Skocz do zawartości

Pytania od świeżaka, nie bić ;)


Valdes73

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono. Od dziś jestem właścicielem Forestera III rok prod 2008, benzyna 2.0 . Pytania:

 

1.Wajcha od reduktora Lo/Hi  - do czego tak naprawdę służy, pierwszy raz mam auto inne niż z napędem na przód. Czy zmiana trybu jest tak jak naklejka obok mówi tylko przy wciśniętym sprzęgle ? Jeśli tak, co się dzieje jeśli ktoś zmieniał tryb bez wciśniętego sprzęgła? Czy tryb zmieniamy tylko na postoju czy podczas jazdy ? Czy auto stale jest napędzane na 4 koła czy tylko w jednym z tych trybów - którym? Jak najlepiej sprawdzić czy wszystko związane z 4x4 działa poprawnie?

 

2. Zapłon - czy w Subaru trzeba ileś czasu odczekać, przekręcić kluczyk w pierwszą pozycję, odczekać aż zgasną wszystkie kontrolki i dopiero kręcić rozrusznikiem?

 

Jeśli było przepraszam, ale przeglądałem wstępnie wątki i się nie natknąłem, a mam niezły bajzel w głowie już od tego, więc jak by się komuś chciało wyjaśnić mi metodą łopatologiczną powyższe byłbym wdzięczny ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forum przeglądałeś, a nie trafiłeś na dział dla nowych forumowiczów. Wypada się przywitać.

Ad 1
Tak, tylko że sprzęgłem, możesz normalnie w czasie jazdy, tak jak każdy inny bieg. Tam są synchronizatory. Tylko z rozwagą, żebyś go nie użył np przy odcięciu. Subaru ma stały napęd na 4 koła, nic się nie dołącza, odłącza itd. Reduktor tylko zmienia przełożenie podobnie jak w tzw terenówkach. Napęd najlepiej sprawdzić na szutrze, ale jeśli było by coś nie tak to mieliłbys kołami na asfalcie przy mocnym ruszaniu


Ad 2
Druga sprawa, traktuj go jak każdy inny samochód, chyba w każdym powinno się odczekać aż wszystko zgaśnie. Możesz od razu, ale po co męczyć rozrusznik jak może nie być jeszcze nabitego ciśnienia paliwa.




  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, ewemarkam napisał:

Forum przeglądałeś, a nie trafiłeś na dział dla nowych forumowiczów. Wypada się przywitać.

Ad 1
Tak, tylko że sprzęgłem, możesz normalnie w czasie jazdy, tak jak każdy inny bieg. Tam są synchronizatory. Tylko z rozwagą, żebyś go nie użył np przy odcięciu. Subaru ma stały napęd na 4 koła, nic się nie dołącza, odłącza itd. Reduktor tylko zmienia przełożenie podobnie jak w tzw terenówkach. Napęd najlepiej sprawdzić na szutrze, ale jeśli było by coś nie tak to mieliłbys kołami na asfalcie przy mocnym ruszaniu


Ad 2
Druga sprawa, traktuj go jak każdy inny samochód, chyba w każdym powinno się odczekać aż wszystko zgaśnie. Możesz od razu, ale po co męczyć rozrusznik jak może nie być jeszcze nabitego ciśnienia paliwa.



 

A 'propos przywitania - za chwilkę się w odp dziale przywitam, - burak ze mnie widzisz, ale tu się ładnie przywitałem, więc wina mniejsza ;)

 

O zmianę trybu pytałem dlatego, że zauważyłem podczas prezentacji auta, że sprzedający wajchą przekładał bez wciskania sprzęgła, dopiero jak mu powiedziałem o tym i dodatkowo przeczytałem napis po angielsku przy wybieraku robił to prawidłowo. Czyli co ? Mógł coś nabroić zmianą trybu bez wciskania sprzęgła?? Co prawda robił to na postoju ale na włączonym silniku, na biegu jałowym bodajże.

 

No i do czego dokładnie służy ten reduktor? :rolleyes:

 

Jakim olejem go zalać? Nie wiadomo co było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany przełożenia - w pozycji low każdy bieg jest mocniejszy i wolniejszy, przydatne szczególnie na jedynce gdy trzeba się powoli toczyć, lub w terenie gdzie potrzebujesz więcej momentu.

Olej najlepiej taki jak pisze w instrukcji, syntetyk między 5w30 a 10w40. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, rutra80 napisał:

Zmiany przełożenia - w pozycji low każdy bieg jest mocniejszy i wolniejszy, przydatne szczególnie na jedynce gdy trzeba się powoli toczyć, lub w terenie gdzie potrzebujesz więcej momentu.

