Sztach Opublikowano 6 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2021 Cześć wszystkim, Mam problem w z odpalaniem na przestygniętym silniku. Zimny rano pali na dotyk. Ciepły (do godziny od zgaszenia silnika) również. Problem występuje na Pb i LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikon Opublikowano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2021 Kiedy była robiona kontrola luzów zaworowych? Tym bardziej istotne pytanie jeśli masz LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztach Opublikowano 7 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2021 Dzięki za szybki podjęcie tematu. Od serwisu minęło około 20 tys. km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2021 Przyczyn może być kilka. zacznij od prostszych rzeczy np stacyjka. Kręcimy kluczyk powoli ale zdecydowanie dociskając go delikatnie do środka. możesz spróbować cofnąć z pozycji zapłon kluczyk i powtórnie go przekręcić teraz próbować odpalić. Luzy zaworowe objawiały by się nie prawidłową pracą/odpalaniem w skrajnych warunkach zimy silnik/gorący. temperatura średnia silnika to luz zaworowy "w połowie" a więc anomalie będą najmniejsze. Nie masz żadnej ikonki silnika? spróbuj zakręcić sobie gaz w butli i wyjeździć gaz do przysłowiowego 0 wykluczysz wtedy wyciek gazu przez wtryskiwacze do komory spalania (niestety problem występowałby prawdopodobnie również po nocy) Nie wiem jak w Subaru są zrobione dawki startowe ale przypuszczam że są inne dla silnika zimnego/ciepłego. możesz odłączyć czujnik temperatury który biegnie do ECU i wtedy spróbować. jeśli nie masz dostępu do interfejsu diagnostycznego. Problemem może być również przekaźnik od pompy paliwa który w zależności od swojej temperatury działa bądź nie działa. Możemy tak długo zgadywać bez większej ilości informacji niestety nie będzie nikt wstanie pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2021 30 minut temu, SubaruLPG napisał: Luzy zaworowe objawiały by się nie prawidłową pracą/odpalaniem w skrajnych warunkach zimy silnik/gorący. temperatura średnia silnika to luz zaworowy "w połowie" a więc anomalie będą najmniejsze. W praktyce to trochę inaczej wygląda, wręcz odwrotnie, tak bym zaryzykował stwierdzić Z kolei bardzo dobry pomysł z zakręceniem butli i wypaleniem resztek gazu z instalacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2021 2 minuty temu, mirasek napisał: W praktyce to trochę inaczej wygląda, wręcz odwrotnie, tak bym zaryzykował stwierdzić mógłbyś nas oświecić jak to w praktyce wygląda, kiedy zawory zaczynają się podpierać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2021 To chyba nic nowego że zawór rozgrzewa/rozszerza się szybciej niż głowica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2021 2 minuty temu, mirasek napisał: To chyba nic nowego że zawór rozgrzewa/rozszerza się szybciej niż głowica to wiemy, zanegowałeś wpis @SubaruLPGi pytam jak to według ciebie wygląda odwrotnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2021 Było wspomniane o najmniejszych anomaliach przy średniej temp. silnika (rozgrzewaniu), więc to w praktyce wygląda odwrotnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2021 5 minut temu, mirasek napisał: Było wspomniane o najmniejszych anomaliach przy średniej temp. silnika (rozgrzewaniu), więc to w praktyce wygląda odwrotnie czyli według Ciebie, kiedy silnik stygnie, zawory i głowica mają taką samą temperaturę, powiedzmy 40stopni, to podparcie zaworów jest największe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2021 Nie wiem jaką mają powiedzmy temperaturę, no nie badałem tego wybacz, mowa była o "średniej silnika" i najmniejszych anomaliach. Ja doświadczenia mam nieco inne. Coś jeszcze chcesz rozbijać na atomy? Może napisz jakie Ty masz doświadczenia, zawsze to jakiś głos w dyskusji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2021 5 minut temu, mirasek napisał: Coś jeszcze chcesz rozbijać na atomy? Może napisz jakie Ty masz doświadczenia, zawsze to jakiś głos w dyskusji niczego nie chcę rozbijać na atomy, a zbędne wpisy nie pomogą @Sztachw rozwiązaniu jego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2021 Całe szczęście że nie ja zacząłem zbędne wpisy Szkoda że nie masz nic do dodania od siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 8 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2021 (edytowane) Napisałem ogólnikowo bardzo skrótowo a przez to (błędnie) jednak jeśli regulujemy luzy zaworowe to mamy luzy podane dla zimnego czasem też dla ciepłego silnika i ich zakresy są inne. w przypadku rozgrzewania jest faktycznie jak mówisz zaś tutaj problemy pojawiają się po dłuższym stygnięciu? Dlatego wydaje mi się że jest to błędny trop, aby po 20k zwory wymagały ponownej regulacji usługa musiała by być wykonana w bardzo niechlujny sposób oraz w silniku musiało by dochodzić do częstego spalania stukowego bądź silnik musiałby palić bardzo duże ilości oleju. może być problem z ciśnieniem paliwa? aby uruchomić pompę trzeba pod maską odkręcić wąż paliwowy i zredukować ciśnienie. przyczyn może być wiele... od kiedy problem występuje? LPG zakładane kiedy? ikonki silnika wyskakują? co w samochodzie było robione z silnikiem i jego osprzętem? czy występuje korelacja występowania usterki z temperaturą otoczenia/wilgotnością? Edytowane 8 Stycznia 2021 przez SubaruLPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztach Opublikowano 8 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2021 Zacznę od tyłu: Problem występuje od sierpnia. Warunki zewnętrzne nie mają wpływu. Wskazania czujnika temperatury wyglądają raczej dobrze. W silniku w lutym był wymieniany wtryskiwacz LPG. Jakoś w wiosna-lato zapalił się check engine P0140. Wystarczyło go skasować i cisza. LPG zakładane u dawno dawno temu. Sytuacja z dziś Auto odpalam z nocy. Temperatura za oknem -1. Tribeca odpala na dotyk. Jadę do pracy 20km. Na parkingu pod zakładem stoi 9h. Po tym czasie wsiadam i kręci i kreci i zapala. Jadę na zakupy. 3 przestoje nie trwające dłużej niż 40min. Samochód zawsze odpala bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2021 na początek może przeczyść MAF, w nim masz również czujnik temperatury w dolocie. pojeździj na samym Pb, może LPG się dostaje do dolotu, chociaż w tym przypadku powinien być problem z odpaleniem po nocy, ale warto spróbować, żeby wyeliminować tą możliwość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom-k Opublikowano 21 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2021 W dniu 7.01.2021 o 21:43, lutek34 napisał: mógłbyś nas oświecić jak to w praktyce wygląda, kiedy zawory zaczynają się podpierać? Przyjeło się, że w momencie gdy wskazówka temp. silnika zaczyna się podnosić. Wtedy gasimy silnik i próbujemy uruchomić znowu, jeśli nie zapala od razu, mogą to być podparte zawory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztach Opublikowano 4 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2021 Nie zawory, nie czujniki... Żona w końcu pamiętała, że nie dolewamy LPG. Jak opróżnił się zbiornik, auto odpala idealnie. Dzięki wielkie. Sam bym nie podjął tego tropu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 4 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2021 W 2 odpowiedzi miałeś już rozwiązanie, że masz uszkodzone wtryski LPG lub reduktor. Ah te forum... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się