Jump to content

Pytania od świeżaka, nie bić ;)


Recommended Posts

Witam szanowne grono. Od dziś jestem właścicielem Forestera III rok prod 2008, benzyna 2.0 . Pytania:

 

1.Wajcha od reduktora Lo/Hi  - do czego tak naprawdę służy, pierwszy raz mam auto inne niż z napędem na przód. Czy zmiana trybu jest tak jak naklejka obok mówi tylko przy wciśniętym sprzęgle ? Jeśli tak, co się dzieje jeśli ktoś zmieniał tryb bez wciśniętego sprzęgła? Czy tryb zmieniamy tylko na postoju czy podczas jazdy ? Czy auto stale jest napędzane na 4 koła czy tylko w jednym z tych trybów - którym? Jak najlepiej sprawdzić czy wszystko związane z 4x4 działa poprawnie?

 

2. Zapłon - czy w Subaru trzeba ileś czasu odczekać, przekręcić kluczyk w pierwszą pozycję, odczekać aż zgasną wszystkie kontrolki i dopiero kręcić rozrusznikiem?

 

Jeśli było przepraszam, ale przeglądałem wstępnie wątki i się nie natknąłem, a mam niezły bajzel w głowie już od tego, więc jak by się komuś chciało wyjaśnić mi metodą łopatologiczną powyższe byłbym wdzięczny ;)

 

 

Link to post
Share on other sites

Forum przeglądałeś, a nie trafiłeś na dział dla nowych forumowiczów. Wypada się przywitać.

Ad 1
Tak, tylko że sprzęgłem, możesz normalnie w czasie jazdy, tak jak każdy inny bieg. Tam są synchronizatory. Tylko z rozwagą, żebyś go nie użył np przy odcięciu. Subaru ma stały napęd na 4 koła, nic się nie dołącza, odłącza itd. Reduktor tylko zmienia przełożenie podobnie jak w tzw terenówkach. Napęd najlepiej sprawdzić na szutrze, ale jeśli było by coś nie tak to mieliłbys kołami na asfalcie przy mocnym ruszaniu


Ad 2
Druga sprawa, traktuj go jak każdy inny samochód, chyba w każdym powinno się odczekać aż wszystko zgaśnie. Możesz od razu, ale po co męczyć rozrusznik jak może nie być jeszcze nabitego ciśnienia paliwa.




  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, ewemarkam napisał:

Forum przeglądałeś, a nie trafiłeś na dział dla nowych forumowiczów. Wypada się przywitać.

Ad 1
Tak, tylko że sprzęgłem, możesz normalnie w czasie jazdy, tak jak każdy inny bieg. Tam są synchronizatory. Tylko z rozwagą, żebyś go nie użył np przy odcięciu. Subaru ma stały napęd na 4 koła, nic się nie dołącza, odłącza itd. Reduktor tylko zmienia przełożenie podobnie jak w tzw terenówkach. Napęd najlepiej sprawdzić na szutrze, ale jeśli było by coś nie tak to mieliłbys kołami na asfalcie przy mocnym ruszaniu


Ad 2
Druga sprawa, traktuj go jak każdy inny samochód, chyba w każdym powinno się odczekać aż wszystko zgaśnie. Możesz od razu, ale po co męczyć rozrusznik jak może nie być jeszcze nabitego ciśnienia paliwa.



 

A 'propos przywitania - za chwilkę się w odp dziale przywitam, - burak ze mnie widzisz, ale tu się ładnie przywitałem, więc wina mniejsza ;)

 

O zmianę trybu pytałem dlatego, że zauważyłem podczas prezentacji auta, że sprzedający wajchą przekładał bez wciskania sprzęgła, dopiero jak mu powiedziałem o tym i dodatkowo przeczytałem napis po angielsku przy wybieraku robił to prawidłowo. Czyli co ? Mógł coś nabroić zmianą trybu bez wciskania sprzęgła?? Co prawda robił to na postoju ale na włączonym silniku, na biegu jałowym bodajże.

 

No i do czego dokładnie służy ten reduktor? :rolleyes:

 

Jakim olejem go zalać? Nie wiadomo co było.

Link to post
Share on other sites

Zmiany przełożenia - w pozycji low każdy bieg jest mocniejszy i wolniejszy, przydatne szczególnie na jedynce gdy trzeba się powoli toczyć, lub w terenie gdzie potrzebujesz więcej momentu.

Olej najlepiej taki jak pisze w instrukcji, syntetyk między 5w30 a 10w40. 

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, rutra80 napisał:

Zmiany przełożenia - w pozycji low każdy bieg jest mocniejszy i wolniejszy, przydatne szczególnie na jedynce gdy trzeba się powoli toczyć, lub w terenie gdzie potrzebujesz więcej momentu.

Olej najlepiej taki jak pisze w instrukcji, syntetyk między 5w30 a 10w40. 

ale 5w30 a 10w40 to juz wybór między pełnym a półsyntetykiem, to który ? ;)

Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Valdes73 napisał:

No i do czego dokładnie służy ten reduktor? :rolleyes:

Dokładnie tak, jak powiedział kolega. Włączony reduktor pozwala ci jechać wolno i nie dławić silnika bez wciskania sprzęgła. Świetnie sprawdza się na stromych podjazdach - zdławienie i wyłączenie silnika na stromiźnie przed szczytem spowoduje, że grawitacja szybko ściągnie cię w dół - hamulce nie pomogą, bo wyłączy się wspomaganie. Z włączonym reduktorem ciężej jest tego dokonać :)

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Valdes73 napisał:

ale 5w30 a 10w40 to juz wybór między pełnym a półsyntetykiem, to który ? ;)

Tu masz o olejach.