Olej najlepiej taki jak pisze w instrukcji, syntetyk między 5w30 a 10w40. 

ale 5w30 a 10w40 to juz wybór między pełnym a półsyntetykiem, to który ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Valdes73 napisał:

No i do czego dokładnie służy ten reduktor? :rolleyes:

Dokładnie tak, jak powiedział kolega. Włączony reduktor pozwala ci jechać wolno i nie dławić silnika bez wciskania sprzęgła. Świetnie sprawdza się na stromych podjazdach - zdławienie i wyłączenie silnika na stromiźnie przed szczytem spowoduje, że grawitacja szybko ściągnie cię w dół - hamulce nie pomogą, bo wyłączy się wspomaganie. Z włączonym reduktorem ciężej jest tego dokonać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Valdes73 napisał:

ale 5w30 a 10w40 to juz wybór między pełnym a półsyntetykiem, to który ? ;)

Tu masz o olejach.

I chyba wszystko co musisz wiedzieć.

Reduktor ma synchronizator, jeśli sprzedający robił to na luzie to pewnie nic nie narobił złego. Biegi w samochodzie też się da zmieniać bez sprzęgła, tylko po co zużywać synchronizatory. W zasadzie w mieście o tyle się przydaje że można się toczyć bez problemów, z resztą chyba każdy doświadczył tego że czasem jest za szybko na 1 a za wolno żeby ma 2 jechać. W subaru reduktor jest tylko w wolnossakach, w turbo go nie uświadczysz.

Edytowane przez ewemarkam
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Valdes73 napisał:

ale 5w30 a 10w40 to juz wybór między pełnym a półsyntetykiem, to który ? ;)

O olejach też mamy wątek, każdy Świeżak musi przeczytać go w całości, a później zdaje egzamin ;)

 

Witaj na The Forum 

  • Super! 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, ewemarkam napisał:

Tu masz o olejach.

I chyba wszystko co musisz wiedzieć.

Reduktor ma synchronizator, jeśli sprzedający robił to na luzie to pewnie nic nie narobił złego. Biegi w samochodzie też się da zmieniać bez sprzęgła, tylko po co zużywać synchronizatory. W zasadzie w mieście o tyle się przydaje że można się toczyć bez problemów, z resztą chyba każdy doświadczył tego że czasem jest za szybko na 1 a za wolno żeby ma 2 jechać. W subaru reduktor jest tylko w wolnossakach, w turbo go nie uświadczysz.

Linki dot olejów nieaktywne :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu można polecać tylko ASO.

Godzinę temu, Valdes73 napisał:

ale 5w30 a 10w40 to juz wybór między pełnym a półsyntetykiem, to który ? ;)

Co ty od groma jest syntetycznych 10w40, w lecie jeżdżę nawet na syntetycznym 10w50 (ale do wolnossaka takiego nie lej) a są i bardziej lepkie syntetyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, rutra80 napisał:

Tu można polecać tylko ASO.

Co ty od groma jest syntetycznych 10w40, w lecie jeżdżę nawet na syntetycznym 10w50 (ale do wolnossaka takiego nie lej) a są i bardziej lepkie syntetyki.

na początek zaleję mu jakieś dobre 10W40 , myślę, że to złoty środek dla aut o takim przebiegu. O olejach naczytałem się już kiedyś i to sporo, tuchciałem potwierdzenia, bo to jednak inny silnik typu boxer, więc nie wiem czy to ma znaczenie czy nie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym bys zalał tę moją Subarynę?  Skoro jesna ze "zwyklych" benzyn, bez turbo?
Nie będziemy powielać wątku olejowego, o olejach chyba wszystko zostały już powiedziane. Masz podlinkowany temat przez@Aga. Zalej to co Ci pasuje. Jedni wyznają motula inni elf'a jeszcze inni Shella, a jeszcze inni kupują najtańszy w markecie. O olejach skoro czytałeś powinieneś już coś zdecydować. To jest silnik jak każdy inny nie wymaga specjalnego traktowania jeśli chodzi o olej. I nie ma tu znaczenia że to Boxer naprawde.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, ewemarkam napisał:

Nie będziemy powielać wątku olejowego, o olejach chyba wszystko zostały już powiedziane. Masz podlinkowany temat przez@Aga. Zalej to co Ci pasuje. Jedni wyznają motula inni elf'a jeszcze inni Shella, a jeszcze inni kupują najtańszy w markecie. O olejach skoro czytałeś powinieneś już coś zdecydować. To jest silnik jak każdy inny nie wymaga specjalnego traktowania jeśli chodzi o olej. I nie ma tu znaczenia że to Boxer naprawde.

Masz rację.  Krótko, zwięźle i na temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to zamykam. Gdybyś nie wiedział, najciekawsze tematy są w dziale off topic, szczególnie jeden ;)

 

Powodzenia w eksplorowaniu The Forum, bez punktów lojalnościowych :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Aga zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...