBARU-FORESTER-SH-4szt./23110624 https://allegro.pl/oferta/forester-iii-sh-dystans-podkladka-lift-kit-zaw-5cm-10056319547 ale nie wiem czy zostać przy samych podkładkach czy bardziej zmieniać zawieszenie i na ile będzie ono trwałe. Poproszę o radę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujaszek_misza Opublikowano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2021 Temat rzeka. Zestaw lift wydaje sie byc ciekawy. Wejdz jednak na strone ponizej a zobaczysz bardzo podobny produkt. https://awdadventure.com/collections/2009-2013-subaru-forester/products/2009-2013-forester-2-strut-spacers-w-multi-link-spacers tylko w wyzszej cenie. czy to jest taka sama jakosc? Czy dopasowanie? Z tego co wiem podkladki na przod nie moga byc „proste” tzn sruba pod sruba gdyz po lifcie zmienia sie dekikatnie geometria. Nie wiem czy Polski producent to uwzglednil. brakuje mi w Polsce osoby, ktora by zrobila solidny zestaw do liftui zeby byl sprawdzony. Moze to wlasnie jest juz sprawdzony produkt? SH i SJ maja inne zawieszenie tylne od poprzednikow, ale tez od SK. Z mojego doswiadczenia jest 3 Rozpoznawalnych producentow, ktorzy robia kompletny lift do SH/SJ. jeden to powyzej wspomniany jeden lpadventures.com i subieliftoz.com rozgryzsm temat od kilku miesiecy i mam swoje preferencje. Poczytaj fora w USA i Australi, przejzyj filmiki z instalacji wspomnianych kitow i poznasz ich zalety, ale i wady, slabe strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Escher Opublikowano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2021 Hej, rok temu też zadałem to pytanie. Od @przemekka dostałe taką odpowiedź - z przykrością przyznaję, że do tej pory nie ruszyłem nic w tym temacie ale może Ty skorzystasz Co do liftu w forku 3 generacji to nie jest to niestety takie proste jak w poprzednich. Przód ok, ale z tyłu masz zawieszenie wielowahaczowe i przy 3cm podkładkach nie ustawisz idealnie geometrii. Rozwiązaniem jest montaż dolnych wahaczy regulowanych np. Whiteline. Zamiast podkładek warto rozważyć sprężyny Ironmann +3,5cm. Auto robi się bardziej twarde, ale dużo lepiej się prowadzi. Dodatkowo jeśli planujesz Lpg, te sprężyny mają +200kg ładowności (wg producenta), i dobrze znoszą wagę butli. Oczywiście amortyzatory z tyłu też musisz wymienić, bo są tam samopoziomujące. oraz ważne informacja od @Dj Brabus ... Potem tylko wybór odpowiednich felg (warto dopasować dobrze ET - samą felgą lub dystansami) i opon. Może znasz różne źródła, tu podrzucam znaleziony ciekawy temat z forum Forestera: https://www.subaruforester.org/threads/tire-size-wheel-size-offset-etc-log-will-it-fit.11836/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpablomattador Opublikowano 10 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2021 Dziękuję za szybką pomoc. Tak będę montował gaz. Wiec jak dobrze rozumiem podkładki przód 30 mm, tył amortyzatory plus sprężyny Ironman +3,5cm, to najmniejsze ryzyko, że nie ustawię zbieżności? Felgi mam 17, więc planuję zamiast obecnych opon 225/55 zamontować 215/60, to tylko plus 1 cm więc chyba będą dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpablomattador Opublikowano 10 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2021 (edytowane) Czyli zmiana sprężyn też z przodu na Ironman +3,5? razem z amortyzatorami? Edytowane 10 Stycznia 2021 przez elpablomattador Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujaszek_misza Opublikowano 10 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2021 Jak nie obnizesz calego tylnego zawieszenia z dyfrem tylne kolo przy 3 cm liftu na sprezynach czy podkladkach przesunie sie do przodu (nie bedzie „w centrum nadkola”). To tak jak bys nim wjezdzal w dolek i kolo sie obnizalo wtedy wykonuje ruch do dolu ale i do przodu. W zalaczonym linku masz zdjecie zawieszenia oraz jak dza sobie z tym inni. https://www.subaruforester.org/threads/re-center-rear-tire-after-lift.783417/ dlatego uwazam ze warto obnizyc cale tylne zawieszenie. apropos gazu i sprezyn. Butla z gazem bedzie wazyc do 60 kg. Mam taka w SJ i standardowe sprezyny. Nie odczuwam roznicy jezdzac z pusta i pelna butla. Co wiecej zmiezylem wysokosc od ziemii do nadkola przy pelnej i pustej butli. Nie ma roznicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpablomattador Opublikowano 10 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2021 Ok jasne dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darcio Opublikowano 11 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2021 https://photos.app.goo.gl/XptEWnAac8mP87Jd9 WhatsApp Video 2021-01-06 at 17.21.26.mp4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny86 Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 Ja chcę dać podkładki przód tył ile 20mm max ? Amorki tył pedders plus ironman mocowania kayaba zamawiam. Bez regulowanych wahaczy to 20mm czy 10mm żeby nie kabinowac i nadwyrężać podzespołów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel.wro Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 Piję dopiero 2. drugiego drinka, a już mam problem z interpretacją o co pytasz Wychodzi +60mm, koła pójdą w pozytyw, półosie będą bardziej wysunięte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebn5 Opublikowano 25 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2021 (edytowane) 17 godzin temu, Czarny86 napisał: Ja chcę dać podkładki przód tył ile 20mm max ? Amorki tył pedders plus ironman mocowania kayaba zamawiam. Bez regulowanych wahaczy to 20mm czy 10mm żeby nie kabinowac i nadwyrężać podzespołów? Po co podkładki? masz na allegro i sklepach subaru, gotowe zestawy Edytowane 25 Września 2021 przez sebn5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RSK7 Opublikowano 30 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2021 Forester 2.5 AT LPG 2008r. Kompletny zestaw liftu od kolegi Konsa. 