I chyba wszystko co musisz wiedzieć.

Reduktor ma synchronizator, jeśli sprzedający robił to na luzie to pewnie nic nie narobił złego. Biegi w samochodzie też się da zmieniać bez sprzęgła, tylko po co zużywać synchronizatory. W zasadzie w mieście o tyle się przydaje że można się toczyć bez problemów, z resztą chyba każdy doświadczył tego że czasem jest za szybko na 1 a za wolno żeby ma 2 jechać. W subaru reduktor jest tylko w wolnossakach, w turbo go nie uświadczysz.

Edited by ewemarkam
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Valdes73 napisał:

ale 5w30 a 10w40 to juz wybór między pełnym a półsyntetykiem, to który ? ;)

O olejach też mamy wątek, każdy Świeżak musi przeczytać go w całości, a później zdaje egzamin ;)

 

Witaj na The Forum 

  • Like 3
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Valdes73 napisał:

 

No i do czego dokładnie służy ten reduktor? :rolleyes:

Do zmiany przełożeń w skrzyni. Przydaje się w terenie i w korku w mieście ;)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
17 minut temu, ewemarkam napisał:

Tu masz o olejach.

I chyba wszystko co musisz wiedzieć.

Reduktor ma synchronizator, jeśli sprzedający robił to na luzie to pewnie nic nie narobił złego. Biegi w samochodzie też się da zmieniać bez sprzęgła, tylko po co zużywać synchronizatory. W zasadzie w mieście o tyle się przydaje że można się toczyć bez problemów, z resztą chyba każdy doświadczył tego że czasem jest za szybko na 1 a za wolno żeby ma 2 jechać. W subaru reduktor jest tylko w wolnossakach, w turbo go nie uświadczysz.

Linki dot olejów nieaktywne :(

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Valdes73 napisał:

Linki dot olejów nieaktywne :(

 

 

Link to post
Share on other sites

Czy polecacie jakiś dobry warsztat/serwis znający Subaru od podszewki w Poznaniu/okolicach? Chciałbym sprawdzić czy wszystko jest w nim w porządku. Najważniejsze - napędy, silnik, skrzynia.

Link to post
Share on other sites

Tu można polecać tylko ASO.

Godzinę temu, Valdes73 napisał:

ale 5w30 a 10w40 to juz wybór między pełnym a półsyntetykiem, to który ? ;)

Co ty od groma jest syntetycznych 10w40, w lecie jeżdżę nawet na syntetycznym 10w50 (ale do wolnossaka takiego nie lej) a są i bardziej lepkie syntetyki.

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, rutra80 napisał:

Tu można polecać tylko ASO.

Co ty od groma jest syntetycznych 10w40, w lecie jeżdżę nawet na syntetycznym 10w50 (ale do wolnossaka takiego nie lej) a są i bardziej lepkie syntetyki.

na początek zaleję mu jakieś dobre 10W40 , myślę, że to złoty środek dla aut o takim przebiegu. O olejach naczytałem się już kiedyś i to sporo, tuchciałem potwierdzenia, bo to jednak inny silnik typu boxer, więc nie wiem czy to ma znaczenie czy nie ;)

Link to post
Share on other sites

Nie ma. Znaczenie ma rocznik, rodzaj silnika (benzyna/diesel/turbo/hybryda) i jego kondycja.

Edited by rutra80
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, rutra80 napisał:

Nie ma. Znaczenie ma rocznik, rodzaj silnika (benzyna/diesel/turbo/hybryda) i jego kondycja.

Czym bys zalał tę moją Subarynę?  Skoro jesna ze "zwyklych" benzyn, bez turbo?

Link to post
Share on other sites
Czym bys zalał tę moją Subarynę?  Skoro jesna ze "zwyklych" benzyn, bez turbo?
Nie będziemy powielać wątku olejowego, o olejach chyba wszystko zostały już powiedziane. Masz podlinkowany temat przez@Aga. Zalej to co Ci pasuje. Jedni wyznają motula inni elf'a jeszcze inni Shella, a jeszcze inni kupują najtańszy w markecie. O olejach skoro czytałeś powinieneś już coś zdecydować. To jest silnik jak każdy inny nie wymaga specjalnego traktowania jeśli chodzi o olej. I nie ma tu znaczenia że to Boxer naprawde.
Link to post
Share on other sites
46 minut temu, ewemarkam napisał:

Nie będziemy powielać wątku olejowego, o olejach chyba wszystko zostały już powiedziane. Masz podlinkowany temat przez@Aga. Zalej to co Ci pasuje. Jedni wyznają motula inni elf'a jeszcze inni Shella, a jeszcze inni kupują najtańszy w markecie. O olejach skoro czytałeś powinieneś już coś zdecydować. To jest silnik jak każdy inny nie wymaga specjalnego traktowania jeśli chodzi o olej. I nie ma tu znaczenia że to Boxer naprawde.

Masz rację.  Krótko, zwięźle i na temat. 

Link to post
Share on other sites

No dobra, to zamykam. Gdybyś nie wiedział, najciekawsze tematy są w dziale off topic, szczególnie jeden ;)

 

Powodzenia w eksplorowaniu The Forum, bez punktów lojalnościowych :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
  • Aga locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...