Jump to content

Forester SJ XT - różnice po lifcie


Recommended Posts

Cześć,


Przymierzam się do zakupu Forestera XT około 5-6 letniego. Są to akurat okolice faceliftingu i zastanawiam się jakie są istotne różnice pomiędzy przed i po-liftingowym.

Wiem, że zmieniły się światła na full-LED i system multimedialny, pewnie doszły też elementy wyposażenia. Czytałem też że po lifcie poprawiono wyciszenie.

Czy poza tym są jakieś istotne różnice? Zwłaszcza mające wpływ na niezawodność/trwałość?

 

Z góry dziękuję za informację lub nakierowanie mnie na taki wątek, jeśli już istnieje (nie udało mi się znaleźć).
 

Wszystkiego dobrego w 2021!

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, dulomir napisał:

Cześć,


Przymierzam się do zakupu Forestera XT około 5-6 letniego. Są to akurat okolice faceliftingu i zastanawiam się jakie są istotne różnice pomiędzy przed i po-liftingowym.

Wiem, że zmieniły się światła na full-LED i system multimedialny, pewnie doszły też elementy wyposażenia. Czytałem też że po lifcie poprawiono wyciszenie.

Czy poza tym są jakieś istotne różnice? Zwłaszcza mające wpływ na niezawodność/trwałość?

 

Z góry dziękuję za informację lub nakierowanie mnie na taki wątek, jeśli już istnieje (nie udało mi się znaleźć).
 

Wszystkiego dobrego w 2021!

Bierz po-lifta stanowczo.

Reflektory wreszcie świecą, wnętrze przyjemniejsze drobne poprawki a dużo dają.

Z rzeczy istotnych - np. skrzynia biegów ma chłodnicę oleju.

 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Polift ma też bardziej komfortowo ustawione zawieszenie w stosunku do przedlifta..

Jeżeli jest możliwość to warto dopłacić i brać polifta..

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Mam jedną z ostatnich sztuk XT z 2018 roku. Przeglądając na forum utyskiwania na SJ wydaje mi się, że po lifcie rzeczywiście kilka kwestii zmieniło się na plus.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki wszystkim za komentarze!

Patrząc na dostępne na rynku samochody, poliftowe są jednak sporo droższe, więc nie wiem na czym się skończy.

 

Największe obawy co do przed-lifta mam odnośnie świateł, bo poczytałem na nie trochę utyskiwań, a to jednak istotny element bezpieczeństwa.

Czy są one rzeczywiście bardzo słabe, czy po prostu przeciętne (i słabe w porównaniu do późniejszych LEDów). Jeździcie bezproblemowo w nocy?

Miałem kiedyś legacy IV z 2004 roku ze zwykłymi H7 i światła miał bardzo dobre. Jeśli ktoś z Was miał okazję jechać i Legacy IV i Forkiem przedliftowym - jak się mają jedne światła do drugich?

Link to post
Share on other sites

mam SJ przedliftowego od okolo 2m-c i na jazdy nocne nie narzekam -> widać normalnie nie doczepiłbym się do niczego.
XT w porównaniu do poprzedniego SH jest twardy/sztywny na tyle że trochę to irytuje ale pewnie kwestia do przyzwyczajenia..

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Światła w SJ przed liftem nie są tak dobre jak w obecnych autach te wszystkie ledowe matrycowe itp. Wiadomo, że nie świecą tak dobrze jak w po lifcie  ale nie ma problemu aby się poruszać w ciemnościach, a jak ktoś ma to pozostaje okulista.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Nie mam pojęcia czy wszystkie modele przed liftem mają ksenony ale z nimi snop światła jest wystarczający. Naprawdę nie ma się czego czepiać. Zgadzam się w zupełności z opiniami przedmówców. Podczas przeglądu sprawdziłem światła z diagnostą, ustawione są zgodnie ze sztuką. Przed Foresterem miałem auto z ksenonami + soczewki i snop światła ładniej się rozkładał ale zasięg był bardzo podobny.

 

Przed liftem słabym punktem są światła przeciwmgłowe w roli dziennych zamiast świecących obrysówek w kloszach - lipa. No i jeszcze brak możliwości domykania szyb z pilota mam wersję wyposażenia Comfort - ale jaki to komfort kiedy muszę pamiętać aby je domknąć nim wyciągnę kluczyk ze stacyjki. Choć nie wiem czy po lifcie są i czy taka opcja jest dostępna?

 

Podobna historia jest z siedzeniami, naczytałem się że krótkie siedzisko. Mierzę 182 cm i nie mam z tym żadnego problemu. Poza tym wielkość zbiornika nie pozwala przy jeździe autostradowej zrobić zbyt dużej ilości kilometrów to i rozprostować kości można na stacji paliw. ; )

 

O komforcie zawieszenia się nie wypowiem, uznałem że ten typ tak ma. Moje pierwsze wrażenia były 'wóz drabiniasty', potem się przyzwyczaiłem. Niestety żaden resorak nie daje komfortu zawieszenia hydro-pneumatycznego a takim autem jeździłem przed Subaru.

Edited by Janina
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ksenony w przedliftowym XJ świecą jako tako. Nie jest źle ale podniecać też się nie ma czym. 

To co mnie najbardziej w nim wkurza od samego początku, to ten permanentny szum słyszalny niemal zaraz po ruszeniu (od ok 30-40km/h). Jak bym słyszał kręcące się koła.

Też tak macie?

Link to post
Share on other sites

Nie. Szum proporcjonalnie wzrasta wraz z prędkością i nie jest to szum od np. lusterek.

Link to post
Share on other sites
W dniu 12.01.2021 o 22:14, misialek napisał:

Ksenony w przedliftowym XJ świecą jako tako. Nie jest źle ale podniecać też się nie ma czym. 

Fabrycznie ustawione były za nisko, po poprawkach ustawienia było OK  i nie ma się do czego przyczepić. ;)

Link to post
Share on other sites
Nie. Szum proporcjonalnie wzrasta wraz z prędkością i nie jest to szum od np. lusterek.

ja kiedys mialem podobny problem w legacy wolnossacym. nie doszedlem w koncu co to moze byc, ale nawet lekko zle spasowana uszczelka pomiedzy kolektor dolotowy a przepustnica. w wolnossaku efekt nazywany byl nawet fantomowym turbo. dolot byl szczelny, nie byly to lozyska w skrzyni...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...