2 cale z przodu, 2,5 cala tylu. Z przodu amortyzatory i sprężyny od forestera w dieslu a z tylu zmęczone OEM SLS. Opony 225/65/17. W przyszłości plan na wymianę tylnych amortyzatorów, sprężyn i założenie terenowych opon 225/70/16. Na założenie czeka płyta pod silnik aluminiowa 6mm. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morphin88 Opublikowano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2022 Czy przy tej wielkości opon nic nie obciera? czy usuwałeś wystający metal w nadkolu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RSK7 Opublikowano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2022 Czasami delikatnie przytrze na skręconych kołach o ten wystający plastik. Narazie nic nie usuwałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morphin88 Opublikowano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2022 dzieki za info też planuje lift i oponki 225/70 r16 bfgoodrich KO2 narazie jeżdże na yokohama geolandar g015 215/65 r16 ale potrzebuje wyżej podnieść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morphin88 Opublikowano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2022 ogolnie analizuje zawieszenie iron man do subaru forestera 2019 i po wymianie mocowań górnych i wstawieniu aluminiowego wahacza od sti powinno być ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujaszek_misza Opublikowano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2022 Standardowe ET felg moze minimalizowac obcieranie przy skreconych kolach. Przygladalem sie temu u siebie w samochodzie. Mam ET48. Skrecilem max kola i wyobrazilem sobie, ze kolo przy ET15 (w opcjonalnych felgach do Forka) przesunie sie o 33mm na zewnatrz, tak jak przy dystansach 33mm. A przy skreconych kolach oznacza to, ze kolo przesunie sie tez troche do przodu. niech mnie ktos skoryguje jak źle rozumuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mtbx0 Opublikowano 16 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2022 Będę miał taki sam lift jak @RSK7, w Leśniku XT. Zastanawiam się tylko czy w przypadku podniesienia nie wypadało by dać dystansów żeby poszerzyć trochę auto przy podniesieniu. Teoretycznie w przypadku modów off-roadowych przy lifcie 6cm robi się co najmniej 3cm poszerzenia poprzez ET felgi czy dystanse. Myślę o czymś takim : 15mm : https://allegro.pl/oferta/adaptery-5x100-subaru-impreza-00-07-56-1-15mm-10518390076 lub 22-25mm : https://allegro.pl/oferta/dystanse-do-kol-5x100mm-25mm-subaru-forester-baja-9809893733 Ktoś ma takie coś u siebie ? ( tak wiem że teoretycznie zwiększa to obciążenie na piastach i możliwe że będzie częściej do wymianki ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 16 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2022 (edytowane) Jak zwiększysz przesunięcie kół na zewnątrz to z przodu przy skręconych kołach jest większa szansa na szuranie. Możesz na koło nakleić sobie dystans i sprawdzić jak operacja poszerzenia będzie wyglądać bądź zrobić sobie prowizoryczny dystans na piaście. Jeśli koło będzie wychodzić mocno za błotnik to np samochód może mieć problem z przeglądem technicznym. Edytowane 16 Stycznia 2022 przez SubaruLPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 16 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2022 Przy standardowym et felgi jest tyle miejsca na dystans że ho ho. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mtbx0 Opublikowano 16 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2022 @SubaruLPG IMHO nie będzie problemu z wystającym kołem poza błotniki, bardziej zastanawia mnie kwestia o której wspomniałeś - a mianowicie prawdopodobieństwo szurania o plastiki / zderzak czy wnękę. Trochę głupio zamówić, założyć i oddać jak coś będzie nie tak... może nawkładam podkładek pomiędzy koło a piastę i zobaczę co będzie. Bo 500 papieru to zawsze 500 papieru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 16 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2022 jak zostaniesz przy tym samym rozmiarze koła nie powinno być problemu po lifcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mtbx0 Opublikowano 16 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2022 Koło będzie 225/65/R17 - ale od @RSK7 wiem, że nie będzie problemu z obcierką przy samym lifcie, to o co mi się rozchodzi to kwestia dodania dystansów 15mm czy 25mm na każde koło w przypadku właśnie takiego liftu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morphin88 Opublikowano 16 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2022 na tył przy tego typu lifcie wystarczy et 35 i bedzie ok bo to opuszczasz całe sanki. Co do przodu to albo dystans albo aluminiowy wahach z STi który jest dłuższy o około 2cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morphin88 Opublikowano 22 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2022 (edytowane) Jeśli ktoś chce podnieść forestera o około 2cm bez stosowania podkładek pod amortyzatory należy wsadzić amortyzatory z forestera SJ. Pasują p&p. Nowe zawieszenia ironman wszystkie pasują na tył tylko trzeba dobrać twardość bo sa 3 rodzaje. Zawieszenie przednie od Forestera 2019 nie pasuje tylko ze względu na dolne mocowanie które ma inny rozstaw otworów. trzeba by zmienić zwrotnice. Według katalogo Subaru XV crosstrec ma takie samo mocowanie ale mogę się mylić. Jeśli ktoś potwierdzi to będzie pasować do SH. Wszysykie te informacje zaczerpnięte i poskładane są z forum drive2. ru oraz od sprzedawcy zawieszenia ironman Edytowane 29 Stycznia 2022 przez morphin88 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się